סקס אפיל
מה קורה בסדנת שפיכה נשית? | #86
36:33
(האזינו לפרק החדש של "סקס אפיל" על סדנת שפיכה נשית)
"סקס אפיל" הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחה או מומחית מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, ביוטיוב ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם. רוצים לדבר איתנו? בואו לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם נהניתם להאזין - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.
והפעם: התופעה המכונה "שפיכה נשית" (באנגלית Squirting) נחשבת לאחד הז'אנרים המחופשים ביותר באתרי הפורנו, אף על פי שכולם מבינים כי קיים הבדל תהומי בין המופע הקולנועי לבין מה שבאמת מתחולל בחדר המיטות. בזמן שבפורנו השפיכה הנשית מזכירה "גייזר" והמים מותזים כלפי מעלה, נשים ששופכות מתארות את השפיכה הנשית כנביעה שיורדת כלפי מטה. אחת הנשים הללו היא יעל קרן אור – מנחה ומלווה למיניות מודעת, שמעבירה ביחד עם אהובה, גבריאל דיקפואה, מאמן אישי, מנחה קבוצות ומנחה מעגלי גברים, סדנה בשם "כמעיין המתגבר – סודותיה של אפרודיטה", סדנה שבה הם מלמדים נשים וזוגות כיצד להגיע לשפיכה נשית.
הפעם בפודקאסט זכינו להצצה למתחולל בסדנה ייעודית לשפיכה נשית: מי הם הזוגות שמגיעים אליה, איך מסירים את המשימתיות ולא הופכים את הרצון להגיע לשפיכה ליעד (ואז מתאכזבות כשזה לא מתממש), למי סדנה כזאת מראש לא תתאים, ואילו משמעויות רוחניות מצויות בשפיכה הנשית. האזינו לפרק המלא.
2 צפייה בגלריה
יעל וגבריאל
יעל וגבריאל
יעל וגבריאל
(צילום: Gilles Levy & Dalia Raphaeli Levy)
"אף פעם לא למדו אותי על התופעה הזאת, שנקראת 'שפיכה נשית', אז כל הזמן הייתי קמה לעשות פיפי, גם בתחילת הדרך שלי עם גבריאל. פעם אחת היינו בסדנה זוגית ומה שחוויתי שם היה לחץ מאוד גדול, והוא אומר לי, 'תשחררי', ואני אומרת לו, אני לא רוצה לשחרר עד שהתמסרתי ומשהו שם נרפא. יכולתי לאסוף את הנרתיק ולהרפות אותו ופתאום יצאו מים ללא סוף, כמעיין המתגבר", נזכרת בהתרגשות יעל קרן אור (53), גרושה ואמא לארבעה, שנמצאת בזוגיות פרק ב' עם גבריאל דיקפואה (61), גרוש ואבא לשניים.
בשנים האחרונות יעל, שעשתה הסבה מקצועית, היא מנחה ומלווה תהליכים לאינטימיות ולמיניות מודעת בדרך הטנטרה-תרפיה, ויחד עם גבריאל, שהוא מאמן אישי, מנחה קבוצות ומנחה מעגלי גברים, השניים מעבירים סדנה ייעודית לשפיכה נשית בשם "כמעיין המתגבר". "שואלים אותנו כל הזמן - 'מה, את בעירום'?, 'מה, יש עירום בסדנה? כולם שם ערומים'? 'כולם רואים את כולם באותו חלל'? 'עושים שם סקס'? 'תהיה אורגיה'? כי לטנטרה יש מוניטין של אורגיה אחת גדולה", מספרת יעל. "או ששואלים אותנו – 'זה נראה כמו פורנו'? 'את שופכת בעצמך'? - והתשובה היא כן. אני שופכת ומדגימה במהלך הסדנה".
אז מהי בכלל שפיכה נשית ומה ההבדל בין שפיכה נשית כפי שהיא באמת לבין שפיכה נשית בפורנו? "שפיכה נשית היא תופעה ייחודית בגוף האישה. בעת התעוררות מינית גבוהה יש הצטברות נוזלים באזור ה-G, כלומר בחלק העליון של הנרתיק, שהוא גם מאוד דומה לחיך העליון שבפה שלנו. זה אזור אשר מלא ברקמות דמויות ספוג, ובמהלך הגירוי המיני הן מתמלאות בנוזל שעליו אחראיות בלוטות הסקין. הנוזל הזה מאוד רוצה להישפך החוצה". גבריאל: "במהלך הגירוי המיני של האישה הלחץ בנרתיק גובר, אם זה כתוצאה מהגירוי שאנחנו מפעילים עם היד או מהגירוי של איבר המין שנמצא שם ומתחכך, ובגלל שהאזור הזה חי על אלפי עצבים שכל מהותם היא עונג, נוצר בנרתיק לחץ שדוחף את הנוזל הזה החוצה".
יעל: "הנוזל הזה מימי אבל חשוב לי להדגיש שהוא לא פיפי". גבריאל: "הוא יכול להכיל עקבות שתן אבל הוא ממש לא שתן". יעל: "בטנטרה יש אמונה שזוהי אנרגיה שהופכת לחומר. כלומר, המים הם החומר. איך זה מרגיש? ממש כמו לחץ על שלפוחית השתן". גבריאל: "יש הבדל בין רצון למתן שתן - שאפשר להתאפק כשהוא מתרחש, לבין רצון בשפיכה שאז כבר אי אפשר לעצור את זה, זה חייב לצאת". יעל: "אפשר להגיד שזאת תחושה דומה למי שעברה תהליך ירידת מים בלידה – מן מים חמימים כאלו שיוצאים ללא שליטה בהתחלה. אחרי שזה קורה לך כמה פעמים, כבר אפשר לשלוט בזה".

אין להם טעם וריח? "הם די צלולים אבל יש להם טעם וריח שונים. במיניות לפעמים הוא מתקתק ולפעמים יוצא כאב ואז הטעם הוא מריר. אני חושבת שלנוזלי הגוף שלנו יש ידע עתיק על הגוף שלנו, ידע עמוק שאנחנו לא יכולים להבין, והוא בא לידי ביטוי בריח וגם בטעם שהוא משתנה, וההרגשה של זה היא לא של אורגזמה אלא של נירוונה. אני מרחפת אבל בטוב, קצת כמו לצוף בתוך ענן של שחרור, עונג ורוגע. זה מדומה לפקק של שמפניה כשהכול מותז החוצה".
"ההרגשה של זה היא לא של אורגזמה אלא של נירוונה. אני מרחפת אבל בטוב, קצת כמו לצוף בתוך ענן של שחרור, עונג ורוגע. זה מדומה לפקק של שמפניה כשהכול מותז החוצה"
בפורנו זה כמובן נראה כמו גייזר. גבריאל: "כמובן שבפורנו הכול מאוד מוגזם. אני לא אגיד שאין נשים שרצפת האגן שלהן מאוד מאומנת ואז קצת לחיצה בשרירים וזה מותז, אבל ממה שאנחנו חווים בסדנאות, יכולה לצאת השפרצה אבל כמעט תמיד זה רק למטה. כמעט לא קורה שהמים יוצאים למעלה או באלכסון, ולרוב זה קורה בצורה של טפטופים ונביעות".
יעל: "בנוגע לפורנו - אני חושבת שברגע שאישה רואה את הדימויים האלה היא נחסמת. היא אומרת, 'אני לא אעמוד ברף הגבוה הזה', אבל אנחנו לא אמורות להשפריץ על כל הקירות. עוד משהו מעניין זה שהנוזל הזה מתנדף בשניות. הוא מתאדה ממש מהר. אני מורחת אותו על הפנים ועל הגוף שלי. מבחינת סוגים - אז יש את 'הנביעה', שהיא יוצאת כמו זרימה עדינה מהנרתיק. היא יכולה לקרות בצורה של טיפות או כמו פלג דק שזורם. גם שומעים את המים היטב בסוג הזה.
"הסוג השני הוא ה'השפרצה', שקורית מהחלק העליון שיותר קרוב לשלפוחית השתן, ואז זה יוצא בצורת שפריץ, והסוג השלישי הוא מה שמכונה 'אמריטה', שהיא יותר צמיגית ולבנבנה, והיא השפיכה היחידה שמלווה באורגזמת עומק שקרובה לצוואר הרחם. היא מזכירה את הנוזל הזכרי של הגבר והיא מגיעה ממקום הרבה יותר עמוק, ויוצאת בצורה לבנבנה, פחות מימית.
"הסוג האהוב עליי הוא השפיכה נשית האנרגטית. כן יוצאים ממני מים, אבל המקור שלהם הוא לא מהמרחב המיני. אני לא חייבת מגע באזור ה-G, לא חייבת חשק מיני, ארוס מיני, כלום. אני יכולה להיות בסופר, לפגוש מישהו, ובגלל שאני מדחום אנרגטי אני יכולה להרגיש כאב ממנו ודחף לשפוך את זה החוצה". גבריאל: "ונדגיש שזה קורה ללא מגע מיני בכלל".
יעל: "אני גם פוגשת את זה אצלי בקליניקה למשל, בקרב נשים שאני עושה להן עיסוי רחם. האישה בוכה מאוד כי צפים אצלה כאבים רגשיים, ופתאום היא שופכת למרות שלא נגעתי בשום מקום ולא דיברתי על מיניות. לדעתי כל אישה יכולה לשפוך אנרגטית. זה כלי מצוין לפריקת אנרגיה שמיותרת עבורנו, כלי לשחרור רגשי עמוק. המים מייצגים רגשות, מייצגים זרימה, וכשאנחנו מאפשרות לכלי שלנו להיות פתוח ונקי – אז המים זורמים יותר בקלות".
למה חשוב לכם להעביר את הידע הזה ואיך הוא יכול לתרום לנשים? גבריאל: "החוויה של השפיכה משחררת מטען רגשי. עונג וכאב יושבים על אותו ציר וכדי להגיע לשפיכה בהתמסרות מוחלטת צריך לשחרר בדרך קצת כאב. אנחנו גם רואים שזה יוצר המון שחרור של דברים תקועים, טראומות שמשתחררות, פתאום נשים מבינות דברים שהן חוו ולא עיבדו מספיק. השפיכה מאפשרת ריפוי של המון חוויות". יעל: "ריפוי של טראומות או אנרגיה שממש נתקעה לנו בגוף הפיזי ועכשיו יכולה לזרום החוצה. זהו שחרור תאי של כל מה שלא משרת אותנו יותר, חוץ מזה שזה עונג מאוד גדול ומי לא רוצה להרגיש שהיא בנירוונה?".
גבריאל: "בממד הזוגי החוויה של השפיכה הנשית מאפשרת התרחבות של הלב, עוד ממד של תקשורת זוגית". יעל: "כשאני שופכת יש לי תודעה יותר נקייה, תודעה יותר גבוהה. נפתח שם משהו, יש איזו פריצת דרך מסוימת למקום הרבה יותר בהיר". גבריאל: "זה תהליך משנה תודעה לחלוטין".
יעל: "זה מייצג אצלי את ההתמסרות הטוטאלית שלי לאנרגיה הנקבית שלי. העולם המערבי הפך אותנו למאוד זכריות בנושא הזה. לנהל בית, עבודה, קריירה - זה להיות בזכרי, במטרות ובמשימתיות, מה גם שהרבה נשים נכנסות למרחב המיני בצורה הזאת. הן מכירות אורגזמה זכרית, והשפיכה הנשית היא התמסרות ועל כן היא גם נקבית יותר".
מצד שני, זוגות שבאים לסדנה עלולים ליפול למקום המשימתי הזכרי של "אני חייבת להגיע לשפיכה כי שילמתי כסף", או "אני חייבת לשפוך כי אני רוצה לחוות את מה שיעל וגבריאל מדברים עליו". איך אתם מורידים אותם לארץ כדי שהם לא יהיו בתודעה משימתית? הרי מלכתחילה כדי להגיע לאורגזמה, אישה צריכה לשחרר את כל המחשבות האלה ולא להיות במרדף. גבריאל: "כבר בתחילת הסדנה אנחנו משחררים את המטרתיות, מאפסנים אותה בלוקר שמחוץ לסדנה, ואנחנו בעצם מבקשים מהם להיות בדרך וליהנות מהדרך. הסדנה הולכת צעד-צעד, אין חובה להגיע לקו הגמר. מצד שני, אנחנו מנחים ומעבירים את הגוף בדרך מאוד מסודרת שכאילו יוצרת חיווט, ובאיזשהו שלב המטרתיות נשכחת. בסוף אנחנו מזמינים את הנשים להרגיש את הלחץ שלאט-לאט נבנה בבטן התחתונה שלהן, בשלפוחית השתן. אני אומרים להן, 'תדמיינו את המים, תקראו להם', ובערך 50-60 אחוז נענות לאתגר ושופכות".
יעל: "עצם העובדה שאת אומרת למישהי שזה לא שתן, כבר נותן לה לגיטימציה לשפוך. אנחנו גם מתרגלים איתן את נושא החזרה לגוף, כי כשאנחנו בנשימה, קול ותנועה – אנחנו מחוברות לתחושות שעולות בגוף שלנו. בזמן שהזוגות מתרגלים אני עוברת אחת-אחת לראות שהנשימה שלה נכונה, כי כשהנשימה נכונה והן בגוף – אין יותר מטרתיות כי המטרתיות היא ב'מיינד'".
גבריאל: "ה'מיינד' שקט יותר כתוצאה מתשומת הלב שניתנת לגוף. אנחנו גם אומרים להם שגם אם הם לא מגיעים ל'קו הגמר' בסדנה, אז במרחב הפרטי שלהם, בחדר השינה, הם מוזמנים לייצר את האווירה הכי נוחה שהם יכולים כדי לאפשר לעצמם להתמסר לתהליך הזה - בין אם זה לשים קטורת, נרות ריחניים, מוזיקה. כל הדברים האלה".
יעל: "כל הסדנה מובנית בצורה הדרגתית שמאפשרת להתנגדויות להתמוסס". גבריאל: "אני גם מוריד את הציפיות של הגברים. אני אומר להם - אתה לא חייב כלום. לא 'להשפיך' ולא 'להגמיר', ומדגיש שזה באחריות האישה".
"אני מוריד את הציפיות של הגברים. אני אומר להם - אתה לא חייב כלום. לא 'להשפיך' ולא 'להגמיר', ומדגיש שזה באחריות האישה"
אתם נותנים לה את הסוכנות. יעל: "נותנים פטור לגברים, ומזמינים את האישה לקחת אחריות, לתקשר – מה נעים לה ומה לא נעים לה, כי לפעמים המגע באזור הזה כשהוא נפוח ממים יכול להציק, וחשוב שהאישה תקשיב לעצמה ותתקשר. בסוף זה לא אמור להכאיב, זה אמור להיות מאוד נעים. אולי זה ירגיש כמו קצת לחץ, אבל יש הבדל בין לחץ לאי נעימות או לכאב".
גבריאל: "הרבה זוגות חווים לראשונה את האפשרות לתקשורת כזאת תוך כדי מעשה האהבה – להגיד מה מדויק לי ולהנחות את הצד השני - יותר חזק, יותר חלש, תיגע פה, תיגע שם, ממש לדייק לפרטנר שלהם וזה ידע חשוב במיניות".
(צפו ביעל וגבריאל מדגימים בלייב שפיכה נשית)
אילו זוגות מגיעים אליכם? יעל: "מכל הגילים, גם כאלו שעברו את ה-60 וגם צעירים. אני אוהבת את הזוגות הצעירים".
באמת? אבל את לא חושבת שאישה צריכה לעבור כל מיני דברים מבחינת בשלות כדי להגיע למקום שהיא באמת מרגישה מספיק בנוח שהיא יכולה לשחרר? "לא, אישה יכולה לשחרר בכל רגע נתון והלוואי שהיו מלמדים אותי את מה שאני יודעת היום. גם בתהליך הלידה שלי – ילדתי עם המון מאמץ. היום אני יודעת שיכולתי להשפיך אותם החוצה, פשוט להזרים אותם עם המים. בסוף, השפיכה הנשית לימדה אותי לשחרר המון שליטה מהחיים שלי.
"כי מה קורה בשפיכה הנשית? ברגע שאנחנו בטוחות, אנחנו מתמסרות. אנחנו לא יכולות להתמסר כמו כפתור און-אוף, אנחנו מתמסרות רק כשאנחנו מרגישות בטוחות. כשאני מתמסרת רגשית, גם הגוף שלי מתמסר. יש איזה חיווט מחדש פה לתוך מערכת של התמסרות בכלל לחיים, לא להחזיק ולתפוס כל דבר. הלוואי שיכולתי ללמוד את זה מגיל צעיר, כי כל מה שמלמדים אותנו תמיד זה איך לאסוף את עצמנו, ולא איך לשחרר".
גבריאל: "אנחנו רואים איך חלק גדול מהזוגות הצעירים – יותר קל להם. הם פחות מקובעים מבחינת הדפוסים שלהם אז הם פתוחים ללמוד ולחוות". יעל: "השפיכה לימדה אותי גם לשחרר סיטואציות, אנשים, חפצים. הרבה פעמים אנחנו נאחזים בהמון דברים, במערכות יחסים לא נכונות, בבגדים, זה לימד אותי להרפות מהחומר. החיים הופכים להיות יותר זורמים".
למי הסדנה לא מתאימה? גבריאל: "הסדנה לא תתאים לאנשים שעברו פרוצדורה פולשנית במערכת הרבייה לפחות שנה לפני – ניתוח, לידה, גרידה, בעיות עם שלפוחית השתן. תנו לגוף את הזמן שלו להחלים". יעל: "נשים בהיריון – לא אקח סיכון".
גבריאל: "זוגות שחוו טראומה גם לא מתאימים. אנחנו עורכים שיחות מקדימות עם כל זוג שרוצה להגיע לסדנה, ובמידה וקיימת טראומה לא מעובדת שקרתה לאחרונה, ורק הדיבור עליה מעלה טריגר – אנחנו ממליצים לעשות תהליך ולפרק את הטראומה לפני שהם עוברים את הסדנה הזאת, כי מדובר בתהליך מאוד עמוק שיכול להוות טריגר עבור המשתתפת, שלפעמים אפילו לא יודעת שחוויה לא מעובדת צרובה אצלה בגוף".
2 צפייה בגלריה
יעל וגבריאל
יעל וגבריאל
יעל וגבריאל
(צילום: Gilles Levy & Dalia Raphaeli Levy)
אז אתם מזהירים את המשתתפים שדברים רגשיים עלולים להיפתח תוך כדי התהליך? "בהחלט. אנחנו גם עושים פולו-אפ עם כל זוג אחרי התהליך וגם מאפשרים להם ליצור קשר חודשים אחרי כן ולדבר איתנו על כך". יעל: "אנחנו מקבלים רק זוגות שנמצאים יחד מינימום חצי שנה".
אז מה קורה בסדנה עצמה? גבריאל: "הסדנה מחולקת לשלושה חלקים. בהתחלה יש לנו טקס כדי להכיר את המשתתפים ואנחנו מציעים להם לשים כוונה - לבדוק מה אני רוצה מהסדנה הזאת? מה אני מבקש/ת לעצמי? הדבר הזה מכניס את כל המרחב לאיזושהי טקסיות. כל הסדנה היא טקס. זה תהליך מקודש, מודע, ממש מדיטטיבי. אחר כך יש הסבר תיאורטי על הפיזיולוגיה, חסמים ומיתוסים". יעל: "זה לא פיפי, אני שוב אגיד". גבריאל: "אחרי ההסבר יש הדגמה די קצרה. אנחנו גם מדגישים שאין קיום יחסי מין בסדנה". יעל: "אנחנו מדברים גם על גבולות הסדנה, ואם זוג רוצה לצאת באמצע הוא יכול. לעולם לא נשכנע אף אחד להישאר. בסוף ההדגמה יוצאים לתהליך האישי שיכול להימשך עד שעתיים. יש הנחייה שלי צמודה שלב-שלב, ויעל והאסיסטנטיות עוברות בין הזוגות, מדייקות את התנוחות, מעבירות אנרגיה ומחזיקות מרחב. אנחנו גם עושים בהתחלה 'טקס הסרה', שבו מסירים חסמים שיושבים אצלנו כתוצאה מהורדת הבגדים. לכל זוג יש את הזכות המלאה מה להוריד ואיך, אפשר גם להישאר לבושים כמובן ורק להסיר אנרגטית, ואז אני מסירה את הבושה, אני מסירה אשמה, ייסורי מצפון, מסירה את כל מה שכבר לא משרת אותי, מסירה משימתיות". גבריאל: "אחר כך אני מדבר על תהליך העיסוי השלם שנועד לפתוח את גוף האישה ולשחרר ריכוזי אנרגיה שנצרבו. אני מתחיל באזור הגב, עובר לישבן, לירכיים האחוריות. הכול נעשה בצורת נגיעות ועיסוי עם שמן. חלק במגע נוכח, וחלק במגע מרפרף כדי לבלבל את הגוף".
והאישה - מה היא צריכה לעשות בזמן העיסוי? גבריאל: "בעיקר לנשום ולהיות נוכחת בגוף". יעל: "לחיות את כל מה שחי לה בגוף – לצחוק, לבכות, כל דבר". גבריאל: "את השפיכה אפשר לחוות בשכיבה על הגב, אפשר לחוות בכריעה, אפשר לחוות בעמידה על הברכיים. כמובן שאין חובה לכלום, ולפעמים לא מצליחים וגם זה בסדר. יש זוגות שלקחו את הידע הזה שהם למדו בסדנה ויישמו אותו אחר כך בבית וכן הצליחו". יעל: "אם יש חובה זה הקשבה לעצמנו. לעשות רק מה שהגוף מאפשר ומבקש".