7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
יוסי מדר
(צילום: אלבום פרטי)


יום אחד יוסי מדר (33), גרפיקאי ומאייר מתל-אביב, קיבל הודעה באינסטגרם מבחור אמריקאי-מוסלמי שביקש את רשותו לקעקע את אחד מאיוריו – איור של גבר עם כפייה בפוזה מינית, שאינה מתיישרת עם הנורמות הדתיות.
"זה היה רגע מדהים, זה היה וואו", הוא נזכר. "אתה באמת רוצה לקעקע משהו שלי? הייתי מאוד מופתע לטובה. יש לי עוקבים מכל העולם, אני רגיל לקבל תגובות יפות, אבל עד הרגע הזה לא חשבתי כמה רחוק האמנות שלי יכולה להגיע, בייחוד כשבאיורים שלי יש מסרים מאוד ברורים על הקהילה הגאה והחופש להיות מי שאתה".
האיורים של יוסי מאפיינים את אישיותו הייחודית. הבחור הוא מסיבה מהלכת על שתיים, וכמו איוריו מעוררי ההשראה, גם מיוסי קשה מאוד להתעלם. בקהילה הגאה שמו מקושר לפרויקטים גדולים ומכובדים, ולאייקונים כמו הדי-ג'יי, המפיק והאיש המוביל במסיבות וחיי הלילה של הקהילה בארץ ובעולם, עופר ניסים.
מדר הוא זה שמעצב את ההזמנות, הפרסומים ולוקח חלק בחשיבה על הקונספטים של המסיבות. הוא גם מי שמעצב את העטיפות של השירים, בשיתוף פעולה בין ניסים לזמרים הגדולים ביותר בארץ. ואם כל זה לא מספיק, בעבר הוא עיצב את לוח השנה של אפליקציית גריינדר, ועבד צמוד לעיריית תל-אביב בעיצובים של שבוע הגאווה.
"רוב החברים שלי הם מהקהילה ואני חי את הקהילה ואת החיי הלילה שלה, אבל ביום-יום קצב החיים שלי די נורמטיבי. אני קם בשש בבוקר, מתאמן, מתקלח והולך לעבודה במשרד פרסום. בערב אני יכול לראות טלוויזיה או לשחק בסוני, ונגמר היום. בסופי שבוע אני מרשה לעצמי יותר".
כמה קשה להיות רווק גיי שמחפש זוגיות?
"זה לא פשוט. אני חושב שזה בגלל שיש הכול מהכול ותמיד זמין. כן, הרבה מחפשים דברים לא קשורים, שהם לאו דווקא מערכת יחסים מונוגמית, וכשאתה כן מוצא מישהו שבא לך עליו בקטע רציני, אז מהר מאוד יצוץ עוד מישהו שימצא חן בעיניך. הבעיה היא שמרוב כל השפע הזה נוצר ריק. ולמרות זאת, אני מאוד אופטימי ומאמין באהבה ובמערכות יחסים. וכשאני אומר מערכת יחסים, אני מדגיש מערכת יחסים סגורה כי אני מאוד קנאי".
איך זה מסתדר עם מה שתיארת הרגע?
"וואי, וואי, וואי, זה בהחלט סרט, אבל כשאני מרגיש בטוח אין סיבה לקנא. אני מודע לזה שאני קנאי ולומד להסתדר עם זה".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"כן. אני די רומנטיקן למען האמת".
7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
יוסי מדר. מאמין באהבה ממבט ראשון
(צילום: אלבום פרטי)

7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
"כשאני מרגיש בטוח, אין סיבה לקנא"
(צילום: אלבום פרטי)
כמה זמן אתה רווק?
"בערך חמש שנים".
מתי נשבר לך הלב הפעם האחרונה?
"עבור, לא מדברים על זה".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים לאורך השנים?
"שאני טיפוס לא קל, אבל שאני כן יודע לתת מעצמי ולאהוב, ושכיף איתי! באמת. כשטוב לי ואני מרגיש שלם ובטוח, אז אני יודע להעניק לפרטנר ולתת הרבה מעצמי".
מה היתרון שלך?
"כשאני אוהב אין אצלי גבולות. אני אוהב מכל הלב, ואני אתן את הנשמה שלי בשביל בן אדם שהוא חשוב לי".
מה החיסרון שלך?
"קשה לי להיראות פגוע או חלש. אני תמיד אוהב להיראות בקונטרול. לרוב אני רואה שחור או לבן, ולכן האפורים לפעמים מתפספסים לי".
אתה בחור מאוד דומיננטי, אם יורשה לי לציין. לדעתך זה עלול להרתיע אנשים?
"לפעמים אני מצטייר קצת כמשוגע או לא נגיש, אפילו סנוב, אבל אני לא כזה. אני מקווה שכן רואים אותי כבחור נחמד שיודע להביע את עצמו ולהגיד מה הוא חושב".
אתה מדמיין את עצמך מקיים טקס חתונה?
"לא, אני לא רואה את עצמי באירוע מהסוג הזה. אנחנו מנסים לחקות חברה סטרייטית בממשלה שלא מקבלת אותנו, אז למה לעשות את זה?"
ילדים?
"בעתיד. כרגע יש לי חתול ואשמח לאמץ כלב עם בן הזוג".
חשוב לך גבר שייקח חלק בקהילה הגאה?
"מצד אחד, אני מסתובב עם אנשים כמוני, רוב החברים שלי הם מהסצנה וגם בעצמם יוצרים, אמנים וכדומה. אני לא בחור נורמטיבי במלוא מובן המילה, אבל אני אוהב את זה כי זה שם אותי במקום עם אנשים שאוהבים אותי כמו שאני.
"מצד שני, אשמח למישהו שיוכל להכיל אותי, את העולם שלי, את הסביבה שלי, אבל שיאזן אותי ולא ישפוט. שיחד ניצור מערכת יחסים מאוזנת. וכמובן שבא לי גבר שיצחיק אותי, שיהיה לנו כיף, שיהיה אדם אמיתי בלי מסכות, אסרטיבי ועם אנרגיות טובות. אה, ושיסתדר עם חתולים כי יש לי חתול בשם טרי, והוא האהבה שלי בחיים האלה".

7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
"אנחנו מנסים לחקות חברה סטרייטית שלא מקבלת אותנו"
(צילום: אלבום פרטי)

7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
"רוב החברים שלי הם אמנים כמוני"
(צילום: אלבום פרטי)

"כילד קצת נשי וחנון, לא היו לי הרבה חברים"

מדד גדל בעכו של שנות ה-90, והוא מעיד על עצמו שהיה ילד מופנם ובודד. "לא הייתה אז את המודעות שיש היום, וכילד קצת נשי, גיי, חנון שמשחק מול המחשב, לא היו לי הרבה חברים. חוויתי הצקות והתמודדתי עם השיט הזה כשהייתי קטן, אבל זה מה שבנה אותי והפך אותי למי שאני היום. אני לא נוטר טינה לילדים שגדלו איתי".
גם בחייו הבוגרים אנשים לא ידעו כיצד לעכל את מדר. "למדתי לתואר ראשון בוויצו חיפה, ועם סיום הלימודים חיפשתי עבודה בתחום שלי. אני זוכר שהגעתי לאיזה משרד בכרמיאל וכשראו את תיק העבודות שלי, הם היו בכזה הלם שלא ידעו איך לאכול אותי. ברגע שהגעתי לתל-אביב עם אותו תיק עבודות, הכל נפתח ומהר מאוד מצאתי את עצמי משתלב בשוק העבודה, בין אם זה כפרילאנס או במשרדי פרסום.
"אגב, בגלל האתגרים שעברתי, קשה לי עם אנשים שמתמסכנים או שמים את עצמם בצד של הקורבן, כאלה שבוכים על החיים שלהם במקום להתמודד ולפתור את הבעיות. כל מה שעברתי כילד וכבחור בוגר שיצא מהארון רק בגיל 19, זה מה שבנה אותי. וכשלא הצליח לי במקום אחד, המשכתי הלאה. זה לא שאי אפשר לפרוק לידי דברים, אבל כשמדובר בדפוס שחוזר על עצמו... לא תודה".
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"כנות, לדבר על הדברים ולקחת הכל בגבולות הטעם הטוב".

7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
איור של יוסי מדר
(צילום: אלבום פרטי)

מדר מספר שמבחינתו, הדייט האידיאלי הוא ללכת לסרט, ליהנות מרגע קטן ושקט בין שני אנשים. "אני רומנטיקן חסר תקנה", הוא מכריז. "מבחינתי, דייט מושלם יכול להיות בשטח על שמיכה, כשמסתכלים על הכוכבים בשמיים. להאזין לתקליט טוב יחד או לראות סרט. לא מזמן הייתה הקרנת סרטים על גדות הירקון - זה למשל היה יכול להיות דייט מושלם שמשלב את הכל יחד".
מה הדבר הכי רומנטי שעשית פעם בשביל מישהו?
"קניתי לו חצי לב מכסף, כמו של פעם. כמה שזה פשוט זה הכי יפה בעיניי".
מהם התחביבים שלך?
"מעבר לזה שאני מאייר שזה כבר המקצוע, אני מאוד אוהב לשחק בפלייסטישן ובנינטנדו. בעיקר משחקי מכות. אני מאוד אוהב קולנוע למרות שאין עכשיו בגלל הקורונה".
על איזה תחביב לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"האיורים שלי. ולא נראה לי שמשהו יבקש ממני לוותר על זה".
איזה מקום אתה הכי אוהב בעולם?
"פייר? את הבית שלי".
למה?
"בבית אני מרגיש הכי בטוח, הכי כיף לי, הכי נוח. בבית אני יוצר, טוען אנרגיות ויש מזגן, אז למה לי לצאת לאנשהו?"

7 צפייה בגלריה
יוסי מדר
יוסי מדר
יוסי מדר. כל בוקר נפתח באימון
(צילום: אלבום פרטי)

מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"'המכשף' של נטפליקס ו'למה נשים רוצחות'".
מה מצחיק אותך?
"הכול. זה יכול להיות סטיקר מצחיק, אפילו 'סברי מרנן' ביום שישי בערב מצחיק אותי ו'קופה ראשית'".
איזה מוזיקה אתה שומע?
"אני מאוד אקלקטי. קודם כל, עופר ניסים. אני אוהב גם שנות ה-80 ו-90 ומזרחית".
מה היית בגלגול הקודם?
"לא חשבתי על זה מעולם אבל נראה לי שהייתי טיגריס לבן".
מי הטייפ שלך?
"אין לי טייפ מסוים. אני לא אשקר ואגיד שחיצוניות לא חשובה לי כי היא כן, אבל אני יכול להתאהב בווייב של בן אדם. אני אוהב אנשים פשוטים בלי אגו, אנשים זורמים בראש טוב, והכי חשוב שלא שופטים אחרים".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"עם דירה משלי, עבודה שאני אוהב, בן זוג, כלב, ערכת סודה סטרים וקטנוע לבן. החלום הכי גדול שלי זה להכיר את האחד ושנלך יחד לקנות דברים לדירה שלנו באיקאה".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"באינסטגרם, פייסבוק או ברחוב, למרות שזה לא ממש קורה".