בפיד האינסטגרם של נוי אשר (28), עוזרת אישית למנכ"ל בתחום הבנייה, תמצאו תמונה שלה בשמלת כלה. מטעה? אולי, אבל פרק הנישואים הקצר בחייה הוא לא משהו שהיא מתכוונת להסתיר. "אין סיבה להתבייש בסטטוס שלי", היא אומרת. "התחתנתי כשהייתי בת 24 והתגרשנו שנה אחרי זה. היום, אחרי שטיפלתי בעצמי, אני יכולה להגיד שפשוט לא הסתדרנו. היינו שני אנשים צעירים שהגיעו מרקע שונה ומתרבות אחרת, עם חזון אחר לחיים, ומלכתחילה זה היה מועד לכישלון. היינו יחד שבע שנים, ומה שילדה בת 18 חושבת שהיא רוצה זה לא מה שבחורה בת 25 צריכה. אבל עברו מאז הרבה מים בנהר".
נוי מספרת לי שגברים רבים מסתכלים עליה בעין עקומה, כאילו שאם היא התגרשה אזי היא רלוונטית לסטוצים בלבד. "האם נגזר על גרושה ללא ילדים לחוות את פרק ב' שלה אך ורק עם אנשים בסטטוס שלה? האם עד כדי כך החברה שלנו חשוכה? אני לא רואה סיבה שיסתכלו על גרושה כעל סטוץ או כעל אובייקט מיני בלבד. האמירה הזו של 'לחוות הכול מאפס' לא עובדת עליי. לכל אדם יש זכות לאהוב ולהיות נאהב, לא משנה מה הסטטוס שלו. אני גם אומרת לכל החברות שלי - הרווקות, הגרושות ללא והגרושות פלוס: 'אתן טובות, חכמות וראויות'".

6 צפייה בגלריה
נוי אשר
נוי אשר
נוי אשר. לא אותה אישה שהייתה כשהתחתנה
(צילום: אלבום פרטי)

קרה לך שגברים נרתעו כשסיפרת שאת "גרושה ללא"?
"כן. בהתחלה התנצלתי על זה והרגשתי לא נעים. הייתי אומרת, 'כן, אני גרושה אבל...'. היום אני אומרת שאני גרושה וזה הכול. אפשר גם להסתכל על זה כעל משהו חיובי, מישהי עם ניסיון חיים. בסופו של דבר, זאת אני וזה הסיפור שלי, אין לי דרך לברוח מזה. כל עוד אני לא מגיעה לקשר עם ילדים, מבחינתי אני רווקה לכל דבר".
מה יש בילדים שהופך את זה לשונה לדעתך?
"אני חושבת שיותר קל בלי ילדים, כשאין משהו שקושר אותך לגרוש שלך. מבחינתי, זה כמו להיפרד מבן זוג או מחבר, פשוט עם תעודה ומספר תמונות מערב שבו לבשתי שמלה לבנה".

6 צפייה בגלריה
נוי אשר
נוי אשר
נוי אשר ושמלת החתונה. לא הולכת להתנצל על הסטטוס החדש
(צילום: אלבום פרטי)

להגיע לגיל 25 ולגלות שאת לא יודעת מי את

היא מתגוררת ברמלה ומחפשת בחור עם עיניים טובות שיהיה החבר הכי טוב שלה, אבל שגם ידע לתת ספייס כשצריך. היא לא מאמינה באהבה ממבט ראשון וסבורה שחברות, אמון וביטחון הם מרכיבים שלוקחים זמן ושצריך להגיע אליהם עם הרבה מאוד סבלנות.
כמה זמן את רווקה?
"מאז שהתגרשתי, נובמבר 2018. היו לי מאז קשרים קצרים וניסיונות אבל לא משהו זוגי ממשי שצלח".
למה?
"הייתי צריכה זמן להתאושש, זו הייתה טלטלה. קמתי ופירקתי משהו שהיה חלק מהחיים שלי במשך שבע שנים. התבגרתי לתוך זה, הפכתי לאישה, לא הכרתי את עצמי לבד והייתי חייבת לגלות ולבנות את עצמי מחדש. גם אם רציתי להאמין שאני הולכת למצוא זוגיות חדשה תיק-תק ולהתמסד, בסוף להגיע לגיל 25 ולגלות שאת לא יודעת מי את – זה לא פשוט".
את מרגישה שעכשיו את מספיק בשלה למערכת זוגית?
"זה כמו לשאול מישהי שעומדת ללדת אם היא מוכנה להיות אמא. תראי, חששות תמיד יש, אני אף פעם לא יודעת לקראת מה אני הולכת, אבל אם לא אקפוץ למים לא אדע לעולם".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים לאורך השנים?
"למדתי שכשזאת אהבה אמיתית, אף אחד מבני הזוג לא צריך לוותר על עצמו בשביל הצד השני. מערכת היחסים צריכה להיות מספיק חזקה ובטוחה כדי שכל אחד מבני הזוג ייתן לצד השני את המקום לגדול בו ולהתפתח".
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"חברות טובה, שיח. גם מאוד חשוב לי הספייס במהלך היום כי אני מאוד עסוקה. תמיד אעדיף לשמור את השיחות לסוף היום כשנפגשים בערב, ואני גם חושבת שזה שומר על הזוגיות בצורה טובה".

6 צפייה בגלריה
נוי אשר
נוי אשר
נוי אשר. לקפוץ למים ולחפש אהבה חדשה
(צילום: אלבום פרטי)

6 צפייה בגלריה
נוי אשר
נוי אשר
כשהזוגיות יציבה, אף אחד לא מוותר על עצמו. נוי אשר
(צילום: אלבום פרטי)

מה זאת אהבה מבחינתך?
"לדעת שמצאתי את החבר הטוב הזה שבזכותו אני מחייכת כל היום ומצפה למפגש הבא, גם אחרי תקופה. מישהו שיראה את השריטות שלי ויגיד, 'אוקיי, זו החבילה ואני מקבל ואוהב אותה כמו שהיא'".
נחמד! את פעילה באפליקציות?
"ניסיתי לפרקים קצרים מאוד, פחות התחברתי".
מה הדבר הכי טוב שבכל זאת יצא לך מהן?
"חבר טוב לחיים, כזה שגם אם לא נדבר תקופה, בשנייה שמישהו מאתנו ירים טלפון זה ירגיש כאילו שרק אתמול דיברנו. אני חושבת שזה שווה הכול".
מה מעליב אותך?
"כשמזלזלים באינטואיציה ובאינטליגנציה שלי. זה יכול לשגע אותי".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך?
"שיהיה בעל אינטליגנציה שכלית ורגשית, אסרטיבי, איש עבודה, בעל מטרות ומידות טובות. שיהיו לו עיניים טובות, שיאהב את הבוקר שלו ואת החיים. שיהיה יציב ושלא ילך סחור-סחור".
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"בתור אחת שכבר עברה את זה, מצופה שאענה שאני לא מעוניינת אבל אני מגיעה מבית מסורתי, כזה של חגים, נרות שבת וקידוש. מה גם שהחוויה מהרבנות הייתה מאוד טובה, ככה שאין לי שום משקעים או כעסים, חשובה לי המסורת והדת, אז חד-משמעית ברבנות".
איך באמת הגיבו במשפחה שלך לגירושים?
"בסוף, כשהם הבינו למה התגרשנו וחיברו את כל הפאזל, הם מאוד תמכו. המשפחה שלי מדהימה ותומכת במשברים ובהצלחות. באמת מתנה".

6 צפייה בגלריה
נוי אשר
נוי אשר
נוי אשר. גבר עם עיניים ומידות טובות
(צילום: אלבום פרטי)

6 צפייה בגלריה
נוי אשר
נוי אשר
נוי אשר. אם אתה שמאלן זה פחות יעבוד
(צילום: אלבום פרטי)

פוליטיקה – האם היא אישיו מבחינתך?
"אני לא מתיימרת להיות מבינה גדולה בפוליטיקה, וגם כשנכנסים איתי לשיחה כזו אני ישר בורחת ממנה, אבל לא אצא עם תומך שמאל כי אין לנו מכנה משותף".
מה ה"דיל-ברייקר" שלך?
"מישהו חונק, מציק וחפרן. וכמובן גבר מתעלל מילולית, פיזית או כלכלית. מבחינתי, יש לזה את אותו המשקל".
תארי לי את הדייט המושלם.
"כזה שנמשך שלוש שעות ומרגיש כמו חצי שעה. זה לא איפה, זה עם מי".
מה את עושה בזמנך הפנוי?
"החברים הטובים יודעים שאני מאוד אוהבת לשיר. כשהייתי קצת יותר צעירה השתתפתי בלהקות זמר. עם השנים והעבודה של המבוגרים, התחביב הזה נדחק הצידה".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"העבודה שלי הפכה לתחביב שלי כי זה משהו שאני מאוד אוהבת לעשות. איך אמר קונפוציוס? 'תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד יותר אפילו יום אחד בחייך'".
נייס. מהו המקום האהוב עלייך בעולם ולמה?
"תאילנד היא מקום שמרפא את הנפש. הייתי שם פעמיים. בפעם האחרונה פשוט ארזתי תיק וטסתי לבד".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"קאסל".
מה היית בגלגול הקודם?
"סופרת".
איך חברות שלך יתארו אותך?
"אחראית אווירה. סתם, לא יודעת, אני מקווה שאני חברה מספיק טובה, כזו שנמצאת שם כשצריכים אותה. מברכות יום ההולדת למדתי שכולם מדברים על האנרגיות הטובות שלי, אז בואי נרכב על זה".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"משלימה זמן איכות עם המשפחה הגרעינית והמורחבת".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"בואי נקבע שניפגש לקפה בעוד עשור ואספר לך שאני נשואה לאהבת חיי, יש לנו ארבעה ילדים וכלב".
רוצים להתחיל עם נוי? כתבו לה לפייסבוק או לאינסטגרם