רווקת השבוע שלנו, מור רוס בת ה-27, נמנית עם האנשים הנדירים האלה שפיתחו תודעה אינדיבידואליסטית הרבה לפני שמישהו מחבריהם פיתח חשיבה עצמונית. "גדלתי בקבוצת יבנה, זה קיבוץ דתי, אבל כבר בגיל 10 הייתה לי הבינה להבחין בין טוב לרע, והבנתי שאני לא מאמינה באלוהים", היא משתפת. "המשכתי לפעול בדרך הזו על אוטומט כי ככה חונכתי, אבל ידעתי כבר אז שאני אומנם מחוברת לדת אבל ממקום אחר.
"עד היום קידוש ממלא לי את הלב, כשכל המשפחה ביחד. גם החגים. בכלל, אווירה משפחתית זה משהו שמאוד חשוב לי. אני לא שותה, לא מעשנת, לא יוצאת למועדונים ואולי זה גם משהו שאני מחפשת בבן הזוג שלי - שיהיה בחור טוב כזה, לא בליין. אני מחפשת חנון, בגדול", היא צוחקת.
ההורים שלך קיבלו בטוב את זה שאת כבר לא דתייה?
"בטח, הם סבבה עם זה וחשוב להם שאהיה מאושרת. אנחנו ממש קרובים. הם החברים הכי טובים שלי".

5 צפייה בגלריה
מור רוס
מור רוס
מור רוס. ההורים הם החברים הכי טובים שלה
(צילום: אוסף פרטי)

"מראה חיצוני הוא לא קריטי מבחינתי"

היא סיימה לימודי אדריכלות ועיצוב פנים בשנקר, עובדת בבנייה ירוקה ולומדת לתואר בניהול טכנולוגי בבר-אילן. בינתיים היא גרה בשוהם עם הוריה, אבל לגמרי פתוחה למגורים עם בן זוג: "גרתי עם בן זוג תקופה ארוכה, אני הכי זוגית בעולם. בשנייה שאני רואה שזה מתאים, שאנחנו על אותו הגל ודוברים את אותה השפה, אני שם".
מה זאת אהבה?
"זה קודם כל החבר הכי טוב שלי, זה בית, חום, ריח של בישולים בשישי. זה לרקוד בסלון בלי חוש קצב עד שמתעייפים. או לחייך פתאום באמצע היום כי משהו הזכיר לי אותו".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"לא. גם אין מראה ספציפי שמושך אותי. המשיכה שלי היא לתכונות אופי. אינטליגנציה ושיחה מרתקת גורמים לי להימשך למישהו, גם יחס חם. אלו לא דברים שאפשר להסיק לגביהם ממבט".
כמה זמן את רווקה?
"בערך שנתיים וחצי. סיימתי זוגיות של ארבע וחצי שנים. מאז היו לי קשרים שלא נמשכו יותר משלושה או ארבעה חודשים".
למה?
"אני מודעת לזה שאני קצת בררנית. כשמצאתי מישהו מקסים וחכם בטירוף שהשיחות איתו סחפו אותי, זה נפל על זה שהוא היה קר וזה לא התאים לטמפרמנט שלי. ואז יצאתי עם מישהו חם ומשפחתי בדיוק כמוני, אבל לא הרגשתי אתגר מבחינה אינטלקטואלית ולא יכולתי להמשיך את זה. אני צריכה את השילוב בין השניים".

5 צפייה בגלריה
מור רוס
מור רוס
תהיה חם וחכם. מור רוס
(צילום: אוסף פרטי)

האם את בררנית גם מבחינה חיצונית?
"תראי, אני לא אצא עם מישהו שאתבייש ללכת לידו ברחוב, אבל מראה חיצוני הוא לא קריטי בשבילי. אני לא נמשכת לשרירים ולבאדי-בילדרים, גם לא לגברים שעוסקים בחיצוניות שלהם כל היום. אני בררנית יותר בענייני הלב".
מתי באמת נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"כשסיימתי את מערכת היחסים הארוכה שהייתה לי. הבנתי שאני לא מצליחה לראות אותו כאבא לילדים שלי ולא יכולתי להמשיך. הייתי שלמה עם זה שאני נפרדת מבן הזוג שלי, אבל פתאום גם לא היה לי את החבר הכי טוב שלי, ונוצר מן ריק כזה שהייתי צריכה להבין איך למלא. גם להתרגל ללבד היה מאוד זר לי".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאני יותר שלמה כשאני בזוגיות, כשיש לי למי להעניק ועם מי לחלוק. זה ממלא אותי".
מה המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"תקשורת. לדבר על הכול ולדעת שאפשר להגיד כל דבר ושזה יתקבל בהבנה".
"אני קצת בררנית. כשמצאתי מישהו מקסים וחכם בטירוף, זה נפל על זה שהוא היה קר וזה לא התאים לטמפרמנט שלי. כשיצאתי עם מישהו חם ומשפחתי בדיוק כמוני, לא הרגשתי אתגר מבחינה אינטלקטואלית ולא יכולתי להמשיך את זה. אני צריכה את השילוב בין השניים"
מהם היתרונות שלך?
"אני אנרגטית בטירוף, משתדלת לראות את החיים דרך משקפיים ורודים ולהיות כמה שיותר אופטימית".
והחסרונות?
"בעיית קשב וריכוז, חד-משמעית. נניח, אני יכולה להיכנס עם מישהו לשיחה ממש עמוקה ואז לזרוק פתאום הערה לא קשורה, והוא עלול לחשוב שלא הייתי איתו. זה אול-אובר-דה-פלייס".
את פעילה באפליקציות?
"הורדתי את 'אוקיי-קיופיד'. חברה טובה שלי עוד מעט מתחתנת עם מישהו שהכירה שם, וזה שכנע אותי".
מה הדבר הכי טוב שיצא לך עד כה מהאפליקציה?
"יצאתי עם מישהו משם בערך שלושה חודשים עד שהבנו שזה פחות מתאים לזוגיות והפכנו לחברים ממש טובים - שזה מצחיק כי באופן כללי, אני לא מאמינה בחברות בין גבר לאישה. לדעתי, תמיד מישהו ירצה יותר, אבל בינתיים זה עובד מעולה".
זה אומר שאין לך הרבה ידידים?
"אין לי בכלל ידידים. לזוגיות הארוכה שהייתה לי נכנסתי כשהיו לי הרבה ידידים, אבל זה הפריע לצד השני וגרם לו לקנא, אז צמצמתי. אני יודעת שזה נשמע פרימיטיבי, אבל אם יש משהו שמפריע לבן הזוג שלי ואני יכולה לחסוך ממנו את תחושת אי-הנעימות, אני אעשה את זה".

5 צפייה בגלריה
מור רוס
מור רוס
אל תיבהל אם היא תגיד משהו לא קשור. מור רוס
(צילום: אוסף פרטי)

מה מעליב אותך?
"אני לא נעלבת בקלות, ואני חושבת שלהיעלב זו בחירה. עם השנים למדתי להקיף את עצמי באנשים טובים שאני באמת אוהבת, ככה שאם מישהו מעביר ביקורת על ההתנהלות שלי, אני מנסה להבין אם הוא צודק, ואם כן אז אני לוקחת לתשומת ליבי ומנסה לשנות".
אילו תכונות את מחפשת בגבר?
"אני באה מבית חם אז מאוד חשוב לי בחור משפחתי, עוטף, לא אחד כזה שמספיק לו לבקר את ההורים שלו רק פעם בחודש. באותה רמת חשיבות, שיהיה חכם, שאוכל לצלול איתו לעומקים ושיהיה ג'נטלמן. אני צריכה חיזור, לפחות בהתחלה. אבא שלי עדיין כותב לאמא שלי מכתבים ומשאיר לה פתקים עם שוקולדים על השולחן. אני לא מצפה להגיע לרמה הזו, כן? אבל חפיסת שוקולד שאני אוהבת מדי פעם לגמרי תעשה את העבודה", היא מחייכת.
היא מחפשת בחור בין הגילים 29 עד 33, אבל מבהירה שהיא לא תפסול על גיל. "כל עוד הוא בשל לזוגיות ולמשפחה, אני לא אפסול אותו כי אני לגמרי שם".
מה הדיל-ברייקר שלך?
"אם הוא מעשן הרבה ולא מתכנן להפסיק, זה לגמרי דיל-ברייקר. גם ילדי מסיבות תל אביביים הם לא הטעם שלי בכלל. אני צריכה מישהו עם אורח חיים דומה לשלי - גבר יציב, שנהנה לקרא ספרים מדי פעם, ושמבחינתו לשבת בשבת בבוקר בגינה עם עיתון ותה זה לא משהו מוגזם".

5 צפייה בגלריה
מור רוס
מור רוס
מור רוס. פחות מחבבת מעשנים
(צילום: אוסף פרטי)

חתונה - ברבנות או אזרחית?
"רק ברבנות, וזה דיל-ברייקר. לי זה לא כזה חשוב אבל למשפחה שלי כן".
"אני צריכה חיזור, לפחות בהתחלה. אבא שלי עדיין כותב לאמא שלי מכתבים ומשאיר לה פתקים עם שוקולדים על השולחן. אני לא מצפה להגיע לרמה הזו, כן? אבל חפיסת שוקולד שאני אוהבת לגמרי תעשה את העבודה"
פוליטיקה – האם היא אישיו?
"לא אפסול על דעות שונות משלי".
מה את עושה בזמנך הפנוי?
"אוהבת מאוד טיולים בטבע, פיקניקים, לקרוא ספרים, נטפליקס וקרוספיט".
איזו מוזיקה את שומעת?
"בישראלי מאוד אוהבת את שולי רנד, ישי ריבו ודניס לויד. בלועזי את Oscar and the wolf. אגב, ללכת להופעות זה גם בילוי מעולה".

5 צפייה בגלריה
מור רוס
מור רוס
מור רוס. "10 במידת השטותניקיות"
(צילום: אוסף פרטי)

מה היית בגלגול הקודם?
"לא מאמינה בזה".
איך חברים היו מתארים אותך?
"10 מתוך 10 בדירוג השטותניקיות, ומלאת שמחת חיים".
מתי בכית לאחרונה?
"כנראה באיזו סדרה שראיתי, או בכתבה עצובה בחדשות. זה די קל לגרום לי לבכות".
מה מצחיק אותך?
"הכול. אני חושבת שאפשר למצוא כמעט בכל דבר סיבה לחיוך ולצחוק, גם בסיטואציות מורכבות. אני אומרת בוא נצחק קודם. אחר כך נחשוב איך לפתור את הבעיה. החיים הרבה יותר פשוטים ככה".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"כמו שאמרתי, אני לא דתייה ולא מאמינה באלוהים אבל המסורת חשובה לי. לרוב אני בשישי משפחתי עם שירי שבת ואוכל טעים. ולפעמים יוצאת לארוחת שישי עם חברות".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?
"בזוגיות חמה ובטוחה, ארבעה ילדים, כלב קטנטן ועבודה שגורמת לי לקום אליה עם חיוך כל בוקר".
נדלקתם? צרו קשר עם מור רוס בפייסבוק או באינסטגרם