בעולם המהיר שלנו, שכל כולו סובב סביב תוצאות והישגים, אין זה פלא שתחרות והישגיות נכנסות גם לחדר המיטות, עם שלל מסרים שמורים לגברים שעליהם להתהדר בזקפה מפוארת וכמה שיותר איתנה. המסרים הללו מייצרים הרבה משקל על איבר המין שלך. על איך הוא צריך להיות, להיראות, להחזיק. לא חבל לשים את כל העולם, ליטרלי, על הזין? האם שכחת שנכנסת למיטה כדי להתענג, להתחבר, ולא כדי שיעמוד?
רציתי לספר לך שיש עוד כל כך הרבה במיניות חוץ מהזקפה שלך, והיופי במיניות הוא העובדה שהיא עומדת בפני עצמה, בלי ש"תעמיד אותה". המטפלת הזוגית המפורסמת בעולם, אסתר פרל, אמרה שמיניות היא המקום שאליו אנחנו הולכים, היא לא משהו שאנחנו עושים. ובינינו, כל הלחץ על להיות זקוף כל הזמן, עלול לעשות את הפעולה ההפוכה ורק לפגוע לך בזקפה.
3 צפייה בגלריה
זוג במיטה
זוג במיטה
מיניות היא הרבה מעבר לזקפה חזקה יותר או פחות
(צילום: Shutterstock)
בכל מקרה, אפשר ליהנות ממיניות מענגת וטובה גם אם לא עומד לך. שום דבר לא צריך להיות "קשיח" כדי ליהנות ממנו. אבל אם בכל זאת תרצה לדעת כיצד לחזק את הזקפה שלך, חשוב שתבין איך כל המבנה הזה עובד ומה מפעיל אותו: כשאתה במיניות אתה נמצא במצב עוררות גבוה, ובמצבי עוררות גבוהה (לחץ סכנה, מאמץ, פציעה או איום), נכנסת לפעולה מערכת שנקראת 'מערכת העצבים הסימפתטית'. זוהי מערכת קדומה שמעצבבת איברים שונים כמו הלב וכלי הדם, בלוטות הרוק והזיעה, הריאות ואיברי המין, ולוקחת חלק גם בפעולת השפיכה.
במצבי לחץ ועוררות גבוהה, המערכת הזאת גורמת לשינויים גופניים כמו הפחתת פעילות המעיים, כיווץ כלי הדם, היא מעלה את לחץ הדם ומעלה את אספקת הדם לשרירים. זקפה נוצרת כתוצאה מהתמלאות של הפין בדם. זה אומר שהפין שלך הוא לא שריר שאתה יכול לאמן את הזקפה והחוזק שלו במכון כושר, אלא רקמה מלאה בכלי דם שמתמלאים ומתרוקנים.

איך מנגנון הזקפה עובד? ומה זאת בכלל זקפה?

זקפה היא מצב שבו הפין מתקשה ומשנה את האורך והעובי שלו, כתוצאה מהתמלאות כלי הדם ברקמות בפין. והיא מתרחשת כי מופעלים שני מנגנונים בו זמנית: בחלק הראשון של התהליך הזקפה מתרחשת כאשר שני מבנים ספוגיים ודמויי צינור העוברים לאורכו של הפין מתמלאים בדם. הרקמה הספוגית מתפשטת וגדלה בגלל שהיא מתמלאת בדם, ומפעילה לחץ על הרקמה הצפופה שמקיפה אותה - זהו הרובד הסיבי. הרובד הסיבי מגביל את התרחבות הגופים המחילתיים (בכל זאת, אנחנו לא רוצים ששום דבר יתפוצץ פה), וכתוצאה מכך מתקשח הפין, הדגל עולה לראש התורן, ויש לנו זקפה.

3 צפייה בגלריה
איור של פין
איור של פין
בין הרובד הסיבי לגוף המחילתי
(מאיירת: אורן לוי)

בחלק השני של התהליך, בעקבות כל התמלאות הדם המבורכת הזאת, והלחץ בתוך הפין, נלחצים גם כלי הדם שמחזירים את הדם החוצה מהפין. כתוצאה מהלחץ הזה, זרימת הדם החוצה מהפין מואטת, הדם נשאר בפין, הפין נשאר קשיח, והזקפה נשמרת.
3 צפייה בגלריה
איור של פין
איור של פין
כך זה נראה מבפנים
(מאיירת: סתיו פרידמן)
לא כולם יודעים זאת, אבל לגברים יש שליטה ובחירה הרבה יותר גדולה ממה שנדמה להם על הזקפה שלהם, בין אם ברצונם לחזק עוד את הזקפה על ידי הגברת זרימת הדם לפין באופן אקטיבי ובצורה טבעית (כל עוד אין שום בעיה רפואית או פתולוגיה אחרת), ובין אם המטרה היא להוריד ולהרגיע את הזקפה (שיכולה להגיע לפעמים בסיטואציות בהן זה ממש לא מתאים).

סקס אפיל
חרמנות גברית – איך להפסיק לפחד ממנה?
35:37
(האזינו ללנה ליילה מספרת כיצד הפכה לסקסולוגית סומאטית)

איך תחזק את הזקפה?

בעזרת הרגעה וויסות של מערכת העצבים. כלומר, תצטרך לעבור ממצב של לחץ למצב של רגיעה. במצב שבו אתה רגוע ונינוח, יותר דם וחמצן יכולים לזרום לאגן שלך ולחזק את הזקפה. לעומת זאת, כשאתה לחוץ ומתוח הגוף מתכווץ, ופחות דם וחמצן מגיעים לאגן ולפין שלך. תחשוב על זקפת בוקר לדוגמה, שמתרחשת כשאתה הכי רפוי ונינוח. רק התעוררת, והפתעה… אתה נמצא במצב רגיעה ויש זקפה (אגב, זקפת בוקר גם נוצרת כתוצאה משלפוחית שתן מלאה הלוחצת על בלוטת הערמונית).
עובדה מעניינת היא שזקפה ספונטנית יכולה לבקר בכל שעות היום. אומרים שזה מעין מנגנון טבעי של הגוף, שמטרתו לבדוק את תקינות המערכת כדי לוודא שהכול מתקתק. גאוני! זקפה אפילו התרחשה כשהיית עובר, בשליש השלישי להריון באופן ספונטני. כך שזקפה היא תהליך בריא וטבעי של הגוף שלך. זה אומר שאם אתה מצליח להרגיע את מערכת העצבים הסימפתטית (שגם אחראית לפעולת השפיכה), למשל דרך הסרת המשקל והסטרס על ה"ביצועים" שלך במיטה, תוכל לחזק את הזקפה שלך. יש עוד דרכים לעבור ממצב סימפתטי למצב פאראסימפתטי, שאחראי על הרגיעה בגוף, והן כוללות: תרגילי נשימה, תרגילים גופניים ותרגול מיינדפולנס.

המטרה: לאמן את רצפת האגן

אני קוראת לרצפת האגן "השריר הארוטי", כי היא אחראית על הזקפה, על השפיכה ועל האורגזמיות בגוף שלך. רצפת האגן היא קובץ של שרירים ורצועות, דמוי רשת או ערסל, שמחזיק את איברי הגוף הפנימיים במקומם. היא אחראית על שליטה בסוגרים, ייצוב עמוד שדרה, תפקוד תקין של מערכת העיכול, אורגזמות (אורגזמה היא כיווץ והרפיה במהירות גדולה, של לא אחרת מרצפת האגן), זקפה, תמיכה בפלג הגוף העליון, תמיכה בנשיאת משקל, תמיכה בישיבה, בעמידה, בפעילות ספורטיבית, ועוד. רצפת האגן תומכת בבלוטת הערמונית, בשלפוחית השתן, ברקטום ובפי הטבעת, ומתחילה מקדמת בסיס הפין, אזור שערות הערווה (עצם הפוביס), עד לעצם הזנב.
אז נכון, את הפין אתה לא יכול לאמן ולחזק כמו בחדר הכושר, אבל אתה יודע את מה כן תוכל לחזק? בדיוק. את רצפת האגן שלך. כל שריר שתפעיל בגוף יזרים דם וחמצן לאזור, ואם תפעיל את רצפת האגן, בעצם תגביר את זרימת הדם לפין, ובכך תחזק את הזקפה.
לכן, פעולה אקטיבית של איסוף ושחרור רצפת האגן, הידועה בשם 'תרגילי קיגל', שבמהלכם אתה מוציא אוויר ואוסף פיזית ובדמיון שלך את האשכים, הפירנאום (האזור שבין האשכים לפי הטבעת) ובסיס הפין, לכיוון הבטן ומעלה, ובשאיפה משחרר הכול ומנפח את הבטן, "תפמפם" לך עוד דם וחמצן לפין ותעזור לך לחזק את הזקפה.
לעומת זאת, כדי להוריד זקפה ספונטנית ולא רצויה, תתרכז רק בחלק של השאיפה שבו כל הבטן שלך מתמלאת אוויר, ואזור רצפת האגן מתרחב ולא מתכווץ. זה יאפשר לדם לזרום בחזרה לגוף, ולהוריד את הזקפה.

מה עוד עשוי להשפיע על הזקפה שלך?

  • מתח פיזי ורגשי
  • סוכרת
  • נשימה שטחית
  • ירידה הדרגתית בהורמון הטסטוסטרון
  • מחלות בגיל מבוגר כמו מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת, יתר שומנים בדם, שמעכבים את זרימת הדם לפין
  • שינויים ברקמת החיבור של סיבי הקולגן בפין שגורמים לזקפה חלשה או קצרה מדי
  • היחלשות רצפת האגן עם הגיל
  • בעיות בעיכול
  • גירוי אינטנסיבי - אם התרגלת לחיכוך ולגירוי חזק ומהיר, יכול להיות שבמצבים בהם יש פחות גירוי, יהיו לך אתגרי זקפה
  • שפיכה - אחרי שפיכה יש זמן החלמה ומנוחה, במהלכו מופרשים הורמונים כמו אוקסיטוצין, פרולקטין ואנדורפינים, הקשורים למערכת העצבים הפאראסימפתטית הפועלת במנוחה ומכינים למצב שינה.
  • יציבה לא נכונה - זוכר את עניין זרימת הדם? בוא נגיד שישיבה מול המחשב רוב היום לא עוזרת לכך
  • תפיסות על מיניות ותפיסה על גבריות (רמז: הגודל לא קובע וגם לא הגובה)
  • דימוי עצמי
אז פעם הבאה שתחווה אתגרים בזקפה, תזכור שזו רק הזדמנות לשחק עם כל שאר הדברים שקורים במיטה, ולא רק עם הפין שלך.
בהצלחה!