סקס אפיל - פודקאסט המיניות של ynet יחסים. מדי שבוע נדבר כאן עם מומחה אחר מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. אתם ואתן מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. פספסתם את הפרק הקודם? תוכלו להאזין לו כאן.
והפעם: חרדת ביצוע היא בעיה פסיכולוגית בעיקרה, שבמסגרתה הגבר אינו מצליח להגיע לזקפה טובה המאפשרת חדירה. תחושת הכישלון עלולה להכניס אותו למעגל סגור של פחדים וחרדות שרק מזין את עצמו. משמעות הדבר היא שכל מפגש מיני הופך פתאום למבחן: האם יעמוד לי? ומה אם לא יעמוד לי? היא תתאכזב ממני? היא תעזוב אותי?
תוסיפו לכך את העובדה שגברים רבים מלכתחילה נכנסים למיטה עם רגשי נחיתות ועם חשש עמוק שהם לא יעמדו בציפיות של בת הזוג שלהם – וקיבלתם מעגל קסמים מאתגר, שקשה מאוד לצאת ממנו.
שולמית שפרבר, מטפלת מינית מוסמכת וחברת צוות במרפאה לטיפול מיני בבית החולים "רעות" ובמרפאת "אישי", תסביר כיצד התרבות המערבית משפיעה על התפיסות והציפיות שלנו מהמיניות הגברית, תרחיב על ההפרעות התפקודיות שעלולות להיגרם כתוצאה מההשפעה החברתית-תרבותית הזאת, ותספר כיצד טיפול מיני יכול לספק את התשובה הרגשית לקשיים התפקודיים.

1 צפייה בגלריה
חרדת ביצוע
חרדת ביצוע
חרדת ביצוע
(צילום: Shutterstock)