7 צפייה בגלריה
זהירות!
זהירות!
יו, התאורה אש
(צילום: shutterstock)

בימים אלה של ריחוק חברתי אפליקציות ההיכרויות משגשגות יותר מאי פעם. אם בעבר הספיקו כמה חילופי משפטים עד ליציאה לדייט, הרי שבסיטואציה הנוכחית מקבלת התקשורת הדיגיטלית משקל גדול בהרבה, ואף מחליפה את המפגש הפיזי שנכון לעכשיו, קשה לדעת מתי הוא יתקיים.
בהיעדרו של מפגש פנים אל פנים, גוברת חשיבותה של תמונת הפרופיל, שהרי היא הרושם הראשוני ביותר שתוכלו להשאיר כעת על הסביבה. "מגיעים אליי הרבה אנשים שרוצים תמונות טובות לאתרי הכרויות. חלקם מתקשרים אליי אחר כך ומספרים לי שהתמונות העלו להם את מספר הפניות וגם את מספר הדייטים המוצלחים", מספרת בגאווה ליה יפה, צלמת פורטרטים, תדמית ויח"צ, והבעלים של "סטודיו 44" לצילום.
מה מייחד תמונה שמיועדת לאתר הכרויות?
"אנשים באתרי הכרויות לא אוהבים תמונות שנראות מתאמצות. לכן, גם אם התמונה מצולמת בסטודיו, היא חייבת להיראות כאילו שהיא לא צולמה בסטודיו, כי אנשים חושדים שאם הצטלמת בסטודיו זה סימן לכך שתראי שונה מאוד במציאות. לא מזמן הגיעה אליי מישהי לצילומים והוצאתי אותה החוצה לשוק לוינסקי. גם את הצילומים בסטודיו עצמו עשינו במקומות שלא נראים כמו סטודיו. צילמתי אותה על הספה, בפינת הישיבה ובמטבח".

7 צפייה בגלריה
ליה יפה
ליה יפה
ליה יפה. "אנשים לא אוהבים תמונות מתאמצות"
(צילום: גיא סוראני)

"התמונות חייבות להראות טבעיות ולא מאולצות, אז מעבר למיקום יש גם חשיבות להבעה", היא מוסיפה. "חשוב שיהיה חיוך או חצי חיוך, ולא פנים חמורות סבר, אבל שהחיוך לאו דווקא יפנה למצלמה. אני אומרת למצולם או למצולמת להביט לכיוון מקור של אור, כמו חלון או תאורה, ואז מצחיקה אותם ותופסת אותם מחייכים חיוך אמיתי כשהם לא מביטים למצלמה. גם האיפור צריך להיראות הכי טבעי בעולם כדי שהתמונה לא תראה מתאמצת. כשבאים אליי לצילומים לאתרי הכרויות אני אומרת למאפר שלי שיאפר בצורה ממש עדינה".

הטיפים של ליה לתמונה מנצחת

1. עדיף שהתמונות יהיו כמה שפחות מרוטשות וכמה שיותר אמיתיות כדי למנוע אי נעימות בפגישה.
2. האף תמיד צריך לפנות לכיוון האור. זה נותן מסגרת יפה לפנים.
3. למרות שלימדו אותנו תמיד לעמוד ישר מול המצלמה, עמידה ישרה ומתוחה לא מחמיאה לגוף. עדיף 'לשבור' את הגוף, למשל על ידי הישענות על רגל אחת בעמידה נינוחה, שמייצרת עיקול יפה.
4. אם יושבים כדאי להניח רגל על רגל, כדי לשבור מעט את הגב ואת היישור הזה שרוצים להימנע ממנו.
5. אם הידיים בצידי הגוף, עדיף שיהיה רווח קטן בין המותן לזרוע כי זה מחמיא לקו המותן. בנוסף, עדיף שלא להניח את הידיים מאחורי הגוף, כי זה יוצר אשליה של ידיים קטועות.
6. את הראש כדאי להטות מעט הצידה, אפילו מילימטר, וזה כבר מחמיא יותר.
7. דגשים מיוחדים לגברים: לגברים מאוד מחמיא לשבת על כיסא הפוך תוך השענת הידיים על המשענת. בנוסף, מאוד מחמיא לגוף אם לוקחים נשימה עמוקה ומיד מצלמים.

זהו שוק רווקים, תמכרו את עצמכם

דפנה טלמון היא אמנית רב-תחומית וצלמת בוקים, אירועים, מוזיקה ובעלי חיים. בו בזמן היא נמצאת גם מצידו השני של המתרס, כמי שמשתמשת בעצמה באפליקציות הכרויות, ויודעת להצביע על כל הרעות החולות של תמונות הפרופיל של המשתמשים. "כמישהי שהיא גם פנויה, אני נתקלת בדברים מזעזעים", היא מספרת. "זה הדבר הכי טוב שהצלחת להוציא מעצמך? הרי אנשים משקיעים כל כך הרבה בעולם הדייטים, אז למה לא להשקיע בשער הכניסה ולהצטלם אצל צלם? אנחנו הרי בשוק אז אחי, תמכור את עצמך".
"עכשיו, נניח שאין צלם ואתה מצלם את עצמך, אם חשוך עכשיו ובקושי מצאת אור – תמתין לבוקר. לא מכוונים אליך אקדח על הרקה להצטלם דווקא עכשיו. ואל תצטלם עם עוד שלושה חברים, כי אני לא אדפדף לתמונה הבאה כדי לנחש מי מהם הוא אתה. ואם אתה שם תמונה שהיא לא של עצמך, למשל תמונת נוף של ים, אז או שאתה נשוי או שאתה נשוי, אלא אם כן אתה מציצן. כשאני רואה נוף של ים כתמונה ראשונה, אני כבר לא אלך לתמונה הבאה. הרי מטרת התמונה היא בעיקר שתציג את עצמך".

7 צפייה בגלריה
דפנה טלמון
דפנה טלמון
דפנה טלמון. חכו לבוקר ורק אז תצטלמו
(צילום: דפנה טלמון)

מיהם האנשים שפונים אליך לצורך תמונה לאתרי הכרויות?
"גברים. אך ורק גברים מגיעים אליי להצטלם. אגב, לא תמיד הם מספרים לי שזה לאפליקציות הכרויות, וכבר יצא לי לפתוח טינדר ולראות צילומים שעשיתי מופיעים שם. יכול להיות שהם מתביישים. גם אלה שאמרו לי שהצילומים מיועדים לטינדר הם יותר ביישנים. אלה אנשים שלא רגילים להצטלם, ובטח שהם לא כוכבניות רשת שכל היום עושות סלפי. היה אחד שהגיע נורא לחוץ, והכריז שהוא יודע שהוא לא ייהנה כי הוא לא סובל להצטלם".
מעניין. ואז מה את עושה?
"אני עוברת איתם תהליך במהלך הצילומים, גורמת להם להרגיש נעים עד שהם מרוצים ונהנים ולאט-לאט נפתחים, ואז גם היופי הפנימי יוצא החוצה. אני גם מצלמת אותם בחוץ, בסביבה טבעית, וזה מרגיש להם יותר נוח ופחות מחייב מסטודיו. אגב, בחור אחד שצילמתי סיפר לי שבנות היום ממש רוצות לדעת מתי צולמה התמונה. אם התמונה כבר בת חודשיים זה ישן מדי והן דורשות תמונה עדכנית. הן פיקיות ברמות היסטריות. כאילו מה, צמח לו מאז עוד סנטר?"

הטיפים של דפנה לתמונה מנצחת

1. אם אתה רואה את הצל של הטלפון על הפנים – אתה לא עומד טוב, זה אלף-בית. פשוט תסתובב כדי שהצל יהיה בצד השני.
2. תעשה הרבה ניסיונות עד שמשהו יעבוד לך, ולפי זה תבין איך אתה נראה הכי טוב מבחינתך.
3. להוריד את משקפי השמש. אנשים רוצים לראות מי זה האיש הזה שמסתכל עליהם. אם אתה רוצה להציג את עצמך עם משקפי שמש, אז תדאג שתהיה גם תמונה שבה רואים את העיניים שלך.
4. מי שמצלם אותך צריך להיות בגובה שלך ולצלם אותך בגובה העיניים. אם הוא גבוה מאוד, תיראה כמו גמד. ואם הוא ממש נמוך, תיראה כמו היטלר – מצביא דגול.

"התהליך לוקח זמן אבל זה שווה את זה"

גלית כהן היא דוגמנית שמתחזקת חשבון אינסטגרם מצליח, אליו היא מעלה תמונות של עצמה יחד עם טקסטים אינטליגנטיים ומעוררי מחשבה. היא מתכננת מראש ובקפדנות את כל הצילומים שלה, ומפקידה את מצלמת הטלפון בידיים של חבר או קרוב, תוך מתן הוראות בימוי מדויקות. לשמחתכם, היא הסכימה לחשוף בפנינו את מרבית הסודות שלה.
"כשאני מחליטה להצטלם אני יוצרת הפקה שלמה בראש", היא אומרת. "יש לי חזון לגבי איך התמונה תיראה, הרבה לפני שאני יוצאת לצלם אותה. אני מאוד אוהבת לוקיישנים שמתחברים עם הבגדים שאותם אני לובשת, או עם רגש שאותו אני רוצה להעביר. אני מחליטה מראש מה אני לובשת, איך אני מתאפרת, איזה אקססוריז אענוד ואיזו נעל אנעל. אני מקפידה על שעות וימים שבהם התאורה רכה ומחמיאה, ואני מצלמת המון תמונות שונות, כשלרוב אני לא משתמשת בכולן".

7 צפייה בגלריה
גלית כהן
גלית כהן
גלית כהן. יוצרת הפקה שלמה בראש
(צילום: גלית כהן)

7 צפייה בגלריה
גלית כהן
גלית כהן
"אוהבת לוקיישנים שמתחברים לבגדים"
(צילום: גלית כהן)

7 צפייה בגלריה
גלית כהן
גלית כהן
"יש לי חזון לגבי איך התמונה תיראה, הרבה לפני שאני יוצאת לצלם אותה"
(צילום: גלית כהן)

"ברור לי שלרבים, בעיקר למי שלא נולדו עם מצלמה ביד או שלא אוהבים להצטלם, מאוד קשה למצוא תמונה טובה שתשרת אותם באתרי הכרויות, אבל אין זה אומר שאי אפשר לייצר כזאת. הטכנולוגיה היום מאפשרת ליצור תמונות לבד, החל משלב הצילום ועד העריכה והתוצר הסופי. במקרה שלי, בשנים הרבות שבהן אני מצטלמת למדתי בדיוק מה מחמיא לי. אבל אם אתם רק מתחילים תנו לצלם לכוון אתכם, תיפתחו לזה, תשתחררו ותיהנו. אין ספק שהתהליך לוקח זמן והשקעה, אבל הם נדרשים כדי שהתוצר הסופי יהיה מספק".

הטיפים של גלית לתמונה מנצחת

1. תאורה היא הדבר הכי חשוב בצילום. ימים מעוננים לרוב הם הטובים ביותר לצילומי חוץ, ובקיץ כשהשמש חזקה כדאי לצאת בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת הערב, כשהאור רך ומחמיא לתווי הפנים. בשעות הצהריים השמש תיצור צללים ניגודיים ולא מחמיאים מתחת לצוואר והעיניים.
2. זוויות צילום הן חשובות להדגשה או טשטוש. צילום מלמטה ייתן תחושה של גובה, צילום מלמעלה יכול לטשטש יציבה כפופה, צילום פרונטלי ידגיש רוחב גוף, ומהצד יכול להבליט את הבטן. זוויות הן עניין של ניסוי וטעיה. כדאי לעשות כמה תמונות בזוויות שונות וללמוד איזו הכי מחמיאה.
3. מבחינת לבוש: גוף חטוב ושרירי אפשר להדגיש ע"י פריטים צמודים, כרס או כל איבר שלא רוצים להדגיש אפשר לטשטש עם פריטים כהים ומעט משוחררים. כדאי לבחור בגוונים שמחמיאים לגוון העור, לדאוג שהבגד יהיה נקי, מגוהץ ויישב טוב על הגוף.
4. כתמים וקמטים בעור הפנים: לצילום תמיד כדאי איפור, אפילו בסיסי, גם לנשים שלא רגילות להתאפר. כי מצלמה, גם של ניידים, מדגישה הכל בפנים. מייקאפ וקונסילר יעזרו לטשטש ולהעניק אור וזוהר לפנים.
5. חיוך הוא האקססורי הכי יפה שלנו שנותן תחושה טובה לצופה, שאתם קלילים וכייפים.
6. לאחר הצילום כדאי לשבת בסבלנות ולערוך את התמונות המחמיאות ביותר. חשוב לשמור על התמונה קרובה למציאות, להבהיר ולתקן צבעים או להסיר פריטים ברקע, מבלי לשנות יותר מדי את המראה שלכם.

"לכל אתר הכרויות קוד לבוש משלו"

למרות ההתייחסות לאתרי ההיכרויות כמקשה אחת, אין ספק כי ישנו שוני מאתר לאתר. שוני זה מצריך התייחסות והיערכות שונה מבחינת התמונה, כפי שממחיש עפר קידר, צלם פורטרטים מתל אביב.
"כמו במציאות, גם באתרי הכרויות אנחנו נוהגים להתאים את הנראות שלנו לסיטואציה", הוא אומר. "קוד הלבוש באתרי הכרויות המיועדים למציאת זוגיות בחברה הכללית יהיה שונה מעט מקוד הלבוש למחפשים זוגיות באתרים המיועדים לגברים בקהילה הלהטבי"ת, ושונה לחלוטין מקוד הלבוש באתרי הכרויות למציאת סטוצים בקהילה הלהטבי"ת".

7 צפייה בגלריה
עפר קידר
עפר קידר
עפר קידר. להתאים את הנראות לסיטואציה
(צילום: עפר קידר)

"כצלם הומו שמוטרד מדימוי הגוף שלי, אני עוסק רבות בעולם דימויי הגוף הגברי", הוא מסביר. "גברים בקהילה הלהט"בית עלולים לסבול מאותו סטנדרט יופי בלתי אפשרי שמציבה החברה הסטרייטית כלפי נשים מזה עשורים. עם זאת, בשנים האחרונות מתחילה התעוררות בקהילת הגייז בישראל שמציעה אלטרנטיבות סקסיות למבנה הגוף הצעיר, המסותת והחלק, אבל גברים בכלל, וגברים להטבי"ם בפרט, עדיין חווים שמנופוביה וביוש של מבני גוף שונים או של מה שנתפס כנשי מדי".
"צילום לאתרי הכרויות חייב להיעשות ברגישות, כי הוא מעמת את המצולמים עם חששות וחרדות לגבי מציאת בן או בת זוג, דימוי גוף ותחושת ערך עצמי", מוסיף קידר. "כצלם, מרגש אותי לשמוע ממצולמים כיצד סשן הצילומים גרם להם לראות את עצמם באור חדש וחיובי".

הטיפים של עפר לתמונה מנצחת

1. חשוב להעלות לאתרי הכרויות תמונות מגוונות ככל האפשר, כדי שהמתבונן יקבל תמונה מלאה שלכם.
2. שלבו תמונות פנים (בית) וחוץ (חופשה או סיטואציה חברתית כלשהי).
3. צילומים בתוך הבית מומלץ לעשות מול חלון גדול ומואר. התאורה שמגיעה ממנו היא המחמיאה ביותר.
4. כדאי להעלות תמונות מסיטואציה חברתית, כדי להציג את הפן החברתי והתקשורתי שלכם. אבל אל תעלו תמונות שלכם כחלק מקבוצה, אחרת תגרמו לבעל או האישה הפוטנציאליים שלכם להעדיף את אחד החברים שלכם.
5. אף אחד לא נראה טוב בצילום עם הפלאש של הטלפון הנייד.
6. תמונה (אחת) עם חיית המחמד שלכם יכולה לעשות את העבודה.

בהצלחה!