לרווק השבוע שלנו, לירון גבסו בן ה-30, מתחיל להימאס מהרשתות החברתיות ומהדרך שבה הן פולשות לכל עולם הדייטינג וההיכרויות. "אם אני רואה מישהי 'אינסטגרמית' מדי, שהרשתות החברתיות מנהלות לה את החיים והיא מתעדת כל דבר, אני ישר בורח. זה גורם לי לא לפנות אליה מראש", הוא מצהיר.
"עידן הרשתות החברתיות מאוד קשה לרווקים היום. אני פעיל בפייסבוק ובאינסטגרם, ומרגיש שנשים נותנות למדיה לנהל להן את החיים. אני יושב עם מישהי בבר והיא מצלמת את המנות בשביל להעלות לסטורי. באת ליהנות מהאוכל וממני או שאת מבקרת מסעדות ובאת לצלם מנות? תגידי, שנודיע לבעל המקום שהגעת", הוא צוחק.
בקיצור, אתה מחפש מישהי עם פרופיל אינסטגרמי נמוך.
"זה ידוע שבחורה שנראית טוב ומעלה כמה תמונות פרובוקטיביות בביקיני עם פילטרים, תקבל המון הודעות לאינבוקס וזה אוטומטית יגרום לה לחשוב שהיא סגנית של אלוהים, אז מי אני שאצליח לפנות אליה ולדבר איתה? נכון שהיום אנחנו כבר בדור בו בחורות לא מתביישות להתחיל עם גברים בעצמן וזה מקסים בעיניי, אבל רוב הגברים נמצאים היום בעמדת נחיתות אל מול הנשים. יש היצע ענק, והישראליות נראות טוב, זה לא סוד".

5 צפייה בגלריה
לירון גבסו
לירון גבסו
לירון גבסו. מעדיף נשים שמתחילות בעצמן
(צילום: אוסף פרטי)

אני סקרנית להבין על מה זה יושב לך. האם על חוסר ביטחון של "למה שהיא תענה דווקא לי?" או ששיתוף יתר ופרובוקטיביות הם לא הסגנון שלך?
"עכשיו כשחידדת את השאלה, אספר לך משהו. ישבתי פעם בפאב עם חברים ומישהי מהחבר'ה העלתה תמונה פרובוקטיבית לאינסטגרם. היא הראתה לי את האינבוקס שלה והיא קיבלה כל כך הרבה הודעות שלא ידעתי אם יש סוף לדבר הזה. שאלתי אותה, ׳תגידי, את מצליחה למצוא את עצמך בין כל ההודעות האלה'? והיא אמרה שככה זה, גברים ישראלים תמיד שולחים לה הודעות, אבל היא מתעלמת ולא ממש עונה. היא רואה אותם כעוד עוקב, כעוד לייק. היא לא רואה את האדם שנמצא מעבר למסך".

"אם לוקח לה יותר מדי זמן לענות, היא לא רצינית"

לירון עובד במנהל הכספים של עיריית תל-אביב ומתגורר בראשון לציון. הוא אוהב לשחק טניס, להתאמן, לטייל בחו"ל ואת חשבון הנטפליקס שלו. הוא סבור שהוא אדם גמיש שיודע להתמודד עם שינויים, גם בעבודה וגם בחיים האישיים. "אני יכול לקחת את כל הדברים שלי ולעבור פתאום לעיר אחרת בלי לחשוב פעמיים", הוא מסביר.
ומה החיסרון שלך?
"אני רגיש. כשאני משתף חברים בסיפורי דייטים או בניסיונות לא מוצלחים למציאת זוגיות, הרבה פעמים אומרים לי שאני רגיש מדי. אני פחות מתחבר לזה שמישהי לא עונה לי במשך שעות ולוקחת את הזמן. זה מראה על חוסר רצינות, על סוג של משחק, ואני כבר לא ילד. אז אמרו לי שאני לוקח את זה קשה ושאני צריך להקליל, אבל יש לי קווים אדומים וקשה לי להתנהל עם די-ליי לא סביר במענה".
"רוב הגברים נמצאים היום בעמדת נחיתות אל מול הנשים. יש היצע ענק והישראליות נראות טוב, זה לא סוד"
להיות רווק בן 30 זה משהו שמלחיץ אותך?
"לא, ואני יכול לומר שבחצי שנה האחרונה הרפיתי. אנשים בעלי ניסיון אמרו לי שכשאשחרר זה יגיע. האמת היא שעד גיל 28 לא עברה בי המחשבה על זוגיות, זה לא היה חשוב לי עד שהתעוררתי על עצמי. אני רוצה להיכנס לזוגיות, זה כיף לאהוב ולהיות נאהב. בהתחלה אולי לא הבנתי כל כך את המשחק, הייתי נאיבי, לא ידעתי לקרוא את המפה כמו שצריך, אבל היום אני כבר יודע מה אני רוצה, מתי בחורה מעוניינת ומתי היא משחקת משחקים.
"אבל שוב, למצוא זוגיות זה דבר מאוד קשה היום. אפילו תוכניות טלוויזיה מדגימות את הקושי הזה. זה מאוד מצער ויכול להיות שאני גם איפשהו חטאתי בדרך, אבל אני לומד כל הזמן. אני יכול לומר בלב שלם שעברתי דרך ואני עדיין עושה עם עצמי עבודה. ואם צריך לקבל ביקורת, אני לגמרי שם".

5 צפייה בגלריה
לירון גבסו
לירון גבסו
לירון גבסו. "עשיתי ועדיין עושה עם עצמי עבודה"
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
לירון גבסו
לירון גבסו
לירון גבסו. אהבה היא אכפתיות
(צילום: אוסף פרטי)

מה זאת אהבה מבחינתך?
"אכפתיות כלפי בת הזוג. למשל, לחשוב גם עליה כשאתה קונה לעצמך משהו".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"לא".
כמה זמן אתה רווק?
"שנה וחצי בערך. עם האחרונה יצאתי במשך שנה כמעט, אבל הרגשתי שזה לא 'זה'. זה פחות התאים ובהחלטה משותפת החלטנו לפצל כוחות. מאז אני יוצא לדייט פה, דייט שם, בכפוף לגברת קורונה שעדיין פה".
"למצוא זוגיות זה דבר מאוד קשה היום. אפילו תוכניות טלוויזיה מדגימות את הקושי הזה. יכול להיות שאני גם חטאתי בדרך, אבל אני לומד כל הזמן. עברתי דרך ואני עדיין עושה עם עצמי עבודה"
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"לפני כמה חודשים הכרתי מישהי שמצאה חן בעיניי, אבל לאחר כמה ימים אמרה שהיא לא פנויה רגשית".
באסה. מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"הבנתי שתקשורת היא סופר חשובה, ושחשוב לדבר על הכול, לשתף ולשקף אם משהו מפריע, וגם למדתי שה'איך' כאן מאוד חשוב. כלומר, שיש דרך לדבר על הדברים האלה".

"הייתי בשוק. מה זה לא לדבר בטלפון?"

לירון מספר שאין לו בעיה עם אנשים שמעדיפים להתכתב בוואטסאפ מאשר לדבר בטלפון בתחילת הקשר, אבל לאחרונה פסל מישהי שסירבה בכל תוקף לשוחח בטלפון. "אמרתי לה שאני רוצה שנדבר קצת בטלפון והיא השיבה, 'אני לא מדברת בטלפון, לא מתחברת לזה'. הייתי בשוק, איחלתי לה בהצלחה ואמרתי שכנראה שזה לא ילך בינינו".
למה זה כל כך הפריע לך?
"מה זה לא לדבר בטלפון? איך את מנהלת חיים? מה נסגר איתכן? נו, באמת. הייתה עוד מישהי שהכרתי, ממש בטעם שלי, התכתבנו ובכל פעם כשרציתי לעבור לטלפון היא תירצה לי משהו אחר. החזיקה אותי שלושה ימים. אלו סימנים לא טובים מבחינתי. זה אומר שיש כאן בעיה אם היא מתחמקת משיחה".
מוזר ברמות. מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"משיכה, חיבור ותקשורת טובה".

5 צפייה בגלריה
לירון גבסו
לירון גבסו
לירון גבסו. טניס הוא אחד התחביבים האהובים עליו
(צילום: אוסף פרטי)

מה החוויה הכי גרועה שיצאה לך מטינדר?
"בחורה שהכרתי באפליקציה ביקשה שנעבור לאינסטגרם ואז פשוט נעלמה ולא ענתה להודעות. כנראה שרצתה רק עוקבים או לייקים, לא יודע מה הסיפור".
מה מעליב אותך?
"כשאנשים שופטים במהירות בלי להכיר או לשאול את השאלות הנכונות".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שאיתך?
"שתהיה קשובה, נאמנה ויצירתית".
מי הטייפ שלך?
"התחברתי מאוד ליופי הלטיני של הבנות במקסיקו ובספרד".
"אמרתי לה שאני רוצה שנדבר קצת בטלפון והיא השיבה, 'אני לא מדברת בטלפון'. הייתי בשוק. איחלתי לה בהצלחה ואמרתי שכנראה שזה לא ילך בינינו"
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"ברבנות".
עישון?
"לא מפריע לי".
טווח גילים שאתה מחפש?
"32-28".
גרושה עם ילדים זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"מעדיף ללא ילדים".
מה ה"דיל-ברייקר" שלך?
"חוסר יוזמה".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך?
"ישבתי בבר עם מישהי והיא הייתה ממש ביישנית, אולי נבוכה. ניסיתי ללכת בין הטיפות בעדינות ופתאום מישהי שישבה בשולחן מאחורינו איבדה את ההכרה והדייט שלי נבהלה".
אויש, לא נעים. תאר לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"פעם היה לי דייט מושלם בגלידריה ליד הים. דיברנו שעות וזה עבר מהר מאוד".
מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
"משחק טניס, מתאמן, משחק עם האחיינים והאחייניות שלי, מבלה עם משפחה או חברים ומטייל בחו״ל".

5 צפייה בגלריה
לירון גבסו
לירון גבסו
לירון גבסו. מתגעגע לטיולים בחו"ל
(צילום: אוסף פרטי)

מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"כשראיתי את הסרט של וויל סמית, 'משפחה מנצחת'".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"הרשימה השחורה".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"ספרדית".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"הם בטח היו אומרים שמרגישים בחסרוני כשאני לא נמצא בישיבות או ביציאות".
מה אתה עושה בימי שישי בערב?
"בשנים האחרונות אני כבר לא יוצא בשישי אז יותר בבית או עם המשפחה".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"בעזרת השם איש משפחה עם ילדים, ילדות ובית משותף".
רוצות להתחיל עם לירון? כתבו לו לפייסבוק או לאינסטגרם