לפני שנה מצאה את עצמה אלינור בנימי, בת 31 מהקריות, בעולם שקיוותה שכבר לא תבקר בו. אחרי כמעט ארבע שנות זוגיות, היא נאלצה לחזור לרווקות וללמוד את הקודים ההתנהגותיים מחדש. "ממגורים משותפים עם בן זוג, כשהכול ממוקד באדם אחד, עברתי למסך עם מלא אופציות של גברים מול העיניים. זה היה מבלבל".
למה נפרדתם?
"הכרנו כשהיינו סטודנטים, חווינו הרבה דברים, גדלנו, התפתחנו ואחרי שעברנו לגור יחד, הבנו שזה לא מבשיל ועדיף לסיים את הקשר".
את בסדר עם זה?
"זה בוודאי כאב, הלב נשבר, אבל אני מאוד שלמה עם הפרידה הזאת. זה קרה כי כך היה צריך לקרות", אלינור אומרת בכנות ומוסיפה, "היום אני במקום אחר. אומנם אני בסצנה של הרווקות לא הרבה זמן, כמעט שנתיים, אבל למדתי לשחות מהר בים הזה. בחוויה שלי, כדי שזוגיות תעבוד צריכים להיות שני אנשים שעושים דרך, מתפתחים כל אחד בתחומו ופשוט חוברים האחד לשני".
ואיך חיי הדייטים?
אלינור צוחקת. "תראי, בגדול היו לי אחלה דייטים, אבל לא משהו שהבשיל לקשר רציני. לא הרגשתי שמצאתי את האחד שלי עדיין. יש משהו כיפי בלהכיר אנשים חדשים. מצד שני, זו בדיוק הבעייתיות של העידן שלנו - השפע הזה מבלבל וגורם לך לחשוב שבכל רגע נתון מעבר לפינה מחכה לך משהו יותר טוב, מה שלא בהכרח נכון. אני לא אשקר, נכון לעכשיו החלטתי לקחת הפסקה מהאפליקציות".
למה?
"לא מאכזבה או מכעס, פשוט הגעתי למסקנה שבתקופה הנוכחית התנאים לקיום דייטים לא מיטיבים איתנו. בימים כתיקונם הייתי כנראה ממשיכה לצאת ולהכיר, אבל היום בשביל להוציא דייט לפועל יש בעיקר תרחיש אחד".
דייט בבית?
"כן, כך שגם אם מדובר בבחור מקסים - האופציה של לבוא או להזמין אותו אליי ישר הביתה פחות מתאימה, וגם אם מחפשים אלטרנטיבות כמו דייטים בחוץ, עדיין יש בעיה בימי הסגר, ופחות בא לי להיפגש בים, בחושך. אני תמיד מעדיפה שהדייט הראשון יהיה במקום הומה. בעיקר בעידן שלנו כשאתה צריך להיות ער לסכנות".

4 צפייה בגלריה
אלינור בנימי
אלינור בנימי
אלינור בנימי. חזרה לעולם הרווקות אחרי ארבע שנות קשר
(צילום: אוסף פרטי)

אלינור עובדת בחברת ספנות ובמהלך הריאיון איתה קרה משהו שלא קרה לי עוד מעולם. על השאלה הפשוטה "מה הבינג' האחרון שעשית?", היא עונה תשובה שמעידה על הבחורה המיוחדת שהיא. "אין לי נטפליקס בכלל".
מה?!
אלינור מתפקעת מצחוק. "אני לא רואה הרבה טלוויזיה האמת. יש לי ממיר אנלוגי עם ערוצים 11, 12, 13".
מה את כן אוהבת לראות?
"אם כבר אז סאטירה, ארץ נהדרת".
לא מעניין אותך מי הודח מהאח הגדול?
"ממש לא, למרות שאני כן אוהבת ריאליטי שעוסק באהבה כי לא משנה כמה זה עלול להיות מתוסרט או לא, אני בהחלט יכולה להזדהות עם הדמויות. אין לי משהו נגד אנשים שמשתתפים בריאליטי או אוהבים את זה. זה אסקפיזם למי שמוצא בזה עניין".
מה האסקפיזם שלך?
"אני סוג של חננה", היא עונה. "קוראת ספרים, עיתונים, עוברת על כל הכתבות במדור יחסים", היא אומרת משועשעת. "מבחינתי, כשיש לי שעה פנויה ביום, אני מעדיפה להקדיש אותה לקריאה או לכתבות שמעשירות את הידע שלי. אני מאוד בקיאה וקשובה לאקטואליה".
תני טיפ לגבר שרוצה להתחיל איתך, על מה הוא יכול לשאול אותך?
"הוא יכול לשאול אותי על כל דבר. אני קוראת ספרים ומתעניינת בפסיכולוגיה חיובית. בכלל אני בחורה סקרנית, אוהבת ללמוד. לא אגלגל עיניים אם ידברו אפילו על אסטרופיזיקה. אני לגמרי יכולה להצהיר שאני חננה גאה! אני אוהבת להרחיב אופקים".
אם כבר אקטואליה, תצאי עם מישהו בעל דעה פוליטית מנוגדת לשלך?
"לא על זה יקום וייפול דבר. כל אדם זכאי לדעות שלו, כל עוד זה לא קיצוני לשני הצדדים".

4 צפייה בגלריה
אלינור בנימי
אלינור בנימי
"אני חננה". אלינור בנימי
(צילום: אוסף פרטי)

4 צפייה בגלריה
אלינור בנימי
אלינור בנימי
אלינור בנימי. ביי ביי לאפליקציות
(צילום: אוסף פרטי)

4 צפייה בגלריה
אלינור בנימי
אלינור בנימי
אלינור בנימי. איך אתה עם אסטרופיזיקה?
(צילום: אוסף פרטי)

במה את מצטיינת?
"אני חיובית, סקרנית, חרוצה, תמיד נכונה ללמוד ולהשתפר".
מה החיסרון שלך?
"לפעמים אני אמוציונלית יתר על המידה".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"לא", היא עונה בפסקנות. "אהבה היא דבר שנבנה".
מי הטייפ שלך?
"אין לי טייפקאסט מסוים, בטח לא חיצונית, אם לזו הכוונה. זה גם לא ממש עובד כל הרשימות מכולת האלו. בסוף, מה שחשוב זה מה שמרגישים, ואני מייחלת כבר לפגוש את הגבר שארגיש שאיתו זה פשוט נכון. חשוב לי שהוא יהיה שלם עם עצמו, שיישאף להתפתחות ולהגשמה עצמית. שיהיה בשל לזוגיות, קשוב, מכיל".
מה הדבר הראשון שמושך אותך אצל גבר?
"חיוך זה הדבר הראשון שאני שמה לב אליו".
למה בעצם?
"אני חושבת שמחיוך אפשר ללמוד ולהרגיש הרבה דברים על האדם שמולך. אפשר להרגיש את הנוכחות, האנרגיה, יש דברים שעוברים בלי מילים וחיוך פותר הכול. חיוך הוא גם הדבר הראשון שאני שמה לב אליו. בדייטים אתה לפעמים מרגיש בסוג של מבחן, ובמקום להתרכז באדם שמולך אתה מתרכז באיך שאתה מצטייר, לכן צריך לנסות להיות אותנטיים עד כמה שאפשר. חיוך פשוט עוזר לך, מלבד העובדה שהוא גם מייפה כל אחד".
מה הדיל ברייקר שלך?
"אגואיזם וקמצנות".
גבר שמבוגר ממך בא בחשבון?
"כן, אני לא ילדה. בואי נגיד שעד גיל 40 בטוח, אני לא שוללת. הייתי מעדיפה שהוא יהיה בפרק א', ללא ילדים, אבל מי יודע מה יהיה? מה שבטוח הוא שאני בשלה לזוגיות שתבשיל לחתונה. בגילי כבר לא מעניינים המשחקים".
מה המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"תקשורת בריאה, כבוד הדדי על כל צורותיו, ראיית האחר".
איזה מוזיקה את שומעת?
"מיינסטרים בעברית ובלועזית, היפ הופ".
מה גורם לך לצחוק?
"יובל סמו".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"מגשימה את עצמי, עושה מה שאני אוהבת, נשואה עם שלושה ילדים וכלב".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"ברחוב או בפייסבוק. אין לי אינסטגרם".