"כשסיפרתי לחברים שאני הולכת לרקוד על עמוד במועדון הדאנג'ן, חלק מהאנשים אמרו לי, 'אבל שמעת מה הולך שם?'. כשהגעתי למועדון הבנתי שאלה סתם שמועות. שיש את מה שאנשים אומרים ויש את המציאות. גם כשהיה מקרה לא כל כך נעים עם אחד האורחים, שהיה שיכור והציק לי, באתי למאבטח והבן אדם הזה לא חזר לשם יותר", מספרת בתשי פולק (21) מירושלים, רקדנית, אמנית רב-תחומית ואלופת הארץ באקרובטיקה אווירית על עמוד.
בתשי היא היום פרפורמרית קבועה במועדון ה-BDSM הוותיק. "כשרק התחלתי לרקוד על עמוד, הייתי מעלה סטוריז שלי מתאמנת, וחברה אמרה לי שאני חייבת לעשות עם זה משהו. היא שלחה לי מספר של מפיק מסיבות, דיברתי איתו, הוא הזמין אותי להופיע, ואחרי כמה פעמים התחלתי לעבוד באופן קבוע בתור רקדנית שעושה הופעות על עמוד".
7 צפייה בגלריה
בתשי פולק
בתשי פולק
בתשי פולק. "יש את מה שאנשים חושבים ויש את המציאות"
(צילום: סלפי)

7 צפייה בגלריה
בתשי פולק
בתשי פולק
אלופת הארץ באקרובטיקה על עמוד וגם רקדנית קבועה בדאנג'ן. בתשי פולק
(צילום: שלומי גבאי)

"ריקוד על עמוד הוא שילוב של אקרובטיקה, ספורט ואמנות. רק אנשים פרימיטיביים יכולים לתפוס את זה בתור חשפנות. כשאני רוקדת במועדון, אני לא מרגישה מוחפצת. אני מקבלת טיפים בעיקר מנשים שמעריכות, מחמיאות ואוהבות את מה שאני עושה. זה מקסים בעיניי. חוץ מזה, בגלל שהמועדון מתנה את הכניסה אליו לזוגות בלבד, אז אין אווירה אינטנסיבית מדי. זה לא גברים שיכורים כמו שנתקלתי בהם במקומות אחרים, אלא יותר זוגות חמודים".
"כשאני רוקדת במועדון, אני לא מרגישה מוחפצת. אני מקבלת טיפים בעיקר מנשים שמעריכות, מחמיאות ואוהבות את מה שאני עושה. זה מקסים בעיניי"
בחודש יוני הקרוב תציג בתשי את ציוריה, שעוסקים ברגעים של עונג ותשוקה, בתערוכה שנקראת "ציור ותשוקה בעולם ה-BDSM". "תמיד אהבתי לצייר דמויות מוחצנות. אני אוהבת לצייר בעיקר נשים, את גוף האישה. זה חיבור טבעי מבחינתי בין עולם האמנות לבין עולם ה-BDSM, כי בשניהם גוף האישה הוא תמה דומיננטית. בתערוכה שלי לקחתי אלמנטים מעולמות הקינק והפכתי אותם לנושא הציור".

7 צפייה בגלריה
בתשי פולק
בתשי פולק
אוהבת לצייר בעיקר נשים. מתוך התערוכה של בתשי פולק
(ציור: בתשי פולק)

7 צפייה בגלריה
בתשי פולק
בתשי פולק
לקחה אלמנטים מעולם הקינק. מתוך התערוכה של בתשי
(ציור: בתשי פולק)

את מרגישה חלק מקהילת ה-BDSM הישראלית? "אני לא אוהבת קהילות, כי הקטע הקהילתי מרגיש לי סגור וספציפי. אני חיה עבור עצמי. כן גיליתי חיבור ל-BDSM שלא חשבתי שיהיה לי הודות לעבודה במועדון. מבחינתי, המקום הזה מאפשר לאנשים לחקור, אבל אני בעיקר מגיעה ורוקדת. ריקוד זה החיים שלי".

"תרבות ה-BDSM כבר לא נחשבת לסוטה"

יונית פל (40) מתל אביב, היא בוגרת האקדמיה לעיצוב ולחינוך בוויצו חיפה. היא הייתה דירקטורית במשרדי פרסום, וכיום היא מעצבת חוויית משתמש בסטארט-אפ ובמקביל מאיירת, מעצבת גרפית, ועובדת על ספר ילדים. גם יונית תציג תערוכה הקשורה ל-BDSM, אך הפעם לא מדובר בציורים אלא בדמויות מפוקסלות שבצורה מינימליסטית מצליחות להעביר פטישים שונים וסצנות שונות מעולמות יחסי השליטה.

7 צפייה בגלריה
יונית פל
יונית פל
יונית פל. "יש חיבור טבעי בין הסצנה הגוטית לסצנת הפטיש"
(צילום: יונית פל)

איך התחיל הקשר שלך לקהילת ה-BDSM? "נחשפתי לעולם הזה כשיצאתי למסיבות בדאנג'ן כחלק מהסצנה הגותית, עוד כשהוא היה ביפו. הסצנה הגותית מעורבת עם פטיש וקינק וגם הלבוש דומה. אפשר לומר שאני שייכת לשני העולמות".
"תרבות ה-BDSM פחות מוסתרת וכבר לא נחשבת ל'סוטה'. הפתיחות הזאת נותנת כוח לנשים שנמצאות בעולם הזה - הן חוקרות ומתנסות. אם הן רוצות להיות שולטות או נשלטות, או אפילו גם וגם, זאת החלטה שלהן"
מה עומד מאחורי הדמויות המפוקסלות שאת יוצרת ומצאו את עצמן בתערוכה? "אני גיקית מבפנים, וכילידת שנות ה-80 עוד מגיל קטן התחברתי למשחקי מחשב ולדמויות המפוקסלות - מריו, דונקי קונג, פקמן. בסביבות 2018 התחלתי לעבוד בסטודיו חדש והקיר הלבן שיגע אותי. היה לי חזון למלא אותו בדמויות מפוקסלות. אז יצרתי גריד והתחלתי למלא אותו, הדפסתי ותליתי כ-40 דמויות על הקיר בסטודיו. הקיר זכה לתשומת לב רבה במשרד, וממש כל מי שעבר לידו נעצר ושאל איפה הוא יכול להשיג תמונות כאלה גם. אחר כך, חברה שעבדה איתי אמרה שעליתי פה על משהו, ובתקופת הקורונה הפכתי את הפיקסלים שלי לעסק רשמי. קראתי לו Pixel.it כי אני יכולה לפקסל בעצם כמעט כל דמות, גם פורטרטים של בני אדם".

7 צפייה בגלריה
פיקסל איט מתוך התערוכה
פיקסל איט מתוך התערוכה
פיקסל איט מתוך התערוכה
(עיצוב: יונית פל, Pixel.it)

7 צפייה בגלריה
פיקסל איט מתוך התערוכה
פיקסל איט מתוך התערוכה
פיקסל איט מתוך התערוכה
(עיצוב: יונית פל, Pixel.it)

איך הדמויות המפוקסלות שלך הגיעו לתערוכה? "אחד החלומות הגדולים שלי הוא לערוך תערוכה של האמנות שלי, לכן כשפנו אליי מהדאנג'ן והציעו לי להציג אצלם תערוכת פטיש, נדלקתי. תמיד עניין אותי לראות איך הפיקסלים שלי ישתלבו בתחומים שונים, כולל בתחום המיניות. יש משהו בהשטחת דמות מבחינה גרפית שמעניק לה מראה חמוד ותמים. אני אוהבת את ההסוואה הזאת. אני חושבת שהצלחתי ליצור שילוב מעניין בין מיניות וסאדו לאמנות הפיקסלים שלי".
מה מקומן של נשים היום בתרבות ה-BDSM לדעתך? "לדעתי תרבות ה-BDSM יותר פתוחה בימינו, יותר חשופה לעולם הרחב, פחות מוסתרת וכבר לא נחשבת ל'סוטה'. הפתיחות הזאת נותנת כוח לנשים שנמצאות בעולם הזה - הן חוקרות ומתנסות. אם הן רוצות להיות שולטות או נשלטות, או אפילו גם וגם, זאת החלטה שלהן, מה שאומר שגם כנשלטות הן שולטות על ההחלטה שלהן להיות כאלו. אבל כן חשוב תמיד להיות ערות לסביבה ולפקוח עיניים למקרים של ניצול".
במהלך חודש יוני יתקיים פסטיבל פטיש פרינג' במועדון ה-BDSM הדאנג'ן, במהלכו יוצרים ויוצרות ישראלים, בהם גם יונית ובתשי, יציגו את יצירתם ברחבי המועדון ויתארו חוויות אישיות מעולמות הפטיש והקינק.
פורסם לראשונה: 17:13, 28.05.23