"בספר 'חמש שפות לאהבה' של ד"ר גרי צ'פמן, נכתב שלאהבה יש חמש שפות", מספרת רווקת השבוע שלנו, שקד פלדי (32). "חמש השפות הן מילים, מגע, מתנות, עזרה וזמן איכות. הכול חשוב לכולם, אבל עדיין לכל אחד יש משהו בולט יותר שעושה לו את זה במיוחד. אני הבנתי שמילים הן שפת האהבה שלי, ולצערי זה לא היה קיים בזוגיות הקודמת שהייתה לי".
מה זאת אומרת?
"לא הייתה בינינו תקשורת טובה. אני אוהבת מילים. אם זה פתק, ציטוט משיר או שיתוף. הודעה של 'חשבתי עלייך' עושה לי את זה יותר מהרבה דברים אחרים. היכולת לבטא רגשות ומחשבות, לדבר על הכול. אני אדם מאוד פתוח וסופר מכיל. מבחינתי, חייבת להיות תקשורת כזאת. זה לוקח זמן ועבודה אבל אני רוצה מישהו שמוכן להיות במקום הזה".

4 צפייה בגלריה
שקד פלדי
שקד פלדי
שקד פלדי. מילים הן שפת האהבה שלה
(צילום: שקד פלדי)

לא חיה בסרט של דיסני

היא גדלה בצפון אך כיום מתגוררת ברמת-גן, יש לה תואר בחינוך והיא מנהלת פרויקטים גלובליים. היא צמחונית כבר שנתיים אבל לא נכנסת לצלחת של אף אחד. מבחינתה, שכל אחד יאכל רק מה שטוב וטעים לו. חוץ מזה, היא חובבת צילום, טיולים ופק"ל קפה בטבע, נהנית לקרוא ספרים ולהקשיב לפודקאסטים בנושא התפתחות אישית. מדי פעם היא הולכת למעגלי שירה, אבל חשוב לה שתדעו שהיא לא היפית. היא פשוט אוהבת אנרגיות טובות.
"בשנה וחצי האחרונות עברתי תהליך עם עצמי. אני מרגישה הכי בשלה למשהו חדש ופרשי, לאהבה טובה. אני מתרגשת לקראת מה שעומד לבוא ואני מאוד בטוחה בי במה שיש לי לתת וגם לקבל. לא יודעת להצביע על מה לא עבד עד כה. אני פשוט חושבת שתרבות השפע דפקה לכולנו קצת את המוח. נראה שיש מלא אפשרויות ואנחנו אומרים לעצמנו, 'לא טוב? נחליף' וחוזר חלילה, ואני מחפשת מישהו שיישאר, שינסה ושיתאמץ. אחד שלא יעזוב באתגר השני שייקרה בדרכנו".
מרגיש לי שהיה מישהו שכן עזב.
"נכון, לפני שנה וחצי. נשבר לי הלב, כאב, נתתי לזה מקום. היינו זוג במשך שנה וגם גרנו יחד, זה היה בזמן הסגר אז דמייני את זה בשנים של כלב. מאוד אינטנסיבי. בסופו של דבר, גילינו שאנחנו מחפשים דברים שונים, וכמו שאמרתי, היה חוסר תקשורת בעיקר. אני רציתי להילחם ולנסות אבל הוא כבר לא היה שם. אמר שחסרים לו 'הפרפרים וההתאהבות׳ גם אחרי הרבה זמן לתוך הקשר".
הוא צדק?
"תראי, אני לא מאמינה בזיקוקים ובהתאהבות משוגעת, אני לא חיה בסרט של דיסני. אני מאמינה בשותפות, אהבה וחברות אמיתית ועמוקה. ריגוש ותשוקה מצריכים זמן והשקעה. זה לא תמיד בא טבעי, בטח לא אחרי תקופה. צריך לעבוד על זה, לשפר ולתבל את העניינים. בכלל, אני חושבת שחשוב לתחזק את הזוגיות ולעבוד עליה, כל אחד על עצמו וגם יחד. זה גם מה שאני שואפת אליו - להרגיש שיש לי שותף נוכח במערכת היחסים, מישהו שרוצה לצמוח, לבד וגם במשותף".
מקסים. את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"לא. אני מאמינה בליצור אותה".

4 צפייה בגלריה
שקד פלדי
שקד פלדי
שקד פלדי. לא חיה בסרט של דיסני
(צילום: שקד פלדי)

מה זאת אהבה מבחינתך?
"לאהוב את עצמי בנוכחות האחר ושהוא ירגיש ככה גם איתי".
מה עוד הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שיש בי המון סבלנות והכלה, ושאני לא מתפשרת על הדדיות. בזוגיות אני נותנת מכל הלב ובא לי גם לקבל. כמו שאני מכילה כך אני רוצה שיכילו אותי. כמו שאני קשובה, מפרגנת ואוהבת, כך אני רוצה שיהיו גם עבורי. לא רוצה להיות בזוגיות ולהרגיש לבד. בא לי פרטנר, שותף לחיים. למדתי גם שעם כמה שאני נהנית להיות ביחד, אני אוהבת גם את הספייס והשקט שלי".
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"אהבה, הקשבה ותקשורת פתוחה וכנה".
את פעילה באפליקציות?
"לא מאוד פעילה, אבל כן נמצאת שם. אגב, אני מונוגמית. מרגיש לי שזה כבר לא כל כך ברור באפליקציות כי פתאום פונים אליי מלא פוליאמורים בזוגיות פתוחה, זה נהיה טרנד ואני מקבלת כל מיני הצעות מגונות והזויות. אז כן, אני בקטע של בן זוג אחד".
מה החוויה הכי גרועה שיצאה לך מאפליקציה?ֿ
"ביום שפתחתי אוקיי-קיופיד, הבחור השני שהופיע לי היה האקס. לא דיברנו אבל היה מאטצ'".
משעשע. מה מעליב אותך?
"חוסר כנות".

4 צפייה בגלריה
שקד פלדי
שקד פלדי
שקד פלדי. לא סובלת חוסר כנות
(צילום: שקד פלדי)

אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך?
"רגישות, אכפתיות, לב זהב ופתיחות לנסות דברים חדשים. אני ממש סקרנית לגבי העולם ומחפשת מישהו שאפשר לדבר איתו, לחקור ולנסות. שיהיה קשוב, עם שמחת חיים ואופטימיות, עצמאי, בעל עולם תוכן משלו, חברותי ומשפחתי".
מי הטייפ שלך?
"הייתה לי פעם רשימה מאד מסודרת. נגיד, הייתי בטוחה שאני אוהבת אותם גבוהים ורזים ושבחיים לא אצא עם ג'ינג'ים עד שהכרתי בחור ג'ינג'י מהמם. היה לנו חיבור מעולה וזה פשוט לא עבד מבחינות אחרות, אבל ברגע ההוא הבנתי שאני יכולה להימשך לאנשים שהם לא בדיוק הטעם שלי. אני נמשכת לגבריות ולחיבור טוב הרבה יותר מאשר לסגנון מסוים".
חתונה - ברבנות או לא?
"אפשר לוותר בכלל. מקסימום טקס אלטרנטיבי קטן".
פוליטיקה – האם היא אישיו?
"פחות מתחברת ל'ביביסטים' ובכלל לקיצוניים. תמיד בעד איזון".
עישון?
"אני אישית לא מעשנת כלום, בכלל. לא פוסלת על זה, כל עוד הוויד הוא לא מרכז החיים".

4 צפייה בגלריה
שקד פלדי
שקד פלדי
שקד פלדי. פתוחה גם לגרושים שטרם סגרו את הבסטה
(צילום: שקד פלדי)

אילו גילים את מחפשת?
״31-36״.
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"כן, כל עוד הוא רוצה עוד ילדים".
את פתוחה להכול! אין לך איזה Big No No?
"א-מונוגמי, אל-הורי, לא סגור על עצמו, לא יציב".
מעולה, עכשיו אנחנו מדברות. תארי לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"פיקניק בפארק, הומור קליל - בלי בדיחות שוביניסטיות או פרימיטיביות, התעניינות הדדית, שיחה זורמת, משיכה מטורפת".
מהו המקום האהוב עלייך?
"אין מקום כמו הבית".
מה מצחיק אותך?
"אודי כגן ושחר חסון".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"לפני כמה ימים, מכתבה עצובה בטלוויזיה".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"הרופא הטוב. ממליצה".
איזו מוזיקה את שומעת?
"הכי מגוון שיש. ישראלי וגם לועזי ישן כמו הביטלס וסיימון וגרפונקל".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך.
"אני יודעת את שפת הסימנים! למדתי כי אני קשקשנית ואוהבת לדבר עם כולם. זה מגניב ממש״.
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"הכי חברותית, רגישה ואכפתית, זורמת על שיחות נפש אל תוך הלילה. סתם, לא באמת, אני אוהבת ללכת לישון מוקדם. חוגגת ימי הולדת מוגזמים מאוד".
גדול. מה את עושה בימי שישי בערב?
"בירה עם חברים או בינג' מול נטפליקס".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
״עם עסק משלי וכל קלישאת הזוגיות - ילדים, בית, גינה וחתולי".
רוצים להתחיל עם שקד? כתבו לה לפייסבוק או לאינסטגרם