קרה לכם כבר שבטעות שלחתם הודעה מביכה בוואטסאפ, ואולי אפילו, שלא נדע, בקבוצה רבת משתתפים? אם שמתם לב לטעות בזמן, כנראה שהשתמשתם בפיצ'ר הגאוני המאפשר למחוק הודעות שניות ספורות לאחר שהן נשלחו, ובכך מנעתם אירוע רב-נפגעים וניצלתם ממבוכת עולם.
אך מה עושים עם הבושה כאשר הטעות מתגלה מאוחר מדי? כך קרה לדנה (שמות המרואיינים שונו כדי לשמור על פרטיותם), בת 35 ששלחה בטעות תמונה המפרטת את "חמשת הצעדים למציצה המושלמת" לקבוצת הוואטסאפ של עבודתה. "כשגיליתי את הטעות, מיהרתי למחוק את התמונה אבל מרוב לחץ, במקום ללחוץ על 'מחק עבור כולם', לחצתי רק על 'מחק עבורי', כך שהפדיחה נשארה לנצח". היא מספרת.
אוי. מביך. למי יועדה התמונה?
"התכוונתי לשלוח אותה לבעלי. גם אחרי שלושה ילדים, אנחנו נוטים 'להדליק' האחד את השנייה במהלך היום".
"למחרת אנחנו הנשים כבר צחקנו על זה ביחד. מישהי אפילו כתבה לי הודעה פרטית, וסיפרה שהיא שמרה את התמונה ושלחה אותה לבעלה"
איך הרגשת כשהבנת מה קרה?
"הייתי ממש מובכת! למזלי, זאת הייתה קבוצה מצומצמת של ההנהלה בלבד, כמה נשים ושני גברים. שלחתי מיד התנצלות, וכתבתי, 'מתפדחת מאוד! מתנצלת אם מישהו נפגע מהתמונה, ואשמח אם תמחקו אותה אצלכם'. ניסיתי להתייחס לסיטואציה בקלילות, לא לעשות מזה עניין".
וזה עבד?
"הבוס שלי צחק ואמר לי להירגע, אבל לקח לי יום שלם עד שהצלחתי להתגבר על הבושה. למחרת אנחנו הנשים כבר צחקנו על זה ביחד. מישהי אפילו כתבה לי הודעה פרטית, וסיפרה שהיא שמרה את התמונה ושלחה אותה לבעלה".
מצחיק! אבל כשמדובר ביחסי עבודה זאת עלולה להיות סיטואציה בעייתית.
"לגמרי. לכולם היה ברור שלא מדברים על זה מול הגברים בעבודה. גם הנשים לא פתחו את הנושא מולי עד שאני העליתי אותו מרוב מבוכה. למזלי, זה יצר בינינו שיח קליל".

2 צפייה בגלריה
צילום מסך וואטסאפ
צילום מסך וואטסאפ
"עשיתי פאדיחה עם בעלך"
(צילום: מתוך וואטסאפ)

"האבות פחות הדאיגו אותי. חששתי שהנשים שלהם יכעסו"

סיפור דומה קרה גם לשחר בת ה-46. "לפני כמה זמן נתתי לעצמי במתנה סשן צילומים סקסי. אחרי שקיבלתי מהצלם את התמונות המוכנות, הוא ביקש שאראה לו איזו מהתמונות אהבתי במיוחד, אבל במקום לשלוח לצלם את התמונה, בטעות שלחתי אותה לקבוצת ההורים של כיתה א', שקיבלו תמונה שלי בחזייה ותחתונים", היא נזכרת משועשעת. "אחרי כמה שניות שבהן הייתי נבוכה לגמרי, כתבתי בקבוצה שזה קרה בטעות אבל יאללה, שייהנו. ולא מחקתי".
תגובה אמיצה והולמת.
"ברגעים הראשונים, כשהבנתי את הטעות, הייתי לגמרי נבוכה, אבל אז הזכרתי לעצמי שעשיתי את הצילומים מפני שאני גאה בעצמי, ושלא סתם אני כותבת הרבה בפייסבוק על העצמה נשית במיוחד בגיל מתקדם וכאמא, ואפילו מעלה לצד הפוסטים תמונות בדיוק בסגנון הזה. אז נכון שבקבוצה של הורי כיתה א' זה מחוץ להקשר וקצת פחות מתאים, אבל העדפתי לחבק את הבושה.
"בסופו של דבר, זה גם מראה על אנושיות וייחודיות. אחרי הכול, אנחנו לא רק הורים גנרים ששולחים הודעות על משלוחי מנות", היא צוחקת. "כמובן שאחר כך העליתי על זה פוסט בפייסבוק, וסיפרתי גם לבעלי שממש צחק".
לא היית נבוכה מול הגברים בקבוצה?
"האמת היא שהאבות פחות הדאיגו אותי. יותר חששתי מכך שהנשים שלהם יכעסו עליי. אני אוהבת שגברים חושבים שאני סקסית, ולבעלי אין בעיה עם זה. עם זאת, אני מודה שעשיתי גם כמה תמונות בעירום לגמרי, ואני בכלל לא בטוחה שאם אחת מהן הייתה נשלחת לקבוצת ההורים בוואטסאפ, עדיין הייתי כזאת קולית".
קיבלת תגובות כלשהן?
"קיבלתי הודעות מפרגנות מאימהות בקבוצה, שמאוד הפתיעו ושימחו אותי. כמה מהן החמיאו וכתבו לי שזאת אחלה של תמונה, ומישהי אפילו כתבה לי שסוף-סוף היה מעניין בקבוצה".

2 צפייה בגלריה
צילום מסך וואטסאפ
צילום מסך וואטסאפ
"מי רוצה משחק מיני?"
(צילום: מתוך וואטסאפ)

גם ליאת, בת ה-43, מצאה עצמה נבוכה קבל עם ועדה, או ליתר דיוק: קבל עם וקבוצת הוואטסאפ של הורי החטיבה בבית הספר של בנה. "קיבלתי משחק מיני במתנה, אבל בגלל שלא רציתי להשתמש בו בעצמי, חשבתי להעביר אותו הלאה לאחיות שלי. אלא שבמקום לשלוח תמונה של המשחק בקבוצת הוואטסאפ של האחיות, שלחתי אותה בטעות לקבוצת הוואטסאפ של הכיתה של הבן שלי. רק בחלוף כמה שעות, שמתי לב שההודעות לא מופיעות בקבוצת האחיות, והבנתי את הטעות".
שיט. איך הרגשת?
"נלחצתי אבל היה כבר מאוחר מכדי למחוק. כתבתי שהעברתי את התמונה בטעות, ובזה הסיפור נגמר".

"שלחתי תמונת עירום של החבר שלי לכל המשפחה המורחבת"

שירי, בת ה-38, מספרת שהיה לה בעבר בן זוג שהיה איש-הייטק ביום וגבן חובב בלילה. "הוא היה מכין צנצנות של גבינת לבנה חמצמצה וטעימה, כזאת שלא אכלתי כמותה, כדי שאחלק למשפחה שלי. יום אחד, אחרי שהוא סיים לגבן, החלטתי להשוויץ ולשלוח בקבוצה המשפחתית תמונת תקריב של הצנצנות מלאות בזהב הלבן שהם עמדו לקבל", היא משתפת.
"ואז לפתע התקבלה הודעה מאמא שלי: 'מי זה ברקע של הלבנה?' עם סמיילי מסמיק, ואז עוד הודעה מאחותי עם סמיילי מתגלגל מצחוק, ואבא שלי הוסיף שהוא הולך להביא משקפיים, מפני שהוא לא מצליח לעקוב. פתחתי את התמונה, וחשכו עיניי!
"לא שמתי לב שבזמן שצילמתי והתמקדתי בצנצנת, בן זוגי שטף כלים ברקע בעירום מלא! בשורה התחתונה: שלחתי תמונת עירום של החבר שלי לכל המשפחה המורחבת שלי! מזל שסבתא כבר לא איתנו. יש מצב שהיא הייתה חוטפת התקף לב", היא מוסיפה בחיוך. "כשקלטתי מה קרה, סיפרתי לבן הזוג על הפדיחה, בעודי מתגלגלת בצחוק היסטרי ולא נשלט".
אני מתה. איך הוא הגיב?
"האמת היא שהתגובה שלו הפתיעה אותי. בדרך כלל, הוא יודע לקבל דברים בהומור, אבל הפעם הוא ממש רצה לקבור את עצמו מתחת למיטה, ואמר שהוא בחיים לא יוכל להסתכל שוב בעיניים של המשפחה שלי. בתגובה, אמא שלי הציעה שכל המשפחה תשלח לו תמונות עירום שלנו כדי לאזן את מפלס הבושה, ואחותי הציעה שאשלח תמונות עירום שלי למשפחה שלו. הוא לא צחק".
"אמא שלי הציעה שכל המשפחה תשלח לו תמונות עירום שלנו כדי לאזן את מפלס הבושה, ואחותי הציעה שאשלח תמונות עירום שלי למשפחה שלו. הוא לא צחק"
מסתבר שלא רק הודעות מיניות ותמונות מביכות נשלחות בטעות ברחבי הוואטסאפ. נדמה שבלהט הרגע גם הודעות קוליות עלולות להגיע לנמען הלא נכון. "בעלי ואני החלפנו הודעות 'סקסטינג', שעה שהייתי בעבודה והוא בבית. אחת ההודעות ששלחתי הייתה הודעה קולית, מאוד מינית, אבל במקום לשלוח אותה לבעלי, העברתי אותה בטעות גמורה כמובן לקולגה שלי מהעבודה", מספרת שרון בת ה-38. "רק חצי שעה אחרי כן, כשראיתי שבעלי לא מגיב לי, פתחתי את הוואטסאפ וגיליתי לתדהמתי למי שלחתי את ההודעה".
הו לא.
"לגמרי! הרגשתי שאני מתה מבושה. גם היום, כשאני נזכרת בזה, בוערת בי הבושה. אני מכירה את אשתו ומיד כתבתי לה שזה היה בטעות. רציתי שהיא תמחק לו את ההודעה, אבל היה כבר מאוחר מדי והוא הספיק לשמוע".
איך היא הגיבה?
"היא צחקה ואפילו הרגיעה אותי שהכול ממש בסדר, ושגם לה זה קרה".
מפתיע! ואיך הגיב הקולגה?
"למזלי הקולגה לא הגיב כלל, ושנינו התנהגנו כאילו כלום לא קרה מעולם".
ובעלך?
"בעלי צחק עליי".