"תמיד הייתי קצת מרובעת. כל החיים שלי אני במסגרות, תמיד הלכתי בתלם, עשיתי הכול לפי הספר. בשנים האחרונות למדתי לפרוץ את הגבולות של עצמי, לצאת מאזור הנוחות ולראות לאן זה לוקח אותי", משתפת ברית תמם (36), רווקת השבוע שלנו.
מה זה אומר מבחינתך, "לצאת מאזור הנוחות"?
"למשל, לפני שנה החלטתי לזרוק את עצמי ממטוס בהחלטה של רגע - ואז עשיתי את זה עוד פעם אחרי חודש! אם בא לי לטוס לטייל אך חברות שלי לא פנויות, אני אורזת מזוודה לבד ועולה על מטוס. הכרתי ככה המון אנשים טובים, עם חלקם אני בקשר עד היום. עבורי, לעשות את המעבר הזה ממקום מאוד מסוגר לעשיית דברים שעד לפני כמה שנים לא הייתי מעזה בכלל לחשוב עליהם, זה חתיכת צעד. גם הריאיון החשוף הזה שאנחנו עושות עכשיו הוא צעד מבחינתי, כזה שלא מאפיין אותי. אני לא נואשת ולא איכנס לזוגיות בכל מחיר, אבל בא לי להכיר כבר את האחד שלי".

6 צפייה בגלריה
ברית תמם
ברית תמם
ברית תמם. זוגיות, אבל לא בכל מחיר
(צילום: אוסף פרטי)

"מה שמשנה זה איך האדם שמולך גורם לך להרגיש"

היא רואת חשבון ומנהלת מחלקת כספים בחברה מעולמות הפודטק, גרה ברחובות אבל חולמת על ארה"ב. "אני אוהבת את העבודה שלי למרות שהיא תובענית ולעיתים אני נשאבת לתוכה, ואני תמיד משתדלת למצוא את האיזון שישמור גם על החיים האישיים שלי", היא אומרת ומוסיפה, "אחד היתרונות ברווקות למשל הוא שאתה עושה רק את מה שאתה רוצה, ואינך צריך לתת דין וחשבון לאף אחד אחר.
"בזוגיות, לעומת זאת, הדברים הם טיפה שונים - יש פרטנר שצריך להתייעץ איתו, לשאול לדעתו. אני חושבת שבאיזשהו מקום כדי שזוגיות תעבוד, צריך שיהיה את העולם של שנינו וגם את העולם של כל אחד לחוד, כדי שנוכל לשמור על עצמנו בתוך הדבר הזה".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אני מאמינה בכימיה ובחיבור. אהבה היא משהו ששני הצדדים גדלים לתוכו ביחד".
מתי הייתה הפעם האחרונה שנשבר לך הלב?
"בדיוק לפני שנה. היה קשוח, אבל למדתי מזה המון".
מה למדת מזה?
"למדתי שצריך לשחרר, ולמרות הקלישאה, מה ששלי יהיה שלי ומה שלא, אז לא. אני אופטימית בנשמתי".

6 צפייה בגלריה
ברית תמם
ברית תמם
"אהבה היא משהו ששני הצדדים גדלים לתוכו". ברית תמם
(צילום: אוסף פרטי)

6 צפייה בגלריה
ברית תמם
ברית תמם
מה ששלה-שלה. ברית תמם
(צילום: אוסף פרטי)

את פעילה באפליקציות?
"יש לי יחסי אהבה-שנאה עם האפליקציות, זה בא בתקופות. אחרי דייט גרוע למשל, זה מוריד לי את החשק, ואז אחרי כמה ימים אני מבינה שזה העולם היום וחוזרת לשם, כך שזה סוג של אילוץ. עדיין לא יצא לי משהו טוב מזה. פעם הגעתי לדייט וגיליתי שהבחור שהגיע לא דומה לתמונות שלו בכלל, ושהן צולמו לפני עשור או משהו. אבל אני נשארת אופטימית".
מה מעליב אותך?
"אני נעלבת כשמזלזלים בי או באינטליגנציה שלי. זה מוציא אותי מדעתי".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שלך?
"הזמן לימד אותי שכל רשימות התכונות והאופי הן חסרות משמעות. מה שבאמת משנה זה מי שעומד מולך ואיך הוא גורם לך להרגיש. ככה פשוט".
ובכל זאת, אין לך טייפקאסט מסוים?
"אין לי טייפקאסט מוגדר, אבל כן יש דברים שאני אוהבת. למשל, "גבר-גבר" כזה. אפשר לזהות גבריות בכפות הידיים. אבל באמת, במרוצת השנים הבנתי שהכול עניין של חיבור עם האדם ולא שבלונה מסוימת שלא מחזיקה מים".

6 צפייה בגלריה
ברית תמם
ברית תמם
אל תזלזלו. ברית תמם
(צילום: אוסף פרטי)

תארי לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"דייטים הם לא משהו כייפי, לפחות עבורי. יש בהם המון מבוכה. שני אנשים שעד לפני רגע היו זרים לחלוטין, נפגשים פתאום למטרת היכרות... אז כל דבר שיהפוך את האירוע הזה לקליל ויפחית מהכבדות שבו, יהפוך את הדייט למושלם בעיניי. פשוט שיזרום ולא ירגיש כמו ריאיון עבודה".
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"מעדיפה ברבנות אבל זה לא מאסט. אולי בגלל הגיל ובגלל מה שחוויתי, אבל מצידי שגם לא תהיה חתונה. כל עוד הזוגיות טובה ובריאה ומפרה ועושה לי טוב - אז גם אם לא נמסד את הקשר ונחיה יחד בלי להתחתן, זה לא יהיה דיל-ברייקר. יותר חשובה לי הזוגיות - שהיא תהיה מעצימה וטובה וכל מה שאנשים מאחלים לעצמם. פחות חשובה לי המסיבה. בסוף, חתונה היא ערב אחד שאנשים באים לחגוג בו, אבל יש מאחוריו זוג שצריך להישאר לחיות את החיים האלה יחד".
זה מאוד מרגש, מה שאת אומרת.
"זה באמת יותר חשוב לי. אני יכולה להגיד שאני לא בחורה של מחוות גרנדיוזיות. אני לא צריכה את זה. לגמרי אישה של הפרטים הקטנים, של מחוות קטנות כמו הודעה באמצע היום של 'אני מתגעגע'. זה מה שעושה לי את זה. אני לא צריכה שייקחו אותי לחו"ל, שיקנו לי דברים... אני עצמאית, אני דואגת לעצמי והכול בסדר. אבל המקום הזה של לבוא בסוף היום ולהניח את הראש על כתפיים רחבות, זה כאילו פרייסלס מבחינתי".
מקסים. מה לגבי דעה פוליטית שונה? האם זה דיל-ברייקר מבחינתך?
"ממש לא. אני מכבדת את כל הדעות בקשת הפוליטית, כל עוד הן מנומקות ולא קיצוניות".
מה הוא המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"אני חושבת שזוגיות טובה יכולה להתקיים רק כשיש בה את ההבנה והידיעה שכל אחד מהצדדים בוחר בשני כל יום מחדש, ושכל אחד מרגיש שהוא זכה בפרטנר שלו. כשזה קיים - עושים מאמץ לשמור על זה. חוץ מזה, הערכה, כנות, תקשורת טובה ועוד המון דברים חשובים הכרחיים לקיום הדבר הסופר עדין והשברירי הזה שנקרא 'זוגיות'".
"עדין ושברירי". את יכולה להסביר למה בחרת דווקא בתיאור הזה?
"זוגיות היא מערכת שדורשת המון טיפוח ורצון טוב משני הצדדים. יש משהו בתרבות האינסטנט של היום, שאם משהו לא מסתדר אז מתנערים, קמים והולכים. גם אני הייתי במקום הזה עד לא מזמן, ולכן אני חושבת שזהו מצב שברירי כי הדברים יכולים להשתנות מן הקצה אל הקצה ברגע אחד, ולאו דווקא בגלל משהו אקוטי".

6 צפייה בגלריה
ברית תמם
ברית תמם
מכורים? לא לגשת. ברית תמם
(צילום: אוסף פרטי)

מה ה'דיל ברייקר' שלך? מה יגרום לך לוותר על גבר מסוים?
"התמכרויות. התמכרות יכולה להיות לכל דבר והתלות שהיא מייצרת היא לא משהו שאני רוצה בחיים שלי".
במילים אחרות, מישהו שמעשן – זה משהו שיכול להפריע לך?
"עישון חברתי או משהו שקורה מדי פעם לא מפריע לי. אבל אם זאת התמכרות - כלומר, בן אדם שלא יכול לחיות בלי הסיגריה שלו או שכל איקס זמן הוא חייב לעשן, אז כן".
קשר טרנס-אטלנטי, זה משהו שבא בחשבון מבחינתך?
"לא מאמינה בלונג-דיסטנס. אני אפילו אגיד שעם כל ההטבות בעולם הרווקות, אחד הדברים שהכי קשה לי איתם זה לחזור לארבע קירות, כשאין מי שיקבל את פניי. זה קשה גם ברגעים שטוב וגם כשפחות טוב. אז לא, קשר כזה הוא לא משהו שיעבוד אצלי".
מה מצחיק אותך?
"הרבה דברים! 'ארץ נהדרת' זאת תוכנית קורעת! באופן כללי, אני אוהבת לצחוק. זה משחרר ותמיד הופך את האווירה לטובה יותר".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"אני בכיינית! אתמול בכיתי מסרט שראיתי".

6 צפייה בגלריה
ברית תמם
ברית תמם
ברית תמם. "אני בכיינית"
(צילום: אוסף פרטי)

מה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי?
"להיפגש עם החברות והמשפחה שלי, לעשות ספורט, לראות תוכניות מטופשות בטלוויזיה, לטייל ולגלות מקומות חדשים. גם תרבויות חדשות מרגשות אותי. אני מתלהבת מאוכל חדש, ים עושה לי טוב בלב וחופשה תמיד ממלאת לי את המצברים".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"כמו שאמרתי, אני מאמינה שלכל אחד מבני הזוג צריך שיהיה גם את העולם שלו. רק ככה אתה לא מאבד את עצמך, ולכן חשוב לי לשמור על כל התחביבים שלי".
מה המקום האהוב עלייך בעולם, ולמה?
"ארה"ב, ואם להיות יותר ספציפית אז לאס וגאס. מתה על העיר המטורפת הזאת! משהו באורות, ברעש של הקזינו ובאווירה, עושים לי את זה ביג-טיים".
איזו מוזיקה את שומעת?
"הכול מהכול. מצטערת על התשובה הבנאלית אבל אני באמת פתוחה להכול - ישראלי, מיינסטרים, רוק שהוא לא כבד".
יש לך בעיה עקרונית עם גברים שצעירים או מבוגרים ממך?
"עד לפני שנה העדפתי גברים שמבוגרים ממני בשנתיים צפונה, מתוך הנחת עבודה שבדרך כלל, לגברים לוקח יותר זמן להבשיל. אבל דווקא יצא לי כמה פעמים לצאת עם גברים צעירים ממני ומחלקם למדתי הרבה דברים טובים וחשובים, אז אני לא אפסול צעירים, אבל כמובן בטווח הסביר - לא מישהו שצעיר ממני בעשור".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"ימי שישי הם זמן למשפחה מבחינתי. אני לא מתראה איתם במהלך השבוע וזה היום היחידי שבו כולנו יושבים יחד, אוכלים ארוחת ערב, מנהלים שיח, אז זה בדרך כלל שם. לפעמים אני יוצאת עם חברות".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?
"במנוחה ובנחלה שלי. עם משפחה קטנה שהקמתי לעצמי, במקום שטוב לי בו. בסך הכול, אני מרוצה מהחיים שלי. אני עובדת במקום שטוב לי בו, אני אוהבת את המשפחה ואת החברים שלי, יש לי את היכולת לטוס ולטייל בלי להתכונן לזה יותר מדי, אבל הדבר היחיד שבאמת חסר לי הוא זוגיות טובה. זוגיות זה לא משהו שאתה יכול לקנות אותו, היא לא תלויה רק בך. להצליח בעבודה זה משהו שתלוי רק בך, לטפח את המראה שלך תלוי רק בך, אבל בזוגיות אתה צריך עוד מישהו שיירתם לדבר הזה ויהיה שם איתך".
לסיום, איפה אפשר להתחיל איתך?
"שאלה קשה. קצת מבאס אותי שבארץ גברים לא ניגשים. בחו"ל למשל מתחילים איתי הרבה יותר מאשר בארץ. כששאלתי חברים טובים למה גברים מתחילים היום רק דרך הרשתות החברתיות והאפליקציות במקום פייס-טו-פייס, התשובה שקיבלתי היא שאולי אני לא משדרת נגישות. כאילו שיש משהו פחות נגיש במראה שלי, לא יודעת. זה נורא מסתכל. בחו"ל ניגשים, מדברים, צוחקים איתי, מנהלים סמול-טוק והכול זורם. בארץ פחות".
רווקים סקרנים מוזמנים לפנות לברית דרך הפייסבוק או באינסטגרם