"מאז שאני מתרגלת פילאטיס, חיי המין שלי השתפרו פלאים". אני בטוחה שכבר שמעתן את המשפט הזה בעבר, אלא שכמו נושאים רבים נוספים שמדוברים בקרב נשים כבר עשרות שנים, גם ההקשר הזה טרם נחקר כראוי בצורה מדעית.
אורולוגים מטורקיה, שבחנו נשים שהעידו שהן סובלות מחשק מיני נמוך, קשיים בהגעה לאורגזמה וכאבים במהלך יחסי המין, מצאו כי תרגול פילאטיס במשך פעמיים בשבוע, עוזר בצורה ניכרת להפחית את האתגרים הללו. הפעילות ששמה בפרונט ביטויים כמו "לכווץ את הסוגרים", אותה המציא ג'וזף פילאטיס בתחילת המאה ה-20, הוכחה כמשפרת את התפקוד המיני, מגבירה את החשק ומעצימה את האורגזמות.

1 צפייה בגלריה
פעילות גופנית בבית
פעילות גופנית בבית
פילאטיס. הוכח כמשפר תפקוד מיני אצל נשים
(צילום: Shutterstock)

החוקרים, בראשם ד"ר פיקרט חאליס, הסבירו כי ביקשו להרחיב את סל הטיפולים האפשריים לבעיות בתפקוד המיני אצל נשים, בעיות אשר תוקפות לדבריהם בין 10 ל-80 אחוז מהנשים, והחליטו לבחון בצורה ספציפית את הפילאטיס כפעילות גופנית מיטיבה.
36 נשים בגילי 20 עד 50, שהיו במערכת יחסים מינית קבועה ובעלות וסת סדירה, שהעידו כי הן סובלות מתסמינים של אי-תפקוד מיני במשך שישה חודשים ויותר, התבקשו להגיע פעמיים בשבוע לשיעור פילאטיס בן שעה, ולהימנע מכל פעילות גופנית אחרת מלבד יחסי מין.
לפני ואחרי תוכנית האימונים, שנפרסה על פני שלושה חודשים, המשתתפות מילאו שאלונים שעסקו במידת הסיפוק שהן חשות מחיי המין שלהן. התוצאות, שפורסמו בכתב העת הספרדי Journal of andrology, מראות שחיי המין של כלל המשתתפות השתפרו באופן דרמטי אחרי שלושה חודשים בלבד.
"הממצאים שלנו מצביעים על כך שתוכניות אימון של פילאטיס עשויות לשפר דרמטית את התפקוד המיני אצל נשים הסובלות מבעיות ומאתגרים מיניים"
החוקרים מעידים כי הנשים שסבלו מכאבים בכניסה לנרתיק חוו ירידה של 116 אחוזים, נשים שסבלו מירידה בחשק המיני דיווחו על עלייה של 136 אחוזים בחשק, ונשים שדיווחו בתחילת המחקר על קשיים בהגעה לאורגזמה דיווחו על עלייה של 140 אחוזים ביכולתן לחוות שיאים מיניים.

(האזינו לפרק של "סקס אפיל" על הקשר בין רצפת האגן לאורגזמה שלכם)

תרגול פילאטיס נשען על שלושה עקרונות:
1. עבודה על רצפת האגן – תרגול הכולל כיווץ והרפיה של שרירים אלו, אלמנט שמטרתו לעזור להגברת השליטה בסוגרים ולהעצמת העונג המיני.
2. נשימה נכונה, שמסייעת לשליטה בסוגרים וגם תורמת להגעה לאורגזמה.
3. תרגול נוכחות - פעילות שמטרתה לשפר את הריכוז והנוכחות ברגע, אשר עוזרת לאישה להתנתק מהמחשבות ולהתרכז נטו בחושניות וברגעים האינטימיים.
"למרות הפופולריות הרבה, טרם נערך מחקר שמדד את ההשפעה של פילאטיס על התפקוד המיני של נשים, והממצאים שלנו מצביעים על כך שתוכניות אימון של פילאטיס עשויות לשפר דרמטית את התפקוד המיני אצל נשים הסובלות מבעיות ומאתגרים מיניים", הסבירו החוקרים.
  • הכתבה פורסמה במקור ב"לאישה".