סקס אפיל - פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחית אחרת מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות לשמוע את הפודקאסטים שלכם.
פספסתן את הפרק הקודם? תוכלו להאזין לו כאן. רוצות ורוצים לשוחח על הפרקים השונים? מוזמנות ומוזמנים לקבוצה החדשה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים".

1 צפייה בגלריה
שולמית שפרבר, סקס אפיל
שולמית שפרבר, סקס אפיל
שולמית שפרבר, סקס אפיל
(צילום: אלעד ליפשיץ)

והפעם: פגיעה מינית היא אירוע טראומטי שמעמת את האדם עם מצבים קיצוניים של חוסר ישע ואימה, ולא פעם יוצר קשר בין מיניות לבין תחושה של מצוקה. נפגעות ונפגעי תקיפה מינית מספרים שהם חשים לפעמים פחד ורתיעה בתוך אינטראקציות מיניות רגילות, כשאת הסיבות לכך ניתן לייחס לחרדה, פלשבקים וזיכרונות טראומטיים, שעלולים להתעורר בתגובה לגירוי המיני. ככל שהגירוי מזכיר יותר את האירוע הטראומתי, כך קיים סיכון גבוה יותר להתעוררותם של פלשבקים.
על כן, חשוב מאוד שבני ובנות הזוג של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ילמדו גם הם על הפגיעה המינית והשלכותיה, כדי שיוכלו להבין ולתמוך בעת הצורך. חשוב גם שהנפגעות ובני זוגן יכירו את הסימפטומים הפוסט-טראומטיים, יבינו מה הוא טריגר? מה קורה בזמן פלשבק וכיצד נראית דיסוציאציה.
כמובן שגם בני הזוג של שורדות ושורדי פגיעה מינית נאלצים להתמודד עם קשיים רבים בתחום המיני, ויש אף מי שמגדיר אותם כקורבנות משניים לטראומה המינית. כך, למרות שבן הזוג אינו אחראי לטראומה שאירעה לזוגתו, הוא בהחלט עלול לחוות סימפטומים דומים לאלה של בת הזוג הנפגעת, ביניהם סיוטים וחרדות.
החדשות הטובות הן שמסע ריפוי מיני בהחלט יכול להתקיים, כשהמטרה הראשונה היא ליצור יחד מרחב זוגי-מיני בטוח, שבו הנפגעת נמצאת בשליטה מלאה על כל מה שמתרחש במרחב המיני, ויודעת שביכולתה להפסיקו בכל רגע נתון.
בפרק מספר 30 של "סקס אפיל", שולמית שפרבר, מטפלת מינית מוסמכת וחברת צוות במרפאה לטיפול מיני בבית החולים רעות ובמרפאת אישי, מסבירה כיצד לזהות טריגרים בזמן שהם עולים, איך להגיב להם וכיצד ניתן לשקם את המיניות של שורדות ושורדי תקיפה מינית.
מוזמנות ומוזמנים לשלוח את הפרק לכל מי שמתמודדת ומתמודד עם הסיטואציה הזאת כרגע, בתקווה שהפרק יגיע לכמה שיותר אוזניים ויאפשר עזרה, חמלה וחיי מין בריאים ותקינים מתמיד.
בהצלחה!

פורסם לראשונה: 11:13, 25.11.21