(כתב וידיאו: אסף קמר)

הקורונה עברה, המלחמה נגמרה והקיץ בעיצומו. חופי הים של תל אביב מלאים בצעירות ובצעירים בלבוש מינימלי, וההורמונים חוגגים. אז יצאתי לשטח כדי ללמוד מהמומחים כיצד מתחילים בצורה הכי נכונה עם בנות המין השני - והתוצאות מפתיעות.
בזמנים בהם נדמה כי אפליקציות היכרויות כמו טינדר החליפו תקשורת אנושית, מסתבר שהגברים הישראלים עדיין אוזרים אומץ כדי להתחיל מחוץ למסך, עם העדפה לחוף הים. באילו טריקים הם משתמשים? יוני צחורי מסביר כי הדרך הכי טובה להתחיל עם בנות בים היא פשוט לאזור אומץ ולהציג את עצמך בצורה הכי טבעית שיש. "צריך לגשת ולדבר, להגיד, 'מה הולך? שלום. מה העניינים?'. זה הבייסיק. אבל אתה לא ניגש לכל אחת, אלא רק אם היא עושה לך עיניים. והכי חשוב - לא באגרסיביות ולא לדחוף. להיות עדין ומנומס. זה עובד".

4 צפייה בגלריה
צעירים בים
צעירים בים
צעירים בים. מי כאן קרא את "האריה שאהב תות?"
(צילום: אסף קמר)

איתי, צעיר תושב תל אביב, משתף אותנו בדרך הייחודית ופורצת הדרך שפיתח באופן עצמאי כדי להתחיל בהצלחה עם צעירות בים: "לקחתי משפט ידוע מספר הילדים 'האריה שאהב תות', וככה אני מציג את עצמי - 'היי, אני האריה שאוהב תות". הבחורה בדרך כלל מתבלבלת ולא מבינה מה אתה רוצה ממנה, ובדיוק אז אני שולף גביע גלידה ומציע לה לאכול איתי גלידת תות - והן זורמות! זה מצליח לי כי הן מאוד אוהבות שזה מקורי ומצחיק ויש גם גלידה קרה ומתוקה".

"אני בא עם ביטחון ועם קסם אישי ומציע לה לשחק איתי מטקות"

יאיר זבולון, צעיר שרירי במיוחד, מאמין בשיטה המסורתית והידועה של גברברי העיר להתחיל עם בחורות בים: "דבר ראשון - מטקות. מטקות זה לא משחק שיש בו מנצחים ומפסידים, מטקות זה משחק של שיתוף פעולה, של כימיה. תוך כדי משחק עם חבר, אתה פוגע בה במקרה עם הכדור או מתקרב אליה. אין לי משפט פתיחה קבוע, אני בא עם ביטחון ועם קסם אישי, מציע לה לשחק איתי מטקות או לשתות איתי משהו קר, או שאני מציע לאכול איזה פרי ביחד. קצת חיוכים ואני מחמיא לה - וזה עובד".

4 צפייה בגלריה
צעירים בים
צעירים בים
"קצת חיוכים, אני מחמיא לה - וזה עובד"
(צילום: אסף קמר)

אם חשבתם שמשחק המטקות הפופולרי הוא הדרך הקלה והמהירה אל ליבן הענוג של בנות ישראל, מסתבר שהפוצ'יוולי, המשחק הברזילאי המהפנט ודמוי הכדורעף, שמתבצע באמצעות בעיטות ונגיחות, הפך בשנים האחרונות למכונת שידוכים מצטיינת. בכל מעגל מאתגר ומלא בהורמונים גבריים של שחקני פוצ'יוולי מוכשרים, ניתן למצוא גם מספר בנות מטופחות וספורטיביות בבגדי ים אופנתיים, כשכולם צוחקים ונהנים ונוצרים הרבה קשרים.
צריך לגשת ולדבר, אבל אתה לא ניגש לכל אחת, אלא רק אם היא עושה לך עיניים
כך אני פוגש את מתן בן זקן, צעיר תל אביבי שבדיוק משתתף באימון זוגי עם מאיה לב ארי, צעירה ספורטיבית, גם היא תושבת תל אביב. הם צוחקים ביחד, מקפיצים כדור ומהצד נראה שהם בקשר רציני. באופן מפתיע, מסתבר שפחות מדקה לפני שפניתי אליהם, בן זקן פגש את לב ארי לראשונה על החוף, והציע לה אימון ושיעור פרטי קצר במשחק הכדור הפופולרי. בן זקן משתף אותנו בטקטיקה שלו להיכרויות מוצלחות בחוף הים: "אם אני רוצה להתחיל עם מישהי בחוף הים, אני מציע לה גלידה, שייק או להקפיץ כדור, ובדיוק ככה הכרתי את מאיה".
מאיפה האומץ?
"צריך טיפה ביטחון עצמי ומחשבה וגישה חיובית. האמת היא שאני מדריך פוצ'יוולי מקצועי וזאת דרך לגיטימית לבלות וליהנות בים".
לא חששת מסירוב? כלומר, מכישלון?
"לא", הוא מחייך ומדגים הקפצת כדור מושלמת מרגל לרגל.

4 צפייה בגלריה
צעירים בים
צעירים בים
מתן ומאיה. הציע לה לתרגל הקפצת כדור - והצליח לו
(צילום: אסף קמר)

לב ארי מביטה משועשעת בסיטואציה ומשתפת אותנו בהיכרות המפתיעה שזה עתה חוותה: "הוא בא בלי בושה, הציג את עצמו עם ביטחון עצמי והציע לי 'להקפיץ איתו כדור'. והוא גם אחלה מאמן. הצליח לו", היא צוחקת.
כמו שחקני פוצ'יוולי אחרים בחוף, גם בן זקן טוען שהוא מעדיף תקשורת פנים אל פנים על פני אפליקציות שידוכים למיניהן. "הרשתות החברתיות הפכו את הסצנה לשוק בשר. הדרך שלך לחזר אחרי מישהי שהכרת זה שלושה לייקים על תמונות בסטורי. זאת הפכה לדרך החדשה להראות חיבה".

"תהיו ישירים ואמיתיים. אנחנו לא רוצות הצגות ומחמאות מזויפות"

מה חושבות על כך הצעירות? מיקה, קיבוצניקית שבאה להתאוורר בים התל אביבי ולראות את השקיעה, טוענת שהבחורים בחוף חסרי רומנטיקה וממש לא יודעים את העבודה. "מוקדם יותר היום ראיתי פה כמה שיטות מזעזעות של גברים להתחיל עם בחורות, סוג של התנהגות מביכה עם יותר מדי פוזות 'מקריפות' והליכות מוזרות. יאללה גברים, תהיו יותר ישירים ויותר אמיתיים. אנחנו לא רוצות הצגות ומחמאות מוגזמות ומזויפות. אנחנו רוצות את הדבר האמיתי".
שירז גובארי, צעירה מתל אביב, מאשרת את הדברים. היא טוענת כי יש בחוף תופעה של גברים מביכים שממש לא יודעים איך להתחיל עם נשים בצורה מכובדת. "הדרך הכי לא נכונה להתחיל עם בנות בים עוברת בלהעיר אותי מהשינה ולעשות לי 'היי' כשאני מזילה ריר - וזה סיפור אמיתי! ישר אמרתי לו, 'לך! אני רוצה לישון!' אגב, הפעם האחרונה שהתחילו איתי בים הייתה באמצע אזעקה. הייתי פה בחוף ופתאום כולם רצו בבהלה למרחב מוגן – ובדיוק אז אותו גבר חשב שזה טיימינג טוב להתחיל איתי".
איך הגבת?
"נתתי לו מספר טלפון לא נכון והלכתי הביתה".
גברים, תהיו יותר ישירים ויותר אמיתיים. אנחנו לא רוצות הצגות ומחמאות מוגזמות ומזויפות. אנחנו רוצות את הדבר האמיתי
משי דמרי, מושבניקית צעירה שעברה לגור לאחרונה במרכז, טוענת שיש הרבה בחורים בים שלא יודעים איך להתחיל נכון. "זה לא עובד אם מתחילים באגרסיביות. צריך להתחיל בצורה נעימה ועדינה. לא טוב להיות תוקפני, צריך למצוא את הכימיה", היא מסבירה.

4 צפייה בגלריה
צעירים בים
צעירים בים
משי דמרי. הרבה בחורים בים לא יודעים כיצד להתחיל עם בנות
(צילום: אסף קמר)

כמו רבות מהבנות הצעירות שפגשנו על חוף הים, גם דמרי טוענת כי האפליקציות פגעו בסצנת ההיכרויות של חוף הים, ושהן משבשות את האווירה המחשמלת של הקיץ. "הרשתות החברתיות נתנו לכאורה במה לקלילות, אבל כדי להתחיל עם בחורה בים צריך ביטחון. הגבר צריך לדעת מי הוא ולקחת סיכונים. אם הבחורה תגיב בשלילה להצעה, הוא יצטרך להתמודד עם סירוב בפנים ולא דרך מסך הטלפון. באופן אישי, אני מעדיפה פנים אל פנים לגמרי. אני ממש מעריכה את האומץ של גברים שניגשים, אני עפה על זה - על הביטחון העצמי, הפלפליות, זה הכי כיף".
לי שמעוני, צעירה חייכנית, מפרגנת לנו בטיפים נוספים: "הכי פשוט זה לגשת לשאול - 'מה קורה? הכול טוב?', או להחמיא לי על המוזיקה שאני שומעת. אגב, אני לא עונה לכל בחור, רק אם הוא נראה טוב".
מתי בפעם האחרונה התחילו איתך בים?
"אתמול. אמר לי, 'מה קורה? הכול טוב?' - אבל זה לא עבד לו".