(תסריט: שלי ורוד, עריכת תוכן: לורי שטטמאור, עריכת וידיאו ואפטר: תמר אברהם)

"היי שלי, בשנתיים האחרונות לא שכבתי עם אישה. הייתי עמוק בלימודים האקדמאיים שלי ולא הייתה לי פניות לכך. לאחרונה הכרתי מישהי שאני ממש מחבב. יצאנו כבר לשני דייטים ואני מניח שבקרוב גם נשכב. הבעיה היא שאני מפחד. מפחד שלא יעמוד לי, מפחד שלא אדע מה לעשות, מפחד שלא אצליח לתפקד בשל הזמן הארוך שעבר. מה עליי לעשות?"
הרבה אנשים מעבירים תקופות קצרות או ארוכות מחייהם ללא פעילות מינית, וזה בהחלט יכול לקרות גם מבחירה. לרוב, זה לא מהווה בעיה, אך לעיתים עלולים להרגיש מעט "חלודים" לאחר תקופה ארוכה ללא דייטים, או ללא פעילות מינית.
אני כאן כדי להרגיע ולומר לך שמבחינה פיזיולוגית, לא לשכב עם בחורה במשך תקופה ארוכה לא פוגע בזקפה. כאשר תחוש עוררות מינית גבוהה, אתה תרגיש כי התפקוד המיני שלך תקין. אתה גם יכול לבדוק את זה עם עצמך על ידי מגע ואוננות.
לגבי התהייה שלך באשר לכך שאולי לא תדע מה לעשות, אתה מוזמן להירגע גם כאן. יש דברים שלא ממש שוכחים, בדיוק כמו שאומרים על לרכב על אופניים. אם היית פעיל מינית, הכול יחזור בטבעיות ברגע שהחשק המיני שלך יעלה, ואתה תרגיש משיכה לבחורה איתה אתה יוצא. אל תשכח שגם היא איתך בפעילות הזאת, ושגם נשים יודעות להוביל ולהיות פעילות במיטה. סקס הוא ריקוד משותף.
בעבודה שלי מול גברים הבחנתי כי רוב החששות שיש לגברים במיטה מתבססות על תסריט מיני לא כל כך מציאותי, דבר שיוצר ציפיות לא מציאותיות וגם הרבה מאוד לחץ. אותו תסריט לא מציאותי עלול להוביל למחשבות טורדניות במהלך הסקס, שעלולות לעכב את העוררות הפיזיולוגית. או בעברית פשוטה, את הזקפה ואת היכולת ליהנות.
דוגמה קלאסית לציפיות מסוג זה היא היכולת להחזיק מעמד זמן רב מרגע החדירה: הרבה גברים מודדים סקס טוב על פי אורך הזמן שהם מקיימים יחסי מין, רק שהם שוכחים שזה אמור לכלול גם את המשחק המקדים.
על מנת להוריד את רמת הלחץ והחששות, צריך לשים לב אם יש לך ציפיות לגבי התפקיד שלך במיטה, ולאפשר לעצמך לשים אותן במקום יותר מציאותי. כלומר, נסה לבוא למגע המיני ללא תסריט מיני קבוע, ופשוט אפשר לדברים להתרחש בצורה טבעית.
דרך נוספת להורדת החשש היא לתקשר. אתה לא חייב לספר שלא קיימת יחסי מין הרבה זמן אם לא מתאים לך, אבל אתה כן יכול לומר שאתה רוצה לקחת דברים בהדרגה, או שאתה מאוד נמשך אליה ומתרגש. סמוך עליי, כל בחורה מבינה מה זה אומר בקשר לסקס, והיא עשויה להעריך מאוד את הכנות שלך.
תקשורת מינית עוזרת להגביר את ההנאה בקרב זוגות. ברגע שאתה מדבר על החששות שלך, אתה גם משחרר את הלחץ וגם מאפשר קרבה גדולה יותר אל בת הזוג.
בהצלחה!
פורסם לראשונה: 12:22, 11.07.21