הקורונה החזירה את בתי החולים למרכז השיח, אבל אם תשאלו את רווקת השבוע שלנו, חן ששון, בת 35 מחולון, בית חולים הוא לא רק מקום שבו מעניקים או מקבלים טיפול רפואי, הוא גם קרקע המאפשרת את צמיחתם של לא מעט סיפורי אהבה.
"בית חולים הוא כמו קפסולה אחרת של זמן, עולם מקביל לעולם שבחוץ", אומרת חן. "אנשים נמצאים יחד כל כך הרבה שעות וסיפורי אהבה ומערכות יחסים טובות ויציבות באמת צומחות שם, אבל כשדברים לא עובדים בין בני הזוג, הכול משתנה ומוסיף לקושי וללחץ שכבר קיימים במלוא עוצמתם במקום".
חן היא דיאטנית קלינית בהכשרתה, אשר עובדת כמנטרת מחקרים קליניים בבתי החולים ברחבי הארץ. היא מספרת לי שהזוגיות האחרונה שלה נולדה בין כותלי בית החולים, ושבהתחלה זה לא היה פשוט לאף אחד מהצדדים. "היה קשה לחשוף ולספר על כך לסובבים אותנו בעבודה, על אף שלא עבדנו צמוד או באותה מחלקה. ועדיין - הפחד ממה יקרה אם ניפרד, והאם נוכל לעבור הלאה ולהמשיך לעבוד כרגיל, כרסם בנו כל הזמן והכביד עלינו".

4 צפייה בגלריה
חן ששון
חן ששון
חן ששון. היא והאקס חששו שהקולגות פחות יפרגנו לקשר
(צילום: אלינור רוייזמן)

שנתיים מאוחר יותר, מערכת היחסים הזאת הגיעה לסיומה, וכפי שחן חששה, התקופה הראשונה הייתה מורכבת. "בסוף הוא החליט לעזוב את ישראל לטובת המשך הכשרה מקצועית בארה"ב, ואני נשארתי בארץ. אבל לפני שהוא עזב, עדיין עבדנו יחד ופתאום הליכה למקום העבודה הפכה לחוויה מכבידה מאוד ולא נעימה. אם אני מסתכלת על חצי הכוס המלאה, אז הפרידה למעשה זירזה תהליכים שרציתי לקדם עוד לפני שנפרדנו, כמו לעזוב את בית החולים ולעבור לחברת פארמה בינלאומית - שני דברים שהגיעו עם הפרידה וכנראה שקצת בהשראתה".
אם לא בבית החולים, איפה את מכירה גברים?
"אני מתגעגעת לימים שהיה קל יותר להכיר גברים דרך חברים, אירועים או מסגרות שונות. לרווקות ורווקים הקורונה עשתה המון עוול, כי גם את ההזדמנות הזו היא לקחה לתקופה מאוד ארוכה. גם מצב הרוח והחשש מהקורונה פגעו בתחום. נראה מה יהיה עכשיו, כשיצאנו מהסגר".
את פעילה באפליקציות היכרויות?
"כן".
מה הדבר הכי טוב שיצא לך מאפליקציה כזאת?
"מערכות יחסים שהחזיקו חודשיים. היה נחמד".
מה החוויה הכי גרועה שחווית?
"דייטים לא מוצלחים, לא משהו דרמטי".
מי מקבל ממך סווייפ ימינה בטינדר?
"בעיקר גברים שמרגישים לי אותנטיים".
איך זה בא לידי ביטוי?
"במלל, למשל. אני אישית פחות מתחברת לאפליקציות שמתמקדות רק בתמונות, ומעדיפה אפליקציות ואתרים שמאפשרים לך לכתוב על עצמך דברים. לא שזה לא חשוב התמונה, אבל אעריך מישהו שמשקיע בכתיבה על עצמו. זה גם מעיד על כוונות יותר רציניות לדעתי".
מה בנוגע למראה?
"אני חושבת שצריך לשים תמונות שמשקפות אותך ואת מי שאת באמת. כבר קרה לי שיצאתי לדייט עם בחור שלא נראה כמו התמונות שהוא העלה לאתר. לא בקטע שטחי, אבל אנשים לפעמים מתמימות ולפעמים מתוך רצון להרשים, מעלים תמונות ישנות מתקופות שהם נראו בהן אחרת. או שהם מעלים תמונות עם משקפי שמש. לפעמים זה מחרפן אותי. למה אתם מעלים תמונות רק עם משקפי שמש?!", היא אומרת וצוחקת.
מה עם גברים שמעלים תמונות ללא חולצה?
"פחות מדבר אליי. אני לא אפסול בחור על כך, אבל זה באמת מיותר. תהיו אתם. חתיכים זה טוב ויפה, אבל תראו מי אתם באמת. אני למשל לא אשים תמונות שלי בבגד ים. לא מתאים לי להחצין או לפרסם את עצמי ככה. אני לא תמימה וברור שאשים תמונות מחמיאות, אבל העיקר שהן ייצגו אותי כמו שאני מבפנים ומבחוץ".
4 צפייה בגלריה
חן ששון
חן ששון
חן ששון. רק אל תעלה תמונה עם משקפי שמש
(צילום: אלינור רוייזמן)

מה הטייפ שלך?
"אין לי טייפ קאסט מוגדר מבחינה ויזואלית. ניקיון ואסתטיות הן תכונות שבהחלט עושות לי את זה בגבר, וגם חיבור ברמה האישית והאינטלקטואלית. אני אוהבת בחורים חכמים עם ידע. אני חולמת על בחור שילמד אותי דברים חדשים שלא ידעתי, שיאתגר אותי שכלית, אפילו שארגיש שהוא יודע קצת יותר ממני.
"חשוב לי שיהיה עניין כשניפגש ושהשיחה תהיה זורמת וכיפית. בסופו של דבר, אני מחפשת את החבר הכי טוב שלי, אחד שייתן לי תחושת ביטחון, רוגע ושלווה. בחור עם לב זהב, משפחתי, כרזימתי, מכיל, כיפי וחברותי, עם ערכים ועולם פנימי עשיר, שמעוניין בקשר רציני, בריא ומעצים, ובעתיד גם בהקמת משפחה".

4 צפייה בגלריה
חן ששון
חן ששון
מחפשת את החבר הכי טוב החדש שלה. חן ששון
(צילום: אלינור רוייזמן)

מישהו לטייל איתו

אם רופא הוא חלומה של כל אם יהודייה, האמינו לי שחן היא חלומו של כל רווק שיודע מה טוב לו. היא רהוטה ומבריקה, אינטליגנטית ואישה עם עולם שופע בדברים שהיא מוצאת להם זמן, גם כשנדמה שהיא מאוד עסוקה. "אני פתוחה מאוד להרפתקאות ספונטניות שכוללות טיולים בשבתות או אפילו בעולם", היא אומרת.
למה הכוונה?
"אני פריקית של טיולים, גילויי עולמות ותרבויות חדשות. אני גם מאוד אוהבת לצלם, אז זה הולך ביחד - בשביל התמונה המושלמת אגיע הכי רחוק שאפשר".
לאן למשל?
"למשל, הגעתי עד לפלנד, שם עשיתי טיול אקסטרים על אופנועי שלג. ביקרתי גם בספארי בטנזניה, והייתי במרכז אמריקה. במקביל, אני תמיד זורמת לקפיצה לערים האהובות עליי באירופה - לונדון, פריז או ברצלונה".
מה המקום האהוב עלייך בעולם?
"ברור שישראל כי היא הבית שלי".
חשוב לך שהפרטנר שלך יאהב לטייל?
"בניגוד למה שנדמה, אני לא בקטע של לשים אוהל בכל חור בגלובוס, אבל כן, הייתי רוצה שהוא יהיה גם בעניין של טיולים, ושלעלות על מטוס יחד יהפוך לתחביב משותף שלנו כזוג".
אילו עוד תחביבים יש לך?
"אני מאוד אוהבת לשחות ולעשות יוגה, ועד שנחזור לשגרה מלאה פיתחתי לעצמי תחביב חדש של בישול ואפייה. גיליתי שאני מאוד נהנית מזה".

4 צפייה בגלריה
חן ששון
חן ששון
הגיעה עד לפלנד. ששון
(צילום: אלינור רוייזמן)

אחד הדייטים הזכורים לחן היה בתקופה האחרונה, על רקע ההפגנות הרבות כנגד ראש הממשלה. "ישבנו על אחד הספסלים ב'הבימה', ופתאום עברה תהלוכה של הדגלים השחורים", היא נזכרת.
מה היה?
"הבחור עשה את הדבר הכי לא נכון".
דיבר על פוליטיקה?
"כן. לא הפריע לי שיש לנו דעות הפוכות, אבל אנחנו בדייט הראשון ונראה לי שעדיף להימנע מלדבר על נושא כל כך נפיץ".
במה זה התבטא?
"הוא ישר התעצבן ולא הפסיק לדבר על פוליטיקה, ברמה כזו שאמרתי לו שפשוט נזוז למקום אחר - ואכן זזנו, אבל הוא המשיך והמשיך. פוליטיקה היא לא בראש מעייניי, ומישהו שחי ומתעסק בזה רוב הזמן פחות מדבר אליי".
פוליטיקה בצד, איך נראה הדייט המושלם מבחינתך?
"פיקניק על שפת הים בשקיעה, עם יין טוב ונשנושים".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"הבנתי שכשאני מכניסה מישהו ללב שלי אני די משקיענית, נותנת מקום לצד השני להתפתח בפן האישי והמקצועי, מפרגנת. הכי כיף זה לחיות בזוג ושלכל אחד יהיה גם את הפינה שלו".
מה המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"ביטחון, אהבה, אמון, כנות, חברות וכיף".
מה הדיל ברייקר שלך?
"אם הוא לא מעניק לי תחושת ביטחון".
מה היתרון שלך?
"אני מחשיבה את עצמי כבחורה חיובית, כיפית ואיכותית, עצמאית, שאפתנית וחרוצה".
מה החיסרון שלך?
"אני פרפקציוניסטית ושמה לב לפרטים הקטנים".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אני מאמינה באהבה ממבט שני".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"פחות או יותר באותו מקום רק עם בן זוג וילדים, משפחה".
איפה אפשר להתחיל איתך?