זה קרה לכולנו: בן זוג, פרטנר לסקס או בחור שיצאנו איתו אומר פתאום משפט חסר רגישות שקורע את הלב. בין אם מדובר בפליטת פה או באמת פשוטה, שתיהן עלולות להיות פטאליות ומצלקות, ולעיתים קרובות הן גם ילוו אותנו שנים רבות קדימה. קבלו את מצעד האמירות הכי חסרות טאקט שנאמרו לנו, הנשים, על ידי בני המין השני.

"את לא מספיק היגיינית וזה לא נשי"

"יצאתי עם מישהו שהיה לו קטע קשה עם ניקיון", נזכרת דנה, בת 31 מרמת גן. "הוא היה מכור לריח של אקונומיקה, שטף את הדירה כל ערב, כיבס את בגדיו באובססיביות, התקלח פעמיים-שלוש ביום, משהו מאוד מוזר. בהתחלה זה נראה לי חמוד, אבל ככל שהתקרבנו הבנתי שזה מקשה על היחסים שלנו ואפילו התחלנו לריב על זה.
"ערב אחד, הוא זרק לי משהו בסגנון: 'מה? את לא נכנסת להתקלח?!', כי באותו הלילה באמת לא התחשק לי. הייתי גמורה מהעבודה ורק רציתי להיכנס למיטה. התחיל ריב מטורף והוא אמר לי שאני לא מספיק היגיינית, שזה לא נשי מצידי ושהוא לא יכול להמשיך ככה יותר. אמרתי לו תודה רבה, עזבתי את הדירה ולא ראיתי אותו מאז. תודה לאל".

4 צפייה בגלריה
את המשפט שהוא אמר לי אני לא אשכח לעולם
את המשפט שהוא אמר לי אני לא אשכח לעולם
את המשפט שהוא אמר לי אני לא אשכח לעולם
(צילום: Shutterstock)


"עד שאני נותן הזדמנות לאופי ופחות ליופי"

"היה בחור אחד שחשבתי לצאת איתו, אבל בכל פעם שניסינו להיפגש זה לא יצא. בשלב מסוים הכרתי את מי שלימים הפך לבן זוגי הנוכחי, אז אמרתי לבחור ההוא שעדיף שכבר לא ניפגש כי זה לא יהיה פיירי כלפי הבחור החדש. כמובן שלא יכולתי לחזות את התשובה האיומה שהוא נתן לי", משחזרת רוני, בת 35 מנתניה.
מה הוא ענה?
"הוא כתב לי, 'אני ממש מאוכזב. עד שאני באמת נותן יותר הזדמנות לאופי ופחות ליופי'. פייר? הייתי בשוק, לא עניתי. אחרי כמה ימים הוא התנצל וביקש סליחה, אמר שהגזים ושהיה מגעיל. מאז הוא לא מרפה וממשיך לשלוח לי הודעות אחת לכמה זמן, אפילו עד היום - ועברו מאז מעל שנתיים. הוא לא מרפה", היא צוחקת.

"מאמי, יש לך גלגלים בבטן. ראיתי"

"הייתי בת 17, וזה קרה יום אחרי ששכבנו בפעם הראשונה. היינו בעל האש עם חברים, ואז הוא לחש לי באוזן, 'ממי, את לא צריכה לאכול את זה. אני ראיתי, יש לך גלגלים בבטן. אני אומר את זה בשבילך'. איזה בן של אלף. זה הוביל לפרידה, כמובן", משתפת אוראל, בת 21 מתל אביב.
4 צפייה בגלריה
וואו, אל תגיד יותר כלום
וואו, אל תגיד יותר כלום
וואו, אל תגיד יותר כלום
(צילום: shutterstock)

"הלוואי שהיית שורפת שומן כמו שאת שורפת כסף"

נופר היא רווקה בת 26 מקריית שמונה. היום היא כבר יודעת לומר שנפלה קורבן למערכת יחסים אלימה, כזו שבה אין רסן למשפטים שנזרקים לחלל החדר, אולם ברגע האמת היה לה קשה מאוד לקום ולעזוב. "היינו יחד שלוש וחצי שנים, ואני זוכרת שהוא נהג להעיר לי על דברים כמו חברות, אוכל או לבוש, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות. הייתי בטוחה שהוא רוצה בטובתי ושהוא אוהב אותי. אולי בגלל זה פירשתי את כל ההערות ה'קטנות' שלו כהבעת דאגה, אבל הן היו אובססיה. חד-משמעית".
"תמיד הייתי מלאה", היא אומרת. "אהבתי לאכול דברים מושחתים בשעות הקטנות של הלילה, לסיים ארוחות עם קינוחים, להתענג על כל ביס. אם זו פסטה אז שתהיה מוקרמת ואם זה המבורגר אז שיהיה עם תוספות, ואם זה בורקס אז שיהיה מפנק. זו אפילו לא הייתה אכילה רגשית, פשוט אהבתי מאוד לאכול. את הבחור ההוא הכרתי כשהייתי שמנמונת, ואז הפכתי לשמנה כי אין מה לעשות, זוגיות זה משמין. הרגשתי רע עם עצמי והוא לא עזר לי עם זה יותר מדי. להפך, הוא רק הקניט והשפיל".
איך למשל?
"היו המון הערות אבל הקשה מכולן התרחשה כשיצאנו למסעדה יום אחד. אני זוכרת שהזמנתי לעצמי מנה די גדולה, והמלצרית עדכנה שזו מנה ענקית שבדרך כלל חולקים אותה בזוג. כאילו, מה את מתערבת? ומה אם לא אכלתי כל היום? סתם, ברור שאכלתי. התחשק לי", היא צוחקת ואני איתה.
"ואז אמרתי למלצרית בטון נחמד, 'אל תדאגי לי, אני אסתדר', והוא הסתכל עליה, עזבי שהיא הייתה פצצה עם גוף מושלם, ואמר לה בחיוך, 'תאמיני לי זאתי, הלוואי שהייתה שורפת שומן כמו שהיא שורפת כסף' - כאילו אני לא שם ושומעת את זה! הושפלתי ממש אבל חייכתי אליה, וכשהיא הלכה התחלתי לבכות והוא ניסה להרגיע אותי. כמובן שלא אכלתי שום דבר ממה שהזמנו באותו הערב. נפרדנו חודש אחרי, כשהתחלתי טיפול פסיכולוגי והבנתי שהבן אדם הזה מתעלל לי בנפש. היום אני מבינה שהייתי מאוהבת מדי, צעירה מדי ותמימה מדי".

4 צפייה בגלריה
"תאמיני לי זאתי, עדיף שלא תזמין כלום. מה לא ככה?"
"תאמיני לי זאתי, עדיף שלא תזמין כלום. מה לא ככה?"
"תאמיני לי זאתי, עדיף שלא תזמין כלום. מה לא ככה?"
(צילום: Shutterstock)

"אני דווקא אוהב את זה שיש מה לתפוס"

"הכרתי איזה דוש בטינדר ונפגשנו לדייט, ישבנו, דיברנו, שתינו יין והיה ממש נחמד. באמת חשבתי שהוא מקסים עד שפתאום הוא הסתכל עליי ואמר, 'את יודעת משהו, אני דווקא אוהב את זה שיש מה לתפוס אצלך'. חתיכת מטומטם! מי אמר שאני אוהבת שתופסים לי בשומנים?! ומה ציפית שאגיד, 'תודה'? אפס באינטליגנציה רגשית, ממש ככה", מספרת לין, בת 24 מתל אביב.

"אני חתיך ולך יש בטן"

נטע, בת 27 מכפר סבא, מספרת: "יצאנו במשך חודשיים וחצי, ובמשך כל הקשר הוא בעיקר לקח אותי למסעדות. כשנפרד ממני הוא המציא תירוצים, וכשלחצתי לדעת מהי הסיבה האמיתית הוא טען שאני רזה מדי, והודה שבמשך כל התקופה הזאת הוא ניסה לפטם אותי כדי שאשמין, עד שהבין שזה לא מצליח והחליט לעזוב. איזה הזוי".
ואם חשבתן שדימוי גוף זה קטע של צעירים מגניבים, אז יש גם את רינה, בת 56 מהמרכז, שבחיים לא תשכח את המשפט המבאס שאמר לה גבר שאיתו יצאה במשך שנתיים: "אני חתיך ולך יש בטן. כשאני שוכב איתך אני מסתכל רק על הפנים".
וואו. איך הגבת?
"הוא זרק את זה באמצע שיחת הפרידה. הייתי המומה. אומנם זה קרה לפני שש שנים, אבל אני לא מצליחה לשכוח מזה, אפילו שכרגע אני נמצאת בזוגיות מדהימה".

"אפילו בסקס כואב לך. אין באמת מה לעשות איתך"

אחד התסמינים של אנדומטריוזיס הוא כאבים בזמן שמקיימים יחסי מין ולא פעם גם אחריהם. עבור נטלי, בת 25 מחולון שמתמודדת עם המחלה, זה היה בלתי אפשרי להסביר לדוש התורן שאיתו יצאה, שהכאבים שהיא חווה הם ממש לא בשליטתה. "לפעמים סופר כואב לי בקיום יחסי מין, והסברתי לו את זה. למרות זאת, כשהוא נפרד ממני הוא החליט לתקוע את המשפט הזה - 'אפילו בסקס כואב לך. אין באמת לעשות איתך', וזה היה נורא. באותו הרגע הבנתי כמה שהוא אפס".

4 צפייה בגלריה
"אפילו לסקס את לא טובה"
"אפילו לסקס את לא טובה"
"אפילו לסקס את לא טובה"
(צילום: Shutterstock)


"אז מה, אני צריך לשים לך טבעת עכשיו?"

רותם, בת 29 מחיפה, מספרת: "היינו בקשר והוא היה הראשון שלי. אחרי שבועיים בערך היה לנו ויכוח והוא החליט לפוצץ הכול. איים שלא אשמע ממנו יותר ושזו הפעם האחרונה שאני רואה אותו. גיליתי לו שהוא היה הראשון שלי ושזה היה משמעותי עבורי, והוא בתגובה ענה, 'את יודעת עם כמה בנות הייתי? אז מה, זה אומר שאני צריך לשים לך טבעת עכשיו?'. התגובה הכי חסרת רגישות שיש! לא דיברנו במשך כמה חודשים, הוא התנצל, חזרנו לדבר ואז הוא שוב אכזב".

"אי אפשר להגיד עלייך שאת סקסית"

מורן, בת 27 מבית שאן, ישבה ערב אחד עם מי שהיה אז בן הזוג שלה. "ראינו טלוויזיה, 'ערב טוב עם גיא פינס' אני חושבת, והתחלנו לרכל על כל מיני שחקנים ודוגמנים שהופיעו על המסך. שאלנו זה את זה, 'היא יפה לדעתך?', 'היית שוכבת איתו?', 'אם היית מחליפה אותי במישהו מפורסם, מי זה היה?', שטויות כאלה, עד שאמרתי על מישהו, 'וואי, איזה סקסי'.
"הוא הסתכל עליי ואמר שלצערו, עליי אי אפשר להגיד את אותו הדבר. לא האמנתי. אם במשך כל הזמן שבו היינו יחד הפריעה לך העובדה שאני לא סקסית, מינית, מגרה או וואטבר, אז למה לא אמרת משהו? ואם כבר אמרת, למה ככה? ארזתי את הדברים שלי ועפתי מהדירה שלו".
ואם בדימוי גוף עסקינן, יש גם את חבר של קרן, בת ה-30 מאשדוד, שראה אותה ברחוב שנה אחרי הפרידה. הדבר הראשון שאמר לה, למקרה שתהיתם, היה: "אם הייתי יודע שמתישהו תהפכי לכזאת כוסית, לא הייתי חותך".

עוד כמה פנינים שהגיעו אל המערכת:

"הייתי אצל מתקשר והוא אמר לי שאני צריך בת זוג ולא אמא" - ושכל, הוא לא אמר לך שאתה צריך?
"אני לא אבא שלך. נמאס לי להגיד לך 'נו-נו-נו' כל הזמן" - אז אולי אל?
"למשפחה שלך יש מנטליות של אשכנזים וזה בחיים לא יסתדר עם המשפחה שלי" - התקשרו מהמעברה וביקשו שתחזיר את קנקן החלב. או בקיצור: תתקדם.
"אני לא חושב שאת בחורה לחתונה" - קאם און, נשמה. יש לזה הגדרה מילונית בכלל?
"שתדעי שאת הכי שעירה שהייתה לי" - לא, כי אתה חלקלק כמו דולפין.
"הוא נפרד ממני ושאל, 'את יכולה לפחות להשאיר לי מזכרת ממך?'" - ממי היא לא מתה, כולה עזבת אותה. קורה.
"את צריכה בן זוג יותר קנאי, יותר אובססיבי ושחושב עלייך כל הזמן" - תודה רבה, פרויד!
"אני מאונן מלא על בנות אחרות" - איזה גבר. הן נשארות לישון אחר כך? אה, רגע.
"התחת שלך לא גדול, זה פשוט שאת רזה וקטנה" - משרד הרישוי שלום, נא לרשום לבחור שלנו פטור מבדיקת ראייה.
ועכשיו ברצינות – למילים שיוצאות לנו מהפה יש כוח עצום, לטוב ולרע. ואם בכל זאת החלטתם לומר משהו כי הוא מעקצץ לכם בלב או בלשון ואתם ממש חייבים – בבקשה, עשו זאת בחוכמה, בטעם, בטיימינג ובגישה נעימה ולא תוקפנית. אנשים (ולא רק נשים) מסתובבים בעולם עם הדברים הלא יפים שנאמרו להם, לעיתים במשך עשרות שנים, וחבל. איך אמרו פעם? סוף מעשה במחשבה תחילה.