אורגזמה בתנאי מעבדה: השבוע זכתה רוני ארז מתל אביב, שמגדירה את עצמה כ"מדריכת אורגזמות", להשתתף בניסוי ייחודי ופורץ דרך, שבדק האם טכניקת הגל שפיתחה להגעה לאורגזמה ללא מגע ישיר באיבר המין, אכן תופסת מבחינה מדעית. ג'ים פאוז, פרופסור למדעי המוח במחלקה לפסיכולוגיה ומדעי החיים באוניברסיטת צ'ארלס אשר בפראג, וחוקר בכיר ומנהל המעבדה למדעי המוח במרכז לבריאות מינית בצ'כיה, הזמין אותה ואת בן זוגה, ניצן, להתארח אצלו במעבדה, ולקחת חלק בניסוי ייחודי שבחן את מדד הפרולקטין שבגופה.
בעת האורגזמה, מסביר פרופ' פאוז, ישנה ירידה פתאומית בשחרור הדופמין שבמוח. מכיוון שהדופמין בהיפותלמוס הוא גורם המעכב פרולקטין, ירידה בדופמין עם הגעת האורגזמה מובילה לעלייה בפרולקטין. "זהו אחד ממספר מדדים אובייקטיביים של אורגזמה שמופיעים בבני אדם ובבעלי חיים אחרים. כלומר, לא ניתן לזייף אותו".
הניסוי נפרס על פני 48 שעות, במהלכן רוני התבקשה להגיע לאורגזמה בת חמש דקות בעזרת טכניקת הגל שפיתחה, אחר כך להגיע שוב לאורגזמה בשיטת הגל, הפעם בת 10 דקות, ובפעם השלישית לתרגל יוגה במשך 10 דקות. דגימות דם נלקחו מרוני – לפני האורגזמה, מיד לאחר האורגזמה, מיד לאחר אימון היוגה וכ-15 דקות לאחר האורגזמה השנייה.
דגימות הדם נותחו במעבדה מקומית, שבדקה את מדד הפרולקטין, הטסטוסטרון, הקורטיזול והורמונים נוספים. התוצאות הראו שרמות הפרולקטין עלו אחרי האורגזמה בת החמש דקות, ועלו דרמטית לאחר האורגזמה של ה-10 דקות. לעומת זאת, אימון היוגה הפחית את הפרולקטין בדמה של רוני.
1 צפייה בגלריה
רוני ארז
רוני ארז
רוני ארז
(צילום: אביגיל עוזי)
תוצאות המחקר, אומר פרופ' פאוז, מעידות שגם אורגזמות שאינן קורות כתוצאה ממגע ישיר באיברי המין הן אמיתיות מנקודת מבט מדעית אובייקטיבית. "רוני לימדה את הטכניקה שלה אלפי נשים, וזה יוצא דופן מנקודת מבט מדעית", מסביר הפרופסור, "מאחר שזה אומר שקיימת אוכלוסייה גדולה של נשים שיכולה לעשות זאת ושניתן לחקור את האורגזמות שלהן ברמות שונות של ניתוח, החל מהמדדים ההורמונליים, דרך הפעלה של רצפת האגן שלהן באמצעות אלקטרודות שמאתרות את התכווצויות השרירים, ועד לסריקות מוח ב-MRI, ולבחון את כל זה בזמן שהנשים הללו לבושות".
(האזינו לפרק של "סקס אפיל" על המסע של רוני ארז)

"זה אפשרי וכל אישה יכולה ללמוד את הטכניקה"

טכניקת הגל התגלתה על ידי רוני ארז במקרה, לאחר שנאלצה לעבור הליך רפואי שבמהלכו הוציאו לה את הרחם, אחרי שסבלה מאנדומטריוזיס. "כתוצאה מהניתוח סבלתי מתכיפות גבוהה במתן שתן וכשניסיתי לטפל בעצמי בבעיה החדשה, הבנתי לפתע את המנגנון הפיזיולוגי-המיני שלי וכיצד ביכולתי לשלוט בו", אומרת רוני. "הניסוי החדשני שהשתתפתי בו היה מעניין ומרגש מאוד. לעשות את טכניקת הגל שהמצאתי בידיעה שבחדר לידי נמצאים שבעה אנשי צוות כולל שני דוקטורים ואחות, היווה עבורי אתגר לא פשוט. למרות זאת, היה לי מאוד חשוב לתקף את מה שאנחנו אומרים כבר שנים - זה אפשרי וכל אישה יכולה ללמוד את הטכניקה כפי שאני הבנתי אותה על עצמי".
"הניסוי עצמו בחן שני פרמטרים - הראשון הוא עלייתו של הורמון הפרולקטין. הדבר השני שנבדק הוא פעילות רצפת האגן שלי בזמן האורגזמה. פעילות זאת נבדקה באמצעות ויברטור מיוחד שיש בו חיישנים שמודדים את הפעילות והכיווצים ברצפת האגן שמתרחשים בזמן האורגזמה, ללא כל גירוי גניטלי פנימי או חיצוני. הפעילות ברצפת האגן משודרת באמצעות החיישנים לאפליקציה. בזמן הניסוי הפרופסור צפה באפליקציה אונליין בחדר הסמוך, כך שהוא יכול היה להבין בדיוק מה קורה לרצפת האגן במהלך האורגזמה. בקרוב הניסוי הזה ישודר כחלק מסרט שלם על המיניות הנשית שניצן ארז מביים".