סקס אפיל
נשמתי לצירים, הנעתי את האגן וחוויתי לידה אורגזמית | #90
32:40
(האזינו לפרק החדש של "סקס אפיל" על לידה אורגזמית)
"סקס אפיל" הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחה או מומחית מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, ביוטיוב ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם. רוצים לדבר איתנו? בואו לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם נהניתם להאזין - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.
והפעם: הלידה הראשונה של דנה ויינשטיין אורן הייתה טראומתית. היא כמעט חשבה לוותר על היריון שני, ואז היא שמעה על המונח "לידה אורגזמית" והתחילה לחקור. היא נתקלה בעוד ועוד עדויות של נשים שזה קרה להן, וכשהיא נכנסה להיריון בפעם השנייה, היא מראש בחרה בדולה שמתמחה בזה.
הפעם ב"סקס אפיל": המסע של דנה ללידה אורגזמית, איך להשתמש בפרקטיקות מעולמות המיניות והטנטרה שכוללות הוצאת קול, תנועה ונשימה בזמן הלידה, איך בן/ת זוגך יכולים להיות שותפים פעילים בלידה האורגזמית שלך, ואיך ניתן להפוך את כאב הצירים לעונג אורגזמי של ממש. אורחת: דנה ויינשטיין אורן, מלווה זוגות ויחידים בתהליכי התפתחות מינית, מאמנת, יועצת ו-NLP למיניות. האזינו לפרק המלא שנמצא בראש הכתבה.

2 צפייה בגלריה
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
(צילום: דנה אופיר)
"לידה אורגזמית היא לידה שמצליחה להיות עם הרבה מאוד עונג, לידה שבה את מתמירה את הכאב לעונג, לא מתנגדת לכאב אלא שוהה איתו, יחד עם תנועה, נשימה ומגע. זאת בעצם היכולת ממש ליהנות מהלידה, לחוות פיקים של עונג, יש נשים שחוות גם אורגזמה", אומרת דנה ויינשטיין אורן, מלווה זוגות ויחידים בתהליכי התפתחות מינית, מאמנת, יועצת ו-NLP למיניות.
זה נשמע כמעט כמו מדע בדיוני, כי בסרטים ובסדרות אנחנו מוצפות בתוכן תקשורתי שהופך את הלידה לחוויה איומה וטראומטית לנשים. ואז פתאום את אומרת, לא, יש אלטרנטיבה. "לגמרי. ואני יכולה להעיד שאני חוויתי את שתיהן. גם את הדבר הזה של הסרטים, של הטראומה, שלא הייתי בטוחה אפילו שאני רוצה עוד ילד, וגם לידה אורגזמית שהייתה חוויה משנת חיים".
מה היה טראומטי בלידה הראשונה? "אני אתחיל מזה שהגעתי עם כל כך הרבה פחד ללידה הראשונה. לא הכנתי את עצמי כמו שצריך, לא לקחתי דולה, לא עשיתי קורס הכנה ללידה, והיום אני יודעת שהפחד שיחק שם תפקיד מאוד משמעותי, וחשוב לי לציין את זה".
זה קשור למיניות בגלל שאם ניכנס למטה עם כל מיני אמונות מגבילות, ועם כל מיני מחשבות רעות ושליליות, אז מן הסתם גם לא נהנה מהמין שלנו. "ממש ככה. ואז שמעתי על האופציה הזאת שאפשר לחוות לידה אורגזמית, וכששמעתי על זה אני עוד הייתי בקטע של בכלל לא רוצה עוד ילד, כאילו אין מצב, אני לא נכנסת לעוד היריון, אני לא עושה עוד לידה".
כמה זמן לקחו הצירים בלידה הראשונה? "וואי, בלידה הראשונה הצירים התחילו כזה אחר הצהריים, וילדתי למחרת בשעה שתיים לפנות בוקר בערך, בזמן שהלידה השנייה הייתה הרבה יותר קצרה. אני לא רוצה להלאות בסיפורים קשים כי באנו לדבר על טוב ועל עונג ועל כיף, אבל כן בא לי שמי שמאזינה לנו ומפחדת מהלידה הראשונה, או שמפחדת שהלידה הראשונה לא תהיה טובה, תדע שאפשר אחרת".
"כדי שתהיה מיניות טובה צריך קול, תנועה ונשימה. ברגע שלמדתי עם השנים לשחק עם האנרגיה המינית שבתוכי, הבנתי שהאנרגיה הזאת היא אותה אנרגיה. ואם אני יכולה לקחת עונג ולפזר אותו בגוף, בהכרח אפשר גם לקחת כאב ולפזר אותו בגוף"
איך נחשפת לזה? "חברה טובה בשם אפרת אמרה לי, 'דנה, את חייבת לשמוע על זה', ודרכה נחשפתי לקונספט הזה לראשונה. אפילו מצאתי פוסט שלי מלפני איזה שנתיים, לפני שנכנסתי להיריון בכלל, שרשמתי בו שאומנם אני לא מתכננת עוד ילד, אבל מי שכן, כדאי לכן להכיר שיש דבר כזה לידה אורגזמית, ושאם כן אכנס להיריון שני, אז זה מה שאני מתכננת לחוות. אז זה היה נורא נורא בהתכווננות לטובת המקום הזה, התכווננות ללידה כמה שיותר מחוברת לגוף, עם כמה שפחות עם התערבויות, ובאמת כשנכנסתי להיריון שני, מיד חיפשתי דולה שמתמחה בלידה אורגזמית. אחר כך התחלתי לעשות עבודה עם דברים שהכרתי מעולם המיניות, מתוך ההבנה שמיניות טובה ולידה טובה צריכות בעצם את אותם הדברים".
מה זה אומר? "כדי שתהיה מיניות טובה צריך קול, תנועה ונשימה. ברגע שלמדתי לשחק עם האנרגיה המינית שבתוכי, הבנתי שהאנרגיה הזאת היא אותה אנרגיה, ואם אני יכולה לקחת עונג ולפזר אותו בגוף, בהכרח אפשר גם לקחת כאב ולפזר אותו בגוף. וכשהכאב מפוזר, הוא פחות לוחץ ומשמעותית פחות כואב לך".
2 צפייה בגלריה
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן. למדה לשחק עם האנרגיה המינית שבתוכה
(צילום: דנה אופיר)
אז כמו שבזמן המיניות אנחנו מזיזות את האגן ומוציאות קול כדי לפזר את האנרגיה המינית בכל הגוף, ככה את עושה בזמן הלידה. "בדיוק. חשוב להבין שהעולם שלנו נועד להיות מלווה בכאב. כשאנחנו נפצעות כואב לנו כי הגוף מתריע בפנינו שקרה לו משהו, וזה חשוב, אבל תחושת הסבל קורית רק כשאנחנו מתנגדות לכאב. אני חושבת שלידה טראומטית, מעבר ללידה שיש בה דברים מאוד לא צפויים, ואז זה יוצר את הטראומה. בלידה הטראומטית שעברתי למשל הייתה המון התנגדות לכאב, לעומת הלידה השנייה שהייתה אורגזמית. ההבדל קרה בין היתר בגלל שהחלטתי שאני נושמת, שאני זזה, שאני חושבת בראש מחשבות מאוד טובות וחיוביות. למשל, שכל ציר מקרב את התינוקת שלי אליי, ועוד רגע אני מחזיקה אותה בידיים. ואז החשיבה שלך לא מתנגדת לכאב, ואין שם סבל".
אמרת לי בשיחה מוקדמת שגם הקפת את עצמך רק בחוויות טובות של נשים, חוויות לידה טובות. "נכון. נכנסתי לקבוצת פייסבוק שנקראת 'לידה פעילה', קבוצה מדהימה, מדהימה, מדהימה, ויש שם המון חוויות לידה, והתחלתי פשוט לקרוא חוויות לידה טובות. ב-NLP אומרים, 'אפשרי בעולם, אפשרי עבורי', והכי הדהים אותי שפגשתי נשים שכבר חוויית הלידה הראשונה שלהן הייתה חוויית לידה טובה. ככל שהאמנתי שזה אפשרי, שאני רק צריכה לעבוד עם הגוף שלי, עם הנשימה, עם הקול, עם התנועה, לפזר את הכאב, לעבוד איתו בצורה טובה יותר, אז כן, הלידה שלך הופכת לחוויה אחרת לגמרי".
חווית גם אורגזמה בזמן הלידה? "הייתי מאוד קרובה לזה. בזמן הצירים הייתי קרובה, והאמת היא שגם בזמן שהיא יצאה החוצה היה שם משהו מאוד אורגזמי, מאוד מענג. הוא לא חותר לאיזשהו פיק, הפיק זה שכשהיא יוצאת החוצה, כן? זה הפיק. אבל זה ליהנות מהדרך, כמו בסקס טוב. אני לא רוצה לחתור לאורגזמה, אני רוצה ליהנות מהדרך, ואם אני נהנית, כנראה שהאורגזמה כבר תגיע".
"אני לא רוצה לחתור לאורגזמה, אני רוצה ליהנות מהדרך, ואם אני נהנית, כנראה שהאורגזמה כבר תגיע"
אמרת לי גם שזה קשור לאורגזמיות, שהיא לא האורגזמה הרגילה, אלא יותר רטטי עונג בכל הגוף. "נכון. הרבה נשים שלא מצליחות לחוות אורגזמה, מגיעות לשלב הזה של הפלטו, כשנעים להן וכיף להן, ואז הן כזה נו? נו? מתי זה מגיע? ואז האורגזמה לא מגיעה. המטרה היא להיות באמת בכאן ובעכשיו, בכמה כיף לי, בכמה טוב לי. וזאת אורגזמיות. זה להיות בכיף, בעונג, בהנאה, זה לדהור על הגלים האלה, לנשום, ליהנות מהדברים הקטנים, וזה באמת מדהים. כאילו, בכל ציר שהיה לי, ביקשתי מבן הזוג שלי שינשק אותי בצוואר, כי הצוואר שלי הוא מקום מאוד אורגזמי, אני יכולה לחוות ממנו אורגזמה. וברגע שהוא נישק אותי בצוואר, בדיוק איך שנעים לי ואיך שאני אוהבת, אז פשוט התחבר לי העונג לכאב והוא השתלט. ככל שאנחנו נמצאות ביותר עונג, הגוף שלנו מפריש הורמונים טובים ואנחנו יכולות לספוג יותר כיף, יש על זה ממש מחקרים מדעיים".
כי המוח משחרר אנדרופינים. "כן, בדיוק. ואז, ברגע שזה מתחבר למקום הזה, אני עוברת את הציר בכיף. זה באינטימיות, זה בהנאה. אם בלידה הראשונה בן זוגי הרגיש חסר אונים, פתאום כאן הוא לקח חלק ממש פעיל. ברגע של הלידה, של פרי אהבתנו, כשהוא מנשק אותי בצורה כזאת אינטימית - וגם נכנסנו יחד לפני כן למקלחת, שנינו בעירום במים החמים, ויחד עם כל המגע, עם הנשיקות, גם הייתה שם, לדעתי, אוננות תוך כדי, מגע בדגדגן - ממש לקחתי את זה למקומות של איך אני יכולה ללחוץ על כפתורי העונג שלי בזמן שיש כאב, בזמן שיש קושי, כשמטרת העל היא לייצר חיבורים במיינד של עונג ושל כיף ושל הנאה.
"בלידה הראשונה אני גם בקושי צרחתי, וכאן אני שחררתי. לא כי כאב לי, כי ידעתי שזה עוזר להתמודד עם הכאב, ורציתי. אמרתי, פאק-איט, לא אכפת לי מה חושבים. הייתה לי מיילדת שהבינה שאני כאן כדי לעבור לידה אקטיבית והיא נתנה לי תנוחות ואמרה לי איך לעמוד, ואת המוניטור אלעד בן זוגי החזיק בצד אחד, והדולה החזיקה בצד השני, רק כדי שאני אוכל להיות חופשיה בתנועתיות שלי. בסוף ילדתי כשהייתי על הצד. הרגשתי את הראש שלה והוצאתי אותה. יילדתי את עצמי, חתכתי את חבל הטבור, ואז היא פשוט התחברה אליי".
וואו. "זה היה מטורף, היא הייתה מחוברת אליי במשך שעה. אפילו הספקתי לעשות מקלחת קצרה. גם ההחלמה שלי הייתה מדהימה, בלי תפרים, בלי קרעים, בלי חתכים. הרגשתי בן אדם אחר. אחרי שבוע וחצי כבר יצאתי עם הילדים לגינה. הרגשתי שאני יכולה, הרגשתי כמו סופר-וומן, לא יודעת להסביר את רמות האנרגיות שהיו לי".
"בכל ציר שהיה לי, ביקשתי מבן הזוג שלי שינשק אותי בצוואר, כי הצוואר שלי הוא מקום מאוד אורגזמי, אני יכולה לחוות ממנו אורגזמה. וברגע שהוא נישק אותי בצוואר, בדיוק איך שנעים לי ואיך שאני אוהבת, אז העונג השתלט על הכאב"
בטח גניקולוגים זכרים מבטלים את זה ואומרים, "איזה קשקוש, אין כזה דבר, אתן סתם ממציאות". "היה לי גניקולוג אחד שכזה קצת הרים על זה גבה, אבל אני חושבת שגבר יכול להרים גבה על כל מה שאישה חווה. יש גם המון נשים שמרימות על זה גבה. ואומרות לי, 'כן, בטח, את סתם אומרת', אבל עובדה, זה קרה. והרבה מזה הודות לחיבור למיניות שלי, ליכולת להניע ולהתמיר אנרגיה. אה, אחד הדברים שתרגלתי עם עצמי בזמן ההיריון היה 'מדיטציית אום'. זה נקרא 'אורגזמיק מדיטיישן', יש סרטונים של זה ביוטיוב, וזה עוזר לך לתרגל להיות בנוכחות אורגזמית עם הגוף, בלי לחתור לאורגזמה".
למה הכוונה? "זה ממש תרגול שאת יכולה לעשות את זה עם בן הזוג שלך. אתם יושבים במשך 12 דקות, הוא מלטף את הצד השמאלי של הדגדגן שלך בצורה עדינה עם שמן קוקוס, כל הזמן באותו קצב, באותה תנועה, ואת פשוט נמצאת שם בנוכחות עם הדבר הזה. זה לא משנה אם את אוהבת חזק או לאט, או שאת אוהבת את זה בצורה אחרת לגמרי, המטרה היא רגע להתחבר לתחושות כמו שהן. אני עשיתי לזה גם גרסה גברית על בן הזוג שלי".
מה זה אומר? "ליטפתי לו את הדגדגן הגברי במשך 12 דקות, כדי שהוא יוכל להיות באורגזמיות".
המטרה היא להרגיש את הוויברציה, את התדר הזה? "את העונג שנמצא בגוף ופשוט להתמסר אליו. לראות שגם אם הקצב לא משתנה, העוצמה לא משתנה, שום דבר לא משתנה, עדיין מגיעים לעונג מאוד משמעותי, שזה נורא נורא מפתיע, במיוחד אנשים שרגילים לסוג מגע אחר לחלוטין. יש הרבה מקומות בגוף שאם מנשקים אותם – אז אפשר להגיע דרכם לעונג. אז צריך להשתמש במקומות האלה בזמן הלידה כדי להוציא מהגוף בעצם דברים אחרים, להשפיע על רמות ההורמונים שמשתחררות, להשפיע על החוויה. וזה גם פתאום הופך את החוויה לחוויה זוגית. כי אם לידה הראשונה הוא נכח, אבל הוא לא באמת היה חלק פעיל חוץ מלהחזיק לי את היד ולעודד אותי, עכשיו הוא ממש היה חלק מזה, ועוד חלק משמעותי.
"אני חושבת שהחוויה של הגבר בזמן הלידה, כשהוא רואה את אשתו סובלת ואין לו מה לעשות עם זה, זאת חוויה נוראית. לידה אורגזמית, לעומת זאת, מחזירה את השליטה גם לאישה וגם לבן הזוג. בסוף כל מה שהיה אכפת לי באותו הרגע זה להישאר בחוויה שלי. גם לבית חולים הגעתי ממש עם איזה כזה צעיף כזה, שעזר לי להתכנס ולהיות בתוך עצמי. הייתי בקטע כזה של 'שאף אחד לא ידבר איתי. אני בתוך עצמי בצירים, הדולה מדברת, אלעד מדבר, שאף אחד לא ידבר איתי', ומאוד מאוד המשכתי לשמור על ה'זון' הזה, שלא משנה מה הולכים להיות עכשיו התנאים, אני הולכת ללדת בדיוק כמו שחלמתי".
מה תייעצי באמת לנשים בהיריון שישמחו לחוות לידה מעונג ולא לידה מכאב. "אז קודם כל, נשים שנמצאות בהיריון, ויש להן אישיוז עם המיניות שלהן, עם אורגזמות, עם חשק מיני, עם אינטימיות - זה אולי לא נשמע כמו הזמן הכי טוב לטפל בזה, אבל כן שווה לעבוד על זה, בין אם זה באופן אישי, קבוצתי, קורס דיגיטלי, כדי להתחיל להבין מה כן יכול לעבוד לך. מקום טוב להתחיל ממנו זה גם לחקור את האזורים הארוגניים שלך - לבדוק במהלך ההיריון או לפני ההיריון אילו אזורים בגוף שלך יותר רגישים למגע, יותר מענגים אותך, יותר מייצרים אצלך חשק. ולתרגל נשימות אורגזמיות".
"אני חושבת שהחוויה של הגבר בזמן הלידה, כשהוא רואה את אשתו סובלת ואין לו מה לעשות עם זה, זאת חוויה נוראית. לידה אורגזמית, לעומת זאת, מחזירה את השליטה גם לאישה וגם לבן הזוג"
מה זה נשימות אורגזמיות? "נשימות אורגזמיות הן נשימות מהפה. זה נורא דומה לריברט'ינג. אפשר לחפש ביוטיוב. אלו נשימות ששואבות את האנרגיה מהאגן. אני חושבת שממש חשוב לקחת גם דולה שמתמחה בדבר הזה. אז לעשות תרגילים, ללמוד לעבוד עם האנרגיה המינית, לייצר את החיבור הזה עם הפרטנר, לחבר אותו לתוך התהליך, לחזון שלך, למה שאת רוצה, לתפקיד שלו, למה שהוא אמור לעשות, ולקרוא מלא סיפורים חיובים.
"אני אגיד גם שהלידה משפיעה בסופו של דבר גם על התינוק. אני יודעת שהלידה הטראומתית הראשונה שלי השפיעה על עדן, השפיעה על הטונוס שרירים שלו, השפיעה על הכניסה שלו לעולם הזה, זה היה קצת יותר קשה. לעומת ליה, שהיא הייתה התינוקת הכי רגועה בעולם. ה'בנפיט' של לעבוד על הדבר הזה הוא כל כך עצום ומשנה את כל חוויית אחרי הלידה בשביל כולם".
מה עם אוננות וכאלה? "זה אני תמיד ממליצה", היא אומרת ומתפקעת מצחוק. "כשאנחנו מאוננות, כל ההורמונים הטובים והנפלאים האלה עוברים לעובר, הורמונים של אהבה ושלווה ורוגע. אז גם אם אתן לא מסוגלות פיזית להריח את הבן הזוג שלכן, כי יש כאלה, תאוננו. אם לא בשבילכן, אז בשביל העובר שלכן".