5 צפייה בגלריה
היכרות בטינדר
היכרות בטינדר
מי לימין ומי לשמאל. אישה גולשת בטינדר
(צילום: Shutterstock)

בשנים האחרונות הפכו אפליקציות ההיכרויות וטינדר בראשן לספורט הלאומי החדש. רווקים ורווקות מעבירים שעות על גבי שעות במעבר עם האצבע והחלטה אחת: מי לחיים ומי למוות, מי יכול להפוך לדייט בפוטנציה ומי נשלל על הסף. החלטתי לבדוק מהן הסיבות שגורמות לנשים לעשות לגברים סווייפ שמאלה בטינדר. גברים יקרים, אם אתם פעילים במרחבים הווירטואליים, כדאי שתקראו את זה.

"אף אחת לא רוצה להכיר מישהו שלילי"

גלי היא רווקה בת 29 מתל אביב. לאחר הפרידה האחרונה שחוותה, חברתה הציעה לה להוריד טינדר. "בהתחלה לא חיבבתי את הרעיון. אני מורה בבית ספר יסודי ומתתי מפחד שהפרופיל שלי יגיע לאחד ההורים או אפילו לתלמידים חלילה, ואהפוך לדחקה. בסוף התמכרתי לבחירה הרת הגורל הזאת בין החלקה ימינה לשמאלה. מעבר למאצ'ים כיפיים שיוצאים לי משם, אני ממש נהנית לבחון את הפרופילים", היא מספרת.
כשאני בודקת מה גורם לה להחליק שמאלה על בחור, היא עונה: "וואו, מלא סיבות. תמונת פרופיל של מישהו שמחזיק ביד כוס וודקה – הכי שמאלה. גם גברים שמצטלמים מול המראה עם מגבת או עומדים ליד מכונית מסוג למבורגיני או פרארי בחו"ל, זוכים לשמאלה. מבחינתי, זה מעיד על אובר התלהבות ועל חוסר ביטחון, יש פה ניסיון לגרום למישהי לרצות אותך בגלל דברים שטחיים ולא בגלל התוכן האנושי".
עמוק. מה עוד?
"גברים שמציינים את הנתונים הפיזיים שלהם מבריחים אותי. אני לא רופאת משפחה, גובה ומשקל הם לא דברים שקריטיים לי לדעת כשאני מכירה גבר לראשונה. יותר מעניין אותי לדעת בן כמה הוא, מה הוא עושה בחיים, מהם התחביבים שלו ומה הוא מחפש באפליקציה. ההקדמה גם עוזרת לי להבין האם מדובר בבן אדם שאני יכולה לנהל איתו שיחה. לעומת זאת, אני פוסלת על הסף גברים שכותבים דברים שאין בהם עניין או אינטליגנציה כמו: 'מי שלא מתאים לה שלא תפנה אליי' – גבר, זה בריוני. גם אם אתה מחפש רק סקס, יש דרך. אף אחת לא רוצה להכיר מישהו שלילי ולא מזמין".

5 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
לא הבנו, אתה מחפש חברה או לגייס לקוחות? מתוך פרופיל בטינדר
(צילום: מתוך Tinder)

ספיר, רווקה בת 26 מירושלים, מעידה על עצמה שהיא בחורה די פשוטה שלא מחפשת דוגמנים. "אין לי יותר מדי דרישות ואני לא בררנית. בא לי להכיר בחור רגיל. גברים יפים מדי גורמים לי להחליק שמאלה במהירות שיא. סורי, אבל אני יודעת מתי אני לא ברמה. ולפני שתשאלי, זה אפילו לא קשור לביטחון העצמי שלי. אלה שמדגמנים את שרירי האל היווני שלהם עם תמונות של קוביות בבטן ושרירי קיבורת בים או בחדר כושר, ממש מרתיעים אותי. תכלס, זה די מראה מה חשוב להם. אני אעדיף כל בחור חמוד בתמונה רגילה. רק לא גברים שמעלים תמונות שלהם בלי חולצה, בבקשה".
רעות (24) מנתניה משתפת: "אני עושה סווייפ שמאלה לגבר שמצהיר שהוא לא אוהב נשים מקועקעות או מעשנות. לא שאני חושבת שאם אני מקועקעת ומעשנת אז אני בחורה פחות טובה, ואני יודעת שזה עניין של טעם, אבל כאילו, באמת?! מכל הדברים בעולם זה מה שבחרת לכתוב? לא יודעת, זה מרגיז אותי".

חכם סיני אמר

"אין דבר שמוריד לי יותר מגבר שמצטט משפטי מוטיבציה, ואלה שמנקדים – בכלל! מאמי, אני יודעת לקרוא גם בלי קמץ קטן ושורוק. זה לא הופך אותך לחכם", אומרת קארין, בת 31 מתל אביב. "מעבר לזה שאני חושבת שמדובר במשהו מאוד ילדותי, זה קצת ריקני כשחושבים על זה. אשכרה לא מצאת שום דבר לכתוב על עצמך מעבר למשפט בנאלי, ואתה אפילו לא זה שהגה אותו! בעיניי, אפליקציות כמו טינדר, באמבל ואוקיי-קיופיד הן פלטפורמת היכרויות, לא מועדון קריאה. אל תחנך אותי, ספר לי מי אתה".

5 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
מאור, מותק, מה קשור דלת?
(צילום: מתוך Tinder)

מור, בת 29 מחדרה, מטיילת במחוזות הטינדר כבר למעלה משנתיים. היא מספרת שיצאה להרבה דייטים שהגיעו משם, אבל אף אחד מהם לא התהווה לכדי מערכת יחסים. "אני מודה שקשה לי להאמין שגברים אכן נראים כפי שהם מציגים את עצמם בתמונות שלהם, אז אני תמיד מנמיכה ציפיות.
"חוץ מזה, אם הוא בן 30 ויש לו בפרופיל תמונה מהשירות הצבאי עם דרגות סמל על הכתף – מישהו צריך להגיד לו שהוא כבר לא נראה ככה, וזאת לא הולכת להיות אני. זה מבאס וגם קצת מצחיק כי בסוף המטרה היא להיפגש, אז מה נראה להם? שאם הם שיקרו לגבי איך שהם נראים, אנחנו נחליק על זה? ממש לא".

"הילדים בתמונות הם האחיינים שלי"

זיו (25) מאשדוד טוענת שתמונות של גברים עם בעלי חיים זה מקסים וחמוד אבל עם אחיינים זה כבר סיפור אחר. "בין אם הוא כותב שאלו האחיינים שלו ובין אם לא, זה מעצבן אותי. גם כי זה לא סבבה לשים תמונה של קטין באתר היכרויות, וגם כי כל הקטע זה לשים תמונות שלך לבד".
לירון (32) מנתניה הצטרפה לאוקיי-קיופיד בתקופה האחרונה. היא מספרת שנתקלה בתופעה די מוזרה, לפיה גברים נוטים לכתוב את קורות החיים המקוצרים שלהם מתחת לתמונתם: "שמתי לב שהרבה גברים כותבים מגילה על עצמם - איפה הם עובדים, כמה ואילו תארים יש להם, יתרונות, חסרונות, אפילו יצא לי להיתקל במישהו שפירט את כל השפות שהוא דובר. זה קצת מרחיק אותי. אני לא עובדת במחלקת משאבי אנוש ואין צורך להרשים אותי. לפעמים, הכי פשוט זה הכי כובש.
"מהצד השני, אני גם לא מחליקה ימינה לגברים שלא כותבים על עצמם שום דבר כי זה ריקני. צריך למצוא את האיזון. יש גם את אלה שמסתפקים בשורה אחת - 'עובד בהייטק'. יופי, שאמחא לך כפיים? גברים צריכים להבין שלא כל הנשים מחפשות כספומט, ושמקום עבודה לא אומר עליהם כלום, גם לא מעמד סוציו-אקונומי גבוה".

5 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
אתה יודע לנקד. האם זה מספיק כדי להעביר אותך ימינה? לא בטוח
(צילום: מתוך Tinder)

דנה (38) מתל-אביב מחפשת כבר שלוש שנים זוגיות בטינדר. היא מספרת שהיא מחליקה שמאלה כשמישהו כותב פסקה שלמה על מה הוא לא מחפש ובכך מביע התנשאות איומה. באופן דומה, רוני (22) מהרצליה ממהרת להעביר שמאלה גברים עם רשימות מכולת מפורטות מדי: "גבר שכותב דרישות ספציפיות כמו: מעדיף רזות או שמנות, גבוהות או נמוכות, כהות או בהירות, בלייניות או ביתיות, מעשנות או לא מעשנות – ביי! מי אתה בכלל? אנחנו בטינדר, לא במיונים לטקס מלכות היופי. מניסיוני, אלה שכותבים דרישות לא נראים כמו מיליון דולר, בלשון המעטה".

איפה אפי?

להילית (35) מחולון יש קילומטראז' אדיר של שיטוט באפליקציות ובאתרי היכרויות. אחת התופעות שהכי מטרידות אותה היא גברים ששמים תמונה קבוצתית עם חברים או קרובי משפחה: "אני לא אמורה לנחש מי אתה מבין כולם ולהצליב בין כל התמונות. מעריכה את העקשנות על התמונה שבה יצאת יפה, אבל קצת התחשבות. חוץ מזה, לדעתי זה אומר הרבה דברים על הביטחון העצמי שלו. גבר שמשתמש רק בתמונות שלו לצד חברים מפחד להיות לבד או בפרונט".
"אני מתעמקת יותר בתוכן מאשר בתמונות", מצהירה אוריאן, בת 28 מפרדס-חנה, שמשוטטת בבאמבל מאז הקורונה. "קשה לי עם גברים שכותבים עם שגיאות כתיב או לא משתמשים באותיות אית"ן. דבר נוסף שאני פחות אוהבת זה כשבכל התמונות הם מצולמים עם משקפי שמש. זה קצת מוזר".
ואם בדברים מוזרים עסקינן, אז מיקה (30) מראשון לציון מוסיפה: "גברים ששמים רק תמונה אחת – זה מחשיד. אולי הם משתמשים בתמונת פייק. אני בדרך כלל מדפדפת אותם מהר. גם תמונות מטושטשות או כאלה שאינן באיכות טובה גורמות לי לדלג. גברים ששמים רק תמונות שלהם בחליפות – זה באמת הכי מוזר. בואו, אנחנו בישראל, לא בניו-יורק. אין מצב שאתם מתלבשים ככה ביום-יום. תהיו אותנטיים".

5 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
אין מצב שזה אתה. תמונת פיקטיבית בטינדר
(צילום: מתוך Tinder)

דורית (43) מכפר מונש היא גרושה שמחפשת זוגיות לפרק ב' בחייה. לדבריה, גבר שכותב שהוא "מחפש לזרום" או "רוצה משהו דיסקרטי", מוזיל את יתר הנשים באפליקציה. "אני משתגעת מזה", היא אומרת. "נתקלתי גם בגברים שכתבו שהם 'מחפשים קשר בלי לפרק מסגרות'. מילא העובדה שהם נשואים ובוגדים בנשים שלהם, אבל מה אתם כותבים את זה בפרופיל? מעט יושרה פנימית".

אימוג'ים ודיבורים גסים זה מוריד

ואם חשבתם שסמיילי לב ופרצוף קורץ זה מתוק ומתחכם, אולי כדאי שתשקלו זאת שוב. טל (26) מבאר שבע חושבת שזה ילדותי: "בחורים ששמים מלא אימוג'ים זה מוריד ממש. בהתכתבות בוואטסאפ זה סבבה, אבל בפרופיל באפליקציית היכרויות? פחות. לרוב יש הגבלת תווים בטאב שבו אפשר לכתוב על עצמך, אז רצוי לנצל אותם בחוכמה ולא עם מלא אימוג'ים.
"גם דיבור מלוכלך לא מדבר אליי. יש אנשים שכותבים דברים גסים בפרופיל כמו 'מחפש מישהי שאוהבת מין פרוע'. יכול להיות שזה מדליק נשים אחרות, אבל כשאני נתקלת בזה אני רק רוצה להעביר הלאה. זה דוחה אותי".