4 צפייה בגלריה
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן
(צילום: אלבום משפחתי)

הלב של עדנה גולדמן (62) נשבר ב-2017, כאשר איבדה את בן זוגה האחרון למחלת הסרטן. גולדמן, תושבת הרצליה, היא גרושה, אלמנה ואם לשתי בנות, סבתא לנכד ולעוד אחד שבדרך, ואת רגע האובדן היא מתארת כנקודת שבר שהיה לה קשה מאוד להתרומם ממנה. "מרגע שדניאל אובחן כחולה סרטן, עברו רק שלושה חודשים, בהם הוא נעלם לי מבין הידיים", היא משתפת בעצב. "זה שובר לב. הייתה לנו זוגיות מדהימה שנמשכה שמונה שנים. עשינו הכול יחד, קראו לנו 'עדנה ודני' כי לא יכולנו האחד בלי השנייה".
איך ממשיכים הלאה משיברון לב כזה?
"לקח לי הרבה זמן להתאושש", היא מודה. "קודם כל, היה עליי לארגן את החיים שלי מחדש. לצאת מהבית המשותף שלנו, לעכל את מה שקרה, לבנות את עצמי בלעדיו. הבת הקטנה שלי לקחה אותי לשיחה כדי לפקוח לי את העיניים, שאתאפס על עצמי. היא אמרה לי, 'את שוקעת אל תוך עולמך, ואת יותר מדי לבד, וכנראה שמתחיל להיות לך נוח להישאר ככה'. רק אז נפל לי האסימון והבנתי שאני צריכה להמשיך הלאה. זה גם מה שדניאל היה רוצה שאעשה".
את מוצאת את עצמך משווה אליו גברים חדשים שאת פוגשת?
"בהתחלה באמת השוויתי, אבל זה גם קרה בשלב שבו לא באמת רציתי לצאת ולהכיר אנשים חדשים. חברות ניסו לשדך לי, גברים פנו אליי בפייסבוק, אבל היום אני במקום אחר. אני כבר לא משווה אף אחד לדניאל. היום אני בשלה ופתוחה להכיר".

4 צפייה בגלריה
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן. היום היא כבר פתוחה להכיר
(צילום: אלבום משפחתי)

4 צפייה בגלריה
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן
"הבת הקטנה שלי לקחה אותי לשיחה כדי שאתאפס על עצמי"
(צילום: אלבום משפחתי)

איזה מין גבר דניאל היה רוצה שתכירי לדעתך?
"דניאל היה רוצה שאכיר מישהו שיהיה רגיש אליי, שידע לעטוף אותי, להיות שם בשבילי ולחלוק רגעים יפים יחד. גם חשוב לי שיהיה לו עולם מבוסס משל עצמו, אבל הכי אני מחפשת חבר לחיים. מישהו שאוכל לבנות איתו בסיס לזוגיות טובה שהיא קודם כל חברות. אדם רציני שבנה את עצמו, שיש לו בסיס איתן, לא עלה נידף ברוח".
מה למדת מנישואייך הראשונים?
"אלו היו נישואי בוסר שקרו בגיל צעיר, ללא ניסיון, ללא הכנה וללא שיתוף. זה לא היה פשוט להיות גרושה עם תינוקת בת שנתיים וילדה בת שמונה, אבל אין ספק שבזכות כל מה שעברתי, אני מי שאני היום. אינני מתחרטת על דבר, ולמדתי כל כך הרבה על החיים בכלל ועל זוגיות בפרט".
מה למדת על עצמך במערכות יחסים במשך השנים?
"לא להיות נאיבית ולא להכניס מישהו אליי ללב ולבית מהר מדי. קחו את הזמן, תקשיבו לאינטואיציות שלכן. לא רק הגירושים והאובדן שחוויתי לימדו אותי את זה, גם יצאתי לכל כך הרבה דייטים בחיים, וקלטתי שבורא עולם חנן אותי באינטואיציה כזו, שכבר מטביעת עין אני יודעת אם הגבר שמולי מתאים לי או לא. זוגיות זו עבודה בלתי פוסקת, קצת כמו פאזל - מרכיבים חלק ועוד חלק עד שהתמונה שלמה. תהיו חברים טובים לפני הכול, תתקשרו ביניכם ותנו ספייס. בגיל שלי חשוב שיהיה ספייס".
כמה קשה זה להיות רווקה בגילך?
"מאוד קשה, ובפרט כשאינך מוכנה להתפשר וכשיש לך נקודות פתיחה מצוינות".
למה?
"כי יש הרבה פסיכופתים", היא אומרת וצוחקת.
את פעילה באפליקציות?
"ניסיתי להכיר דרך אתרי היכרויות אבל זה לא הלך. מרבית ההיכרויות הן דרך פייסבוק. לא הייתי בטינדר או בדברים דומים. המסקנה שלי, כמו שציינתי מקודם, היא שהרוב די פסיכופתים. היום אי אפשר לדעת מי מדבר איתך. חיים אתגר בתוכנית שלו, הכניס אותי ללופ, ועכשיו אני עוד יותר חשדנית. אני לא מאשרת כל גבר בפייסבוק שלי, אני בודקת כל דבר, מאוד נזהרת. אבל אני מכירה גם דרך חברים או אירועים משותפים", היא מסכמת.

לא מחפשת גבר שיציל אותי

הבחירה של עדנה להשתתף במדור "השדכנית" מעידה על הביטחון העצמי שלה, האופי ההרפתקני, הראש הפתוח ובעיקר על הלב שלה, שמוכיח לה שהיא מסוגלת להתחיל מחדש. "ברור לי שגבר מבוגר ומבוסס אולי יעדיף מישהי צעירה יותר על פניי, אבל אני במקום שאני לא זקוקה לאף גבר שיציל אותי. ממש לא. אני אישה עצמאית ונחושה, לא צריכה שיממנו אותי".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"פעם האמנתי, עכשיו ממש לא. אני מאמינה במפגש ראשוני. אם זורם אז סבבה".
מה היתרון שלך?
"שאני יודעת בדיוק מה אני רוצה".
ומה החיסרון שלך?
"שבבחירת בן זוג אין פשרות או ברירת מחדל".

4 צפייה בגלריה
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן
עדנה גולדמן. יודעת בדיוק מה היא רוצה
(צילום: אלבום משפחתי)

מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"הבנה וויתור".
כשאני שואלת את עדנה על הדיל-ברייקר שלה, היא עונה לי, "גברים קשקשנים שמדברים הרבה ועושים מעט".
למה את מתכוונת?
"פעם יצאתי עם גבר מבוגר, שלא עברה חצי שעה וישר שאל אותי אם בא לי להתחתן איתו", היא אומרת משועשעת. "כאילו, מה נראה לך? אני קונה את השטויות האלה? אנשים אוהבים להגיד מילים יפות".
"אה, גם קמצנות זה דבר נוראי בעיניי", היא מוסיפה, ומבקשת מהגברים שקוראים אותה להקפיד על מראה אסתטי, גם בגילים מבוגרים. "אפשר בכל גיל להקפיד על להיראות מעולה וטוב. גבר זרוק ולא מטופח זה בהחלט דיל ברייקר".
חשוב לך שהוא יהיה בן גילך או מבוגר יותר?
"אין חוקים כמובן, אבל בהתחשב בזה שאני בת 62, אני חושבת שיהיה נחמד להכיר מישהו שקרוב לגיל שלי".
ואם כבר במספרים עסקינן, עדנה מציינת בפניי שהיא גבוהה במיוחד, ומתנשאת לגובה של 1.77 סנטימטרים, כך שלצד הגיל גם לגובה יש משמעות. כשאני מבקשת ממנה לפרט לגבי הטייפ-קאסט שלה בגברים, היא מציינת קריטריונים כמו: חכם, נאה, אסתטי, עצמאי עם עולם שלם משל עצמו, ואפילו מגדילה ומשווה לאריק חביב, מ"חתונה ממבט ראשון".
"אריק הוא הטייפ שלי מכל הבחינות", היא מכריזה בעיניים נוצצות. "זה הערכים שהוא מייצג, המסירות והנחישות שלו בחיים. הוא מאוד אלגנטי ואינטליגנט בעיניי, וחיצונית - אין מה להגיד. יש לו סטייל והוא לגמרי הטעם שלי".
אם יורשה לי, עדנה, גם לך לא חסר.
"תודה רבה לך. אני מניחה שזה השילוב של גנטיקה, תזונה נכונה וספורט".
תארי לי את הדייט המושלם בעינייך.
"לא היה לי דבר כזה. אשמח להיפגש עם גבר שמבט עיניו אומר הכול, ולא משנה היכן - על שפת הים עם כוס יין או בבית קפה".
חתונה נוספת היא משהו שבא בחשבון?
"ממש לא", היא אומרת בביטול. "הייתי נשואה אומנם רק פעם אחת, אבל אני לא חושבת שהטקס הזה הכרחי ואין לי רצון לעמוד שוב תחת החופה. הזוגיות עצמה היא העיקר".
מה גורם לך לצחוק?
"שמרית שלי, הבת הקטנה שלי, שכל פעם כשאנחנו נפגשות היא עושה לי סטנד-אפ ואני מתגלגלת מצחוק. בגדול, הכול מצחיק אותי".
מהם התחביבים שלך?
"ספורט, אירובי, טיולי ג'יפים, טבע וטיולים לחו"ל".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"על פעילות גופנית".
איזה מוזיקה את שומעת?
"זמרים ישראליים, שלמה ארצי וזמר מזרחי".
מה היית בגלגול הקודם?
"בטוח מלכה".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"רק משתבחת עם השנים, עם או בלי בן זוג, במרפסת ביתי, משקיפה על הים ונהנית מכל רגע".
מה הגבר שהולך לכתוב לך צריך לדעת?
"שהוא מקבל אישה שיודעת מה בדיוק היא רוצה. אני רוצה ליהנות מהחיים. לבנות חברות יפה. אני משערת שכמוני הוא לא בא לבד אלא עם המשפחה שהוא בנה לעצמו, ולכן אני יודעת שאהיה שם לשיתוף פעולה, עזרה הדדית והעיקר שנהנה מהחיים".
איפה אפשר להתחיל איתך?

מחפשים אהבה ורוצים להשתתף במדור? כתבו לנו