4 צפייה בגלריה
איתן כליף
איתן כליף
איתן כליף
(צילום: אלבום פרטי)
שבעה חודשים שרדה מערכת היחסים האחרונה של איתן כליף (37), רווק השבוע שלנו שמראש לקח אותה בעירבון מוגבל. אהבה הייתה שם ועוד איך, ובכל זאת היה ברור לשני הצדדים שהזוגיות הזאת צמודה לשעון זמן מתקתק, ושמתישהו היא תגיע לסיומה. "ידענו שזה תחום בזמן", הוא מספר בגילוי לב. "זאת מערכת יחסים שהתנהלה כך שבכל יום נתון הייתה את האפשרות שהאקסית שלי תגיד לי שהיא לא מסוגלת יותר, ותיפרד ממני".
באיזה קטע?
"אני אל-הורי", הוא מצהיר, "וזאת הסיבה שבדרך כלל אני מבריח ממני בחורות במקום לברוח בעצמי. אני לא רוצה ילדים ואני שונא את המושג הזה 'אל-הורי' כי הוא נשמע כמו שם של מחלה, אבל ההבנה שזה מי שאני גורמת לי לחוות פרדוקסים כמו הזוגיות הקודמת שהייתה לי - כשיש אהבה גדולה בינינו ובכל זאת שנינו יודעים מראש שהקשר לא יחזיק. היו לי בארבע השנים האחרונות שתי פרידות ענקיות שהיו מרכזיות ומכאיבות, וגם כשאני מבטיח לעצמי לא להיכנס למערכת יחסים שבה ברור שהצד השני רוצה ילדים, לגורל יש את הקטע שלו להפגיש אותי עם מי שכן רוצה".
כמה פעמים שאלו אותך למה אתה לא רוצה להביא ילדים לעולם?
"כל כך הרבה פעמים", איתן נאנח, "וזה תמיד מלווה באמרות כמו 'אתה לא מבין איזה אושר זה', 'אולי לא הכרת את האחת שתגרום לך להשתנות', 'אולי אתה לא בשל עוד לזוגיות', 'חכה כשזה יקרה, אתה תהיה אבא מדהים' וכן הלאה. אבל אני יכול להבין את הסביבה שחושבת כך ומתקשה לקבל את זה".
אפשר להצטרף לשואלים ולשאול – למה?
"זה לא קיים בי. או שיש או שאין. אין לי פה הסבר פסיכולוגי עמוק על הילדות שלי, אין לי סיבה ברורה לתת לך. אני פשוט יודע את זה".
יוצא לך להכיר נשים שלא רוצות ילדים?
"בקושי, וכמובן שאם אני כבר מכיר מישהי כזאת, אז פתאום כמו כולם גם לי יש את הנטייה הסקרנית לשאול אותה למה. אני לא מדען או חוקר מגדרים, אבל אני מבין שלאישה יותר קשה להגיד שהיא לא רוצה ילדים - הקשר האימהי נחשב להרבה יותר חזק, ונדיר למצוא מישהי שיודעת שהיא לא רוצה ילדים ואומרת את זה בקול. אני מרגיש שלמצוא מישהי כמוני שלא רוצה ילדים, ושיהיה בנינו קליק ומערכת יחסים טובה, זה קצת כמו לזכות בלוטו".
4 צפייה בגלריה
איתן כליף
איתן כליף
יכין לך מקיאטו. איתן כליף
(צילום: אלבום פרטי)

4 צפייה בגלריה
איתן כליף
איתן כליף
"אנשים חושבים שמתישהו אשנה דעתי בנוגע לילדים"
(צילום: אלבום פרטי)

נקי מאפליקציות

איתן כליף אומנם בן 37, אך לדבריו הוא מרגיש מבוגר הרבה יותר. בחייו המקצועיים הספיק להיות אחד מאנשי הקריאייטיב המוערכים ביותר בעולם הפרסום של ישראל. לפני מספר שנים, החליט שהוא מחליף ענף ועובר לעולם ההיי-טק. בין לבין הוא מתחזק חשבונות פופולריים במדיה החברתית, מפליא בשנינותו ועדיין מצליח לשמור על צניעות והרבה הומור עצמי. "שלוש שנים אל תוך תעשיית הפרסום מתוך 13 שנים בפועל, הביאו אותי להוריד המון מהציניות שאפיינה אותי, ומהרצון להוכיח כל הזמן שאני טוב או מצחיק וכל זה".
איך זה קרה?
"זה היה תהליך טבעי של התבגרות ומודעות עצמית. בתחילת דרכי, עולם הפרסום היה נחשב למקום מאוד מגניב לעבוד בו, ורובינו היינו אובר ציניים. דיברתי עם כל כך הרבה קופירייטרים בחיי, והבנתי שזה קצת מתיש להיות כל הזמן חד, מגניב, ציני ומשוגע, אז הורדתי במינונים".
היום אתה מרגיש רגוע עם עצמך מהבחינה הזאת?
"כן, אבל בואי נגיד שהרבה אנשים אומרים לי בקטע מטריד שככל שאני אומלל יותר, ככה אני כותב יותר טוב בפייסבוק. אני חושב שבסופו של דבר, הדברים המצחיקים באים מתוך הוצאת קיטור. כשטוב לך אין הרבה קיטור להוציא, אבל כשאתה לבד ברווקות, אז אין לך מה להפסיד ומבפנים אתה קצת טווס. ואם כתיבה היא הכוח שלי, אוטומטית הראש שלי הולך לאזור הכי חד שלו ומוציא את התחמושת הכבדה ביותר, ואז הדברים היותר חכמים ומצחיקים יוצאים החוצה".
כמה נשים מתחילות איתך ברשת?
"בשנים שבהן פייסבוק עוד לא הפכה לרשת החברתית של ההורים שלנו ושל פוליטיקאים מאוסים, התחילו איתי בחורות בכמויות מסחריות של אחת לחודש בערך", הוא אומר וצוחק.
אתה פעיל באפליקציות כמו טינדר?
"נקי מאפליקציות מאז 2018".
למה?
"כי האפליקציות שמו אותי בתקופת שפל מבחינת הביטחון העצמי שלי, שלא חוויתי מאז התיכון. נוצרה בי ההבנה שאני לא צריך להיות שם. זה לא בשבילי".
באיזה קטע הן פגעו לך בביטחון העצמי?
"כשאתה באפליקציות אתה מקדיש לזה חצי שעה עד שעה ביום. אתה גולל וגולל ועושה סווייפים בלי הפסקה, וזה יוצר תחושה של אין סוף של בחורות - אבל זה לא נכון. הרי בסוף יש מיצוי של הרדיוס שאתה נמצא בו, ועם הזמן אתה מתחיל לראות את אותם פרצופים. ואז אתה קולט שלא כולן עושות לך לייק, ותחשבי על בחורים שבקושי מקבלים לייקים. אז מה זה אומר? שעוד מישהי החליטה להזיז אותך שמאלה, ושהמון בחורות ראו אותך ופשוט ויתרו מראש. התחושות הקטנות הללו מצטברות".
ולצד זה, כשכן היו לך מאצ'ים - לא הרגשת טוב יותר?
"כל השטחיות של השיחות שכן מתחילות באפליקציה עשו אותי אדיש לפלטפורמה הזאת".
אז איפה אתה פוגש נשים חדשות?
"בפייסבוק ובאינסטגרם בעיקר, ובגלל שהפרופיל שלי יחסית מוכר אז לפעמים יותר קל להתחיל ככה שיחה".

4 צפייה בגלריה
איתן כליף
איתן כליף
איתן כליף. החליף את עולם הפרסום בהיי טק
(צילום: ליאור נורדמן)

מה עמדתך בנוגע להתחלות ברחוב או בבר?
"תזכירי לי מה זה בר?", הוא אומר וגורם לי לצחקק בעצב. "להתחיל עם בחורות פנים אל פנים מעולם לא היה לי קל. לאנשים מסוימים זה קל יותר כי הם יכולים לגשת ולדבר עם מישהי בלי לדמיין מראש את כל התהליך והפדיחה ומבוכת העולמים הבלתי נמנעת שצפויה להם במידה וזה לא יזרום. אני פחות כזה, אבל בואי נגיד שאיתן של שנות העשרים הוא לא איתן של עכשיו, וגם אם זה לא משהו שבא בקלילות, אני לא מגמגם כשאני מתחיל עם מישהי".
אתה בעד דייטים בקורונה או שומר נגיעה?
"בעד דייטים, אבל אם יעשו עוד כתבה על 'אהבה בזמן קורונה' ויראיינו חבר'ה שיוצאים לדייטים בזום, אני אשבור את הטלוויזיה שלי", הוא אומר וצוחק.
חוץ מנושא הילדים - מה הדיל-ברייקר שלך?
"מישהי שלא תצחק מהבדיחות שלי".
מה הפיצ'ר הכי שווה שיש לך?
"אני נמנע ומונע 97% מהריבים".
מה החיסרון שלך?
"לוקח ללב, בעל הרגלים שקשה לשנות, שונא קמפינג, טיפוס של חורף, פרפקציוניסט, קלישאתי וחייב לדחוף בדיחה לכל מקום".
איזה מוזיקה אתה שומע?
"היפ-הופ ומוזיקה שחורה אולדסקול".

קורא בקפה

מעבר לכל הדברים שהוא עושה, איתן נחשב לחובב קפה מושבע ולאישיות מוכרת בקהילת חובבי הקפה של ישראל. "יש בקפה שילוב מושלם של אהבה אמיתית למשקה, התמכרות לטעם, התמכרות לטקס ההכנה, התמכרות לניסוי טעמים שונים וקליות שונות, התמכרות לקנייה של אביזרים לקפה, ו... הבנתם את רוח התשובה הכללית".
מה הקפה אהוב עלייך?
"אספרסו בקלייה כהה".
איזה קפה תכין למישהי שאתה מעוניין להרשים?
"מקיאטו, כי יש לו לוק מרשים ואני יכול להתפלצן על מקור השם".
על מה לא תוותר בשביל אף אחת?
"סליחה על הקלישאה אבל אני לא אוותר על משחק כדורגל של מכבי".
מה הטייפ שלך בנשים?
"דמייני שעניתי פה משהו שמוציא אותי שונה ועמוק יותר מכולם", הוא אומר וצוחק.
תאר את הדייט המושלם בשבילך.
"כשהטלפונים בכיסים".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"נראה לי שאני אנסה את ה'בר' הזה שציינת קודם".
רוצות להכיר את איתן?
תוכלו למצוא אותו בפייסבוק ובאיסטגרם.