אם אתן מחפשות דרכים חדשות שירעננו את חיי המין שלכן, אתן לא לבד. החל מהתנסות בתנוחות מין אקזוטיות ועד למשחקי תפקידים קינקיים עם בן או בת זוג, הרשת מפוצצת באלפי דרכים לחמם דברים במיטה, ובאופן ספציפי יותר טיקטוק, הרשת החברתית הסינית, מציעה כמה וכמה "פטנטים" כאלו. אז למרות שאנחנו לא ממליצות לקבל את כל עצות הסקס שהבלוגריות בטיקטוק מציעות לכן, יש טרנד אחד שיכול לשלוח אתכן מעבר לקצה העונג. אני מדברת על לחיצה על הבטן במהלך המגע המיני.


לפי הטרנד החדש, הפעלת לחץ עדינה על הבטן התחתונה במהלך יחסי מין, יכולה להעצים את האורגזמה שלך. השיטה הפכה לטרנד בטיקטוק כאשר יוזרת העונה לכינוי "אהבה. האחות ריה" (@love.ria.nurse) פרסמה סרטון שבו היא מסבירה שלחיצה על הבטן התחתונה של האישה בזמן החדירה יכולה לעורר את אזור ה-G מבחוץ. הסרטון הפך לוויראלי במהירות, זכה ליותר מ-1.2 מיליון לייקים וצבר אלפי תגובות - הן מתומכות נלהבות שכבר ניסו את השיטה והעידו שהיא מביאה לשרשרת אורגזמות מענגת, והן מטיקטוקריות מהוססות יותר שאמרו, "לא תודה". למרות שהסרטון של "האחות ריה" נמחק מאז, השיטה עוררה באז ברשת והחלטתי לבדוק האם הוויראליות מצדיקה את עצמה.

2 צפייה בגלריה
אורגזמה. הרשת מלאה בשלל שיטות וסרטונים שאמורים לעזור לך להגיע לשם
אורגזמה. הרשת מלאה בשלל שיטות וסרטונים שאמורים לעזור לך להגיע לשם
אורגזמה. הרשת מלאה בשלל שיטות וסרטונים שאמורים לעזור לך להגיע לשם
(צילום: Shutterstock)

שיטת הלחיצות והקשר לאזור ה-G

הטענה היא שהפעלת לחץ על הבטן - בדרך כלל על הבטן התחתונה, או בכל מקום שמרגיש טוב, יכולה לחזק את האורגזמות שלך. בגלל שמבחינה אנטומית הבטן, שלפוחית השתן, השופכה, איברי הרבייה הנקביים, הדגדגן ואיברי המין החיצוניים נגזרים מאותו מבנה, אזי בכל פעם כשמופעל לחץ על אזור הבטן התחתונה, שרירי רצפת האגן מתגייסים, הכיווץ הזה מפעיל מגוון אזורים רגישים ועשוי להגביר את האורגזמה. בנוסף, טכניקת לחיצת הבטן משפיעה גם על שלפוחית השתן, ועבור חלק מהנשים לחץ על שלפוחית השתן מוסיף לגירוי של דופן הנרתיק העליון, שם נמצא אזור ה-G של האישה. סוג כזה של לחץ יכול להיות מהנה, במיוחד אם את מגורה מאוד ומתקרבת לאורגזמה.


"העובדה שאנחנו יכולות ויכולים לקבל רעיונות חדשים כדי לחקור את המיניות שלנו, והמיניות הנשית בפרט דרך הטיקטוק, היא מהממת ומבורכת בעיניי", אומרת המטפלת המינית והזוגית, לי ראובני. "באופו ספציפי, טרנד טיקטוק שמדבר על העונג של האישה מנרמל את ההרגשה שבתור גבר חשוב לי שבת הזוג שלי תהנה, ובתור אישה אני רוצה ליהנות. סוף-סוף אנחנו נותנים כבוד ומשמעות להרחבת היכולת של נשים להגיע לאורגזמה וליהנות מהמפגשים המיניים. עם זאת, אנחנו צריכים לזכור שרק אחת מתוך חמש נשים מגיעה לאורגזמה מגירוי וגינלי ולא מגירוי דגדגני. כלומר, לפי מחקרים רוב הנשים מגיעות לאורגזמה מגירוי חיצוני, כך שהטרנד הזה פחות רלוונטי להן, והחשש הוא שלחץ נוסף לא יניב את התוצאות הנחשקות".

2 צפייה בגלריה
לי ראובני
לי ראובני
לי ראובני. "טרנדים הם כמו חולצות בטן. זה לא מתאים לכולן"
(צילום: דבורה אוירבך)

"טרנדים הם כמו חולצות בטן. זה לא מתאים לכולם", ממשיכה ראובני. "הם יכולים גם לייצר תסכול או תחושה של חריגות. נשים עלולות לראות את שיטת לחיצת הבטן ולחשוב, 'למה לכולן זה מצליח ורק לי לא'. הרשת מלאה בהאשמה כלפי נשים – שהגוף שלהן לא נראה בצורה 'הנכונה', שהן לא עושות סקס מספיק טוב, כך שלמרות השמחה על העלאת הנושא והנרמול של עונג האישה, בקלות אפשר להשתמש בטרנד הזה כמו עוד כלי שגורם לנו להרגיש שאנחנו לא מספיק טובות. חשוב לשים לב למה נעים לי ומה מדויק לגוף ולמיניות שלי. גם מצד הפרטנר – המוטיבציה להתנסות בשיטה צריכה להגיע ממקום שבאמת רואה את הפרטנרית, שרוצה לעשות לה נעים, ולא כי הוא ראה סרטון והוא רוצה להיות 'גבר-גבר'".
"לפי מחקרים רוב הנשים מגיעות לאורגזמה מגירוי חיצוני, כך שהטרנד הזה פחות רלוונטי להן, והחשש הוא שלחץ נוסף לא יניב את התוצאות הנחשקות"

לחיצת בטן: לעשות ולא לעשות

אז איך עובדת השיטה בפועל? בזמן שאת מתקרבת לשיא ההנאה המינית, את יכולה לבקש מבן/ת הזוג ללחוץ לך על הבטן, ממש מעל עצם הערווה, בזמן שאתם קשובים למידת הלחץ הנעימה לך, ולרגע המתאים עבורך במהלך האקט.
אם את משחקת עם עצמך סולו, תפסי את הצעצוע האהוב עלייך, מצאי עמדה נוחה ונסי מיקומי ידיים ולחצים שונים, תוך כדי שאת מתרכזת בתחושות השונות שעולות לך בגוף ושמה לב למה מרגיש לך הכי מענג. אם את לא רגילה לגעת בבטן שלך, לחיצה על הבטן עשויה להרגיש לא טבעית בהתחלה, או שאת עלולה לא להרגיש דבר. נסי לא לשפוט את עצמך, המשיכי לחקור בקצב שלך ולמצוא מה מרגיש לך הכי נכון.

מתי כדאי להימנע?

דפדוף מהיר בטיקטוק מלמד שלא כולן אוהבות את טכניקת לחיצת הבטן. חשוב לזכור שלחץ פיזי שמגביר את ההנאה שלך הוא סבבה, אבל לחוות כאב או אי-נוחות עזים זה לא סבבה בכלל. אם את חווה נפיחות, אי-נוחות או לחץ, אם יש לך שלפוחית שתן רגישה, או שאת בכלל לא אוהבת שנוגעים לך בבטן, הפעלת לחץ על הבטן במהלך יחסי מין היא כנראה לא הדבר בשבילך. את עשויה גם לגלות שסוג זה של לחץ מרגיש טוב בימים מסוימים בחודש ובימים אחרים פחות, בהתאם למחזור החודשי שלך. כדאי להימנע מהטכניקה אם היא גורמת לכאב כלשהו. לא בטוח שהיא מתאימה לנשים שמתמודדות עם אנדומטריוזיס, ציסטות בשחלות ובעיות דומות אחרות.
בסוף סקס הוא חוויה סופר אישית, ואם הרעיון ללחוץ על הבטן במהלך המין שאת עושה, מושך אותך, נהדר! אבל אם לא, זה ממש בסדר. מה שעובד עבור אדם אחד בהחלט לא עובד עבור כולם, וכל עוד את נעה בקצב שלך וממשיכה לתקשר מה את אוהבת ומה לא - את תמצאי את הפרקטיקות המיניות שיעבדו בשבילך. לחיי מולטי אורגזמות מטריפות חושים!