3 צפייה בגלריה
אריאל הכהן
אריאל הכהן
אריאל הכהן
(צילום: יוסי דר)

"השנים לימדו אותי שבזוגיות טובה חייבים להכיל את האדם השני, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיזית, והצהרות כמו, 'אני לא אשנה את עצמי בשביל מישהו אחר', לא עובדות באמת", מעיד רווק השבוע שלנו, אריאל הכהן (52).
אריאל הוא גרוש ואבא לילדים, שמתפרנס מחינוך ומכתיבת מחזות וספרים. דבר נוסף שהשנים לימדו אותו הוא שהרבה יותר קשה להכניס מישהו לחיים שלך מאשר להיפרד ממנו – תובנה שאני בהחלט מזדהה עמה. "אני שייך למטומטמים שרואים בכל מערכת יחסים סוג של נס חי", הוא מכריז. את הסיבה לגירושיו, שאירעו לפני 18 שנים, הוא מסכם במילה אחת: "שינוי".
שינוי?
"כל אחד מאיתנו התפתח, וההתפתחות הזו לא מצאה את מקומה יותר במערכת היחסים שלנו, אבל אני ואם בנותיי בקשר ידידותי עד היום".

אופטימי אבל מחובר לקרקע

אריאל מתגורר בפתח תקווה ומספר שהקורונה תפסה אותו בטיימינג הכי גרוע שיש. "במהלך הסגר יצא לאור רומן שכתבתי ונקרא 'דרך לא דרך'. הבעיה היא שחנויות הספרים סגורות ולא יכולתי לחגוג את יציאת הרומן הזה. גם ההצגות שלי, שרצות בתיאטרון הסמטה, הופסקו, וכך גם הצגה שכתבתי עבור תיאטרון הקאמרי".
מאוד מבאס. איך אתה מתמודד עם התקופה האכזרית הזו?
"קל ופשוט להתמקד ברע ולשקוע, אבל אני מעדיף להסתכל על העובדה שכתבתי יצירה ושלחתי אותה לעולם. אין סיבה להיאבק בזה. אני ממשיך הלאה לדבר הבא".
והוא אכן ממשיך. אני תופסת את אריאל כשהוא עסוק בעריכה ושיכתוב טקסטים עבור פרויקט חדש ומרגש, שהוא לא יכול לדבר עליו כעת. כשהוא לא עוסק ביצירה, הוא מלמד ומרצה על תנ"ך והיסטוריה. "אי אפשר להתפרנס מאמנות", הוא אומר בצער. "לכן אני משתמש בתארים ובידע שלי ומלמד במסגרות שונות שהן לא מוסדות חינוכיים, אלא יותר מקומות אליהם מגיעים אנשים שרוצים ללמוד ולהעשיר את עצמם.
"אגב, בתנ"ך יש אזכורים מאוד יפים על זוגיות", הוא אומר ושולף ציטוט מספר בראשית, "'על כן יעזוב איש את אביו ואת אימו, ודבק באשתו והיו לבשר אחד' – שזה אומר שהזוג למעשה הופך לישות חדשה".
קל מאוד לדבר עם אריאל. אין לו פילטרים, מגננות או תהיות. מדובר בנשמה חופשית שמייצרת סביבה עולם חי ויפה יותר. חרף גילו וניסיון חייו, נדמה כי אריאל כל הזמן לומד לרענן את החשיבה, למצוא נקודת מבט אחרת ולהתרגש ממה שכבר התרגלנו לראות.
אתה נשמע כמו בחור מאוד אופטימי. היית אומר שבמערכות יחסים אתה הצד שמרים ומכיל יותר את הצד השני?
"כן, פגעת בול! אני מאוד מכיל את מי שאיתי".
אבל כשמישהו אופטימי מכיר מישהי פסימית, זה לא עלול לעייף?
"זה שאני אופטימי לא אומר שאני לא מחובר לקרקע, אבל אני חושב שבאופטימיות יש נקודת מבט אמיתית על החיים".
איפה יוצא לך להכיר נשים?
"בגאלות, השקות ופרימיירות".
אתה עוד מעז להתחיל עם נשים ברחוב? האם זה עדיין מקובל לדעתך?
"כן, בטח. אני לא יודע אם ברחוב זה התיאור המדויק אבל כן, אם נוצרת סיטואציה בבית קפה, בבר או בתור כלשהו, אני אלך עליה. רק לפני שנה יצא שהתפתחה אינטראקציה מקסימה עם זרה יפה שהכרתי באוטובוס לחולון. פשוט גילינו שאנחנו רוצים להמשיך את השיחה, אז ירדנו ממנו סתם באיזו תחנה, והלכנו לשתות קפה באיזה קיוסק".
ומה לגבי אפליקציות?
"אני חושב שהאפליקציות מאפשרות מפגשים בין גברים ונשים שאינם באים מאותו הרקע ושאין להם עבר משותף", הוא מנתח את הפלטפורמה בצורה מעניינת. "מעבר לכך, האפליקציה היא סוציאליסטית. לכל עני, עשיר, יפיפייה וצפרדע יש מקום באפליקציות. אני מכיר נשים שלא הייתי מכיר אחרת כי יש בינינו פערים".
יש לך דוגמה לדייט עם מישהי שהגיעה מעולם שונה משלך?
"נפגשתי עם מנכ"לית של חברת בנייה. היא הכי לא קשורה לעולם שלי ואני לשלה. לולא האפליקציה של אוקיי-קיופיד, לא היינו מכירים".
ומה קרה בדייט הזה?
"זה היה דייט תל-אביבי כיפי: יצאנו לסרט, אחר כך ישבנו לקפה במסריק. לי היא נראתה כמו מישהי שבאה מעולם אחר, וגם אני הייתי סוג של חייזר עבורה. ולמרות זאת היה מקסים ונחמד. לא היה לזה את ההמשך כי כל אחד נשאר במקום שלו".
אריאל הוא אדם ללא הגדרות וללא גיל. בגלל זה לא הייתי מופתעת כאשר סיפר לי שהוא לא פעם יוצא עם צעירות ממנו. "הזוגיות האחרונה שלי נמשכה כמעט שבע שנים, והיא הייתה עם מישהי שהייתה צעירה ממני בעשור", הוא משתף. "אבל גם היו לי מערכות יחסים עם נשים מבוגרות ממני. הגיל פחות חשוב לי, ובתור מי שלא חי במיינסטרים, אז באמת שמה שחשוב הוא מה שיש בקשר עצמו ולא הפרש הגילים".
הרשה לי להקשות עליך - אם תכיר מישהי צעירה ללא ילדים שרוצה שיהיו לה ילדים. מה תעשה?
"אם זה יעבוד בינינו והיא תבין שהיא רוצה ממני ילד, נעשה ילדים".
ברצינות?
"כן, למה את מופתעת כל כך? הגיל פחות משנה לי ואני יודע שאני בשל לעוד ילדים וזה לא משהו שאני שולל. יש לי שתי ילדות בנות 20 פלוס והייתי אבא מאוד-מאוד מעורב בבית, החל מהאכלה, החלפת חיתולים, אבא מאוד פעלתן. זה לא משהו שנגמר אצלי. מבחינתי, ילדים הם אהבה שלא נגמרת. זה כמו לבקר בניו-יורק פעם אחת ולדעת שאתה עוד תחזור אליה כמה פעמים. אז כן, עם מערכת היחסים הנכונה זה יכול לקרות".
3 צפייה בגלריה
אריאל הכהן
אריאל הכהן
אריאל הכהן. "אם זה יעבוד והיא רוצה ילדים, נעשה ילדים"
(צילום: אלבום פרטי)

3 צפייה בגלריה
אריאל הכהן
אריאל הכהן
"לא חי במיינסטרים". הכהן
(צילום: אלבום פרטי)

"אם מישהי לא מתחברת ליצירה שלי - היא לא מתחברת אליי"

כשאריאל היה בן חמש הוא עלה ארצה מארגנטינה, ולדבריו האופי הארגנטינאי תמיד יישאר איתו. "יש משהו ב-DNA של כל מי שנולד בארגנטינה שנורא מזכיר נפנוף בנדנה".
מה זה אומר?
"זאת גישה כזאת לחיים: שיתנו לנו לשמוח, לבלות, לעשות חיים טובים, לשיר, לשתוק, לבכות ולצחוק. ארגנטינאים מאוד רגישים, כך שהכול מורגש אצלנו. גם השמחה וגם העצב".
מה המקום שאתה הכי אוהב בעולם ולמה?
"את הישות הציונית ההזויה שמכונה 'ישראל'. יש בארץ שלנו הכול. יש בה טוסקנה, יש בה ניו-יורק, יש בה מדבר, יש בה ים, יש בה היסטוריה, יש בה קודש ויש בה חול".
לאיזה מקום בישראל היית לוקח מישהי לדייט?
"אם זה היה אפשרי ממש עכשיו, אז הייתי בוחר באזור שאני אוהב במיוחד - קיבוץ אורטל ברמת הגולן. זה בתוך יער ואתה מרגיש שאתה בחלום. יש שם אנרגיות מדהימות".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"בהחלט".
מתי נשבר לך הלב לאחרונה?
"לפני שלוש שנים. זה גרם לכך שבמשך שנה הסתובבתי עם לב חלופי".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שאיתך?
"רגישות, אסטרונאוטיות מסוימת, נדיבות ושאיפה לטוב".
לאיזה סוג של נשים אתה נמשך?
"מי שחושב שהיופי הוא שטחי הוא שטחי בעצמו, כתב אוסקר ווילד ב'תמונתו של דוריאן גריי', ואני מסכים לחלוטין, אבל עם תוספת קטנה: היופי לא בא לידי ביטוי באופן חיצוני בלבד".
כלומר?
"ההשראה באישה מושכת אותי הרבה יותר מהמבנה החיצוני שלה. אי אפשר להרכיב פרופיל משטרתי מהנשים שהיו לי בחיים: בהירה, שחורה, שמנה, רזה - הטעם והתקשורת משתנים עם השנים".
אבל כן חשוב לך שתגיעו מעולמות תוכן דומים.
"עולמות תוכן דומים אינם חובה. כן חשוב לי שתהיה בה אהבה לאמנות, ספרות או למשהו שהוא לא רק טכני".
היית עם מישהי שלא אהבה את הדברים שאתה כותב ויוצר?
"כן, וזה כיבה אותי לגמרי!", הוא אומר ואני מרגישה שנגעתי לו באיזושהי נקודה. "זה לא נובע מאגו. כשיצאתי עם מישהי שפחות התחברה לדברים שלי, זה הרגיש כאילו שהיא לא מתחברת אליי אישית, כי כשאני יוצר זה בא ממעמקים, מהאמת שלי. ואם מישהי לא מתחברת לזה, אז היא לא מתחברת לרוח שלי והיא לא תוכל להבין אותי".
מה מבחינת דעות פוליטיות? היית יוצא עם מישהי שמגיעה עם השקפה שונה?
"אני אישית מזוהה עם הרעיונות של השמאל, אבל אני לא מזדהה עם הפוליטיקאים, ובטח שלא עם השסעים שמנסים ליצור בחברה הישראלית. בגלל זה לא הייתי רוצה לתת לפוליטיקה מקום במערכות היחסים שלי. אני לא אשלול מישהי שחושבת ההפך ממני. אני בהחלט מכבד כל דעה".
מה הדבר הכי רומנטי שעשית פעם בשביל מישהי?
"לקחתי טרמפים 400 קילומטרים בשביל נשיקה, חיבוק ולחזור".
איזה מוזיקה אתה שומע?
"זה בא בתקופות. עכשיו אני בתקופה של מוזיקה ספרדית".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"אומנם פתחתי והודיתי שאני טיפוס אופטימי, אבל עוד עשר שנים? לאור הכאוס הכללי? חי! זה יספק אותי בהחלט".
איפה אפשר להכיר אותך?

רוצים להשתתף במדור השדכנית? כתבו לנו