המילה "קינק" מעלה אצל רובנו תמונות של עור שחור, שוט, מלכות ועבדים. השפלה וכניעה אומנם תופסות מקום משמעותי בממלכת הקינק, אבל הן לא מייצגות את מכלול הפרקטיקות המיניות הקיימות. "קינק" הוא למעשה פעולה אינטימית שנופלת מחוץ לתסריט המוכר שבו אנו מבטאים את המיניות, האינטימיות והרומנטיקה שלנו. בקינק תשבחות או Praise Kink באנגלית, המכונה לפעמים גם "משחקי אישור" או "קינק הילדה הטובה", פרטנר אחד מרעיף על בן/ת הזוג מחמאות, מילים טובות ושאר מיני שבחים והרמות. הקינק הזה מאפשר לבקש במפורש את סוגי החיזוקים החיוביים שאתן ואתם רוצות וצריכים, כדי להרגיש נחשקים, רצויים או מגורים יותר מבחינה מינית.
"פרייז קינק" הוא גם טרנד טיקטוק חדש יחסית. בסרטונים ויראליים מהחודשים האחרונים אנשים מעלים משפטים מחמיאים שבני זוגם אומרים להם במהלך הסקס, שמדליקים אותם במיוחד. יש אפילו פילטר חדש המלווה בהאשטג PraiseK1nk#, שמגריל מחמאות שהטיקטוקרים היו שמחים לקבל מהפרטנרים שלהם.
@pleasurebhabiee

How to tell if you have a praise kink…

♬ original sound - Pleasure Bhabie
(הסבר טיקטוק על הטרנד החדש)
הצורך באישורים חיצוניים ביחסים רומנטיים או מיניים הוא ממש לא חדש. רובנו נשמח לקבל חיזוקים חיוביים מאנשים שאהובים עלינו, נהנה לשמוע למשל שיש לנו שיער יפה ושופע, כישרון מיוחד או שאנחנו חברים מדהימים, אבל אלה בדרך כלל לא ייחשבו לחלק מהקינק המדובר, אלא אם כן גופנו יגיב למחאות הללו בצורה של עוררות מינית.

"הבנתי שאני מחפשת אישורים ושבחים מהפרטנר שלי ושזה ממש בסדר"

"מדליק אותי לְרַצות את הפרטנר שלי, שהוא ירגיש כמו המלך שלי, הכי סקסי וחזק בעולם, שיתגאה בי ושיגיד לי שאני ילדה טובה", אומרת גלי (שם בדוי) בת 32 מתל אביב. "אני אוהבת להרגיש כמו הנסיכה שלו, ואני רוצה שהוא יטפל בי, שידאג, שיעשה הכול בשביל לענג אותי ולעשות לי נעים. מחרמן אותי להרגיש שאני יפה, סקסית, הכי טובה בעולם. תחושת ההצלחה עושה לי את זה, ואני חייבת לשמוע את זה מהפרטנר שלי".
2 צפייה בגלריה
אישה וגבר בפעילות BDSM
אישה וגבר בפעילות BDSM
אישה וגבר בפעילות BDSM. "תגיד לי שאני הילדה הטובה שלך, דאדי"
(צילום: Shutterstock)
גלי הבינה ששבחים מדליקים אותה מאז שהתחילה להיות פעילה מינית, אי שם בתחילת שנות ה-20 לחייה, אלא שבתחילת דרכה היא לא ידעה לתת לזה שם. "חשבתי שזה מובן מאליו שכולם צריכים לשמוע מהפרטנר שלהם שהם יפים ומחרמנים, אבל מסתבר שלא. גיליתי שיש כאלה שעושים סקס בלי לדבר בכלל. עם הזמן, כששיתפתי חברות ושמעתי מהן על חוויות הסקס שלהן, הבנתי שזה נחשב יותר לקינק וזה עזר לי להבין מה אני מחפשת בפרטנר, מה עושה לי את זה ומה פחות. כשהצטרפתי לטיקטוק הבנתי שיש קהילה שלמה סביב קינקים, וסביב 'פרייז קינק' באופן ספציפי. זה עזר לנרמל את החוויה שלי וגרם לי להרגיש שאני לא לבד. הבנתי שאני מחפשת אישורים ושבחים מהפרטנר שלי ושזה ממש בסדר".
"כשהצטרפתי לטיקטוק הבנתי שיש קהילה שלמה סביב קינקים, וסביב 'פרייז קינק' באופן ספציפי. זה עזר לנרמל את החוויה שלי וגרם לי להרגיש שאני לא לבד"
סיבה נוספת שבגללה אנשים נמשכים ל"פרייז קינק" היא התמודדות עם המבוכה שבקבלת מחמאות. הרבה אנשים מסמיקים כשמחמיאים להם. קשה להם עם המעמד הזה והם הודפים את המחמאות החוצה, אך עבור אלו שנמשכים לכך יש משהו מושך במבוכה הזאת. בקהילת הקינק, אנשים שנדלקים ממחמאות במהלך הסקס נתפסים למרבה ההפתעה דווקא בתור הצד הכנוע בתוך יחסי השליטה. רק שבמקרה הזה, המקבלים לא נדלקים מהשפלות מילוליות, כמו "ילדה רעה" או "זונה קטנה שלי", אלא דווקא ממחמאות ומפרגונים, וכמו ביחסי שליטה קינקים אחרים, חובבי הדבר מוצאים ב"פרייז קינק" דרך נוספת להירגע. זו יכולה להיות חוויה שהיא לא רק מהנה, אלא אפילו תרפויטית.
@mynameisjustandy

And thats a wrap on the praise filter (turns out theres one more, incoming tomorrow)

♬ original sound - Andy
(הדגמה של ההאשטאג PraiseK1nk#)
בטיקטוק וברשתות החברתיות אפשר למצוא פוסטים ספק הומוריסטים-ספק שיפוטיים, שטוענים שאם יש לך "פרייז קינק" זה אומר "שלא קיבלת מספיק אהבה בילדות", שאת "בת בכורה הישגית ותחרותית", או "שאתה סובל מתסמונת המתחזה". אומנם יכול להיות שמי שלא קיבל מספיק תשומת לב כילד אכן ישתוקק לקבל שבחים כמבוגר, אבל לא תמיד קינק קשור לחוויות ילדות שליליות. יש לא מעט חובבי קינק שקיבלו המון תשומת לב כילדים, והם עדיין זקוקים לאישורים במהלך הסקס שלהם.
"יש לי דאדי אישיוז, שנובעים ממורכבות ביחסים עם אבא שלי", אומרת גלי. "אבא שלי הוא דמות מאוד דומיננטית בחיי, והאישור ממנו תמיד היה לי חשוב מאוד. בהתחלה, כשהבנתי שאני מחפשת אישורים מגברים בגלל ה'דאדי-אישיוז' שלי, שפטתי את עצמי וחשבתי שזה מוזר ולא נורמלי. עם הזמן למדתי שזה די נפוץ ושיש גברים שנהנים מזה ואפשרתי לעצמי לחקור את העולם הזה ולהתנסות. במקביל אני בחורה עצמאית, פמיניסטית וחולת שליטה, ותמיד יודעת מה הצעד הבא בחיי, וזה מאוד נעים ומשחרר להיות במקום שבו אני לא זאת שצריכה לקבל החלטות או לדאוג לעצמי. זה קורה במסגרת סשן או מפגש מיני עם בחור".
2 צפייה בגלריה
bdsm
bdsm
bdsm. כל קינק הוא מקובל והולך, כל עוד הוא נעשה בהסכמה וברצון נלהבים
(צילום: shutterstock)
ההצעה של המומחים למיניות היא לא לנסות לנתח יותר מדי את הקינקים שלכם, ממש כמו שלא היינו מנסים לנתח את החיבה שלנו לטעם ספציפי בגלידה או לסוג מסוים של תוכניות ראליטי שמענג אותנו במיוחד. כל עוד הקינק נעשה מתוך הסכמה והנאה הדדית, הכול הולך.

איך לעשות "פרייז קינק"?

אם בא לכם ולכן להכניס קצת מחמאות מחרמנות לחיי המין, חובבי קינק מנוסים מציעים להתחיל עם לפרגן בעדינות לבן/ת הזוג על חלקי גוף או על פעילות מסוימת בזמן הסקס, וכמובן לעשות זאת בצורה אותנטית וטבעית. השתמשו בסיבות שנמשכתם אליה או אליו מלכתחילה כבסיס לתשבוחות. יש מקום להכניס כינויים ואפילו בדיחות פרטיות. יש גם אנשים שמוצאים את זה מחרמן לשמוע את השם שלהם נאמר להם בזמן הסקס. חשבו על "פרייז קינק" כסוג של הכרת תודה לבן/ת הזוג, שאלו אותו או אותה מה הוא או היא צריכים לשמוע כדי להרגיש נחשקים, מה יעשה לו או לה טוב, והפכו את זה למשחק.
"אני אומרת לבחורים מה עושה לי את זה, ואם יש להם קינק או העדפה שמשלימה את שלי, אנחנו נמשיך לתקשר. אם לא, אני אעדיף לא להיפגש. אני לא אנסה בכוח להוציא משהו ממישהו שלא זורם או שזה לא מחרמן אותו"
כן חשוב לזכור ששבחים בסקס אינם הדרך לפתור בעיות של הערכה עצמית נמוכה. למעשה, זה עלול להחמיר את המצב אם ההערכה העצמית של הפרטנר שמקבל את השבחים תלויה לחלוטין במה שהצד השני חושב עליו. הסכנה במקרה הזה היא שברגע שמערכת היחסים בין השניים תשתנה, הביטחון העצמי של הפרטנר, שהיה רגיל לקבל שבחים, ייפגע בצורה דרמטית.
ביטחון עצמי בריא ובר קיימא מגיע מבפנים. אם את או אתה נאבקים עם בעיות של חוסר ביטחון עצמי, סביר להניח שטיפול הוא פתרון טוב יותר מאשר מחמאות במהלך הסקס. זה לא אומר שאי אפשר ליהנות גם מ"קינק פרייז", אבל הוא לא תחליף לבנייה ולתחזוק של הערכה עצמית ודימוי עצמי בריאים. באופן דומה, אם את או אתה נאבקים להאמין שהפרטנר שלכם מתכוון למילים הטובות שהוא או היא מרעיפים עליכם, ייתכן שאתם חווים חוסר הערכה עצמית וביטחון עצמי ירוד, ואולי שווה לשקול טיפול כדי לפתור את זה.
גלי למדה לבקש מפרטנרים שלה בדיוק את המילים שהיא רוצה לשמוע במהלך הסקס. "החלטתי מזמן שאני יוצאת או שוכבת רק עם גברים שהם באותו הראש כמוני. אני אומרת מראש מה עושה לי את זה, ואם יש להם קינק או העדפה שמשלימה את שלי, אנחנו נמשיך לתקשר. אם לא, אני מעדיפה מראש לא להיפגש. אני לא אנסה בכוח להוציא משהו ממישהו שלא זורם או שזה לא מחרמן אותו. יש כאלה שדיבור סקסי או "פרייז קינק" לא מחרמנים אותם, כך שמפגשים עם גברים כאלה יהיו הרבה פחות מעניינים וכיפים עבורי, אבל רוב הגברים שאני פוגשת עפים על זה.
"מבחינתי, דיבור פתוח, ולא רק מחמאות, הוא קריטי לסקס טוב. חשוב לי להיות מסוגלת לתקשר מה נעים לי, מה בא לי שייעשה, מה לא נעים לי, מהם הגבולות שלי, וגם להקשיב לפרטנר ולהבין איך אני יכולה להיות שם עבורו. תקשורת פתוחה, כנה ומכבדת משני הצדדים היא מה שהופך מפגש מיני למהמם עבורי".