מי מאיתנו שמחפש זוגיות בעידן של אפליקציות היכרויות יודע שהדבר משול למציאת מחט בערמת שחת. החיפוש הוא אינסופי, וכולל דפדוף ימינה ושמאלה בין פרופילים מבוססי תמונה. במקרה הטוב - אלו תמונות מהמציאות, ובמקרה הפחות טוב - המציאות מכוסה בפילטרים ומלאה במתחזים, או באנשים שחשבו שזה לגיטימי להעלות תמונה מלפני 10 שנים.
ואם כל זה לא מספיק, הרי שגם אחרי שכבר נמצא המאצ' המיוחל, זו לא ערובה להמשך ההתכתבות, וגם אם יצאנו לדייט, יהיה קשה מאוד לדעת מהן כוונותיו של האדם, והאם הוא רציני לגבינו או שאולי הוא סתם מחפש סטוץ.

"יותר מ-60% מהדייטים נכשלים כי התמונות באפליקציה לא מייצגות"

מאיר עיני, יזם סדרתי, נשוי בפעם השנייה ואב לחמישה ילדים, טוען כי בנה אפליקציה שמוודאת שכל מי שמשוחח איתכם הוא אדם רציני שפיו ותמונתו שווים. הוא קרא לה – It Serious. "האפליקציה שלנו מיועדת אך ורק למי שמחפש זוגיות", הוא מבהיר. "כל מי שמחפש כל דבר אחר – זה לא אצלנו והוא גם לא יגיע אלינו. יש אפליקציות אחרות שמיועדות לסטוצים".
את הרעיון לאפליקציה הוא קיבל, תופתעו לשמוע, בהשראת התוכנית "חתונה ממבט ראשון". "צפיתי באחד הפרקים ושאלתי את עצמי איך זה שאנשים מצליחנים שנראים מעולה, באים ואומרים, 'אנחנו לא מוצאים זוגיות'. הם מוכנים לעשות כל דבר, כולל להגיע לתוכנית טלוויזיה, רק כדי למצוא את הזוגיות שהם מייחלים לה. התחלתי להעמיק בנושא, והבנתי שהבעיה היא כלל-עולמית, מורכבת וקשה.
"בעצמי הכרתי את עולם האפליקציות אחרי גירושיי. כל האפליקציות הקיימות היום מציעות עשרות אלפי אנשים שמהם אתם אמורים לבחור אחד. מכאן אתם יוצאים לבליינד-דייט שמתרחש על סמך היכרות מאוד שטחית, ולכן ברוב המקרים נכשל ומותיר שריטה בלב. ניסיתי לחשוב איך אני יכול לפתור את הבעיה, וגמלה בליבי ההחלטה לייצר את האפליקציה הטובה ביותר בעולם למציאת זוגיות. החזון שלי הוא שמיליוני פנויים ופנויות בארץ ובעולם יצליחו למצוא אהבה".

2 צפייה בגלריה
מאיר עיני
מאיר עיני
מאיר עיני. להוציא את הבליינד מהדייט
(צילום: יח"צ)

אז מה הפתרון שמצאת?
"התחלתי להסתכל על הבעיות ולפתור אותן אחת-אחת. הבעיה הראשונה היא שיותר מ-60% מהדייטים נכשלים, מפני שהאדם במציאות נראה אחרת מאשר בתמונות. כדי להתמודד עם הקושי הזה הכנסתי לאפליקציה מערכת לזיהוי פנים, וכחלק מהליך ההרשמה המשתמש חייב לצלם תמונת סלפי. המטרה היא שתראה בדיוק את מי שאתה עומד לפגוש מחוץ לאפליקציה. גילינו שחלק מהאנשים לא אוהבים לחשוף את התמונה שלהם, לכן הכנסנו אפשרות להסתיר את התמונה עם וילון, אבל ברגע שאותו משתמש יענה למישהו בצ'ט, הווילון יורם והתמונה תיחשף. כלומר, לא ייתכן שיהיה פרופיל אנונימי לחלוטין ללא תמונה.
"הבעיה השנייה שזיהיתי היא שאנשים עשויים להיתקע בצ'ט בלי שזה יתקדם לשום מקום, לכן הצ'ט אצלנו מוגבל עד ל-10 מסרים בלבד, וכדי לשמור על הכבוד של המשתמשים יש מאגר של מילים בוטות ומילות גנאי שהמערכת לא מאפשרת להשתמש בהן".
ואיך זה עובד? ב-10 מסרים אמורים להכיר את הבן אדם?
"הרעיון הוא להמשיך מפה לדייט בתוך האפליקציה. בצ'ט עצמו אין אפשרות לרשום מספרים או שטרודל, כך שאין שום אפשרות לרשום את מספר הטלפון או את המייל. הדרך היחידה להמשיך היא להציע דייט וידיאו בתוך האפליקציה. את קובעת יום ושעה, וברגע שהצד השני אישר את המועד, שניכם תעלו לדייט בווידיאו שהמערכת מנהלת".
איך זה מתנהל?
"המערכת מציגה לכם בכל פעם שאלה, ואחרי ששניכם משיבים, מגיעה שאלה נוספת. בסך הכול תתבקשו להשיב על 30 שאלות שנבחרות בצורה רנדומלית מתוך מאגר רחב. מדובר בשאלות שהוכח מחקרית שהן יוצרות חיבור רגשי, ומאפשרות להכיר את הצד השני באמת. הדייט הזה נמשך כשעה שבה אתם חושפים את עצמכם, כשהמטרה בסוף התהליך היא להבין האם אתם רוצים להמשיך ולהכיר את האדם שמולכם.
"בתום 30 השאלות, המערכת תשאל כל אחד באופן אישי האם הוא ירצה להיפגש עם הצד השני. אם אחד מכם אמר 'לא', המערכת לא תצליב את מספרי הטלפון שלכם. במקרה כזה נחסך מכם דייט שהיה נכשל בכל מקרה. רק אם שניכם לחצתם 'כן', המערכת תצליב את מספרי הטלפון שלכם".
"אנחנו מוציאים את ה'בליינד' מהדייט. הרעיון הוא שתצאו מהאפליקציה רק לדייטים שיש להם סיכוי גבוה להצלחה"
"כשתיפגשו בחיים האמיתיים אתם כבר לא תהיו שני זרים", מסביר עיני. "אתם תרגישו שממש הכרתם ויהיו לכם יותר נושאי שיחה. בניגוד לבליינד-דייט רגיל שבו כל אחד עשוי להגיע לדייט עם מטרה אחרת לגמרי, אנחנו יצרנו תהליך שבסופו אתם יודעים בדיוק מה הצד השני רוצה. אנחנו מוציאים את ה'בליינד' מהדייט. הרעיון הוא שתצאו מהאפליקציה רק לדייטים שיש להם סיכוי גבוה להצלחה".
על מה הסיכוי הגבוה הזה מתבסס?
"בניגוד לאפליקציות היכרויות אחרות, שבהן הדגש הוא על איך האדם נראה, רציתי לאפשר למשתמשים לגלות גם את האישיות של האדם. הרבה מאיתנו לא יצאו מהז'ורנל ובכל זאת חיים חיי זוגיות, מכיוון שמצאנו חיבור רגשי שמעשיר את החיים שלנו. השאלות שהכנסנו כחלק מהליך ההיכרות פותחות את לב, חושפות רגשות, וזה מה שיוצר את אותו חיבור רגשי שבלעדיו לעולם לא תצמח זוגיות".

2 צפייה בגלריה
אפליקציות היכרות
אפליקציות היכרות
אפליקציות היכרויות אילוסטרציה. הדגש הוא קודם כל על התמונות
(צילום: Shutterstock)

הדפדוף הראשוני הוא עדיין על פי תמונה?
"הדפדוף הראשוני הוא לפי תמונה, פרטים מינימליים כמו גיל וגובה, וכללנו אפשרות לצרף קטע קול של עד 10 שניות לצד התמונה. בנוסף, תתבקשו לבחור משפט התחלה. יש אפשרות לנסח משפט משלכם או לבחור מתוך מאגר משפטים, ואם לא עשיתם זאת המערכת תבחר בשבילכם. בהמשך, המערכת שולחת את המשפט לאנשים שסימנת בקבוצת הגיל שלך".
זה נשמע קצת מבאס לקבל הודעת מערכת במקום משפט התחלה מקורי וספציפי.
"המטרה היא לייצר אינטראקציה בין המשתמשים ולקרב אותם לזוגיות המיוחלת. אם קיבלת הודעה – את כמובן לא חייבת לענות, אבל אם לא היית מקבלת הודעה, אולי לא הייתה נוצרת אינטראקציה עם אדם שאת עשויה להיות מעוניינת בו".
האפליקציה חינמית?
"כרגע האפליקציה היא בחינם. בעתיד אנחנו נגבה תשלום עבור הדייטים עצמם, החל מהדייט השני. המחיר לדייט יעלה כ-30-40 שקלים, לפי סוג החבילה. תחשבי על זה שב-40 שקלים את יכולה כל יום לצאת לדייט עד שתמצאי את האדם שמתאים לך".
גם לזה צריך חשק, להביא את עצמך במיטבך מול המצלמה.
"האלטרנטיבה היא לצאת לבליינד-דייט. במקרה כזה השקעת בלבוש, נסעת, חיפשת חניה, הרגשת את אי-הנעימות שאופיינית לדייט הראשון, והדייט נגמר בשאלה - מי ישלם את החשבון?
"לעומת זאת, אנחנו מציעים לך לעלות לדייט מהבית, כשאת באזור המוגן והנוח שלך. את פחות פגיעה ויותר משוחררת, ומישהו מנהל לך את הדייט ומאפשר לך להגיע להיכרות מעמיקה של הצד השני. אנחנו מובילים אותך לזוגיות. זה כל כך פשוט.
"בנוסף, אם נוצר קליק, הדייט שתצאי אליו יהיה שונה בתכלית מהדייט שהיית יוצאת אליו בבליינד-דייט רגיל. את תשמחי לצאת לדייט הזה כי את כבר יודעת מי הבנאדם, איך הוא נראה, ושיש בו דברים שמוצאים חן בעיניך. להבדיל, אם לא התחברתם, האכזבה פחות קשה מזאת שעלולה להיווצר בדייט רגיל".
איזה תגובות אתה מקבל?
"בינתיים, עם מי שבדקנו איתם את האפליקציה, התגובות היו דמיוניות. גם מי שנמצא בזוגיות וענה על 30 השאלות שלנו, העיד שהן העמיקו לו ההיכרות וגרמו לו להתאהב מחדש בבן הזוג".