"ראיתי אותך בקו 5, ביום שישי ה-13 במרץ. לבשת חולצה של מטאליקה וחייכת אליי. הייתי חייבת לרדת מהאוטובוס ולא הספקנו לדבר. אם אתה מזהה את עצמך, צור קשר במערכת". אם גדלתם בשנות ה-90 או לפני כן, יש סיכוי לא רע שאתם זוכרים את המודעות הללו, שמילאו בעבר את לוחות ההיכרויות בעיתוני הנוער למיניהם.
מפגש מקרי עם אדם זר שמושך אותנו, מסתיים במרבית המקרים בתחושת אכזבה ובתהיות על "מה היה קורה אילו כן הייתי נותנת לו את המספר שלי". כעת, אפליקציה ישראלית מבקשת לשנות את התמונה: Heyoosh, אפליקציית ההיכרויות החדשה והחינמית שהושקה הבוקר (ב'), תאפשר לאנשים שנדלקו זה על זה לחדש את הקשר הרגעי שנוצר, בתקווה להפוך אותו לסיפור אהבה של ממש.

2 צפייה בגלריה
אפליקציית Heyoosh
אפליקציית Heyoosh
אפליקציית Heyoosh
(צילום: יח"צ)

היזמים, ניסן בכר, מאור גיל והשף רן שמואלי, מבטיחים כי אפליקציית Heyoosh תאפשר לאנשים ליצור קשר בסביבה בטוחה ואנונימית לחלוטין, ללא תלות במספר טלפון, חשבון אינסטגרם, חשבון פייסבוק או כל פרט מזהה אחר, ותשמור בקנאות על פרטיות הלקוחות וביטחונם האישי.

איך זה יעבוד?

הנכנסים לאפליקציה יציינו מתי ואיפה הם פגשו את האדם שהדליק אותם. המערכת תחפש עבורם את הצד השני, ובמידה וגם הוא הוריד את Heyoosh והכניס לאפליקציה פרטים דומים, האפליקציה תציג בפני כל אחד מהצדדים את תמונתו של האחר, ותשאל – "האם זה האדם שאתם מחפשים?". אם שני הצדדים ישיבו "כן", תיפתח תיבת שיח בטוחה ומוצפנת ל-24 שעות בלבד, שבה השניים יוכלו להתכתב.
אופציה נוספת באפליקציה היא סריקת QR Code, פיצ'ר שמבקש לעזור לביישנים להתחבר ישירות לצ'אט באמצעות סריקת ברקוד. סריקת הברקוד תפתח לשני הצדדים צ'אט שיחה זמין, שלא מצריך מסירת כל פרט מזהה. היזמים של Heyoosh מבהירים כי מדובר בצ'אט אנונימי לחלוטין, כאשר שני האנשים בשיחה לא יודעים שום פרט מזהה האחד של השני, פרט לתמונה. עוד מבטיחים היזמים כי במידה ואחד מהאנשים קיבל הודעה פוגענית במהלך השיחה, הוא יוכל לנתק אותה מיד, בלי להשאיר עקבות.

2 צפייה בגלריה
היזמים של Heyoosh
היזמים של Heyoosh
היזמים של Heyoosh, ניסן בכר, מאור גיל והשף רן שמואלי. להחזיר את החיבור האנושי לעולם ההיכרויות
(צילום: אלכסיי קו)

"אנחנו גאים להשיק את Heyoosh, אפליקציית הדייטינג הראשונה המבוססת על רגשות אמיתיים", אמרו היזמים. "הטכנולוגיה שפיתחנו משפרת את הסיכוי להתאמה מוצלחת, ותחסוך את אי-הנעימויות והחששות שליוו את כולנו בשימוש באפליקציות השונות".
"האפליקציה מעודדת אתכם להרים את העיניים מהמסך ולהסתכל סביב", אומר רן שמואלי. "לאחר שנה קשה של בידוד וסגרים, אנשים רוצים לצאת מהבית ומהמסכים שלהם. זאת תקופה חדשה ומרגשת עבור כולם, ו-Heyoosh מחזירה אותנו לחיבור האנושי שכל כך חסר לנו".
Heyoosh מצטרפת לאלפי אפליקציות היכרויות אחרות דוגמת טינדר ובאמבל, אולם החידוש הגדול בה, מבטיחים היזמים, הוא שמירה מוחלטת על אנונימיות, כאשר לקוחות האפליקציה שומרים על פרטיותם ורשאים לחלוק מידע רק כשהם מרגישים בנוח עם הצד שני. חידוש נוסף הוא ניסיון מעניין להפסיק עם השיפוטיות שהפכה למנת חלקם של משתמשי אפליקציות ההיכרויות, מאחר ש-Heyoosh מבוססת על מפגש אמיתי בין אנשים שכבר ראו זה את זה, ולא על סקירת פרופילים מבוססי תמונות.
ההבטחה האחרונה של היזמים היא לשמור מכל משמר על פרטיות המשתמשים באפליקציה, לא לאסוף כל מידע על המשתמשים ולא להעביר מידע לגורם שלישי. "לאף אחד אין גישה למידע הפרטי שלכם, אפילו לא ל-Heyoosh עצמה", הם מכריזים.
פורסם לראשונה: 19:03, 10.05.21