1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של שלישיה
אילוסטרציה של שלישיה
טובים השניים מן האחד?
(צילום: Shutterstock)

"אני לא יודעת מה לעשות", התקשרה אליי נטלי בבהלה. "אני לא יודעת במי לבחור! איך זה ששנים לא הכרתי אף בחור נורמלי ופתאום יש לי שניים? מה עושים?!".
תקראו לזה "צרות של עשירים", אבל נטלי מצויה בבעיה. אחרי זמן רב שבו הרגישה שהיא כבויה רגשית, פרצו לחייה לא פחות משני בחורים מוצלחים מאוד שהלהיבו אותה. וכן, היא יוצאת עם שניהם במקביל. שניהם איכותיים ובכל אחד מהם יש משהו שקוסם לה. את עידו היא הכירה לפני כחודש וכבר יצאה איתו מספר פעמים, ואת ליאור הכירה לפני שבועיים לגמרי במקרה, וגם איתו כבר הספיקה לצאת. נטלי מרגישה את הצורך לבחור אחד מבין השניים ומתייסרת על כל יום שעובר ובו היא טרם סגרה את החלטתה. היא סבורה שזה לא מוסרי לצאת עם יותר מבן זוג אחד, ויתרה מכך, היא מפחדת "להיתפס". כן, היא ממש חוששת שיסגרו אותה מאחורי סורג ובריח במן כלא של "שוברי לבבות" וינדו אותה לנצח מסצנת הפנויים-פנויות. אבל למה? למה שנטלי תפחד שיסקלו אותה באבנים ותחליט החלטה מהירה וחפוזה רק בגלל הלחץ של הסביבה? בסופו של דבר, היא אמורה למצוא את הגבר המיוחד הזה שאיתו היא תבלה חיים שלמים. אז על מה ההיסטריה?
"נטלי, את לא חייבת לבחור עכשיו. תירגעי", השבתי לה בהחלטיות והיא השתתקה לשמע מילותיי המפתיעות. "את לא צריכה לבחור עד שתרגישי שאת מוכנה לעשות זאת", המשכתי. "קחי את הזמן ובחני דברים לעומק. צאי עם עידו וצאי עם ליאור לעוד מספר דייטים עד שתגיעי למסקנה הנכונה". לא הייתי צריכה לסקור את פניה של נטלי כדי לדעת שהיא מיד הרימה גבה. התפיסה הרווחת בחברה שלנו גורסת שאנו אמורים לצאת אך ורק עם בן זוג אחד, אחרת ניתפס כנצלנים ורמאים. אבל למה? למה לבזבז זמן יקר על אדם אחד בלבד כאשר יכול להיות שלאחר חודש, חודשיים ואפילו יותר, נגלה שהוא לא מתאים לנו? אם יש עוד אופציות, מדוע לא לבדוק גם אותן?
אז כן, לטעמי אפשר בהחלט לצאת עם שני בני זוג במקביל, בידיעה שבסופו של דבר נתרכז בבן זוג אחד ואתו גם נמשיך הלאה. חוץ מזה, מעטים הרווקים והרווקות ב-2020 שמיד מסירים עצמם מאפליקציות ההיכרויות השונות. רוב האנשים יסירו את האפליקציות מהטלפון שלהם רק אחרי שהקשר החדש שלהם יהפוך לרציני ורשמי. לא דקה אחת לפני כן.
כמובן שהעידוד שלי את נטלי לא אומר שעליה לשחק בליבותיהם של הגברים שאיתה או חלילה לפגוע במי מהם. מי ששובר לבבות סידרתי ועושה זאת מבחירה ובהנאה, צריך להיכנס לצינוק של פושעים מהסוג החמור ביותר. אבל במצב רגיל? בהחלט מותר לצאת עם אדם אחר במקביל, עד שתגבשו החלטה ותבינו מי הכי מתאים לכם. כמובן שחשוב לזכור להיות כנים עם הצד השני ולא להשלות אף אחד. באם עולה בשיחה השאלה האם אתם יוצאים עם אדם נוסף, בבקשה היו כנים וענו שכרגע כן, אך שמדובר בצעד זמני עד שהקשר יהפוך למונוגמי ורציני באופן רשמי.
חוץ מזה, יש לי הרגשה שעצם הידיעה שאתם יוצאים כרגע עם עוד מישהו, כבר יכולה לגרום לצד השני לפרפורים בלב. מאוד יכול להיות שהם אפילו יציעו לכם קשר אקסקלוסיבי רק כדי לוודא שאתם שלהם בלבד ולא של אף אחד אחר. תופתעו לגלות שיש מאמנת זוגית מצליחה בחו"ל שמדריכה נשים לקבל טבעת בדרך הזו. היא ממליצה לנשים שמגיעות אליה שלא להתחייב למערכת יחסים אקסקלוסיבית עד להצעת הנישואים הנחשקת, ונחשו מה? זה עובד.
אם כך, דאגו להיות כנים, כבדו את הצד השני, אל תוליכו אף אחד שולל, וברגע שתגבשו החלטה - בצעו את ההכרעה ועשו זאת בצורה מכבדת ובלב נקי.
בהצלחה!
סיון קנטי אביטן היא יועצת דייטינג ושדכנית "אחת שיודעת"