"אני מרבה לשים אחרים לפניי, לוותר עליי, על עצמי, גם בחיים וגם במערכות יחסים. בזוגיות הקודמת שלי למשל, סוג של נעלמתי כי עשיתי רק מה שהוא רצה, בין אם זה להיפגש עם החברים והמשפחה שלו או לעשות דברים שאני פחות אוהבת, כי חשבתי שאם זה עבורו זה הרבה יותר חשוב", משתפת ביושר רווקת השבוע שלנו, אנדריאה צנגיץ בת ה-26.
היא גדלה בנתניה וכיום מתגוררת בתל-אביב, עובדת כמנהלת פרויקטים בחברת הייטק ומעידה על עצמה שהיא מסתגלת מהר מאוד לסיטואציות ולמקומות חדשים. "אני לא מושלמת, לפעמים אני חסרת ביטחון וקצת 'אובר-ט'ינקינג', אבל בגדול אני חושבת שאני באמת אחלה בתור בת זוג. אני מאוד משפחתית, מביאה איתי לקשר הרבה אהבה ודאגה, מפנקת - לאו דווקא במתנות ובדברים חומריים אלא יותר בדברים סנטימנטליים. אני אוהבת להפתיע בדברים הקטנים".
5 צפייה בגלריה
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ. "אני מאוד משפחתית. מביאה איתי לקשר דאגה וחום"
(צילום: רעות אשכנזי)
מה זאת אהבה מבחינתך? "מחויבות להיות שם בכל הרגעים, היפים ואלו שפחות".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון? "אהבה זה משהו שנבנה, אבל אני כן מאמינה בניצוץ ממבט ראשון".

"לא היה לי את האומץ לקום וללכת"

אנדריאה מודה שהקשר המשמעותי האחרון שלה גרם לה להבין שהיא מחפשת יציבות: "יצאתי במשך שנתיים עם בחור שנפרד ממני, תחזיקי חזק, חמש פעמים במהלך התקופה הזאת. תמיד הפרידה הגיעה מהצד שלו, וזה היה על שטויות! כל פעם כשמשהו לא הסתדר לו, היינו רבים ותוך כדי המריבה הוא היה נפרד ממני ואז חוזר אליי. לא משנה מה עשיתי, זה אף פעם לא היה מספיק טוב עבורו. אפשר לומר שזו הייתה מערכת יחסים חד-צדדית".
וואו. ומה גרם לך לחזור אליו אחרי כל הפרידות ההזויות? "האמת המרה היא שיש מצב שהייתי נשארת בסיטואציה הזו עד היום, לולא הפעם האחרונה שבה הוא החליט שזהו. בסופו של דבר, הוא היה זה שסיים את היחסים האלה כי לי לא היה את האומץ לקום וללכת. תמיד אמרתי טוב, הוא ישתנה, סיפרתי לעצמי סיפורים ודמיינתי כל מיני סיטואציות כדי לייפות את המציאות, עד שזה התפוצץ לי בפנים. יש לי תכונה כזאת, לנסות לראות את הטוב בבני אדם. נשארתי בהמון מערכות יחסים שלא התאימו לי ובמקומות שלא הייתי צריכה להיות בהם. סוג של שקרים שסיפרתי לעצמי בשילוב עם החלטות לא נכונות שלקחתי ותפקוד לקוי שלי במערכות יחסים".
5 צפייה בגלריה
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ. התקשתה לקום וללכת
(צילום: אנדריאה צנגיץ)

זה אמיץ מצדך, להיות מסוגלת להכיר בזה. מה עוד הבנת על עצמך במערכות יחסים? "למדתי לא לתת את ה-100% שלי כבר על ההתחלה, כי מערכת יחסים צריכה להיות מאוזנת. לא להיות על 'פול-גז' כי אז את מיד נתפסת כמובנת מאליה. הפרטנר שלי צריך להרוויח אותי ולא לקבל הכול על מגש של כסף. הוא צריך להוכיח את עצמו. אגב, בהחלט יכול להיות שיש לי בעיית אמון קלה לאור הקשר האחרון. אבל את כל זה אני אומרת בדיעבד. אני לא חכמה גדולה במערכות יחסים".
דווקא נשמע שלמדת הרבה. מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים? "תקשורת, חברות ואמון".
"תמיד הפרידה הגיעה מהצד שלו, וזה היה על שטויות! כל פעם כשמשהו לא הסתדר לו, היינו רבים ותוך כדי המריבה הוא היה נפרד ממני ואז חוזר אליי. לא משנה מה עשיתי, זה אף פעם לא היה מספיק טוב עבורו"
כמה זמן את רווקה? "עברה שנה וחצי מאז הפרידה ולא הייתי בשום מערכת יחסים. יצאתי לכמה דייטים, בעיקר דרך חברים ומשפחה שניסו לשדך. זה נגמר אחרי כמה ימים. עדיין לא מצאתי מישהו שהיה לי איתו חיבור".
מה, לא הייתה כימיה? "באופן כללי, קשה לי להתחיל מערכות יחסים מאפס, לראות מישהו רק בקטע רומנטי. אני צריכה שקודם כל תהיה שם חברות, שייווצר חיבור רגשי עם אותו אדם, לפני שאני נכנסת איתו למערכת יחסים. שני הקשרים שהיו לי נוצרו מתוך חברות טובה, לא הייתה לי מערכת יחסים שהתחילה ישר בתור משהו רומנטי".
את פעילה באפליקציות? "לא כל כך מאמינה בזה. חברה פתחה לי חשבון בעבר אבל מעולם לא יצאתי לדייט דרך אפליקציה. זה ממש לעבוד בלמכור את עצמך וזה פחות אני, לשווק אותי למישהו אחר".
מה מעליב אותך? "כשלוקחים אותי כמובנת מאליה וכשלא מתחשבים ברצונות שלי".
5 צפייה בגלריה
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ. "לא הייתה לי מערכת יחסים שהתחילה ישר בתור משהו רומנטי"
(צילום: אנדריאה צנגיץ)
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך? "בעל יציבות רגשית, כן, חבר טוב לחיים, משפחתי, אינטליגנט ושנון".
מי ה"טייפ" שלך? "מישהו גבוה שיש לו קשרים טובים עם המשפחה שלו וטעם טוב בסרטים, יכול לבוא לי בול לגמרי".
חתונה - ברבנות, אזרחית או מוותרת? "מעדיפה אזרחית אבל זה לא דיל-ברייקר".
דעה פוליטית? "הוא לא חייב להיות בעל אותן דעות כמו שלי אבל אני מעדיפה אדם שבטוח בדעה שלו ומאמין בה, לא כזה שרק הולך אחרי סיסמאות. כל עוד אפשר לנהל שיח ראוי, אני מכבדת כל דעה שהיא לא קיצונית".
עישון? "אני לא מעשנת אבל זה לא מפריע לי".
טווח גילים שאת מחפשת? "מעל גיל 26 ועד גיל 35, אבל זה גמיש".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל – משהו שיכול לבוא בחשבון? "אני עוד צעירה וכן הייתי רוצה להתחיל משהו חדש משלי, אבל שוב, לא מאמינה בסיסמאות".
מה יגרום לך לוותר על גבר? "גבר שלא מחובר לרגשות שלו, מישהו שלא פנוי רגשית וצריך לעבוד על עצמו כדי להיות במערכת יחסים".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך? "האמת היא שאני יכולה לספור את כמות הדייטים שיצאתי אליהם על כף יד אחת ולא זכורה לי חוויה טראומתית".
תארי לי את הדייט המושלם. "אני די אולדסקול, אז שיאסוף אותי לאיזו מסעדה טובה או בר משובח שהוא בחר. אני לא פיקי, שניצל ופירה או המבורגר טוב יעשו את העבודה".
מה את עושה בזמנך הפנוי? "אני משחקת טניס פעמיים בשבוע אחרי העבודה, כמעט תמיד יש לי סדרה טובה קבועה שאני צופה בה בערבים, ואני אוהבת לבלות עם החברים והמשפחה בסופי שבוע".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך? "לא חושבת שהתחביבים שלי יכולים לפגוע בבן הזוג לכן לא הייתי מוותרת על אף אחד מהם, פשוט מוצאת איזון ומשלבת את שניהם בחיים שלי".
מהו המקום האהוב עלייך ולמה? "חוף מכמורת. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מבלה בחוף הזה".
5 צפייה בגלריה
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ. מסעדה טובה עם שניצל ויש לכם אחלה דייט ראשון
(צילום: אנדריאה צנגיץ)
מה מצחיק אותך? "קופה ראשית, טד לאסו, המשרד".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה? "לפני איזה חודש. באופן די סוריאליסטי גם אמא שלי וגם החברה הכי טובה שלי, שהיא כמו אחותי, חולות מאוד. שתיהן עם גידול במוח, ופתאום זה נפל לי. גיליתי על זה לפני כמה חודשים, וההתמודדות מהצד לא פשוטה, גם מהבחינה הטכנית עם בתי החולים והטיפולים, וגם מבחינה נפשית כי שתיהן הלב שלי. אני מבלה איתן הרבה זמן. זה לא בהכרח אומר שאני לא פנויה רגשית, רק שזה עוד נדבך שצריך לקחת בחשבון. נראה לי שהסיבה האמיתית לכך שאני עדיין לבד היא שפשוט עדיין לא מצאתי מישהו שיעניין אותי מספיק כדי שאפנה לו זמן ואבלה איתו".
זה מאד עצוב. מה עוד לא יודעים עלייך? "אני אוהבת לכתוב שירים ספרותיים, פואמות".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'? "The Last of Us".
5 צפייה בגלריה
אנדריאה צנגיץ
אנדריאה צנגיץ
אולי היא תכתוב לך שיר. אנדריאה צנגיץ
(צילום: אנדריאה צנגיץ)
איזו מוזיקה את שומעת? "רוק, פאנק, פופ, קצת מיינסטרים. מגוון".
"נראה לי שהסיבה האמיתית לכך שאני עדיין לבד היא שפשוט עדיין לא מצאתי מישהו שיעניין אותי מספיק כדי שאפנה לו זמן ואבלה איתו"
איך חברים שלך היו מתארים אותך? "כנראה שכולם היו אומרים שאני שמה את החברים בראש".
מה את עושה בימי שישי בערב? "עם המשפחה, רואה סרט טוב, מעבירה את השבת אצל החברה הכי טובה שלי. תמיד אעדיף משהו ביתי".
איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים? "במקום טוב ושלם מבחינת קריירה, עם משפחה קטנה משלי, מתגוררים במושב".

רוצים להתחיל עם אנדריאה? כתבו לה לפייסבוק או לאינסטגרם