4 צפייה בגלריה
מיכל מזר
מיכל מזר
מיכל מזר
(צילום: נוגה גליקסמן)
יום שישי במרכז תל-אביב. רווקים ורווקות גודשים את רחובות העיר, הברים ובתי הקפה, ואני יושבת בגינה השכונתית ומנסה להשיג את מיכל מזר. "אני בדיוק בדרך לים המלח", היא עונה לי בקול נרגש. "ראיתי תמונה של גבישי מלח מדהימים שנמצאים במערה בהר סדום ולצד זה הזמנה להצטרף לטיול, אז פשוט זרמתי".
מיכל מזר (38) היא שחקנית, זמרת, יוצרת רב-תחומית ומנחת סדנאות מיפו. אישה שהאנרגיות הייחודיות שלה נוכחות עוד לפני שהיא נכנסת לחדר. לאור השיחות שקיימנו בימים האחרונים, לא הופתעתי לשמוע שהיא נסעה בספונטניות לים המלח. כבר הבנתי שמיכל היא לא אחת שמפחדת לצאת מאזור הנוחות שלה.
"החלטתי שאני תוקפת באהבה את סופי השבוע", אמרה לי בטלפון. "אני רוצה לצאת מהעיר, להיות עסוקה בפעילויות, טיולים וכל מיני דברים שאנשים עושים ביחד. עדיף ורצוי אנשים שאני לא מכירה, כי ממש בא לי לצאת לרגע מאזור הנוחות וממעגל האנשים המוכרים".
מאיפה נובע הצורך הזה?
"לא בא לי להיות לבד, לצלול ולשקוע בתחושת הבדידות שנוחתת כשהשבוע מסתיים. ובלי קשר, זה אופייני לי. לא לזחול במערה אי שם בהר סדום, אלא לרצות לצאת מהבית ולקחת את עצמי למקומות חדשים עם אנשים חדשים".

קשה מאוד לא לשים לב לאנרגיות המרימות של מיכל, ולכריזמה שחוצבת סלעים ומערות. מספיק מבט חטוף בסרטונים שלה כשהיא מפוצצת את הבמה, כדי להבין שיש פה מישהי שבאמת מסוגלת לצבוע לכם את החיים בפלטת צבעים שטרם נתקלתם בהם בעבר. גברים, ברוכים הבאים לעולמה של מיכל מזר, רווקת השבוע שלנו.

חיית במה וחיים

"אני כמו ילד שלא איבד את החדווה, החוצפה והסקרנות שלו לעולם", מזר מתארת את עצמה כשאני שואלת אותה מי היא. "מבפנים אני אישה עוצמתית, רגישה ומלאת תשוקה. חיית במה וחיים, עם חום מתפרץ ויצירתיות חסרת גבולות. אני אישה שחייבת לזוז ולהתבטא, ואני מאוד אוהבת לעזור בזה לאחרים. אני גם מצחיקה", היא מודה, "ליצנית".
"לצד כל זה", מדגישה מזר, "אני גם רגישה מאוד ורכה כמו גור חתולים שנעים לכרבל. אני גם לביאה. מבחוץ אני זמרת, שחקנית, מוזיקאית, יוצרת ופרפורמרית רב-תחומית. אני בימאית, כותבת, מורה לתיאטרון ומנחת סדנאות אימפרוביזציה".
במה את מצטיינת?
"כל המרכזים שלי עובדים יחד ומתקשרים היטב ביניהם. יש לי שכל חריף, בטן רגישה, יכולת ביטוי, פגיעות ועוצמה. פי וליבי שווים. ואני מצחיקה, כבר אמרתי?"
מתי את פחות במיטבך?
"האמביציה שלי לפעמים חונקת אותי ולוקחת מהילדה שבי את האוויר. גם לוקח לי זמן לבקש עזרה, להבין את הנזקקות שלי ולתקשר אותה כלפי חוץ. לפעמים אני עובדת קשה מדי ולבד מדי, או מתמודדת לבד ואז חווה עומס, אבל אני פועלת כדי לשנות את זה".

4 צפייה בגלריה
מיכל מזר
מיכל מזר
"האמביציה שלי לפעמים חונקת אותי ולוקחת מהילדה שבי את האוויר"
(צילום: אלבום משפחתי)

4 צפייה בגלריה
מיכל מזר
מיכל מזר
"יש לי שכל חריף, בטן רגישה, יכולת ביטוי, פגיעות ועוצמה"
(צילום: אפרת פלורנס)

4 צפייה בגלריה
מיכל מזר
מיכל מזר
""אני כמו ילד שלא איבד את החדווה, החוצפה והסקרנות שלו לעולם"
(צילום: אירה פוקסי)

את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"בגדול, כן. אבל פתוחה גם למבט שני, אפילו שלישי. לפעמים החיים צריכים את הזמן שלהם".
כמה זמן את רווקה?
"יותר מדי זמן".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"ממש השנה, וזה נמשך שנה, שזה נצח נצחים".
מה הבנת על עצמך מבחינה רומנטית?
"הבנתי שיש לי המון מה לתת ושאני מבשילה. אני כור גרעיני של אהבה ונתינה, וגם הבנתי שעליי לחלק את המשאבים שלי בחוכמה".

לא נחבאת אל הכלים

אם לא הרגשתם את זה עד עכשיו מבעד למילים, מזר היא אישה דומיננטית, מאוד. "אכן, אני אישה דומיננטית. חד וחלק! כן, אני תופסת מקום, כן, יש לי נוכחות. כן, אני יודעת לדבר ולהשמיע את קולי. אני לא נחבאת אל הכלים".
את חושבת שזה מרתיע גברים?
"כמו שאני מאוד אוהבת לתת לעצמי מקום, אני אוהבת לתת אותו גם לאחרים, לכן אני מאפשרת לאנשים שאיתי את המקום שלהם ורוצה שהם יביעו אותו. חשוב לי גם לציין שאני בעד נשים דומיננטיות ובכלל אנשים דומיננטיים שעומדים על הדעות שלהם. אנחנו כבר כאן, אז כדאי שנגשים את עצמנו ונשפיע, לא כך? ואם מישהו מפחד מכל זה ובכללי נרתע מנשים עוצמתיות שלא מפחדות להביע את הנוכחות שלהן, אז הוא מלכתחילה לא הגבר שמתאים לי".
מה הטייפ שלך בגברים?
"אני אוהבת גברים קצת כפריים, פחות אורבניים. גם שלא יהיו רזים מדי. אני אוהבת שיש נוכחות בגוף מחד, ורהיטות בשפה מאידך. אני לא נמשכת לגברים כבדים או אפלים. חשוב לי להכיר מישהו עם חיוך רחב שמשדר חום. אני אוהבת גברים חיוניים וספורטיביים עם אפיל קצת צעיר, וזיק חזק של שובבות".
מהם המרכיבים הכי חשובים במערכת יחסים מבחינתך?
"תשוקה חסרת פשרות, תקשורת חסרת פשרות, כלומר, מחויבות לתקשורת בכל מצב. גם ערכים משותפים, ערבות הדדית ושמחה".
מה ה"דיל ברייקר" שלך?
"מי שלא רוצה משפחה, ומי שסיגריות וסמים הם חלק מהשגרה שלו".
תארי לי את הדייט המושלם.
"האמת? זה לא באמת משנה. זה יהיה מושלם אם אפגוש אדם כזה כמו שתיארתי והחיבור יכה בנו בשמחה נטולת מאמץ. זה גם יכול להיות על ספסל, אבל בגדול אני מעדיפה חוויה בטבע עם מרחב, פשטות ותנועה, מאשר בילוי אורבני רווי אלכוהול".
מזר מטורפת על מוזיקה, ומבחינתה היא תרקוד לכל ז'אנר שאפשר לחמם איתו את האגן, החל מסגנון ברזילאי ועד למוזיקה אפריקאית. בגדול, כול מה שמרים את מצב הרוח. "אני אשמע מוזיקה ישראלית כשאני עצובה או נוסטלגית. לאחרונה אני חורשת על אלישה קיז, אבל סטיבי וונדר הוא האליל שלי, חד-משמעית. נסעתי לבד לראות אותו בלונדון. עמדתי בוכה וצוחקת באמצע הייד-פארק, כשאני מוקפת המוני אדם".
מה מצחיק אותך?
"מעברים חדים, אימפולסיביות ילדותית ושנינות לשונית".
מתי בכית בפעם האחרונה?
"ממש לפני כמה ימים. הייתי במחזור שזה מקדם סף רגישות, אז כל מה שכואב צף".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"בבית בכפר, מלהטטת בין סדנאות מלאות ומשגשגות, הופעות מצליחות שרצות ובין בית חם עם אהובי וילד אחד לפחות".
איפה את הכי אוהבת להיות?
"אני הכי אוהבת להיות על הבמה, בסטודיו או בכל מקום עם מים ומרחבים ירוקים".
מה היית בגלגול הקודם?
"מישהי שכנראה לא הספיקה משהו, כי עכשיו אני רוצה להספיק את הכול".
איפה אפשר להתחיל איתך?
אתר שלי, בפייסבוק, באינסטגרם, ברחוב או בכל מקום. המטרה מקדשת את האמצעים".

מחפשים אהבה ורוצים להשתתף במדור השדכנית? כתבו לנו