מצעד הגאווה יתקיים בסוף השבוע בתל אביב, ורווק השבוע שלנו לא סופר את הדקות. הוא מעדיף לתמוך בזכויות להט"ב מרחוק. אמיר ערד (39) הוא עורך דין בשירות הציבורי שמשתוקק להקים משפחה עם מישהו שיעיף לו את הלב. הוא מספר לי שהריאיון הזה משמעותי ביותר עבורו. רוב חייו הקפיד לשמור על פרופיל נמוך, לא עשה עניין מהיותו גבר שנמשך לגברים ולא נחשף בפומבי. הפעם החליט לחרוג מהרגלו.
"אני אדם די פרטי, לא מאמין על עצמי שאני נחשף ככה, אבל המטרה מקדשת את האמצעים", הוא אומר. "בעיקרון, אני זוגי מאוד, לא אוהב לחיות לבד את שגרת החיים הזו של לחזור לבית ריק. זה פחות נחמד. אני רוצה משהו רציני שיישאר עד הסוף".
איך העובדה שאתה מגדיר את עצמך כ"אדם פרטי" באה לידי ביטוי?
"לא מתחבר לפומביות, אני קצת אולד-פאשן. ככלל, אני נמנע מרשתות חברתיות, טיקטוק – אין לי מושג מה זה, אם אני רוצה להגיד משהו למישהו, אני פשוט מדבר איתו. אני יודע שזה קצת סותר כי אני מתראיין לטור בתפוצה רחבה, אבל אמרתי לעצמי, 'יאללה, עם עקרונות לא הולכים למכולת', ואני עושה את זה כי אולי יצא מזה משהו טוב. אני מאוד רוצה אהבה".
איפה חיפשת אותה עד עכשיו?
"כל ההתנסויות שלי היו דרך האפליקציות, למרות שהבעיה באפליקציות היא שנוצרת תחושה של מבחר והשיטוט הופך לאינסופי. לא מתעכבים על כל אחד יותר מכמה שניות. חוץ מזה, מעולם לא הייתי במצעד הגאווה וזה יישאר ככה כי אני לא אוהב את כל הפוליטיקה שיש סביב הנושא הזה.
"אני חי את החיים הפרטיים שלי, וזהו, לא עושה אישיו סביב זה שבמקרה אני אוהב גברים. אני גם לא יוצא למסיבות. המסיבה האחרונה שהייתי בה היא מסיבת הסיום בתיכון. זה לא מעניין אותי, אני לא אוהב לרקוד, לא אוהב רעש, אני הכי זקן שיש. אני לא משחק בלהיות מקובל ואולי רצוי שגם בן הזוג שלי לא יהיה כזה".
לא מתחבר לפומביות, נמנע מהרשתות החברתיות, טיקטוק – אין לי מושג מה זה. אם אני רוצה להגיד משהו למישהו, אני פשוט מדבר איתו
ספר לי קצת על עצמך.
"אני גר ברמת גן, עורך דין בשירות הציבורי. יש לי שני תארים במשפטים ובימים אלו אני מסיים תואר שני נוסף ביישוב סכסוכים. אני מאוד אוהב את השפה העברית, מכור לסוכריות גומי, ואם לא הייתי עו״ד הייתי עיתונאי, כתב פוליטי או כתב משפטי. אני שאפתן, יודע מה אני רוצה בחיים. מבחינה אישית אני שואף להקמת משפחה, לפחות שני ילדים, ומבחינה מקצועית, התפתחות בקריירה כמובן".
כמה זמן אתה רווק?
"כשנתיים. הקשר האחרון נמשך חצי שנה. זה לא היה 'זה'. לפני כן, הזוגיות המשמעותית הראשונה שלי ארכה כשמונה שנים, מגיל 26. שנינו היינו בני אותו הגיל, ובמשך המון שנים לא התאמנו אבל משכנו את זה עד שהגענו למסקנה שלא נכון עוד להמשיך".

4 צפייה בגלריה
אמיר ערד
אמיר ערד
אמיר ערד. הסכים לשים את עצמו בפרונט בתמורה לסיכוי שימצא אהבה
(צילום: ראובן חיון)

מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"לפני חמש שנים, בסיום הקשר הרציני. הייתה אהבה גדולה, אבל הקשר הזה לא היה חף מבעיות והיה צריך להסתיים".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאני אוהב להיות אחד משניים. כפי שכתוב בתורה, 'לא טוב היות האדם לבדו'. אני לגמרי מאמין בזה".
אתה מאמין באלוהים?
"אני אמביוולנטי. אני לא שולל נוכחות אלוהית אבל חילוני ביום-יום. בהקשר של זוגיות, אז אין מבחינתי חובת חתונה. מה שחשוב זה קשר עמוק ומשמעותי, לא האירוע או הטקס".

"אהבה זה כשאפשר לשתוק האחד עם השני וזה ירגיש בסדר"

אמיר מעיד על עצמו שהוא רומנטיקן אמיתי, ציני למדי, חובב אקטואליה וסולד מתוכניות ריאליטי. הוא פריק של ערוץ הכנסת ובערבי שישי הוא רואה את חדשות שלושת הערוצים בזה אחר זה. "כן, אני יודע שזאת הפרעה. לא רוצה להישמע זקן ומשעמם אבל זה ממש מעניין אותי. למשל, קחי את ערוץ הכנסת. אנשים חושבים שמדובר רק בדיוני מליאות אבל זה לא נכון. יש שם מלא תוכניות אקטואליה שאני אוהב".
זה בהחלט מוזר אבל חמוד. ספר לנו גם משהו פחות נחמד על עצמך.
"אני עקשן, אבל עובד על זה. אולי 'קשה לי להתפשר' זה הביטוי הנכון. אני מעדיף שדברים ייעשו בדרך שלי. יחד עם זאת, אני מבין את הצורך הזה בפשרות. מעבר לזה חשוב לומר שאני לא 'הרקולס' כזה, לוקח דברים ללב".
מה זאת אהבה מבחינתך?
"געגוע וציפייה לחזור מהר הביתה בסוף היום רק כדי לבלות יחד על הספה. אהבה זה כשאפשר לשתוק האחד עם השני וזה לגמרי יהיה בסדר. או כשממבט בעיניים כבר יודעים מה הצד השני חושב ומרגיש".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"כן, אבל לא רק. אהבה יכולה להתפתח גם אחרי היכרות ממושכת יותר".

4 צפייה בגלריה
אמיר ערד
אמיר ערד
שקט, נותנים ערוץ הכנסת. אמיר ערד
(צילום: ראובן חיון)

4 צפייה בגלריה
אמיר ערד
אמיר ערד
"לא אפסול זוגיות עם מישהו בגלל שאנחנו לא באותו ראש מבחינה פוליטית". אמיר ערד
(צילום: ראובן חיון)

אילו תכונות אתה מחפש בגבר שלך?
"הומור, שנינות, אינטליגנציה, מישהו שיהיה אפשר לדבר איתו. שאפתנות מאד מושכת אותי. אני נמשך לקרייריסטים, למשל, לטוב לב ולאכפתיות. מבחינתי, שיהיה חנון לייט אבל עם טאץ' מגניב. אני מחפש מישהו שנהנה מבילויים שקטים, שאינו חיית-מסיבות ושלא מעשן".
ומבחינת מראה, מי ה'טייפ' שלך?
"אין לי משהו מאד ספציפי או מוגדר. אני לא מרגיש בנוח לתת רשימת מכולת. זה באמת יכול להיות כל אחד. באופן טבעי, כן חשוב שתהיה משיכה. זה גם לא מאסט שהוא יעשה כושר, אבל שכן יטפח את עצמו".
דמיון או שוני פוליטי – האם זה אישיו?
"אני אוהב ומתעניין בפוליטיקה אבל זה לא קריטי בקשר זוגי. מן הסתם, לא אפסול זוגיות עם מישהו בגלל שאנחנו לא באותו ראש מבחינה פוליטית".
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"אהבה, חברות אמיתית, הערכה הדדית, דאגה האחד לשני. שנרגיש בנוח לספר זה לזה הכול".
מה ה"דיל-ברייקר" שלך? מה יגרום לך לוותר על גבר?
"מישהו שלא מעוניין בהקמת משפחה. זה הדבר החשוב ביותר מבחינתי".

4 צפייה בגלריה
אמיר ערד
אמיר ערד
אמיר ערד. "אני די רגשן"
(צילום: ראובן חיון)

תאר לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"המקום לא משנה. זה יכול להיות הכי בנאלי - בית קפה, ספסל ברחוב. מה שחשוב הוא שתהיה כימיה, עניין, תקשורת שוטפת, ציפייה לדייט הבא".
אפרופו הדייט הבא, מה אתה אוהב לאכול?
"פשוט ובסיסי - פיצה, פסטה, בשר. לא סושי, לא דגים נאים".
מה מצחיק אותך?
"סיינפלד. לגמרי עדיף על 'חברים', תכנית מאוסה".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"לא זוכר, אבל כנראה שזה לא היה ממש מזמן. אני די רגשן. לגמרי יכול למצוא את עצמי מזיל דמעה מול הטלוויזיה אם יש משהו עצוב".
מהם התחביבים שלך?
"בישול, צפייה בסדרות, טיולים, חדר כושר. בסרטים וסדרות אוהב ז'אנר מתח אבל לא מד"ב".
על איזה תחביב לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"אכילת בשר. מעבר לזה שזה טעים, אני מאד מאמין ב'חיה ותן לחיות'".
איזה מקום אתה הכי אוהב בעולם?
"טיימס סקוור, בגלל האווירה הכיפית. הייתי רוצה לטוס לאוסטרליה, נראה לי מקום כיפי".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"הסודות של איסטאון, שטיסל".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"ישראלי, בעיקר. בדרך כלל לא מודרני מדי. ריטה, גלי עטרי, חוה אלברשטיין. לאחרונה גם ישי ריבו. אני פחות מתחבר למוזיקה עכשווית וגם לא מכיר את כל הזמרים החדשים".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"חכם, שנון, ידען, רומנטיקן, חנון, חובב צדק".
מהו טווח הגילאים האידיאלי בבחור שאתה מחפש?
"34-44".
מה אתה עושה בימי שישי בערב?
"ארוחה משפחתית. כמו שאמרתי, לא בליין, לא מתחבר למסיבות, אלכוהול, סיגריות ובילויים המוניים. כשכבר יוצא אז זה למסעדות, בתי קפה או קולנוע".
איפה אפשר להתחיל איתך?
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור?
"באספת הורים עם בן הזוג, מקבל מחמאות שהילד מחונן".