"לפני כמה זמן אמא אחת עברה עם הילדה שלה במסדרון והתכוונה להיכנס לחנות. היא חשבה שזאת חנות מאנגה רגילה ואמרה לה, 'בואי תראי, יש פה את האנימה שאת אוהבת!', ואני קולט אותה ואומר לעצמי בלב, בבקשה לא. בבקשה תמשיכו ללכת. זה לא בשבילכן", צוחק איתי אורבך, מי שעומד מאחורי חנות הפורנו היפנית, "הנטאי-שופ", הממוקמת בדיזינגוף סנטר בתל אביב.
"הנטאי זה בעצם ז'אנר של פורנו באנימה, או ז'אנר של אנימה בפורנו, תלוי מאיזה כיוון את מסתכלת על זה", הוא מסביר. פירוש המילה "הנטאי" הוא "סוטה", "יוצא דופן" או "סטייה מינית", אבל עם השנים היא הפכה למילה שמשתמשים בה כדי לתאר קומיקס, סרטי אנימציה ומשחקי מחשב יפנים שכוללים בתוכם תוכן מיני למבוגרים.
אין ספק שממבט ראשון, קשה שלא להתבלבל וממש כמו אותה האמא, לחשוב שמדובר בתוכן מתוק ותמים לילדים. בכל זאת, מדובר בדמויות מצוירות, לרוב קסומות ולא אנושיות, אבל כשמתקרבים מבינים שמדובר בחנות מין לכל דבר, והכניסה לילדים אסורה.
3 צפייה בגלריה
תחתונים משומשים
תחתונים משומשים
לא לילדים. תחתונים משומשים בריח של זיעה כבר הסנפתם?
(צילום: מתוך הווידיאו)

"היפנים הם אומה שמרנית, אז מתחת לפני השטח היצרים מתפרעים"

זאת החנות היפנית השלישית של איתי אורבך בדיזינגוף סנטר. היא נפתחה לפני שנה וחצי, אחר שהשיק כבר חנות אנימה רגילה וחנות לממכר חטיפים יפנים. ב'הנטאי-שופ' תוכלו למצוא אביזרי מין בהשראת אנימה, כמו למשל דילדו בצורת זרוע של תמנון, תלבושות סקסיות ואקססוריז נחשקים כמו באט-פלאג עם זנב. אלה הם עוד הדברים "הקלים לעיכול", כי בחנות תמצאו גם יבוא של "סטיות יפנית" אזוטריות ביותר - תרסיסים בריחות מפתיעים, ובעיקר ריחות של איברי מין נקביים, חזה מיוזע ואפילו תחתונים משומשים, לצד חוברות קומיקס פורנוגרפי בסגנון ההנטאי.
3 צפייה בגלריה
מדבקות הנטאי
מדבקות הנטאי
מדבקות הנטאי. מרחוק הן נראות תמימות מאוד
(צילום: מתוך הווידיאו)
הרבה מהחוברות הן למעשה ספין-אוף פורנוגרפי. כלומר, גרסאות פורנוגרפיות לסדרות ולדמויות מוכרות ואהובות. "מה שקורה הרבה פעמים בהנטאי זה שלוקחים דמויות קומיקס מוכרות ועושים להן גרסה פורנוגרפית, בסגנון של 'מה היה קורה אם באטמן וסופרמן היו שוכבים", מסביר אורבך.
לדבריו, ההנטאי מחולק למספר ז'אנרים: יורי שמציג נשים עם נשים, יאוי שעוסק בגברים עם גברים - שזה מסתבר גם הז'אנר הכי מבוקש בחנות, וז'אנר נוסף שכנראה מזוהה הכי הרבה עם התרבות הזאת – הטנטקלס, שהם זרועות תמנון ארוטיות. היפנים לקחו חיה ימית תמימה כמו התמנון והפכו אותה למשהו מיני לחלוטין, כאשר כל אחת מזרועותיו הופכת בהנטאי לאיבר מין בפני עצמו. "טנטקל זה זרועות של תמנון שהם הדבר הכי אייקוני בהנטאי", אומר אורבך. "בגלל שיפן היא אומה שחיה על הים, יש שם גם דייג נורא מפותח, כולל של תמנונים, וכנראה שלכן זה נכנס לפורנו שלהם".
"טנטקל זה זרועות של תמנון שהם הדבר הכי אייקוני בהנטאי. בגלל שיפן היא אומה שחיה על הים, אז יש שם דייג נורא מפותח, כולל של תמנונים, וכנראה שזאת הסיבה שזה נכנס לפורנו שלהם"
אחד הפרדוקסים המרתקים הוא שבניגוד מוחלט לדמיון הפורה והיצירתי של העם היפני, ביפן יש חוקי צנזורה מאוד-מאוד מחמירים, אשר אוסרים באופן מוחלט על הצגתם הפומבית של איברי מין. זה אומר שכל פורנו שמגיע מיפן מיד מצונזר ומטושטש, ובאופן מפתיע, החוקים הללו חלים גם על הפורנו המצויר. "הקטע המגוחך הוא שגם כשזה מגיע לציור, עדיין נראה את חוקי הצנזורה האלה. מציירים איבר מין זכרי אבל יש עליו קווים, למרות שדי ברור מה זה". לאורבך יש גם הסבר לניגוד המוגזם: "ברגע שיש לחץ גדול מדי בכיוון השמרני, מתחת לפני השטח היצרים מתפרעים. ואז יוצאים לך דברים כאלה".
אורבך מספר שסיבה שגרמה לו לפתוח את החנות היא הפופולריות הגדולה שהז'אנר תופס בשנים האחרונות מחוץ ליפן. "הנטאי היא מילת החיפוש הפופולרית ביותר לשנת 2022 בפורנהאב העולמית, זו השנה השלישית ברציפות", הוא מסביר. חוץ מזה, "ישראלים לא רק שיודעים מה זה הנטאי, ישראלים חולים על הנטאי", וזאת כבר סיבה מספיק טובה כדי לאמץ את התרבות הזאת גם אצלנו.
תופתעו לשמוע כי עיקר הלקוחות שלו הן נשים, שתופסות כ-70 אחוזים מסך הלקוחות, אבל אורבך טוען שכל סוגי האוכלוסייה הישראלית מבקרים אצלו. "אפילו אנשים דתיים נכנסים לפה וקצת מתביישים, אבל מסתקרנים".
3 צפייה בגלריה
איתי אורבך
איתי אורבך
איתי אורבך. זאת החנות השלישית של אנימה שפתח בדיזינגוף סנטר
(צילום: מתוך הווידיאו)
אתה מזהה הרבה בושה בקרב הלקוחות שנכנסים לכאן? "כן ולא. בואי נגיד שסבתא שלי לא ממש יודעת על החנות. היא יודעת שיש לי חנות אנימה בסנטר, היא לא יודעת שיש לי גם חנות אנימה למבוגרים בלבד".
מה מושך את הקהל דווקא לתוכן מיני מצויר? למה לא פורנו רגיל? "כמה כבר אפשר לגוון בפורנו רגיל? עוד פעם סרטון על שליח פיצה או על אינסטלטור שבא לתקן את מכונת הכביסה? מה שמיוחד בהנטאי זה שבגלל שזה מצויר, את יכולה ליטרלי לתת דרור ליצירתיות שלך וללכת עד הסוף עם דברים שאי אפשר לצלם".
"כמה כבר אפשר לגוון בפורנו רגיל? עוד פעם סרטון על שליח פיצה או על אינסטלטור שבא לתקן את מכונת הכביסה? מה שמיוחד בהנטאי זה שבגלל שזה מצויר, את יכולה ליטרלי לתת דרור ליצירתיות שלך וללכת עד הסוף עם דברים שאי אפשר לצלם"
אתה מניח שהטרנד יתרחב ושבקרוב נראה בארץ עוד חנויות מין של הנטאי? "בקצב שבו הנטאי ובכלל ז'אנר האנימה גדל ומתפשט בארץ ובעולם, סביר להניח שכן. צריך לזכור שעד לפני כמה שנים, גם חנויות האנימה היו דבר שונה בנוף, והיום יש חנות אנימה בכל פינה".