לפני כמה שבועות הפנו אותי לפוסט שכתב תום נטע (34), מתכנת וגיימר. תום תיאר בצורה מאוד כנה ונוגעת את החוויה המתסכלת שלו מאפליקציות ההיכרויות למיניהן. "פעם נפגשתי עם ידידה רווקה שהחליטה שהיא רוצה לפתוח לעצמה פרופיל, ועשתה את זה לידי וליד חבר שלי. תוך שעה היו לה מעל 300 לייקים, וכל סווייפ ימינה היה מאצ'", הוא כתב שם והוסיף: "גם אם הייתי מפעיל פרופיל במשך 10 שנים, לא הייתי מגיע לזה. גברים הרבה יותר נואשים. אם יש לך מזל, אולי היא תענה פעם בשבע שעות, תגובה של שתי מילים שאחת מהן היא 'כן' והשנייה 'חחחח'.
"חשוב להיות מעניין בהודעה הראשונה שתשלח לה, כי לשלוח 'היי, אשמח להכיר' זה לא מספיק. אתה צריך לחשוב על בדיחה מורכבת ומותאמת אישית שתסקרן אותה. כאן תואר בקופירייטינג אולי יכול לעזור. ואם כבר תארים, יש רק דבר אחד שחוזר על עצמו: 'תהיה גבוה'. הדבר היחיד שאין שום דבר שאפשר לעשות לגביו. באופן כללי, לפעמים אני תוהה האם בחורות מנסות באמת להכיר דרך האפליקציות או שזה סתם שעשוע עבורן".

5 צפייה בגלריה
תום נטע
תום נטע
תום נטע. "האם בחורות באמת רוצות להכיר או שזה שעשוע עבורן?"
(צילום: סלפי)

לא נשארתי אדישה לפוסט שלו ומיד הצעתי לתום להתראיין למדור. למרבה השמחה הוא הסכים, אך גם הבהיר שהוא רחוק מאוד מסוג הרווקים שבדרך כלל מתראיינים לכאן. "אני אתאיסט, אל-הורי, חובב מטאל-קור, אוהב מאוד טיפוס על קיר, אני לא מעשן שום דבר ונדיר שאני שותה", הוא מבהיר. "יש לי חתול חמוד בשם קורו וכלבה קטנה בשם סול, אבל היא דומה יותר לעכברוש. אני מאוד ביתי, גיק, והכי כיף לי מול המחשב או במיטה. בואי נגיד שלפעמים צריכים ממש לגרור אותי מהאוזן כדי שאצא החוצה".
"יש לי חרדה מדחייה חברתית, אז אם אני שולח הודעה, 90% לא עונות. אולי הן חושבות שאני לא רציני או שלא יהיה להן עתיד טוב איתי בגלל המראה שלי. אולי הן לא עונות כי אני רזה מדי, לא גבוה מספיק, כל מיני סיבות. מהצד שלי, גם לי יש סטנדרטים ואני גם לא נמשך לכל בחורה, אז יוצא שאני שולל הרבה בעצמי"
בוא נדבר שנייה על הקטע האל-הורי. מה עומד מאחורי זה?
"אני לא אוהב ילדים. מעדיף לחיות את חיי עבורי ועבור מי שאהיה איתה, אבל אני כן מאוד אוהב חיות".
יש סיכוי שתשנה את דעתך בעתיד?
"לא".
זה די אירוני כי התחביבים שלך קצת ילדותיים, לא?
"זה דבר מעליב להגיד. משחקים הם משהו מאוד רחב וכולל, שממש לא חייב להיות ילדותי. אני כן יותר בן 16 מאשר בן 34 בווייב", הוא מודה, "אבל מבחינת מטרות בחיים או האופן שבו אני מתייחס לאנשים, אני בטוח שאת לא מרגישה שאת מדברת עם ילד. אני אדם עם ניסיון, יש לי כלים לחיים".

5 צפייה בגלריה
תום נטע
תום נטע
תום נטע. "וייב של בן 16"
(צילום: סלפי)

לא מתחיל עם נשים. יש לי חרדה חברתית

תום לא חושב שמה שמעכב את הזוגיות שלו הוא העובדה שהוא אל-הורי, אבל ברור לו שזה בהחלט מצמצם את אפשרות הבחירה. "נדיר מאוד שאני יוצא לדייטים, זה לא משהו שקורה לי, ואם כן אז זה רק במידה והבחורה היא זו שהתחילה איתי", הוא מבהיר.
"אני אישית לא מתחיל במציאות, יש לי חרדה מדחייה חברתית, אז אם אני שולח הודעה בפייסבוק או באינסטגרם, 90% לא עונות. אולי הן חושבות שאני לא רציני או שלא יהיה להן עתיד טוב איתי בגלל המראה שלי, קשה לי להגיד. אולי הן לא עונות כי אני רזה מדי, לא גבוה מספיק, כל מיני סיבות. מהצד שלי, גם לי יש סטנדרטים ואני גם לא נמשך לכל בחורה, אז יוצא שאני שולל הרבה בעצמי", הוא מודה.
מה היתרון שלך?
"אני אדם שמעניין להיות בחברתו, תמיד יש לי סיפורים לספר, אני חשוף לדברים חדשים, ולא משעמם איתי. מוסריות היא אחד העקרונות שהכי חשובים לי, במיוחד כשזה נוגע ברצון לא לפגוע באחרים. גם כנות".
ומה החיסרון שלך?
"אני עצלן, אלא אם מדובר במשהו שממש מלהיב אותי. למה לנקות את ארגז החול של החתול היום כשאפשר מחר? סתם, אני צוחק. לחתול שלי אני דואג יותר מאשר לעצמי. עוד משהו שהייתי רוצה להמשיך לעבוד עליו זה עניין העצמאות. כפי שאמרתי, למרות הגיל אני עדיין די ילד, וברור לי שכל הטוקבקים יציעו לי להתבגר".
אתה מגדיר את עצמך כטיפוס שאינו שגרתי. האם תסכים לצאת עם מישהי נורמטיבית?
"אני לא רואה סיבה שלא, כל עוד יהיה את העניין ההדדי בינינו. היא לא חייבת להיות סופר אלטרנטיבית, אבל אם אני אדבר על משחקי מחשב למשל וזה לא יעניין אותה, יהיה קשה יותר להסתדר. יצאתי פעם עם מישהי ולקחתי אותה לבר גיימינג כזה, ואפילו שזה לא הקטע שלה, היא ממש התלהבה ורצתה לקחת חלק. זה משהו שאהבתי".

5 צפייה בגלריה
תום נטע
תום נטע
משחקי מחשב זה חשוב. תום נטע
(צילום: Gil Kovalchuk)

מה זאת אהבה מבחינתך?
"התמסרות".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"כן. למעשה, אני מאמין רק באהבה ממבט ראשון. מהרגע הראשון שאני רואה מישהי אני יכול לדעת אם זו מישהי שאני מסוגל להתלהב ממנה. זה לא משהו שמגיע עם הזמן, לפחות לא אצלי".

"מה יקרה אם אגזור לך את השיער?"

כבר שלוש וחצי שנים שהוא רווק. קדמה לרווקות זוגיות של שמונה שנים, אחריה הוא התקשה להתאהב מחדש. הלב שלו רוסק באותה פרידה, ושום דבר לא ישתווה לכאב הזה מבחינתו. "עברתי הרבה רכבות הרים רגשיות, ואני כבר מחכה לרדת מהמתקן הזה כי הוא עושה לי בחילה".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאסור לקחת את בת הזוג כמובנת מאליה, ושצריך לוודא שהצד השני מרוצה ממך. גם הבנתי שיש לי ערך, שיש לי הרבה מה להציע ושגם לי מגיע יחס הוגן ומכבד".
מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"להרגיש בנוח אחד עם השני. לדעת שזה המקום הבטוח שלך, שיש אדם שהטוב שלך בראש מעייניו. אז הייתי אומר שדאגה והערכה. אבל אני חצי פולני, ברור שאגיד 'דאגה'", הוא צוחק.

5 צפייה בגלריה
תום נטע
תום נטע
אהבה היא המקום הבטוח שלך. תום נטע
(צילום: סלפי)

מה החוויה הכי גרועה שיצאה לך עד כה מאפליקציות ההיכרויות למיניהן?
"לא הייתה לי כמעט אינטראקציה עם נשים דרך האפליקציות הללו, אבל היו כמה פעמים שקיבלתי הודעות כמו, 'מה יקרה אם אני אגזור לך את השיער?'. זה היה בעיקר מוזר".
וואו, אפילו מרושע. מה מעליב אותך?
"כשמניחים עליי דברים לא נכונים על סמך המראה שלי. יש לאנשים נטייה לחשוב שאני מתעניין בדברים מאוד קיצוניים בגלל שיש לי שיער ארוך וקעקועים. זה אפילו מכעיס אותי שממהרים לשפוט אותי ככה. עבורי, המראה הוא פשוט האסתטיקה שאני אוהב, וזה גם קצת משעמם להיראות כמו כולם, לא?".
לגמרי. אילו תכונות אתה מחפש באישה שתהיה איתך ולמה?
"חשוב לי להיות עם מישהי שאוכל ללמוד ממנה ושתעשיר את עולמי, אפילו אם זה בדברים הכי קטנים ובנאליים. אני חושב שלהיות אדם מעניין זה מושך. אני גם ממש אוהב נשים שהן טיפה חוצפניות ויודעות לעקוץ בהומור. גם כאלה שיודעות לעמוד על שלהן. זה גם עוזר כשיש תחומי עניין משותפים או לפחות רצון לקחת חלק בתחומי העניין שלי".

5 צפייה בגלריה
תום נטע
תום נטע
תום נטע. "אנשים ממהרים לשפוט"
(צילום: Rachel R Photography)

מי ה'טייפ' שלך?
"זו שאלה מאוד מגבילה. במבחן המציאות 'טייפ' הוא רק האידיאל ולא החוק, אבל הדבר שהכי מושך אותי הוא גוף חטוב או רזה ופנים חמודות. גובה לא משנה לי. אני לא גבוה ואין לי בעיה עם בחורה שגבוהה ממני. יש לי נטייה להימשך לרוסיות. אני לא רוסי בעצמי אבל אוהב את התרבות והשפה. מעבר לזה, אני חושב שבחורות אלטרנטיביות זה יפה מבחינה אסתטית. צבע שחור, קעקועים, ואם תוסיפי לזה גם גיימרית, קנית אותי".
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"אני לא מאמין ברעיון של חתונה, אבל אם זה יהיה חשוב לחברה שלי אז אפשר להתחתן, אבל לא בקטע דתי".
טווח גילים שאתה מחפש?
"כל עוד היא מעל גיל 18, אין בעיה. מהניסיון שלי, גיל לא מצביע על כלום. מה שחשוב זה שיש חיבור, משיכה ומטרות זהות בחיים. אם היא בת 23 או בת 33, זה לא משנה".
גרושה עם ילדים או גרושה בכלל, זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"גרושה זה לא אישיו, ילדים כן".
מה הדיל-ברייקר שלך?
"אם היא מעוניינת בילדים, מאמינה בדת או לא מונוגמית, זה לא יעבוד בינינו".
"היא התחילה להתייפח וביקשה שאישאר לישון. בקושי הבנתי מה קורה. זה היה מוזר, ואז היא תפסה אותי בכוח ואמרה, 'אם אתה הולך עכשיו אתה מוותר עלינו'. זה נגמר בזה שהיא רדפה אחריי במדרגות"
מה הדייט כי גרוע שהיה לך?
"הייתה בחורה שהזמינה אותי אליה לדירה, ובמשך שלוש שעות היא רק דיברה על האקס שלה ועל כמה רע הוא היה. התחיל להיות מאוחר ורציתי ללכת הביתה, אבל היא התעקשה שלפחות נראה סרט. הסכמתי, אבל אמרתי שאחריו אני הולך.
"מאותו הרגע היא התחילה להתייפח וביקשה שאישאר לישון. בקושי הבנתי מה קורה. זה היה מוזר, ואז היא תפסה אותי בכוח ואמרה, 'אם אתה הולך עכשיו אתה מוותר עלינו'. זה נגמר בזה שהיא רדפה אחריי במדרגות וצעקה עליי. מאז אני מאוד נזהר לגבי להיפגש עם אנשים זרים בבתים שלהם".
מלחיץ! תאר לי את הדייט המושלם בעיניך.
"כשיורד מבול בחוץ ואנחנו צופים בסדרה מתחת לפוך עם תה חם. לא חושב שיש הרגשה יותר טובה מזו בעולם".
מה המקום האהוב עליך?
"הבית הוא איפה שהמחשב".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"מטאלקור, דת'קור, אימו-קור, כל דבר שיש בו קור".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"בחור מגניב ששווה להכיר".
רוצות להתחיל עם תום? כתבו לו לפייסבוק או לאינסטגרם