סקס אפיל
איך להעניק עיסוי טנטרי? | #97
50:06
(האזינו לפרק החדש של "סקס אפיל" על עיסוי טנטרי)
סקס אפיל הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, ביוטיוב ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם. רוצים לדבר איתנו? בואו לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם נהניתם להאזין - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.
והפעם: בזמנים בהם רובנו לא כל כך יוצאים לבלות מחוץ לבית, מדוע שלא תהפכו את הבית שלכם למקדש טנטרה רומנטי וסקסי? בפרק מספר 97 של "סקס אפיל" אירחתי את דהניה יוסף, פסיכותרפיסטית גופנית, מורה לטנטרה-יוגה ומטפלת זוגית ואישית, לשיחה על כל הדרכים שבעזרתן נוכל להפוך את חדר השינה או הסלון שלנו למקדש טנטרה מקודש.
אז תפנו לעצמכם ערב שלם רק לזוגיות שלכם, תזרקו את הטלפונים מהחלון, ותתחילו לקדש את המרחב הזוגי והאינטימי שלכם, כדי להפוך אותו, ולו ללילה אחד, למרחב שכל מהותו היא העונג שלכם.
הפרק כולל טיפים ספציפיים ומועילים שיעזרו לכם להעניק האחד לשני עיסוי טנטרי, לצד כלים שיאפשרו לכם לרענן ולרפרש את חיי המין הרגילים שלכם, ולהזרים אליהם אנרגיות חדשות, סקסיות ורוחניות. האזינו לפרק המלא שנמצא בראש הכתבה.
3 צפייה בגלריה
דהניה יוסף
דהניה יוסף
דהניה יוסף
(צילום: חיים קמחי)
"אחת המנטרות של הטנטרה היא שאין לאן להגיע ואין מה למהר. כך אפשר להתחיל ליהנות מהרגע הזה, כי אני לא מחפשת שום תוצאה רצויה. אני כבר בתוצאה, אני כאן ועכשיו איתך. אני לא חדורת מטרה להגיע לאורגזמה, אני לא חייב להגיע לשפיכה, אני כאן אך ורק כדי להתחבר אליך, להתאחד איתך ושניהנה מלהיות כאן ביחד", אומרת דהניה יוסף, פסיכותרפיסטית גופנית ומורה לטנטרה-יוגה. "טנטרה היא דרך רוחנית להתרחבות התודעה, והעיסוי הטנטרי שנדבר עליו היום בפרק הוא נדבך נוסף בתוך עולם הטנטרה, שמאפשר לנו להתחבר לאהבה עצמית שלמה".
איך מתנהלת המיניות הרגילה שלנו ומדוע שווה לנו לקבל כלים מעולם הטנטרה? "לרוב הזוגות קל מאוד לפתח תבנית התנהגותית במיניות שלהם. כבר הבנתי מה עושה לה טוב ואיך 'להגמיר' אותה, ואם אנחנו לא בתקשורת מקרבת מינית, ואם אנחנו לא משוחחים יחד בפתיחות על המיניות שלנו, אנחנו בדרך כלל נעשה 'העתק-הדבק', ובמשך שנים על גבי שנים נשחזר למעשה את אותה מיניות דפוסית שסיגלנו לעצמנו בתחילת ההיכרות.
"בהחלט יכול להיות שהמיניות הזאת מאוד עבדה לנו בתחילת הקשר, אבל רוב הסיכויים הם שהיום היא כבר משעממת והרבה פחות מדליקה. אנשים גם לא שואלים את עצמם מה המטרה שלהם כשהם נכנסים למרחב המיני. האם המטרה היא אך ורק להגיע לאורגזמה? או שאולי המטרה שלנו היא להיות באינטימיות עמוקה, להתחבר מהלב, להסתכל בעיניים ולאפשר לעצמנו להתרחב לתוך הרגע הזה ולשכוח מכל התפקידים שאנחנו כל הזמן מנהלים בחיינו?
"לכולנו יש כל מיני כובעים ותפקידים במהלך היום-יום שלנו. אני אבא, אני אמא, אני מורה, אני מנהלת, אני... רגע, היה, יהיה, אבל מה ההווה? זה מה שהטנטרה שואלת. האם את יכולה עכשיו להיות בתוך הרגע הזה ממש, וליצור לעצמך מרחב שכולו אמת ואהבה וקשיבות וכבוד?
"הרבה מהמיניות הרגילה שלנו קשורה לאגו, לסיפור שאני מספרת לעצמי, לתרבות ולבית שבו גדלתי, והטנטרה אומרת, חבר'ה, בואו רגע תהיו נינוחים בתוך עצמכם, ותראו אם אתם יכולים לנשום עמוק פנימה את העונג לכל התאים, ולפזר את העונג הזה לכל חלקי הגוף שלכם. כלומר, הטנטרה מבקשת מאיתנו להתחבר לאני האמיתי שלנו, שהוא מעבר לכל הסיפורים שסיפרו לנו על מהי מיניות ואיך היא אמורה להיראות.
"אנשים לא שואלים את עצמם מה המטרה שלהם כשהם נכנסים למרחב המיני. האם המטרה היא אך ורק להגיע לאורגזמה? או שאולי המטרה שלנו היא להיות באינטימיות עמוקה, להתחבר מהלב, להסתכל בעיניים ולאפשר לעצמנו להתרחב לתוך הרגע הזה"
"לפי הטנטרה, לאנרגיית החיים החיונית ביותר קוראים 'קונדליני'. ה'קונדל' בסנסקריט ההודית הקדומה הוא נחש. לפי הטנטרה, האנרגיה שלנו באופן טבעי נוטה להיות דחוסה במרכזים התחתונים, בצ'קרת הבסיס ובצ'קרת המין. אבל אם אנחנו יודעים לנשום עמוק ולהניע את האנרגיה במעלה הערוצים והמרכזים האנרגטיים שבגוף, אז אנחנו מתחילים בעצם לחוש את העלייה הזאת של הקונדליני, של אנרגיית החיים, דבר שיוצר, חוץ מהרבה מאוד התרגשות, אש וחיוניות, גם התעלות תודעתית".
3 צפייה בגלריה
איור של טנטרה
איור של טנטרה
"הטנטרה מבקשת מאיתנו להתרחב לתוך הרגע הזה"
(צילום: shutterstock)
אז לשם אנחנו בעצם שואפים להגיע במקדש הטנטרי שנייצר לעצמנו. אבל איך זה קורה בעצם? איך מתחילים את המפגש הזה? "אני מבקשת מהזוגות לקבוע מראש דייט רומנטי, שיימשך לפחות שלוש שעות. אתם מסדרים בייביסיטר לילדים, אתם דואגים שלא יהיו לכם שום הפרעות, ואתם שמים את הטלפונים הרחק על מצב טיסה. אני אישית ממליצה להתחיל את המפגש כבר בבוקר בעזרת יוגה וריקוד. להתחיל להניע את האנרגיה והציפייה לקראת המפגש עם האהוב שלי. לפני המפגש אתם יכולים להתקלח, אפשר לשים איזשהו שמן אתרי בחדר, תעשו כל דבר שיאפשר לכם להגיע למפגש עם האהוב או האהובה שלכם כשאתם במקסימום נינוחות ורוגע.
"המקדש הביתי יכול לקרות בסלון או בחדר השינה, אבל נרצה לקשט את המרחב הזה לפני כן. להבדיל בין חול לקודש ולייצר אווירה שתגרום לו להפוך, ולו ללילה אחד, למשהו אחר. אפשר לקשט את החדר עם נרות, קטורות, פרחים, פסלים וקריסטלים. אפשר לשים מזרן ושתי כריות על הריצפה, כדי לסמן שאנחנו יוצרים כאן מרחב תרגול, ושזה לא הולך להיות עוד סקס רגיל, אלא ממש מעשה אהבה מקודש שאנחנו רוצים ליחד ולקדש. שכל אחד מהצדדים יחשוב - מה הכי עושה לי את זה? מה גורם לי להרגיש הכי בטוחה ומתרגשת ויצירתית? אנחנו רוצים לפתוח כאן מרחב כמה שיותר נעים ומפנק לאוהבים.
"כשאנחנו נפגשים, חשוב לנקות את עצמנו מכל מה שהיה ומכל מה שיהיה כדי להיות ברגע. אפשר להתחיל במדיטציה, אפשר לפני כן ממש לקוד קידה האחד לשני. הרבה פעמים אנשים קצת ציניים לגבי זה, אבל תדעו לכם ש'נמסטה' זה הדבר הכי רוחני בעולם. זה אומר שאני רואה את האלוהי שבך, זה להגיד תודה על הרגע הזה, זה להרכין ראש בפני הדבר המופלא הזה שיש לי בחיים, בפני האלה או האל שמתגלים כעת בפניי, במקום לתפוס את בן/ת הזוג שלי כמובנים מאליהם.
"אז אנחנו מתחילים רגע בהתמקדות בנשימה. צריך להאט את הקצב ולהתחבר לערוץ הנשמתי שלנו. אפשר להחזיק ידיים, להסתכל האחד לשני בעיניים ולנשום יחד. אפשר לשים יד על הלב האחד של השני. זה גם יכול לעזור מאוד להסתנכרן, ולהתחיל בהוקרת תודה: על מה אני מודה בקשר הזה איתך? על מה אני מודה ברגע הזה? אפשר לקחת את זה גם לטקס של ברכות לגוף. הגוף הוא ישות בפני עצמה, ולפי הטנטרה האיחוד המקודש הוא השילוב של כבוד ואהבה.
"אנחנו נרצה להעניק כבוד ואהבה לגוף של הפרטנר/ית שלנו, להודות על כל קימור, כפל ונקודת חן בגוף שלו או שלה. זה יכול להיות פשוט לקחת את הידיים על הגוף של אהובתנו, ולהחליק אותם על הגוף שלה ברכות ובעדינות, ללטף כל איבר ולהגיד תודה. 'תודה על היד היפהפייה הזאת, תודה על הנתינה שנובעת מהידיים שלך'. 'תודה על הרגליים שלך, עמודי בית המקדש שעוזרות לך לזוז ממקום למקום'. 'תודה על הכתפיים שלך, שמחזיקות כל כך הרבה משקל ונותנות לי לשים עליהן את הראש'. כל אחד ומה שבא לו אינטואיטיבית מהלב. האפקט כאן עצום כי זה גורם לצד השני להרגיש שהיי, מה, הגוף שלי הוא משהו שמדליק אותך? הוא משמח אותך? ובתת-הכרה זה עובד. יש בזה ריפוי מאוד גדול".
3 צפייה בגלריה
טנטרה
טנטרה
אפשר לשים יד על הלב כדי להסתנכרן זה עם זו
(צילום: shutterstock)
זה מעלה לי שלכל אחד יש כל כך הרבה חוסר ביטחון לגבי הגוף שלו, ואם פתאום מישהו שאנחנו אוהבים נוגע ואומר תודה על האיברים האלה, זה יכול מאוד להעצים, בטח כשמדובר באיבר שאנחנו מרגישות חסרות ביטחון לגביו. "את נוגעת פה בנקודה סופר חשובה. יש אפילו פרקטיקה שלמה שבה אנחנו לוחשים באוזניים לאהובים שלנו כל מיני משפטי העצמה מרפאים, בזמן שהוא או היא חווים עונג. זה יכול להיות אפילו ליטופים על הגוף, כן? לאו דווקא עונג מיני, אבל ברגע שאדם נמצא בעונג, הוא הרבה יותר פתוח לסוגסטיה, ויותר קל להפנים פנימה את המסרים המרפאים האלה.
"אז גברים ונשים אני מזמינה אתכם ללחוש מילים של אהבה, מילים של העצמה, בזמן המיניות: 'אני אוהבת אותך', 'אתה יקר לי', 'אתה מוצלח', 'אתה מהמם', 'אני מאמינה בך', 'אתה מושלם בדיוק כמו שאתה'. מיניות היא המקום שבו אנחנו הכי פגיעים, היא המקום שהלב שלנו נפתח, שהמין שלנו נפתח, ובמעשה התודה וההערכה הזה יש ריפוי אדיר, במיוחד כשזה מגיע לאיברי המין שלנו. 'את יפה', 'את מריחה נפלא', 'את טעימה', 'את מתוקה', 'אני נהנה לשתות אותך'. 'איזה כיף לטעום אותך'. הדברים האלו מעצימים אישה ומרפאים".
אז אחרי הברכות היפות האלה, מה עכשיו? "עכשיו לאט-לאט אנחנו יכולים להתחיל להיכנס לגוף. אפשר להתחיל עם ריקוד משותף לאיזו מוזיקה חושנית. זאת גם הזדמנות טובה לדבר על הכוונות שלנו למפגש הזה - לאן בא לנו לקחת אותו? האם בא לנו על מפגש חייתי? ואולי דווקא חושני? אחרי ששמנו כוונה אנחנו יכולים בעצם לעבור לעיסוי הטנטרי עצמו, שהוא השלב העמוק של הכניסה לגוף. זה יכול להיעשות בלבוש וזה יכול להיעשות בעירום מלא. ההמלצה היא בעירום, כי אז אנחנו יכולים לנוע על ערוצי האנרגיה שבגוף בצורה עמוקה יותר.
"אנחנו נתחיל את העיסוי במגע בסקרום, שהוא עצם העצה. שם יושבת הקונדליני ואנחנו רוצים להרים אותה. אפשר לטפוח על הסקרום, לעשות עיגולים נעימים עליו, ולהתחיל לנוע עם האצבעות בזקפי הגב כדי להעלות את האנרגיה בערוץ המרכזי. אפשר גם לגעת בעצמות הבסיס של הגולגולת, שנמצאות מתחת לעורף. יש שם שני גולגולים כאלה שנקראים 'הפתח לגן עדן'. אנחנו עושים שם קצת עיגולים ולוחצים באזור כדי לפתוח אותו. אפשר גם לשחק קצת בשיער כדי לפתוח גם את צ'אקרת הכתר.
"בד לבד אנחנו מתחילים לפתוח את ערוצי האנרגיה בידיים לכיוון הלב, מעסים גם את הרגליים, ובמיוחד את אזור הירכיים הפנימיות. יש שם כמה ערוצים שאנחנו נעים עליהם כדי לפתוח אותם, עד שלאט-לאט אנחנו מתחילים להרגיש את התזוזה של האנרגיה המינית".


איזה סוג של מגע נותנים בכל אזור? "זה בעיקר החלקה עם האצבעות, עם האגודלים, אחד אחרי השני לכיוון מעלה. אני מאוד ממליצה לעשות את זה עם שמן קוקוס אורגני או כל שמן טבעי ואורגני שבא לכם עליו. יש ערוצים אנרגטיים שעוברים מהידיים אל הלב, וגם חשוב מאוד להתייחס לחזה כדי לפתוח את הלב והחשק. אפשר להעניק לאישה עיסוי שדיים, שזאת בכלל פרקטיקה מאוד בריאה לאישה, כי יש שם הצטברות של אנרגיה רגשית. אנחנו נרצה לפנק את האזור הזה ולגעת בו בעזרת כל מיני סוגי מגע וכל מיני תנועות של פנימה וחוצה מסביב לשד. אני ממליצה לא ללכת ישר לפטמות כי הן מאוד-מאוד רגישות. תגעו בעדינות".
מה לעשות עם הישבן? "תעופו על הישבן, הוא גם לא כואב. אפשר ממש ללחוץ עליו חזק, אפשר עם המרפקים או עם שורש כף היד, לפרק שם את כל הסטגנציה שנוצרה. אפשר אפילו לעלות עם הברכיים על הישבן, במיוחד אישה לגבר".
היית ממליצה לכוון? זאת אומרת אם הוא עושה לי משהו שלא נעים לי, אז להגיד לו מיד? "בוודאי, לא ליפול לריצוי. בכלל במיניות אם אני לא אדע להגיד 'לא', יהיה מאוד קשה לסמוך על ה'כן' שלי, אז חשוב שנדע להגיד 'לא' כשלא בא לנו על משהו. אפשר להגיד, 'ממי זה כואב לי, אבל ממש תודה, זה היה נפלא'. לחזק אותו ואז להוביל אותו לאן שכן נעים לך. אפשר גם לעשות את זה בתקשורת לא מילולית. אני יכולה לקחת בעדינות את היד שלו ולהניח אותה במקום שנעים לי, אבל באמת שימו לב לאנרגיה הלא מילולית שלכם, כי אני יכולה לתת מבט מאוד נוקב ומכבה בעיניים שלי, ואני יכולה באותה מידה לתת מבט רך ועדין. אני יכולה לקחת את היד שלי ולהזיז לך את היד בצורה אלימה ומלחיצה, ואני יכולה לעשות זה בצורה חונכת ואוהבת ועדינה".
נראה לי שגם חשוב להגיד שהמטרה פה במפגש היא לא לרוץ למשימתיות ולאורגזמה, אלא ממש להתענג על הגופים, ולקחת את זה כמה שיותר איטי וחושני. "כפי שאמרתי בהתחלה, בטנטרה אין מטרה, ולא באנו לטקס הזה בשביל 'קוויקי' או בשביל מיניות כפי שהתרגלנו אליה. לכן, אחרי שהכנסנו את בן הזוג לתוך הגוף בעזרת העיסוי הפריפריאלי, אנחנו מגיעים למקום הכי מקודש שהוא איברי המין שלנו. אנחנו יכולים לקוד קידה בפני איבר המין, אנחנו יכולים להניח ידיים כאלה עוטפות על איבר המין, אפשר ממש להניח את העין השלישית, את המצח שלנו על האיבר המין, ולברך אותו או אותה.
"אפשר להגיד לה, 'את אהובה, את יפה, תודה שיצאו ממך הפירות הכי יקרים בחיי, שהם שלושת ילדיי'. את כל הדברים הללו כמובן נשים מיישמות גם על איבר המין הזכרי. אחרי זה אנחנו מתחילים באיזשהו מגע, שהוא מאוד שונה מהמיניות הרגילה שלנו. אנחנו נרצה לתת עיסוי שבמהלכו אנחנו בעצם מחליקים את הידיים על איבר המין האחד של השני - מחליקים את הידיים מאיבר המין אל הלב בעדינות, ולעשות את זה במשך עשר דקות. זה גורם לנו להרגיש שלא מצפים מאיבר המין שלנו לשום דבר. הוא לא חייב להיות זקור, את לא חייבת להיות רטובה. זה פשוט מסאג', שלא נעשה במטרה להגמיר. זאת אהבה ללא תנאי.
"זה גם התדר שאנחנו רוצים להביא - כמה שיותר אהבה ונתינה. אנחנו בעצם נותנים כל מיני סוגים של מגע, משלבים כל מיני סגנונות, כשהמטרה היא להתרגע, לנשום עמוק ולהרפות. תוך כדי העיסוי הזה, ההתעוררות המינית כבר תגיע, אל תדאגו. מה שחשוב הוא שהאווירה תהיה אווירה של גילוי. אפשר לשחק עם כל מיני סוגי מגע שאולי אף פעם לא ניסיתי, מלמעלה למטה, מהצדדים, וכל הזמן לשאול – מה נעים לך? מה כיף לך? מה בא לך? ולראות מה מתגלה ברגע הזה. לא לזכור מה אני יודע שאת אוהבת ולשחזר את זה, אלא ממש להתייחס למפגש כאילו שזאת הפעם הראשונה שאנחנו נוגעים האחד בשני".
נראה לי שזה הכי מעצים באמת זוגות שכבר ראו האחד את השני ערומים כבר כל כך הרבה פעמים, ופתאום עושים משהו חדש. "בדיוק אז המיניות הטנטרית בעצם עוזרת לנו להתחבר לתוך מקום שהוא נטול מטרות, נטול שיאים. הרעיון הוא לא להגיע לאיזשהו קליימקס כמו שרואים בסרטים, אלא דווקא להפך, לשהות בעונג ובתוך המגע הזה כמה שיותר. אחרי העיסוי האנרגיה זורמת, יש חשק, יש חיבור ואפשר לזרום למיניות מתוך מקום מאוד-מאוד קשוב, בטוח ופתוח, ומהמקום הזה אולי אנחנו נגלה שהמיניות שלנו היא לא בדיוק מה שחשבנו עליה לפני כן. אולי נגלה מקומות חדשים עם הפרטנר שלנו, אולי הפרטנר שלנו עצמו יהפוך פתאום לחדש בעינינו, כי אנחנו באים כל כך פתוחים ורחבי תודעה".
היית ממליצה לסגור את הטקס אחר כך? "בטח.לכל טקס נרצה שיהיו פתיחה וסיום, כדי שנדע מתי הוא נגמר. הסגירה של הטקס יכולה להיעשות באמצעות חיבוק, כשבדרך כלל בטנטרה המסורתית הגבר מחבק את האישה בכפית כזה מאחורה. אפשר גם לשים יד אחת על הלב, יד אחת על הרחם או על הבטן התחתונה, ופשוט לנשום ביחד ולאפשר לגופים להירגע. אנחנו יכולים גם לקוד קידה בנמסטה, ולהגיד תודה רבה, ולקבוע את הדייט הבא שלנו. אבל באמת תקבעו אותו, כי מה שלא ביומן לא קורה".