אני עומדת מחוץ לבר ומחכה לירדן. לא התראינו מאז שהיא ובעלה בועז עברו לתקופה קצרה לחו"ל, ואם לומר את האמת, כבר התחלתי ממש להתגעגע אליהם. אומנם דיברנו פה ושם בהודעות, אבל לא יותר מזה. ולמרות שהערב זה רק שתינו, אני מתרגשת.
הטלפון מסמן לי שקיבלתי הודעה. "היי יובל! ראינו את הפרופיל שלך בטינדר. אנחנו זוג חמוד מספרד וזה הסופ"ש האחרון שלנו בתל אביב. אנחנו מחפשים מישהי מדליקה ומקומית שתרצה להסתובב איתנו ולהראות לנו פינות קסומות בעיר, ואולי גם קצת יותר (אימוג'י קורץ). ממש מצאת חן בעינינו, ונשמח להיפגש".
הייתם מצפים שהודעה כזאת תישלח בטינדר, אבל היא נשלחה אליי דרך האינסטגרם. איך האיש הזה הגיע אליי ומאיפה הוא אזר אומץ לשלוח לי הצעה כזאת ללא כל הקשר, ככה סתם באמצע היום? אני בת אדם, לא מוצר, וזאת הצעה עם הזמנה מינית מרומזת לאישה שהם לא מכירים. אפילו לא כתבתי בפרופיל שלי שאני מחפשת להצטרף לזוג, כך שזאת פשוט הצעה מגונה.
אני כועסת למרות שזאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לי. ציינתי בפרופיל שלי שאני 'פאנסקסואלית', שזה אומר שאני נמשכת לאנשים ללא קשר לזהותם המגדרית או למינם הביולוגי, ומדי פעם זוגות מפרשים את זה כהזמנה לשלוח לי הצעות.
אם להודות באמת, מעולם לא חיפשתי להצטרף באופן יזום לזוג למיטה. זה לא עניין אותי ולא פעלתי באופן אקטיבי כדי ליישם את זה. לכן מה שהיה לי עם ירדן ובועז היה מקרה חד-פעמי, יוצא דופן, מקרה שקורה פעם באף פעם, והייתה שם הרמוניה. הרמוניה שמעולם לא הצלחתי לייצר באופן זוגי, ופתאום היא מתקיימת עבורי, בפעם הראשונה בחיים בתור חד-קרן.
חד-קרן הוא יצור נדיר ביותר, אפילו באגדות קיומו מוטל בספק. לכן מגדירים כחד-קרן תופעות יוצאות דופן, סטארט-אפים ששווים עולה על מיליארד דולר, או בדייטינג - אדם שיימשך גם אלייך וגם לבן/ת הזוג שלך, ויסכים להיכנס כצלע שלישית לתוך קשר רומנטי שכבר מתקיים באופן הרמוני.

2 צפייה בגלריה
יובל לוי
יובל לוי
יובל לוי. הפכה לחד-קרן של זוג יחיד ומיוחד
(צילום: נוי מוסטיק)

ריטואל של ריקוד משולש

את ירדן ובועז הכרתי לפני שש שנים. עבדתי במסעדה בעיר, והם ישבו להם באחד השולחנות. הם נראו לי מוכרים אבל התקשיתי להבין מאיפה. אחרי שיחה קצרה ירדן פתרה את החידה -כולנו הולכים יחד לאותו שיעור יוגה. משהו בחיבור בינינו עבד כבר על ההתחלה. אחרי שסיימתי את המשמרת, הצטרפתי אליהם לשולחן והמשכנו לשתות ולדבר עד שאחרון היושבים במסעדה הלך לדרכו.
הם התחילו להגיע באופן כמעט קבוע למסעדה, לפעמים ביחד ולפעמים לחוד. "יובלי, מתי את עובדת?" בועז היה כותב לי לפעמים, "אני אבוא לשבת איתך". הוא היה מגיע והיינו יושבים, שותים ומדברים. אהבתי במיוחד את הפעמים בהן ירדן הייתה מצטרפת לבועז. היה בה משהו מסתורי ומסקרן, שלא הצלחתי לפענח עד הסוף. יום אחד, אחרי ערב מצחיק ורווי באלכוהול, היא סיפרה לי איך היא פעם נתנה אגרוף לגבר שהטריד אותה מינית. באותו הרגע ידעתי שאני מחבבת את האישה הזאת.

(האזינו לפרק של "סקס אפיל" על איפה למצוא צלע שלישית לשלישייה)

הם סיפרו לי שהם נשואים כבר 13 שנים. הייתי בהלם, ותהיתי בקול איך הם עדיין כל כך מאוהבים ולא נמאס להם האחד מהשני. הם סיפרו לי שהם כל הזמן מתפתחים יחד, ושאיש מהם לא עוצר את השני מלעשות דברים שהוא או היא אוהבים.
הימים חלפו והקשר בינינו התהדק. תמיד הייתי טובה עם זוגות, ידעתי להתחבר לשני הצדדים בלי לאיים על הקשר שלהם, ובלי להרגיש לא שייכת או שמצופה ממני להקטין את נוכחותי. פעם אחת אפילו חיתנתי זוג חברים טובים שלי.
ערב אחד היינו שלושתנו במסיבה, ואני וירדן התחלנו לרקוד ברחבה. היינו אפופות אלכוהול והיא הייתה כל כך יפה, ורקדה בחופשיות ובהנאה ללא בושה. איזו אישה! היא התקרבה אליי תוך כדי תנועות ריקוד ואני התקרבתי אליה בחזרה. נצמדנו יותר ויותר. פתאום הרגשתי מאחוריי את בועז, מצטרף לריקוד שלנו ואוחז לי בעדינות במותן.
ירדן ובועז התחילו להתנשק, כשאני במרכז והם משני צדדי. פתאום ירדן התנתקה מבועז, הביטה בי במבט מעורפל, ונישקה אותי. רגע, מה קורה פה? באותו הרגע החלה מערבולת של נשיקות שעברו בין שלושתנו. "בואי נלך אלייך", גדע בועז את סערת הנישוקים ולחש לי באוזן. "בואו נצא מפה ונלך אלייך", הצטרפה ירדן, והם לקחו לי את היד ומשכו אותי בעדינות החוצה.
באותו הזמן התחלתי לצאת עם מישהו, ועדיין לא ידעתי לאן זה יתקדם. הנשיקה המשולשת הדליקה אבל גם בלבלה אותי, והרגשתי שעליי לעצור רגע את המערבולת ולבדוק אם זה אכן נכון לי. אמרתי להם שהם מדליקים אותי בטירוף, אבל אני צריכה רגע לחשוב על זה, ושבתי לבד לביתי.
"אנחנו ממש מקווים שלא גרמנו לך להרגיש לא בנוח. אנחנו מתים עלייך, את מהממת", בועז שלח לי הודעה מרגיעה דקות ספורות מאוחר יותר. "אל תדאגו, ממש לא הרגשתי לא בנוח. אתם מהממים ומדליקים ואני גם מתה עליכם", עניתי. "אם תתחרטי, אנחנו עוד ממשיכים בבית!", הוא כתב וצירף תמונה של ירדן כשהיא לבושה בגופיה שלו ומפריחה באוויר נשיקה. צחקתי בקול. אני באמת מתה על הזוג הזה.

2 צפייה בגלריה
מסיבה מועדון
מסיבה מועדון
מסיבה במועדון
(צילום: Shutterstock)

בימים הבאים הקשר בינינו לכאורה התנהל כרגיל, אבל הרגשתי שהדינמיקה בינינו כן עולה הילוך ושהקשר כבר לא באמת אפלטוני. היה גם את היום ההוא, כשערכתי מכירת יד שנייה אצלי בבית, וירדן הגיעה וקנתה ממני ז'קט אדום. כמה שעות מאוחר יותר, קיבלתי הודעה מבועז - תמונה של ירדן לבושה בז'קט האדום, כאשר אין מתחתיו כלום. "איזו סקסית!", כתבתי להם, וזה רק דירבן אותם להמשיך. במשך מספר שבועות נעשו בדיקות עדינות מצידם ואישורים שלי להמשיך, עד שהגיעה ההצעה הרשמית: "יובלי, אולי נעשה לנו איזה ערב? מה את אומרת?".
הרגשתי שאני יודעת לאן הם חותרים, אבל גם התכוננתי לכך שייתכן וזה לא יתממש. גם לא ידעתי אם אני בכלל מעוניינת שיקרה משהו. היה לי ברור שאני מאוד מחבבת את הזוג הזה, שאני מרגישה שיש לי הרבה מה ללמוד מהם, ושאני סקרנית. כך הגעתי אליהם הביתה.
על השולחן בסלון הייתה מונחת פלטת גבינות, לידה לחמים, יין, נקניקים ונשנושים נוספים. היה ברור שהם ציפו לבואי ושמתוכנן כאן ערב מיוחד. ישבנו, דיברנו ושתינו, והכול הרגיש מאוד רגיל. לא הייתה מבוכה וגם לא דיברנו על מה שאולי יקרה בינינו. פשוט נהנינו יחד. היין התחיל לפעול, ובועז החליף למוזיקה מרקידה יותר והגביר את הווליום. אני וירדני התחלנו לרקוד. אנחנו אוהבות לרקוד ביחד. בועז הצטרף אלינו ורקדנו שלושתנו, שיכורים וצוחקים באמצע הסלון.
"היה לי ברור שאני מאוד מחבבת את הזוג הזה, שאני מרגישה שיש לי הרבה מה ללמוד מהם, ושאני סקרנית. כך הגעתי אליהם הביתה"
בשלב מסוים נהיה יותר ויותר חם וירדני התחילה להתפשט. בועז ואני הצטרפנו אליה עד שנותרנו שלושתנו בלי בגדים, רוקדים יחד כאשר אני שוב באמצע. ירדן נישקה אותי. הייתה לה נשיקה עדינה והעור שלה היה רך ונעים. רציתי לטרוף אותה. בועז נשק לי בעורף בעדינות, והחל להתקדם לאט דרך הצוואר שלי אל ירדן, חוטף אותה ממני לנשיקה.
הסתובבתי ונשקתי לו, כשגבי מופנה לירדן והיא מנשקת אותי בעורף ומלטפת את גופי בקצב המוזיקה. הכול הרגיש כמו ריקוד הרמוני, כאשר כל פעם מישהו אחר עובר לסולו, והשניים האחרים נמצאים בדואט. או שיש ריקוד של שלושה ואז מישהו שוב עובר לסולו. בשלב מסוים, הרגשתי כל כך מותשת מעוצמת החוויה. נפלתי מתנשפת על הכורסה ורק הבטתי בהם מזדיינים, בעודם מביטים בי ושולחים את הידיים שלהם לעברי, כמו אומרים לי - "בואי!".
בועז הלך לשירותים והשאיר אותי ואת ירדן לבדנו, לנוח רגע מהאינטנסיביות הגברית. כמובן שעברנו לסשן נשיקות ארוך ורך, רומנטי ואיטי. הרגשתי איך האנרגיה הדומיננטית שלי יוצאת החוצה, מחליפה את מקומו של בועז. חפנתי, ינקתי ונישקתי את ירדן, בזמן שהיא גנחה בקול מרוב עונג. כשבועז חזר, הוא החליף אותי.
הוא דאג לשים קונדום כאשר חדר אליי, וכיוון החדירה התחלף תדיר. ובזמן שהוא נכנס לאחת, הוא דאג לענג באצבעותיו את השנייה, והכול בקצב מסחרר. נדמה היה שהאיש לא מתעייף. "רגע, בועז. רגע. אנחנו עייפות", צנחנו על הספה מכורבלות ומתנשפות. "איך זה שאתה מחזיק ככה? אני לא מבינה". "אתן קודם", הוא ענה. "אני אגמור אחריכן".
הסשן נמשך שעות, עד שהתעייפתי סופית. נשארתי אצלם לעוד כוסית וסיגריה, ואחרי חיבוקים ארוכים חזרתי לביתי. באותו הלילה ידעתי שעברתי משהו מיוחד, ותהיתי האם עכשיו הם יעלמו לי. הם לא נעלמו, להפך. האירוע הפך ליריית הפתיחה של קשר עמוק עוד יותר. המשכנו לדבר ולהיפגש, כאשר ההתכתבות בינינו הייתה יכולה להיות מאוד מינית יום אחד, ואז שגרתית ורגילה ביום שאחרי. אהבתי את זה. הם היו שולחים לי סרטונים שלהם, מנסים לפתות אותי להצטרף. היה ברור שהם סומכים ובוטחים האחד בשני, וזה גרם לי להרגיש מאוד נוח להתמסר לחיזור, בלי להרגיש שמישהו מאיתנו עלול להיפגע.
לפעמים זה הרגיש כאילו שאני יוצאת עם אדם אחד שמחולק לשניים, והאדם הזה דלוק עליי ומתרגש ממני רצח, ואין בינינו מחויבות. הרגשתי שהנוכחות הרעננה שלי בחייהם מטעינה אותם בחשק ובחיוניות. שניהם התרגשו ממני כמו נער מתבגר, והייתה להם הזדמנות, בתוך הקשר הקיים והטוב, להתחיל יחד משהו חדש ומלהיב, שהסעיר את שניהם.
כשהייתי מגיעה למסיבות של חברים משותפים, היינו יוצאים לרגע למרפסת לעשן, ומתמזמזים קצת כשאף אחד לא ראה. זה היה הסוד שלנו, ואהבתי את זה. הם אמרו לי שאני הראשונה שלהם, והם ידעו שהם הראשונים שלי. זה גרם להכול להרגיש הרבה יותר מיוחד.
כשהתחלתי לצאת עם מישהו, הכרתי לו אותם, והוא ידע על הקשר בינינו. זה לא איים עליו. היה ברור שמה שיש בין בועז וירדן זאת אהבה עמוקה שמתקיימת לאורך שנות נישואים ארוכות. היה לי ברור שאני לא אפרק אותם או אטלטל אותם, ושהם לא יפרקו אותי, ולכן גם לא ישפיעו על הקשרים שלי.
הם הגיעו להצגות ולאירועים שהפקתי, ואני הגעתי לארוחות החג ולמסיבות שהם ארגנו בביתם או אצל חבריהם, וכשעברתי פרידה הם תמכו בי והיו שם בשבילי. לא הרגשתי כמו צלע שלישית בקשר שלהם, לא הרגשתי שאני מפריעה, להפך - הייתי בהודיה על הזכות שהם נתנו לי להיכנס למערכת היחסים שלהם, למקום הכי אינטימי בחייהם, להביט ולגעת בעומק של כל אחד מהם ביחד ולחוד, בלי פחד, בלי רגשות אשמה, בושה או קנאה. הם היוו עבורי השראה ודוגמה למה זאת אהבה טהורה, לזוגיות בריאה שמושתתת על אמון ללא גבולות. היום אני יודעת שהחוויה הזאת הייתה עוד אבן דרך בקשר שלהם, שהעניקה לשניהם תיקוף לעוצמתו הנדירה.
"יובל!", ירדן קוראת לעברי, לבושה בז'קט האדום שרכשה ממני.
"ירדני! התגעגעתי אלייך ממש!", אני עונה לה ושתינו מתחבקות.
"גם אני! את יודעת, יצא לי ולבועז לדבר על זה. זה היה מאוד משמעותי עבורנו, וזה לא היה יכול לקרות עם אף אחת אחרת. את באמת חד-קרן", היא אומרת ומחייכת אליי בצורה הכובשת שלה. "שנזמין משהו לשתות?".