סקס אפיל - פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחית אחרת מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות לשמוע את הפודקאסטים שלכם.
פספסתן את הפרק הקודם? תוכלו להאזין לו כאן. רוצות ורוצים לשוחח על הפרקים השונים? מוזמנות ומוזמנים לקבוצה החדשה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים".

1 צפייה בגלריה
בר זנאטי
בר זנאטי
בר זנאטי
(צילום: אוסף פרטי)

והפעם: זוכרים את בהלת האיידס של שנות ה-90? אז העולם שלנו מזמן לא שם. בעשור האחרון הושגה בעולם הרפואה התקדמות ניכרת בכל הנוגע לטיפול במחלת האיידס. זה התחיל בזמינות ובנגישות של תרופת ה-PrEP - טיפול מניעתי-תרופתי המונע את הסיכון להידבק ב־HIV, והמשיך עם התרופות החדשות ל-HIV אשר מאפשרות בכדור אחד בלבד, הנלקח באופן יום-יומי, להגיע למצב לפיו כל נשא המצוי במעקב רפואי סדיר, צפוי להפוך תוך זמן קצר בלבד לאנדיטקטבל (Undetectable). כלומר, להגיע למצב שהנגיף כבר אינו ניתן לזיהוי בבדיקת עומס נגיפי, והסיכוי להדביק אחרות ואחרים הופך לבלתי קיים - גם ללא שימוש בקונדום.
תוקף הסטטוס "אנדיטקטבל" התבסס ב-2018 אחרי ניסוי שהוצג באמסטרדם, במהלכו נספרו 58 אלף אקטים מיניים בין נשא או נשאית לאדם שאינו נשא – ובאף אחד מהם לא נצפתה הדבקה בנגיף. ניסוי זה הביא את ארגוני הרופאים המטפלים בנשאי HIV להכריז כי מי שהנגיף אינו נמצא בדמו יותר הודות לטיפול התרופתי, למעשה אינו מידבק יותר.
בר זנאטי (33) הוא בכיר בזימון תורים "אסותא" שמתגורר בנוף הגליל. הוא אובחן כנשא HIV ב-2019, אך תוך שלושה שבועות מרגע שהתחיל את הטיפול התרופתי – הוא כבר הפך לאנדיטקטבל שאינו מידבק. זנאטי נשבע לעצמו שהוא לא הולך להסתיר את דבר המחלה מאיש. מבחינתו, הסתרה של הזהות החדשה כמוה כחזרה לארון.
בפרק החדש של "סקס אפיל", זנאטי מספר כיצד הגיב כשהבין שהוא נשא, למי סיפר על כך ראשון, איך בישר זאת להוריו, כיצד התרופות משפיעות על הדם, מהן תופעות הלוואי שלהן, ואיך הזהות החדשה כאדם שחי עם HIV משפיעה על מידת הפופולריות (או יותר נכון – אי הפופולריות) שלו באפליקציות ההיכרויות השונות. "מרגע שעדכנתי את זה בפרופיל, הפניות ירדו ב-80%", הוא משתף בצער. הסיבות? הסטיגמות השליליות שעדיין רווחות לגבי החיים עם HIV. האזנה נעימה!