3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של אישה גולשת בטינדר
אילוסטרציה של אישה גולשת בטינדר
להיות ביסית בטינדר
(צילום: Shutterstock)

יש כל מיני חוויות מעניינות בלהיות ביסקסואלית, כמו המבט המופתע של האנשים שלא ציפו, או השאלות הנלוות ("למי את נמשכת יותר?", "זה מתחלק 50% משיכה לגברים ו-50% לנשים?"). גם לבקר באתר היכרויות בתור ביסית זאת חוויה שניתן להגדיר כ"מעניינת", למרות שלא פעם היא בעיקר מעיקה.
בזמן שגייז היו חכמים מספיק כדי לפתוח אפליקציות מצליחות להיכרויות בין גברים, נשים לסביות וביסיות לא יצרו מספיק מזה. זה מייצר בריכה די דלה לשכשכך בה: או שתיכנסי לאפליקציה שמיועדת לנשים שאף אחת לא מכירה, או שתמצאי את עצמך באחת האפליקציות המפורסמות.
עבורי, כביסקסואלית, נקודת ההתחלה תהיה תמיד חיפוש של נשים בלבד. אין לי דגל גאווה על המצח ולא סייד קאט על הראש, כך שבבר ממילא מתחילים איתי בעיקר גברים. זאת הסיבה שהאפליקציות תמיד היוו עבורי הזדמנות לנסות ולפגוש נשים - גברים גם ככה יש מספיק בחוץ.
מה תמצא אישה שמחפשת נשים בטינדר? נתחיל עם הגברים ששוב מכניסים את עצמם למקום אליו הם לא הוזמנו. חשבת שהגדרת את החיפוש שלך על נשים בלבד? הנה אביעד. רועי. גיא. אחרי כל ארבע נשים יופיע גבר שכנראה האמין שאם הוא יופיע דווקא פה, כל הלסביות ישנו את משיכתן המינית וירוצו אליו.
אחרי הגברים הלא קרואים, מגיעות הצעות השלישייה הקלישאתיות. שוב מופיע חשבון של גבר, אלא שהפעם - כל התמונות הן תמונות הגוף של חברתו, לצד הכיתוב "זוג נאה מחפש צלע שלישית". על הגבר אין גרם של מידע בחשבון הזה – רק בבת זוגו נעשה שימוש כדי להשיג את האישה הנוספת שהוא מחפש. לפעמים בת הזוג תהיה זאת שתחפש אקטיבית, דרך החשבון שלה, ואפילו תיצור איתך את השיחה המופלאה הבאה:
"את דו?"
"אני ביסית".
"מחפשת להצטרף לזוג?"
"ביסית חייבת לחפש שלישייה?"
והופ, בדרך כלל אחרי שאלה כזאת אני נחסמת. אין דבר, אם משהו לא חסר בטינדר אלה הצעות לא קרואות לשלישיות עם שני זרים.

3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של אישה גולשת בטינדר
אילוסטרציה של אישה גולשת בטינדר
כמה זמן יעבור מהרגע שבו אעשה לך לייק ועד שיהיה לנו מאצ'?
(צילום: Shutterstock)

נניח וראיתי מישהי שאני מעוניינת בה, ואפילו נוצר מאצ'. הניסיון מלמד שכל אזרחי ישראל יתחסנו פעמיים לפני שיקרה פה משהו נוסף. אני רצינית. הסטטיסטיקה הלא מדעית אליה הגעתי היא שעל כל 9 מאצ'ים בין נשים, נשלחת הודעה אחת בלבד.
אחרי שהבנתי שאנחנו לא עושות את זה, התחלתי לנסות להילחם בכך, ולשלוח בעצמי הודעות למי שמוצאת חן בעיניי. להחלטה הזאת יש הוכחות: הנה הודעה ששלחתי לנטע באוגוסט האחרון, ללי באפריל ולרז במאי. למעיין שלחתי גיף מצחיק ביולי. לנעמה איחלתי "צאת כיפור שמח" בכיפור 2019. כל ההודעות האלה נותרו ללא מענה, ולצידן שורה ארוכה של מאצ'ים דוממים: רובם חוגגים שנה, מינואר 2020, הוותיקים חוזרים לתחילת 2019. מאצ' שנוצר ונותר ללא מגע מאז, האם נוצר באמת?
להיכנס לטינדר זה כמו להסתכל על שכבות גיאולוגיות של עצמך. כמה מאיתנו מוחקים אותו, מורידים שוב, וחוזר חלילה? אבל הטינדר לא שוכח. הנה ההודעה שחשבתי שממש שנון לשלוח למישהי הזאת (היא מעולם לא ענתה). הנה ההתכתבות שהובילה לדייט ההוא, והנה השיחה עם מי שזרקה אותי אחרי פעם אחת.
המסע הארכיאולוגי הזה מעלה שאלות: מה קרה באפריל 2019 שדווקא בו שקעתי לטינדר? האם אי פעם התחלתי שיחה לא בשישי בלילה? רק לא לעשות בטעות לייק לב לאף הודעה מהעבר. זה גם הזמן לאסטרטגיות טינדר: אם אעשה אנ-מאצ' למישהי שאני עדיין בקטע שלה, אני אופיע לה שוב? ואם כן, היא תבין שטעתה ותבחר בי מחדש?

3 צפייה בגלריה
עונים מהר. גברים בטינדר
עונים מהר. גברים בטינדר
עונים מהר. גברים בטינדר
(צילום: Shutterstock)

יש משהו כמעט ויקטוריאני לפעמים בחוויה הזאת. את שולחת הודעה למישהי שמוצאת חן בעינייך - בלי לדעת האם האפליקציה בכלל מותקנת לה על הסמארטפון כרגע, האם היא נכנסה לזוגיות וכבר לא תפתח אותה, או שאולי היא בדיוק מחקה אותה לחצי שנה. זה כמו לשלוח מכתב אל מעבר לים. את עושה צעד, ומוכנה לחכות שבועות לתשובה.
ואז את מעבירה את ההגדרות מ"נשים" ל"כולם", וברוכה הבאה לג'ונגל. כמה פשוט וקל בעולם המקביל הזה. לחכות? לא לדעת האם הצד השני מחובר או לא? כל החוויות האלה, הציפייה הרומנטית הזאת, לא קיימות כשמדובר בגברים. אני רק מתחילה לדפדף בין אסף ואלירן, וכבר מבול של סופר לייקים, והנה עוד אחד, ובכלל עוד לא העברתי ימינה!
אחרי דפדוף בררני, העברתי ימינה מישהו בן 34 שנראה מעניין, ועוד מישהו חמוד בן גילי. עם שניהם כבר יש לי מאצ', מה שגורם לי לתהות האם גברים באמת מעבירים את כולן ימינה בלי מחשבה? עוד לא הספקתי להשלים את המחשבה הזאת, והופ - אחד המאצ'ים החדשים שולח הודעה. מה שלא קרה עם נטע וקרן מאז אפריל 2019, קרה 30 שניות אחרי המאצ' עם אסף. מתכון בטוח לכך שתיכנסי לטינדר בשביל למצוא דייט עם מישהי, ותמצאי את עצמך מדברת ונפגשת עם עוד גבר.
נשאלת השאלה - למה אנחנו נוטות להיות פאסיביות כל כך באפליקציות היכרויות, אליהן נכנסנו מלכתחילה כדי ליצור קשר? אולי זה תוצר של שנים של חינוך סמוי וגלוי שאומר לנו להיות הצד המקבל בקשר, אולי ממבוכה, ואולי פשוט מדובר בחוסר תרגול. כך או כך, בטח כשמנסות לצאת עם מישהי שרגילה גם היא לאותה דינמיקה של לחכות בראש המגדל לנסיך – אני ממליצה בחום לשלוח הודעה למאצ' החדש שבדיוק יצרת.