היום נדבר על איך להעמיק ולהגביר את התחושתיות והעונג המיני שלנו בעזרת שימוש בחמשת החושים. עבודה עם החושים פותחת מרחב של חקירה, שובבות, יצירתיות ותוכן, שמחבר אותנו לעצמנו ולפרטנר או לפרטנרית שלנו. צפו בווידיאו המצורף כדי ללמוד איך זה עובד.
(צילום: אסף חן, במאי: צפריר שוראקי, סאונד: דיאגו ליכטנשטיין, טכנאי: אלי סגל, פרומטר: שי ברזילי, עריכת תסריט: לורי שטטמאור, עריכה וידיאו, אפטר ואפקטים: שי שבתאי)

חוש המישוש: מה סוג המגע הזה עושה לך בגוף?

בחקירה של החוש הזה אנחנו מתמקדים בתחושות שנוצרות על ידי מגע. אפשר לחקור חלקים שונים בגוף על ידי סוגי מגע שונים כמו: מגע איטי ואדמתי, מגע מימי זורם, מגע אוורירי מרפרף ומגע אש פראי. אפשר גם להוסיף אביזרים שונים למיטה כשהפרטנר או הפרטנרית שלכם שוכב עם כיסוי עיניים, ולתת לו או לה לחוש על גופם את סוגי המגע השונים. תוכלו למשל לשחק עם נוצות, קוביות קרח, לטפטף שוקולד על הגוף, להשתמש בבדים נעימים ועוד. תופתעו לגלות אלו תחושות מחדשות ומהנות יורגשו בגופכם רק בגלל המגע של החפצים הללו.
2 צפייה בגלריה
אוכל ומיניות הם שילוב מנצח
אוכל ומיניות הם שילוב מנצח
אוכל ומיניות הם שילוב מנצח
(צילום: shutterstock)

חוש הריח: להתעורר מינית בעזרת החוש הקדום ביותר

כשאנחנו רוצים לשחק עם חוש הריח, אנחנו יכולים להכין מראש ריחות נעימים ומעוררים שניתן לקבל בעזרת שימוש בשמנים אתרים, שוקולדים, פרחים ריחניים וסבונים. ממש כמו עם חוש המגע, גם הפעם אנחנו ממליצים להשתמש בכיסוי עיניים, ולתת לפרטנר/ית שלכם כל פעם להריח ריח אחר, ולעשות זאת לאט ובהנאה. תנו לו או לה לנחש איזה ריח הם מריחים כרגע, וחקרו לאילו ריחות אתם ובני הזוג שלכם הכי מתחברים, כדי שתוכלו לשלב אותם בפעם הבאה במיניות שלכם.
"תנו לו או לה לנחש איזה ריח הם מריחים כרגע, וחקרו לאילו ריחות אתם ובני הזוג שלכם הכי מתחברים, כדי שתוכלו לשלב אותם בפעם הבאה במיניות שלכם"

חוש השמיעה: הקול שלנו ככלי ארוטי

בדרך כלל, כשמדברים על חוש השמיעה מתכוונים למוזיקה כיפית ומעוררת, אבל הפעם בא לנו לקחת את זה שלב נוסף קדימה. כמו עם החושים הקודמים, גם הפעם ההמלצה היא שבני הזוג יישארו עם כיסוי העיניים. הפעם התקרבו אליהם בעדינות כדי ללחוש בצורה איטית וארוטית באוזנם מילים יפות וסקסיות. תוכלו ללחוש להם מה אתם אוהבים בהם ולעשות זאת בצורה שובבית, או ללחוש מה בא לכם לעשות להם ולראות איך שניכם מתחממים.
למקבלים - תנו למסרים הללו להיטמע טוב-טוב בגוף שלכם. מילים ארוטיות יכולות להיות מעורר מיני חזק ביותר. בנוסף, הן מחזקות את תחושת הביטחון והאהבה בקשר. עוד אופציה היא לקחת פרי וללעוס אותו בארוטיות באוזנו או באוזנה של בן או בת הזוג שלכם. לא תאמינו כמה מגרה זה יכול להישמע. אם יש לכם אביזרים שיוצרים צליל נעים כמו קערות טיבטיות או מפוחית, תוכלו להכין לשחק איתם גם, ולראות איזו תחושה הצליל יוצר בגוף של בני הזוג.
"תוכלו ללחוש להם מה אתם אוהבים בהם ולעשות זאת בצורה שובבית, או ללחוש מה בא לכם לעשות להם ולראות איך שניכם מתחממים"

חוש הראייה: אין חזק ממראה עיניים

אומרים שאין חזק ממראה עיניים, אז זה הזמן שלכם להוציא את הבגדים הסקסיים והקינקיים שלכם, לרקוד בצורה ארוטית או להתפשט זה מול זו בצורה איטית ומגרה.
2 צפייה בגלריה
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו. להכיר את חמשת החושים ולשחק איתם במיניות שלכם
(צילום: מתוך הווידיאו)

חוש הטעם: אוכל ומיניות הם שילוב מנצח

כדי לפתוח את חוש הטעם נכין לנו מטעמים טעימים ומעוררים כמו שוקולדים, קצפת, חמאת בוטנים ופירות, עם עדיפות לפירות רכים שניתן למצוץ ולא רק ללעוס. כל מאכל שמכניס טעם ושובבות למפגש ביניכם זה נהדר.
כשאנחנו רוצים ליהנות מהחוש הזה במלואו, מומלץ לעטות כיסוי עיניים על הפרטנר או הפרטנרית, ולפני שאתם נותנים לו או לה לטעום מהמאכל המגרה, נסו לשחק איתו דרך יתר החושים - תנו לו להריח, לחוש את המאכל על גופו, לשמוע איך אתם נוגסים בו בחושניות באוזן ורק בסוף תנו להם לאכול אותו לאט-לאט ולהתענג על כל ביס. אוכל ומיניות הם שילוב מנצח.
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.