שירן כרמל (37) נשמעת כמו אחת הרווקות הכי מבטיחות שיצא לי לראיין. היא משדרת ביטחון עצמי גבוה וחיוביות מעוררת השראה, אומרת אמיתות שהיינו מצפים לשמוע ממטפל זוגי, ומודה בכנות היכן מסתתר הקטצ': "אולי הייתי צריכה לדייק את עצמי יותר בעבר ולהפסיק עם רשימת המכולת הלא הגיונית שנצמדתי אליה במשך השנים".
מה זה אומר "לדייק את עצמי יותר"?
"חשבתי שאני יודעת מה אני רוצה, אבל לא הבנתי מה אני צריכה. הפרידה האחרונה שעברתי הייתה אחת המתנות שקיבלתי מהחיים. הרגשתי שנולדתי מחדש ולא כקלישאה. התחלתי לעשות הרבה דברים שאני אוהבת וכתוצאה מכך גם דייקתי את הרצונות הרומנטיים שלי. הייתה לי דרך לעבור לפני שאני שוב מכניסה מישהו לחיים שלי".
מה עם רשימת המכולת?
"שחררתי אותה. הפסקתי עם הבררנות, ובניגוד למה שנהוג לחשוב, זה ממש לא בגלל הגיל. בעבר הייתי מאוד בררנית - הוא היה צריך להיות בגובה מסוים, בעל תארים, עבודה וגיל מתאים. באיזשהו שלב, הבנתי שאני מפספסת בגדול ולקח לי זמן להבין מה אני באמת מחפשת. אז היום אני יודעת שאני מחפשת קודם כל חבר נפש, מישהו שיצלח איתי את המשברים של החיים".

6 צפייה בגלריה
שירן כרמל
שירן כרמל
שירן כרמל. "הפסקתי עם הבררנות"
(צילום: שמעון יאיר כהן)

6 צפייה בגלריה
שירן כרמל
שירן כרמל
פחות רשימות מכולות ויותר חיבור אנושי וטבעי. שירן כרמל
(צילום: שמעון יאיר כהן)

לראות את הצד השני בלי לרצות לשנות אותו

היא נולדה בצפון הארץ ומתגוררת בהרצליה. יש לה שני תארים מאוניברסיטת חיפה, האחד במשפטים וכלכלה והשני במשפט וטכנולוגיה. בעבר עבדה כעורכת דין וכיום היא מנהלת פרויקטים ולקוחות. היא מעידה על עצמה שהיא טובה מאוד מול קהל, קטן כגדול.
"אני טובה עם אנשים, יודעת להקשיב, לייעץ ולגשר, בעלת אינטליגנציה רגשית גבוהה. אני אוהבת את החיים ומשתדלת לראות את חצי הכוס המלאה. אני יצירתית ועמוקה, אוהבת ללמוד ולחוות דברים חדשים, להתפתח ולצמוח. אני גם פרקטית, הישגית ולא מוותרת בקלות, סתגלנית לשינויים ומאוזנת מצד אחד, אבל גם רוחנית מהצד השני".
מה זאת אהבה מבחינתך?
"משמעות החיים, ולא רק אהבה רומנטית - כל סוגי האהבה שקיימים: אהבה לילד, לקרוב משפחה, לחבר, אהבה עצמית, אהבה לתחביב מסוים, לחיה או לכל דבר שעושה לך טוב".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"כן. על האקס שלי נדלקתי על הפעם הראשונה שנפגשנו, אבל אין בזה חוקיות. למשל עם האקס המיתולוגי שלי, שהוא האהבה הראשונה ואחת הגדולות שהיו לי בחיי, לקח לי זמן להתניע. נתתי צ'אנס ואז עוד דייט ועוד דייט עד שזה עבד. יש לי גם המון חברות נשואות שלא בהכרח התאהבו מההתחלה. זה נבנה".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"לפני שנה יצאתי עם בחור שרציתי וכשמערכת היחסים החלה לעלות שלב, הוא חתך. טען שלמרות שחשב שהוא שם, הוא עדיין לא בשל לקשר רציני ורוצה עוד זמן כדי לחוות. למרות שיצאנו רק חודש וחצי-חודשיים, נשבר לי הלב".
מה למדת ממערכות היחסים הקודמות?
"שחשוב לדעת איך לריב. מריבות הן טבעיות ואי אפשר להימנע מהן ברגע שחולקים חיים משותפים, אבל חשוב לדעת לנהל אותן. למשל, אחד הכלים שקיבלתי הוא לדבר ב'שפת האני'. במקום להאשים, 'אתה ואתה ואתה', לדבר על עצמי - להסביר איך אני מרגישה, איך אני הייתי עושה דברים אחרת. למדתי גם לראות את הצד השני בלי לרצות לשנות אותו כך שהוא יהיה מותאם אליי. ברגע שמבינים שהגדולה בזוגיות היא לא לשנות את הצד השני אלא לקבל אותו כמו שהוא, הכול הרבה יותר קל ומשוחרר במערכת הזוגית".
את חושבת שכנשים אנחנו מחפשות גבר שיהיה דומה לנו?
"אני חושבת שאנחנו מחפשות מישהו שימלא את כל התפקידים - שיהיה המאהב, החברה הכי טובה, הקולגה, ההורה, אבל בן הזוג לא צריך להיות הכול. אני מאמינה שאין דבר כזה 'חצאים שמשלימים זה את זה'. כל אחד צריך להיות שלם בפני עצמו, עם האהבות שלו והתחביבים שלו. זה מאפשר לצד השני להתפתח".
את אומרת דברים שהופכים אותך למושלמת למדי וזה מחשיד. יש לך גם חסרונות?
"ודאי", היא צוחקת. "אני צריכה ללמוד לשחרר, להבין שהדברים לא תמיד הולכים כמו שתכננתי ושלא תמיד יש היגיון בכל דבר. לעיתים אני רגישה מדי ולוקחת ללב, מנתחת סיטואציות במקום לזרום עם הדברים. לפעמים אני לא מעריכה את עצמי מספיק ולכן מסתפקת במועט או מפחדת לגשת לדברים. שופטת את עצמי מהר מדי ולחומרה".

6 צפייה בגלריה
שירן כרמל
שירן כרמל
שירן כרמל. "בעבר שפטתי את עצמי לחומרה"
(צילום: שמעון יאיר כהן)

6 צפייה בגלריה
שירן כרמל
שירן כרמל
"כל אחד צריך להיות שלם בפני עצמו". שירן כרמל
(צילום: שמעון יאיר כהן)

את פעילה באפליקציות?
"יש תקופות שיותר ויש שפחות. מרגישה איתן קצת כמו ברכבת הרים - מצד אחד הן מעייפות ומתסכלות, ומצד שני באמצעותן אני זוכה להכיר אנשים שאין סיכוי שהייתי מכירה. אני מודעת ליתרונות ולחסרונות של אפליקציות ההיכרויות למיניהן, אבל אני באמת בגישה שכל דרך להכיר היא מבורכת. אין לדעת מאיפה הוא יבוא והאפליקציה היא בסך הכול צינור".
מה הדבר הכי טוב שיצא לך מהאפליקציות הללו?
"קשר משמעותי של ארבע שנים. האקס שלי ראה אותי באפליקציה שלא הייתי פעילה בה, חיפש אותי בפייסבוק ופנה אליי".
והחוויה הכי גרועה?
"יצא לי לכתוב למישהו בעדינות שפחות מתאים לי והוא התחיל לקלל. הלוואי וכולם היו מבינים שיש בן אדם אמיתי מאחורי המסך".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שלך?
"שיהיה בעל לב טוב, חבר טוב, אכפתי ומתחשב, חברותי, מישהו שאוכל לסמוך עליו, משפחתי, שאפתן, איש שיחה עמוק – שיעניין אותי ושיהיה לנו על מה לדבר. חשוב לי שיהיה בעל חוש הומור וזורם כי חיים רק פעם אחת, וכמובן שרצוי שתהיה משיכה".
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"בעבר היה לי מאוד חשוב להתחתן ברבנות, היום זה משהו שכן הייתי רוצה אבל גם יכולה גם לוותר עליו".
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"חברות, לחלוטין. כל העניין הפיזי בשלב מסוים מתחיל להיעלם, כי כשנכנסים האתגרים האמיתיים של החיים, כבר לא כזה חשוב כמה חתיך הוא ואיזה עיניים יפות יש לו. מה שחשוב זה איזה בן אדם עומד לצידי, אם זה מישהו שידע להילחם יחד איתי ויהיה שם בזמנים הטובים והפחות טובים".
מה ה'דיל ברייקר' שלך?
"גבר שלא רוצה ילדים".

6 צפייה בגלריה
שירן כרמל
שירן כרמל
חברות חשובה ממשיכה. שירן כרמל
(צילום: שירן כרמל)

תארי לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"בעיניי זאת פחות התפאורה ויותר הבחור איתו אני יוצאת לדייט. שיעניין אותי, שיצחיק אותי, שיתעניין בי, שיהיה לי פשוט כיף ונעים איתו עד שלא אשים לב שהזמן עבר".
מה מצחיק אותך?
"אין איזה משהו ספציפי. הפעם אחרונה בה צחקתי המון הייתה בסופ"ש האחרון. ביליתי בירושלים עם חברות, הלכנו ברגל שעות וכל הזמן רק טעינו בדרך וחווינו כל כך הרבה חוויות מצחיקות. זה תלוי עם מי אתה נמצא כדי לצחוק, גם בזה אולי צריך כימיה מסוימת".
מתי בכית בפעם האחרונה?
"שלשום בלילה. שיחה עם חברה טובה על הפחד מבדידות העציבה אותי וגרמה לי לבכות. אני מאוד רגישה ובוכה יחסית הרבה מסרטים, סיטואציות וממחשבות מסוימות".
מהם התחביבים שלך?
"טיולים בארץ ובחו"ל, ספורט, הרצאות, הופעות, קורסים וסדנאות במגוון נושאים, ספרים, ולאחרונה גם כותבת ומצלמת סרטונים על נושאים שונים שמעניינים אותי".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג?
"טיולים, ספורט וכל דבר שיכול להוביל אותי לצמיחה, העצמה והתפתחות אישית".
מהו המקום האהוב עלייך בעולם?
"זה יישמע כמו קלישאה אבל בסוף אני הכי אוהבת ומרגישה בבית בארץ. מרגישה שייכות וביטחון גדולים מאוד וכמובן שגם המשפחה והחברים פה".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"לא מוצאת את עצמי רואה טלוויזיה לבד. יש לי כל כך הרבה דברים אחרים לעשות עם הזמן הפנוי שלי כשאני לבד בבית".

6 צפייה בגלריה
שירן כרמל
שירן כרמל
שירן כרמל. לא פרטנרית לבינג'ים בנטפליקס
(צילום: שמעון יאיר כהן)

איזו מוזיקה את שומעת?
"בנסיעות בעיקר גלגל"צ, באימונים בעיקר דאנס, ובבית להנאתי בדרך כלל ישראלי".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"חברה טובה עם רצון לתת ולעזור, חברותית, עמוקה, אינטליגנטית בעלת ראש פתוח, שאפתנית, אמיצה ומעניינת".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך.
"זכיתי בחביבת הקהל בתחרות 'מיס קריות' כשהייתי בת 18, ועשיתי כמעט כל ספורט אקסטרים אפשרי בשנות העשרים המוקדמות לחיי. עבדתי גם קצת כדוגמנית בפרו, מאוד רציתי ללמוד משחק בעבר והשתתפתי לפני כמה שנים בפרסומות ובסדרות טלוויזיה".
גיל רלוונטי לגבר שירצה לפנות אלייך?
"33-43".
לצאת עם גרוש או עם גרוש פלוס ילדים - זה משהו שבא בחשבון?
"רק בתנאי שהוא רוצה עוד ילדים. כלומר, להקים משפחה חדשה. בנוסף, יש הבדל בין ילד אחד לשלושה. נראה לי ששלושה יהיה לי כבד אבל שניים זה סבבה".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"לפעמים עם המשפחה, לפעמים ארוחה עם חברות ולפעמים בשקט ובכיף עם עצמי, אין משהו קבוע".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?
"מאושרת בזוגיות טובה עם ילדים ועושה את הדברים שאני אוהבת מבחינת עיסוק ותחביבים".
רוצים להתחיל עם שירן? כתבו לה לפייסבוק או לאינסטגרם