"יצאתי עם מישהו לדייט, הכרנו באפליקציה, וכבר על תחילת הערב הרגשתי שמשהו איתו לא בסדר במאה אחוז. בסוף הדייט ביקשתי שייקח אותי הביתה, אבל הוא נסע לכיוון הבית שלו וניסה לשכנע אותי לעלות אליו. סירבתי ואמרתי לו שאם קשה לו לקחת אותי הביתה, אסע במונית. ואז הוא לקח אותי הביתה ואמר, 'מה יש לך, מה נראה לך שאני אעשה לך? את דפוקה בראש', וכל מיני מילים".
זה נשמע כמו התחלה של סרט אימה.
"וזה לא הסוף, השיא היה למחרת! הוא אמר לי שהוא קיבל דו"ח במקום שאמרתי לו שלדעתי אפשר לחנות, ודרש ממני לשלם 'חצי-חצי' איתו!"
לבכות או לצחוק?
"ברור שלצחוק!"
חבל שאתם לא יכולים לשמוע את הצחוק המתגלגל של רווקת השבוע שלנו, שמרית סאלם (36) מרמת גן. בדיבור קולח וקצבי היא גורמת לי להיקרע מצחוק במקום לזעוק. "אני סטנדאפיסטית חובבת", היא אומרת כשאני סוף-סוף נרגעת. "ואני רוצה להמשיך להשקיע בתחום, אף על פי שלא הופעתי הרבה מאוד זמן. בינתיים אני מצחיקה את הסובבים אותי, וכולם אומרים לי שאני חייבת לעשות עם זה משהו".

5 צפייה בגלריה
שמרית סאלם
שמרית סאלם
שמרית סאלם. תספרי בדיחה
(צילום: אוסף פרטי)

איך גברים מגיבים להומור שלך?
"כשאני מספרת שאני סטנדאפיסטית חובבת תמיד יהיו את אלו שחיים בסרט וישר יגידו, 'נו, תצחיקי אותי', כאילו שיש לי בדיחות בשרוול. יש גם את אלו שאחרי שתי דקות של שיחה ישר בטוחים שאני הולכת לכתוב עליהם בדיחה עתידית. יש גברים שחיים בסרט שכל העולם סובב סביבם".
למה זה מקומם אותך?
"בחיים לא אמרתי לסטנדאפיסט, 'בטח תעשה ממני מערכון'. להיות סטנדאפיסט זה מקצוע לכל דבר. הרי אם תצאי עם נגר, את לא תבקשי ממנו אחרי שתי דקות שיבנה לך שולחן".
אני משערת שרק אחרי חמישה דייטים לפחות.
"כן, הבנת אותי. אבל חלק מהגברים שיצאתי איתם מגיבים בהתפעלות ומחמיאים לי על מה שאני רוצה לעשות בחיים, כך שהתגובות מאוד מגוונות".
דייטים נותנים לך השראה לחומרים?
"לחלוטין! הדייט עם הדו"ח זה אחד לאחד. דייטים מוזרים זה מה שנקרא - קרקע פורייה מאוד", היא אומרת וצוחקת.
לפחות למדת לברר מראש על מקומות חנייה לפני כל דייט.
"כן, זה בהחלט חשוב".
5 צפייה בגלריה
שמרית סאלם
שמרית סאלם
שמרית סאלם. דייטים הזויים כקרקע ענפה להומור
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
שמרית סאלם
שמרית סאלם
תשמח לגבר עם חוש הומור נפלא. שמרית סאלם
(צילום: אוסף פרטי)

את מחפשת גבר מצחיק?
"אני לגמרי צריכה את זה", היא עונה ומסייגת, "הוא לא חייב להיות מצחיק כמוני או יותר ממני, אבל כן הייתי שמחה לגבר שיש לו חוש הומור מפותח ובריא. אני נדלקת יותר בקלות על גברים מצחיקים. גם אם הגבר הוא לא הטעם שלי חיצונית, פתאום ההומור שלו עושה לי משהו".
מה גורם לך לצחוק?
"אני צוחקת כמעט על הכול, ככה שהחיים מספקים אינסוף סיטואציות מצחיקות. אני חושבת שסיטואציות מביכות מהחיים הן המועדפות עליי. אני סאקרית של משחקי מילים וסלפסטיק. ככל שזה יותר פשוט וארצי, ככה זה יותר מצחיק אותי".

לייט בלומרית

שמרית, שעובדת כעוזרת אישית, מספרת לי שלא הכול מצחיק בחייה האישיים, ושבגיל 26 היא אזרה אומץ ויצאה בשאלה. "כל החיים שלי הייתי במסגרות דתיות, ובחיי החברה שלי נכחו רק בנות. אבל גדלתי בבית ממש ליברלי עם הורים מדהימים שתמכו בי מאוד. כשכל החברות שלי התחתנו והביאו ילדים לעולם, אני הכרתי את מי שהפך לבן זוגי באותה תקופה והוא בכלל חילוני".
ואיך זה עבד?
"אתחיל מהסוף - אנחנו חברים מאוד, מאוד, מאוד טובים, אני אהיה גם בחתונה שלו. אבל כשהכרנו הייתי לייט בלומר, למדתי עולם חדש בגיל מאוחר. אני זוכרת שכשחיללתי שבת בפעם הראשונה, הוא לקח את זה קשה כאילו שהוא אחראי על מה שאני עושה, אבל הוא רק היה הטריגר למשהו שהרגשתי הרבה זמן".
ומה קרה שם?
"היינו יחד שלוש שנים ונפרדנו בגיל 29 עם אהבה גדולה כי רצינו דברים שונים".
כגון?
"אני רציתי להתמסד והוא אדם של חופש, אז שחררנו האחד את השנייה עם המון אהבה בלב, ואחרי שהכאב פחת, חזרנו לקשר מינימלי. רק אחרי כמה שנים טובות נפגשנו במקרה במסיבה והתחלנו לדבר וגילינו שיש לנו אהבה משותפת למוזיקת טכנו. זה היה אדיר כי מעולם לא הלכנו למסיבה בשנים שהיינו יחד. היום שנינו בוגרים ומבינים שזאת הייתה אהבה גדולה מאוד אבל גם בוסרית במידת מה. אין בינינו שום hard feelings, והכול פתוח".
ומה לגבי הארוסה שלו?
"תתפלאי, אבל את הארוסה שלו הכרתי לפניו, גם מהסצנה של המסיבות! היום אנחנו ממש חברים שלושתנו ואין חשש לאף אחד. מים מתחת לגשר".

5 צפייה בגלריה
שמרית סאלם
שמרית סאלם
שמרית סאלם. האהבה הסתיימה כי הם רצו דברים שונים
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
שמרית סאלם
שמרית סאלם
תהיה בחתונה של האקס. סאלם
(צילום: אוסף פרטי)

ומה איתך היום באמת, היית אומרת שאת בשלה לילדים?
"אני מאוד רוצה ילדים", היא מדגישה. "לא באתי לשחק. אני כן רוצה זוגיות, אהבה ואת כל מה שמסביב. אני רוצה שמהזוגיות הזאת תיבנה משפחה".
לעשות ילדים לבד זה משהו שיכול להיות על הפרק?
"אם הייתי רוצה ילדים הייתי כבר מביאה ילדים. אני רוצה להביא ילדים בתוך תא משפחתי".
האם את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"בהחלט, מאוד מאמינה כי חוויתי זאת על בשרי וזה מרגיש נפלא, כמעט על גבול הנס. אני מאמינה גם בסוגים אחרים של אהבות, אבל מעדיפה את זאת על פני כל אחת אחרת".
כמה זמן את רווקה?
"נפרדתי מבן זוג האחרון שהיה לי לפני שנה וחצי. היו לי כמה ניסיונות פה ושם, אבל לא משהו שיכול להמשיך לטווח הרחוק".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"בפרידה האחרונה שלי. חשבתי שנוכל ללכת את הדרך יחד, אבל היינו במקומות שונים מדי. הוא רק נפרד ממי שהייתה אשתו, ואני בדיוק הייתי בדרך ההפוכה. אז היה לנו מאוד טוב יחד בשנה שהיינו יחד. חווינו המון".
נשמע שכאב לך.
"זה כאב, כי למצוא מישהו שמבין אותך לעומק ובעל הומור זהה ומשיכה ואהבה, זה קשה. היום אנחנו בקשר חברי ואני שמחה שזה לא הסתדר כי בפועל לא התאמנו כזוג".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"עם השנים הבנתי שאני אוהבת להקשיב ולתת מעצמי המון ולסייע לבן הזוג שלי במערכת היחסים. עם זאת, אני צריכה את האופציה של הישענות ולקבל תמיכה. כמו כולם, יש ימים שאני פחות האמזונה החזקה והאסרטיבית ויותר צריכה את החיבוק והאכפתיות.
"כמו כן, למדתי שלא אוכל לקבל את כל התשובות והסיוע ממערכת היחסים שלי. פעם חשבתי שמערכת יחסים אמורה לספק את כל התשובות, ונוכחתי לדעת שזה ילדותי לצפות שבן הזוג יענה לך על כל מכאובייך ושאלותייך. אז אני מתחזקת מערכות יחסים חבריות נוספות עם קולגות לעבודה, חברות וחברים, הורים וכן הלאה. כך אין עומס על הקשר הזוגי".
מה את מחפשת בגבר שלך?
"התכונות שאני מעריכה בגבר הן עצמאות, טוב לב ואכפתיות, אינטליגנציה רגשית גבוהה, שיהיה אדם חברותי וחברי. אני נמשכת לגבר שאוהב את העבודה שלו, אבל שיש לו גם את התחביבים שלו שהם בבחינת ייהרג ובל יעבור. זה יכול להיות ספורט כלשהו, לרקוד, יוגה, כדורגל או כל תחביב אחר שמצמיח אותו.
"חשוב לי שהוא יהיה אדם רוחני, פתוח, אותנטי, אדם שמח במהותו. חשוב לי שיהיה אדם משפחתי, מישהו שחברים שלו אומרים שאפשר לסמוך עליו. ושיהיה מצחיק כי זה באמת אחד החשובים. לא חייבת להיות לו את כל הרשימה כמובן, אבל בהחלט שתהיה בו את ההבנה שאנחנו משתנים בכל רגע, בכל שעה, ושהכול הפיך ופתיר. יש נשים אחרות שאולי לא יתחברו, או שישימו בסולם סדר העדיפויות שלהן תכונות אחרות, אבל מה שתיארתי פה זה תכונות 'טיילור מייד' עבורי בלבד".
מה הדיל ברייקר שלך?
"זה דווקא די קל. אם אני מרגישה שהוא לא צופה איתי על אותו האופק, או שאנחנו חושבים שונה בנושאים עקרוניים, זה יגרום לי לוותר עליו. בהתחלה מחשבתית, ואז בפועל. כמובן שגברים שקרנים, קמצנים, אלימים או כפייתיים הם דיל-ברייקר, ומלכתחילה לא אצליח להתחבר אליהם אנרגטית".
מהן החוזקות שלך?
"אני מאמינה שאני נוטה לראות את הטוב בכל סיטואציה, אפילו בגרועה ביותר. אני אדם שמח וחברותי מאוד. טובה עם אנשים, יודעת להקשיב ולתת לאחרים מהידע והניסיון שלי".
ומה החיסרון שלך?
"לפעמים אני חושבת שאני יודעת מיד מי הבנאדם שעומד מולי, למרות שלא דיברנו, ואני ישר חורצת את גורלו מבחינה שיפוטית. לאחרונה אני מנסה להימנע מזה כי החיים העמידו אותי על טעותי יותר מפעם אחת. אני עדיין נותנת מקום לאינטואיציה, אבל גם הזדמנות אמיתית להכיר, כמעט בלי שיפוטיות".
אם יהיה לך בן זוג שיבקש שתוותרי על הסטנדאפ, מה תעשי?
"אם בן הזוג שלי יבקש שאוותר על הסטנדאפ או על כל דבר אחר שאני אוהבת לעשות, ארצה לדעת מה הסיבה שהוא מבקש זאת ממני, ואם זה מגיע ממניעים של פחד, קנאה, חשש לאבד אותי וכדומה, אני אבין שהוא לא האיש שלי. ושוב, על הכול אפשר לדבר. אני בחורה מאד נוחה, כבר ציינתי את זה?"
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"אני רוצה להמשיך לעשות סטנדאפ ולפתח את התחום הזה במקביל ל-day job שלי, ובפן האישי, אני רוצה להיות בבית משלי, לאו דווקא באזור המרכז, עם בן הזוג שלי ושני ילדים לפחות. זה נשמע פשטני, אבל כמו שכבר ציינתי, מדובר בבחורה פשוטה אחרי כל הרוח והצלצולים".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"בכל מקום למעשה. אין לי הגדרה לזה. עדיפות לאמצעי התקשורת השונים, כי ברחוב זה מעט מרתיע אותי. במסיבה זה קביל בהחלט, ודרך חברים זה אחלה לגמרי. הכול פתוח. גם אפשר לפנות אליי בפייסבוק, באינסטגרם ובמייל".