רווקת השבוע שלנו, ניקה ויסבלט (42), רגילה שחושבים שהיא תיירת. "יש קטע כזה שלכל מקום שאני מגיעה ולא מכירים אותי, מיד מדברים איתי אנגלית", היא משתפת. "אם אני במסעדה, במונית, ברחוב ובחנויות. קצת לפני הקורונה הגעתי לאירוע בתל אביב, ובאותו אירוע ניגש אליי בחור שנראה רציני וחשוב והזמין אותי לדרינק. הוא פנה אליי באנגלית, ובלי להתבלבל אפילו אמר לחברים שלו, ממש לידי, שהוא סימן אותי".
אוי לא.
"האיש רצה לעשות עליי סיבוב".
איכס.
"נכון, אבל לא התרגשתי. אמרתי לעצמי, אני אתן לו להזיע ואמשיך את המשחק".
חולה על זה. ואז מה היה?
"הוא הזמין אותי לשתות, ולא הפסיק לדבר איתי ולעשות רושם, אבל תוך כדי אני שומעת את החברים שלו אומרים בעברית שבטח אני אתן לו את הטלפון שלי ושהלילה הוא ייצא מלך. ואז התפרצתי עליו בעברית", היא אומרת ומתפקעת מצחוק.
מה אמרת? ספרי הכול!
"אמרתי משהו בסגנון, 'בפעם הבא שתרצה לעשות סיבוב ולעלות על ההגה, תבדוק שאתה מספיק חכם לעבור את הטסט'. היה לי מספיק זמן לחשוב על תגובה", היא מחייכת מרוצה.
מלכה. איך הוא והחברים שלו הגיבו?
"אני זוכרת שהם היו בשוק. הוא גמגם בעברית וחברים שלו פשוט הביטו בי בהלם".

5 צפייה בגלריה
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט. מיד מניחים שהיא תיירת
(צילום: אוסף פרטי)

מה היית רוצה שיהיה יותר בגברים הישראלים?
"שאלה מעניינת. אני לא חושבת שכל הגברים הישראלים מייצגים את מה שחוויתי ועדיין חווה, אם זה דיבור בוטה, ישיר ועוד. אני מניחה שהייתי שמחה ליותר נימוסים, לטאקט. יש ג'נטלמנים שיודעים לתת לאישה להרגיש אישה בדברים הקטנים".
יש לך דוגמה?
"פעם עמדתי ברמזור ונהג מרכב אחר צפר לי ולא הגבתי. פתאום ראיתי אותו ליד החלון שלי".
מה הוא אמר לך?
"הוא החזיק קופסת תותים, חייך אליי ואמר, 'רק רציתי להגיד בוקר טוב לאשה יפה'".
מה? הוא הביא לך תותים?
"כן. זה ריגש אותי ואמרתי לו תודה ושהוא עשה לי את היום".

5 צפייה בגלריה
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט. יש פה גבר עם נימוס אירופאי?
(צילום: אוסף פרטי)

יד ברזל בכפפת משי

אם הייתי צריכה ללהק מישהי לתפקיד הנסיכה האירופאית, ניקה הייתה הבחירה שלי. "אני מאוד מחוברת לנימוסים ולמנטאליות האירופאית", היא מעידה על עצמה. ניקה עלתה לבדה לארץ בגיל 14 מקזחסטן, לאחר שהתקבלה לתוכנית עבור נוער יהודי. "גרתי בפנימייה מעל שלוש שנים, ואני חייבת לציין שזו הייתה תקופה מאוד מעניינת ומאתגרת בשבילי, כי היא בעיקר חיזקה את האופי שלי ונתנה לי כלים אמיתיים להתמודדויות שונות שליוו אותי הלאה, במהלך החיים".
משם ניקה המשיכה במסלול המוכר: צבא, לימודים אקדמיים וכיום היא עובדת באחת החברות המובילות במשק בתפקיד ניהולי בכיר. "אני אישה עם יד ברזל בכפפת משי", היא מתארת את עצמה בחיוך.
למה את מתכוונת?
"אני נראית עדינה מבחוץ, אבל אני ללא ספק אישה חזקה, עצמאית וקרייריסטית. אני רגילה לסמוך על עצמי, על האינטואיציות וההחלטות שלי – וכן, זה בהחלט יכול להרתיע. היה לי מישהו שאמר לי בפנים – 'את גדולה עליי'. כשהייתי בת 20 אני זוכרת משפט שאבא של ידיד שלי אמר לו: 'אל תפחד להתחיל עם בחורות יפות כי הן תמיד לבד. בזמנו חשבתי שזו שטות, והיום אני כל כך מסכימה עם מה שהוא אמר".
למה?
"כי גברים באמת מפחדים לגשת לאישה יפה, למרות שבתוך תוכה היא יכולה להיות ביישנית".
למה לדעתך את רווקה?
"כי אני לא מוכנה להתפשר. אני לא מחפשת כל אחד. אני בוחרת באיכות ולא בכמות".
איזה גבר את מחפשת?
"חשובה לי זוגיות עם גבר שיודע להכיל אישה חזקה ועצמאית, ומבין שאנרגיה נשית יכולה למנף אותו למקומות שהוא לא חשב עליהם. אחד שידע להעריך אותי ויגרום לי לחייך בלב. אני מעריכה גבר לפי המעשים שלו ולא לפי הדיבורים, כך שאני מחפשת אחד שעומד יציב עם שתי רגליים על הקרקע ויודע מה הוא רוצה וגם מה הוא לא רוצה בחיים שלו.
"גבר עם נתינה, ג'נטלמן אמיתי, מנומס, אדיב, צנוע ואינטליגנטי, שאפתן, מצליחן, בעל קו מחשבה פוזיטיבי, אחד שאוכל לנהל איתו שיחה בכל נושא, חברי וחברותי. אני נמשכת לגבר עם חוש אסתטי, עם חוש הומור מפותח, רומנטיקן, איש משפחה ואוהב ילדים, וכמובן שיהיה פרטנר להקמת תא משפחתי ואבא טוב וחבר לילדים. רוצה גבר שיהיה קליל וגם שיצחיק אותי, ובעיקר שיהווה עבורי כתף חמה במצבים שאוכל להרשות לעצמי להיות חלשה ושברירית, להיות מי שאני ללא מסכות".

5 צפייה בגלריה
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט
אובססיביים נשארים מחוץ לתחום. ויסבלט
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט
נמשכת לגבר עם חוש אסתטי. ניקה ויסבלט
(צילום: אוסף פרטי)

מה ה'דיל ברייקר' שלך?
"גבר שקרן, קמצן, קנאי, אובססיבי, מניפולטור, מרוכז בעצמו, מעשן, עודף משקל. גבר שלא רוצה ילדים".
את לא מפחדת שאם לא תוותרי על דברים, את תישארי לבד?
"אני יודעת שהבן אדם הנכון יגיע. אני מגובשת ואין לי ספק שזה יקרה".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"כן, וגם באינטואיציה ראשונה".
כמה זמן את רווקה?
"שנה וחצי".
מתי נשבר לך הלב הפעם האחרונה?
"לפני שנתיים. זו הייתה הפעם הראשונה ומקווה שגם האחרונה".
מה היה שם?
"הוא פשוט לא רצה ילדים, ואני לא בגיל ובזמן לחכות עם זה".
יש עלייך לחץ משפחתי בנושא?
"ממש לא. אני לא מרגישה לחץ חברתי, ואני לא הטיפוס שמתרגש מדברים כאלה. אני שלמה עם המון דברים שהחלטתי בחיים, ועם השנים הבנתי שאני לא צריכה לחשוש מלדבר על דברים שחשובים לי. אני מאוד אוהבת ילדים וגם רוצה".
אם תכירי גבר גרוש עם ילדים משלו?
"כל עוד הוא ירצה ילד איתי, אין לי שום בעיה".

5 צפייה בגלריה
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט
ניקה ויסבלט. פתוחה גם לגרושים עם ילדים
(צילום: אוסף פרטי)
מה היתרון שלך?
"כוח רצון. אני לא חוששת ממכשולים, קשיים ושינויים. אני גם אוהבת לאתגר את עצמי עם דברים חדשים, מתוך סקרנות אישית ולמידה מתמדת".
מה החיסרון שלך?
"אני יעילה ופרקטית. יודעת היטב לארגן דברים. אנשים לפעמים מתקשים עם זה, רגישים לזה".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"הבנתי שאני אישה של גבר אחד שנותנת מעצמי 100% בזוגיות".
את פעילה באפליקציות?
"לא, אני לא בן אדם של רשתות חברתיות. כשנכנסתי לאתר היכרויות פשוט התאכזבתי".
מה אכזב אותך?
"יש שם הרבה כאב ראש ושיחות שטחיות. בשלב הראשון קיבלתי מאות פניות, ובהתחלה זה מאוד החמיא לי, אך כתוצאה מזה לקח לי זמן להשיב לפונים, ואחרי מספר ימים כבר התחלתי לקבל פניות עם טענות כמו: 'זה בטח פרופיל פייק כי אין תגובה', או 'מה את משחקת אותה קשה להשגה'".
עשית משהו בנידון?
"פשוט החלטתי לכתוב בפרופיל שלי: 'לכל הפונים אשר אינם מקבלים את התגובה שלי, אני מבקשת לקבל את זה ברוח טובה והבנה כי כנראה שאינכם כוס התה שלי. זה עזר לי מאוד בסינון הבסיסי".
איפה את מכירה גברים?
"אני מאמינה יותר בפגישה ספונטנית, אפילו באירועים חברתיים. אני מעריכה גברים שיוזמים היכרות פנים מול פנים מאשר להתכתב כל הזמן".
מה המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"תקשורת טובה והקשבה, אמון, כנות, איזון, כבוד הדדי וכמובן הומור. הרבה הומור".
תארי לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"הדייט המושלם בעיניי הוא דייט עם גבר שייתן לי להרגיש כמו אישה קלאסית. גבר ג'נטלמן אמיתי, שיודע לפתוח את הדלתות ברכב או במסעדה, לבוש בסגנון אלגנטי ומחויט, מבושם. גבר ששאל לפני כן מהו הסגנון הקולינרי האהוב עליי, והזמין שולחן במסעדה מרשימה".
את בטוחה שאנחנו בישראל? כי בינתיים אני מרגישה שאת מחפשת בחור אירופאי קלאסי, אני אומרת וניקה לא מתרגשת מהטענה שלי. "יש בחורים ישראלים עם גינונים אירופאיים, תתפלאי. ואני פתוחה לגבר בעל מנטאליות אירופאית שנמצא פה או מתגורר בחו"ל".
מהם התחביבים שלך?
"ספורט, ריקודים, טיולים, ארוחה עם יין טוב. אני אוהבת ללכת למוזיאונים, תערוכות, הצגות, הרצאות, הופעות סטנד-אפ, לקרוא ספרים, לשמוע מוזיקה. מאוד אוהבת פרחים".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"הכתר".
איזו מוזיקה את שומעת?
"הפלייליסט שלי מאוד מגוון. אני יכולה לשמוע את פרנק סינטרה ולהמשיך למוזיקה ברוסית או לעבור למוזיקה קלאסית. אני עושה ספורט עם מוזיקה לטינית. העיקר שתהיה מוזיקה ברקע".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"אישה נשואה ומאושרת עם בעלי, במשפחה משלי עם שניים או שלושה ילדים. אני מאוד רוצה ילדים. גרה בבית יפה וגדול צמוד לים, עם כלב לברדור וחתול".