מאור בן נעים הוא איש עסקים ויזם בן 34 המתגורר בתל אביב. הוא מתמחה בשיווק, מרצה ומייעץ בארץ ובעולם, ובימים אלו מסיים לכתוב את הספר הראשון שלו. "אני מאוד הישגי. מגיל צעיר אני מציב יעדים ברורים לכל דבר שאני ניגש אליו בחיים, ולא מוותר עד שאני מגיע אליהם. עברתי הרבה דברים שהפכו אותי להחלטי, מוכוון מטרה וישיר. בניתי את עצמי בעשר אצבעות והגעתי לחיים שתמיד חלמתי עליהם. עכשיו אני בשל מתמיד לבנות חיים משותפים".
יכול להיות שהגעת לחיים שתמיד חלמת עליהם כי התמקדת בקריירה ולא הקדשת מספיק זמן לזוגיות? "הרווקות המאוחרת שלי היא שילוב של כל מיני דברים. הגעתי לבינתחומי כשהראש שלי מפוצץ בשתן של עצמי ועשיתי ערמות של טעויות חברתיות, קטסטרופליות. הגעתי מירושלים, לקח לי זמן להתרגל לאווירה, היו פערי תקשורת שלא היו ניתנים לגישור וזה קצת עיכב אותי. אחר כך, בשנה הראשונה שלי בתל אביב, לא יצאתי בכלל - לא דייטים, לא חברים, רק לימודים ועבודה. ככה עשיתי את המיליון הראשון שלי. באתי מכלום, עם מעט חסכונות וחזון.
"אומרים על מזל גדי שהקסם שלו הוא שהוא נולד מאוד מבוגר וככל שהוא גדל, הוא מרשה לעצמו להשתחרר ולהיות יותר ילד. אני ממש מרגיש שאני טיפוס כזה. לקח לי המון זמן להשתחרר מהתדמית של הבחור שאין לו, היה לי חשוב לדאוג למשפחה שלי. וכן, יש גם את עניין הגובה. אני מטר שבעים והרבה פעמים נשים פוסלות על זה. בעולם האפליקציות השטחי זה משחק תפקיד".
"בשנה הראשונה שלי בתל אביב לא יצאתי בכלל - לא דייטים, לא חברים, רק לימודים ועבודה. ככה עשיתי את המיליון הראשון שלי. באתי מכלום, עם מעט חסכונות וחזון"
מאור מספר שהוא פעיל באפליקציות אבל מבחינתו, מדובר בסיוט. "זה כמו להיות תקוע באמצע הים על סירת גומי ולהיות כל כך צמא עד שאתה מחליט לשתות מי ים. לשנייה אתה מרגיש שאתה שותה אבל זאת בעצם נשיקת מוות".

5 צפייה בגלריה
מאור בן נעים
מאור בן נעים
מאור בן נעים. "אפליקציות הן נשיקת מוות"
(צילום: גילי אביאני)

וואו, תיאור קשה. "זה מה שזה. אתה אומר לעצמך, טוב, אני לא רוצה להיות קורבן, מהמסכנים שיושבים לבד בבית ומרחמים על עצמם, אז אני אעשה פעולה אקטיבית, ואז אתה משקיע - מצטלם, כותב טקסט מהלב ומקבל אחוז המרה של כלום מבחינת מאצ'ים, או שהם בכלל לא רלוונטיים עבורך, ואז אתה מרגיש הכי רע בעולם. כאילו שאתה מכוער. האפליקציות הפכו את המציאות למצב של אוליגרכים מול הומלסים, ואין שום דבר בין לבין. מי שמצטלם טוב ויש לו ריבועים - אוליגרך, מי שלא - הומלס. יש גם אינפלציית גברים ואז אנחנו צריכים לעבוד פי חמש בשביל להשיג מישהי".
מה, אין אפילו דבר אחד טוב שיצא לך משם? "אולי הרגשה רגעית של שפע מדומיין. הבעיה היא שאני טוב יותר בצורה ורבלית. אני רואה הבדל עצום בין איך שבחורה מדברת כשאנחנו מכירים באפליקציה, שזה הרבה יותר קצר, לבין מה שקורה במציאות. באפליקציות משפט אחד לא במקום והיא מפסיקה לענות. למה אנשים מתנהגים בצורה זוועתית כל כך?".
"אתה אומר לעצמך, אני לא רוצה להיות קורבן, מהמסכנים שיושבים לבד בבית ומרחמים על עצמם, אז אני אעשה פעולה אקטיבית. ואז אתה משקיע, מצטלם, כותב טקסט מהלב ומקבל אחוז המרה של כלום מבחינת מאצ'ים, ומרגיש הכי רע בעולם"
מה החיסרון שלך? "מאוד אכפת לי מאנשים שקרובים אליי ויש לי נטייה לקחת ללב. עם השנים למדתי למנן את התחושה הזאת ולהבין שלא תמיד ניתן לשכנע אנשים בצדקת דרך מסוימת".

5 צפייה בגלריה
מאור בן נעים
מאור בן נעים
בנה את עצמו בעשר אצבעות. מאור בן נעים
(צילום: גילי אביאני)

מה זאת אהבה מבחינתך? "המקום הבטוח בעולם כששקט וכשרועש. להיות שם האחד בשביל השנייה גם כשקשה, לצחוק ביחד, לדעת לדבר על הכול בפתיחות מקסימלית".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון? "כן, קרה לי כבר פעמיים בחיים שהתאהבתי ממבט ראשון. זה מדהים אבל אני לא מחפש את זה, מאמין שאהבה טובה ובוגרת נראית אחרת".

"אני זוכר את עצמי ישן עם בחורות ובטוח שעליי לשחק משחק כדי שזה יהיה אמיתי"

מאור מספר ש"על הנייר" הוא רווק כבר שלושה חודשים, אבל למעשה הוא רווק מאז ומעולם. היו לו כל מיני מערכות יחסים אבל אף אחת מהן לא הרגישה לו כמו בית: "אני זוכר את עצמי ישן עם בחורות ובטוח שאני צריך לשחק איזשהו משחק כדי שזה יהיה אמיתי. או חושב לעצמי שהנה, עוד שניה זה נגמר.
"לא האמנתי שזה אמיתי, שמישהי יפה עם עיניים ירוקות, שכיף לה איתי, שאנחנו שומעים יחד מוזיקה ונהנים בשיחות משותפות, תרצה אותי. ואז הייתי מחרב את זה, כמעט תמיד, בכל מיני צורות. לקח לי הרבה זמן ללמוד ולהאמין שמגיע לי טוב".
וואו. "השיעור האחרון היה ממישהי ששברה לי את הלב לפני חודש בערך. הכרנו לפני שנה, התאהבתי בה ממש, כבר בדייט הראשון, על הבר ב'אימפריאל' בדובאי. אפשר לומר שהייתי די 'נידי'. נפגשנו ארבע פעמים תוך עשרה ימים וזה הלחיץ אותה. היא החליטה לחתוך, ניסיתי לחזור אליה כמה פעמים והיא לא רצתה. בפברואר האחרון שוב יצאנו, היה דייט מעולה, דיברנו כמעט כל יום והלך אחלה. בדייט השלישי היא שוב אמרה שהיא מרגישה שזה סוגר עליה, וחתכה. לא נתנה צ׳אנס. זה מבאס כי לא שיחקתי משחקים, הייתי באמת אני. כמובן שמיד ביקרתי את עצמי על כך".
באסה. אז אתה בעצם לא משחק משחקים. "ממש לא, אבל אולי אני צריך", הוא מחייך. "לפעמים אני חושב שאולי עבור נשים מסוימות יש לזה ערך. לא יודע לענות על זה. אני מרגיש מוכן ופנוי לדבר האמיתי, מחפש רק מישהי אחת לחיות איתה את החיים, להקים משפחה ולעשות כיף".

5 צפייה בגלריה
מאור בן נעים
מאור בן נעים
מאור בן נעים. כשהגיע לתל אביב התרכז בלעבוד ובלעשות כמה שיותר כסף
(צילום: גילי אביאני)

מה הבנת על עצמך במערכות יחסים? "הבנתי שמערכות יחסים קמות ונופלות על תקשורת. משיכה היא דבר חשוב אבל כדי להצליח באמת צריך ללמוד לדבר את אותה שפה".
מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים? "תקשורת והומור, שהוא הכלי הכי מדהים בעולם. אפשר לעבור כמעט הכול בעזרתו. החלום שלי זה למצוא מישהי שגם במצב הכי נורא בעולם נוכל להחליף מבטים ולצחוק".
מה מעליב אותך? "כשלא מכבדים את הזמן וההשקעה שלי, או כשאני מנסה לעשות טוב למישהו ונתקל בחוסר הבנה".
מי ה'טייפ' שלך? "מישהי שיודעת ליהנות גם מהחומר וגם מהרוח. מישהי שהיא גם וגם. שהיא אשת שיחה, אוהבת ספורט ובעיקר מסעות משותפים - טיסות, מסעדות, בילויים, חברים. שלא תקבל את השניצל במסעדה ותוך שנייה תעלה לסטורי. אף אחת מהבנות שיצאתי איתן לא הייתה אקטיבית מדי ברשתות וגם אני לא כזה. לא סובל סטורי לשם הסטורי, תוכן שהוא ריק וגם לא ברמה גבוהה במיוחד. בנות כאלה ממש מורידות לי. רוצה שתהיה עמוקה ולא שטחית".
חתונה - ברבנות, אזרחית או מוותר? "מה שנחליט ביחד. אני פתוח בנושא הזה".
דעה פוליטית? "לא מכניס את זה לבית ולא חי את זה. יודע לכבד דעות אחרות כל עוד לא לוקחים שום דבר לקיצון".
עישון? "לא מעשן וזה דיל-ברייקר".
"אף אחת מהבנות שיצאתי איתן לא הייתה אקטיבית מדי ברשתות וגם אני לא כזה. לא סובל סטורי לשם הסטורי, תוכן שהוא ריק וגם לא ברמה גבוהה במיוחד. בנות כאלה ממש מורידות לי. רוצה שתהיה עמוקה ולא שטחית"
טווח גילים שאתה מחפש? "34-24, למרות שהגיל פחות משנה, הבגרות והבשלות יותר חשובות".
גרושה עם ילדים או גרושה בכלל? "מעדיף מישהי בסטטוס שלי, אבל יצאתי כבר עם גרושה כך שאין לסטטוס הזה משמעות".
מה יגרום לך לוותר על אישה? "דרמה וחוסר תקשורת. מערכת יחסים טובה אמורה להרגיש כמו בית. לשנינו אמורה להיות היכולת להביע את עצמנו, לצחוק, לבכות ועדיין להיות רגועים ובטוחים שהצד השני יכיל אותנו. שזה לא ישנה לרעה את האופן שבו הוא רואה אותנו".

5 צפייה בגלריה
מאור בן נעים
מאור בן נעים
מאור בן נעים. מחפש זוגיות שתרגיש כמו בית
(צילום: גילי אביאני)

תאר לי את הדייט המושלם. "דייט שבו אני ובת הזוג הפוטנציאלית נמצאים בתוך ה'זון' שלנו, לא מפחדים להשמיע דעה מנוגדת, להזמין את מה שבאמת בא לנו לאכול, צוחקים כשמשהו מצחיק וקשובים כשהצד השני מדבר, בלי לנסות להגיד דברים באופן מאולץ ולחשב כל הזמן מה הצד השני מצפה שנאמר".
מה אתה עושה בזמנך הפנוי? "אוהב לנקות את הראש עם ספר טוב או להמשיך לכתוב את הספר שאני כותב בשנה האחרונה. מאוד אוהב לגלות מקומות חדשים ומלונות חדשים, ברמה שמבחינתי לעבור כל יומיים למלון אחר כשאני מטייל. אני גם ממש טוב בלארוז מזוודות".
מהו המקום האהוב עליך ולמה? "נתב"ג. אני מעביר הילוך והופך להיות ב'מוד' אחר. כל טיול שהיה לי שינה בי משהו באופן מסוים. כבר ראיתי המון מקומות בעולם אבל לא ראיתי אותם דרך העיניים של האישה שאני אוהב".
מה מצחיק אותך? "שחר חסון".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה? "כשראיתי בחדשות את הלוויה של אחת המשפחות מהפיגועים האחרונים. זה גמר אותי".
איזו מוזיקה אתה שומע? "ממלך האריות ועד לארמין ואן ביורן, או שירים ישראלים כמו של עדן חסון ועומר אדם".

5 צפייה בגלריה
מאור בן נעים
מאור בן נעים
נתב"ג הוא המקום האהוב עליו בישראל. מאור בן נעים
(צילום: גילי אביאני)

ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך. "עשיתי כמעט את כל הקורסים של טוני רובינס".
איך חברים שלך היו מתארים אותך? "שנון, מצחיק, אינטליגנט, איש שיחה שיודע לתת את העצה הנכונה ברגע הנכון".
מה אתה עושה בימי שישי בערב? "ארוחה עם המשפחה או מפגש עם חברים בבית, פותחים בקבוק יין טוב ומדברים".
אז איפה אפשר להתחיל איתך? "באינסטגרם, בפייסבוק או בדיוטי-פרי".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים? "אבא ובעל במשרה מלאה, בוחר בצורה עצמאית לחלוטין כמה לעבוד ועם מי לעבוד, משפיע על החיים של אנשים לטובה ומעביר את הידע שצברתי הלאה לכמה שיותר אנשים בתשוקה".

רוצות להתחיל עם מאור? כתבו לו לפייסבוק או לאינסטגרם