מיכל משה (38) נולדה בקריית טבעון אך בארבע השנים האחרונות היא מתגוררת בטירת הכרמל. היא עובדת כאחות חדר ניתוח בבית חולים בחיפה, ומגדלת את בתה בת השש כאם יחידנית. "אני לא מכירה שום דבר אחר מלבד הורות יחידנית. באפריקה, שם חייתי במשך שנתיים, הכרתי את האבא של הבת שלי. הוא לא ישראלי. למעשה, מהרגע שהיא נולדה אני לבד. הוא לא עזר לי אף פעם, אבל אני לא צריכה מישהו שיעזור לי, אני יודעת שאני יכולה להסתדר לבד, אבל כן הייתי רוצה להתאהב", היא מודה ביושר. "אני מתה להכיר מישהו ולעשות איתו עוד ילדים מדהימים".
אז בעצם מעולם לא התחתנת?
"מעולם לא. האקס שלי גרוש ולא הסכים להתחתן בשנית, ואולי בגלל זה היום אני מבינה שאני ממש רוצה חתונה. מאוד קל לפרק קשר כשאין את החוזה הזה. חתונה היא סוג של חוזה שאומר – 'אני מוכן לעשות הכול על מנת שזה יצליח'".

5 צפייה בגלריה
מיכל משה
מיכל משה
מיכל משה. "היום אני מבינה שאני רוצה חתונה"
(צילום: אלבום פרטי)

את חושבת שזה לא הצליח כי לא הייתם נשואים על הנייר?
"לא רק. נכנסתי להיריון, אפילו חשבתי על לעבור לגור במדינה שלו עד שגיליתי שהוא בגד בי בזמן ההיריון עצמו. סלחתי לו וניסינו עוד שנה אבל זה לא באמת עבד. סלחתי לו כי ידעתי שיש לי ילדה שהולכת להיוולד ורציתי לעשות הכול בשבילה, אבל במבט לאחור זה לא היה הדבר הנכון לעשות כי אומנם סלחתי אבל לא שכחתי. בפנים ידעתי וזכרתי".
"חשבתי על לעבור לגור במדינה שלו עד שגיליתי שהוא בגד בי בזמן ההיריון. סלחתי לו וניסינו עוד שנה אבל זה לא באמת עבד, כי אומנם סלחתי אבל לא שכחתי"
מעניין. מה זאת אהבה מבחינתך?
"לקום בבוקר ולהבין שהאדם שנמצא לידי חשוב לי ושאני רוצה שהוא יהיה מאושר ובריא. אהבה זה כשאת לא רק מוכנה, אלא גם רוצה לחלוק איתו מנות במסעדה. זה ללכת יד ביד גם כשכבר יש לכם נכדים. זה לצעוק מכל הגגות שאני שלו והוא שלי".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אני מאמינה באהבה ממבט ראשון לילד שנולד. אי אפשר להסביר איך תוך שניה אתה אוהב אותו ודואג לו. בעניינים רומנטיים אני מאמינה בהידלקות ממבט ראשון".

5 צפייה בגלריה
מיכל משה
מיכל משה
מיכל משה. "לצעוק מכל הגגות שאני שלו והוא שלי"
(צילום: אלבום פרטי)

"את מכירה את הבנות האלה שלא מבינים איך הן לבד? אז אני כזאת"

מיכל מספרת שהיא רווקה כבר שנה, ושהפעם האחרונה שהייתה בקשר עם מישהו בהחלט שברה לה את הלב: "הכול היה מושלם מכל הבחינות - גם בזרימה, גם בקצב וגם בתחושות של שנינו. זה היה כמו כפפה ליד. גם הילדים הסתדרו מעולה, שזה משהו שהוא לא כזה טריוויאלי. ואז זה קרה - יצאנו לסופשבוע עם הילדים ופתאום נפל לו אסימון. הוא הבין שהוא לא מעוניין בעוד ילדים. כמובן שמתחילת הקשר הבהרתי שאני מעוניינת בעוד ילד, ועל כן זה היה דיל-ברייקר. זאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שהבנתי שזה עד כדי כך חשוב לי, שאני מוכנה לפרק הכול עבור ההזדמנות להיות אמא שוב.
"עד היום התפשרתי בכל כך הרבה דברים עם בני זוג, שמתי את ההעדפות שלי בצד כדי שדברים יצליחו, אבל ברגע ההוא הבנתי שאו-קיי, סטופ. זה לא משנה כמה האהבה וההתאמה גדולים, אני לא מעוניינת לוותר על ילדים. את מכירה את הבנות האלה שלא מבינים איך הן לבד? אז זאת אני. לא חשבתי שאהיה אם חד-הורית אי פעם. אנשים רואים אותי כבחורה חזקה ועצמאית וזה נכון, אני עושה עם הבת שלי הכול ולבד, אבל לפעמים גם אני רוצה להישען על מישהו, רוצה שיתופיות. אני חושבת שלהביא לעולם ילד עם בן זוג זה דבר מופלא ואני יודעת שגם הבת שלי מאוד רוצה את זה. היא מתפללת על זה בכל פעם שהיא מדליקה נרות שבת וזה נורא חמוד".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאני נותנת מעצמי יותר מדי והרבה פעמים מבטלת את הרצונות שלי. למדתי גם שכשאני אוהבת זה עד הסוף, כמו שכשאני לא אוהבת זה עד הסוף״.
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"כנות, פתיחות, צחוק ולשדר על אותו הגל".
את הנוכחות שלה באפליקציות צמצמה ממש לאחרונה: הייתי שם עד לפני חודש והתייאשתי. כמות ההודעות שאני מקבלת מגברים נשואים שמחפשים את הטרף שלהם היא עצומה. גם קשה לי עם תמונות או עם משפטים, מעבר לזה שהם לא משקפים בני אדם, אני לא מצליחה להימשך ככה. אני יכולה לפסול על תמונה או על זה שמישהו כתב 'שלוש' במקום 'שלושה'. גם גברים בני 40 פלוס שמחפשים דברים זמניים, אני לא מצליחה להבין את זה. אולי אחזור מתישהו, לא כרגע".
"גם אני רוצה להישען על מישהו, רוצה שיתופיות. אני חושבת שלהביא לעולם ילד עם בן זוג זה דבר מופלא ואני יודעת שגם הבת שלי מאוד רוצה את זה. היא מתפללת על זה בכל פעם שהיא מדליקה נרות שבת"
מה הדבר הכי טוב שכן יצא לך מהאפליקציות?
"הכרתי חברים לחיים וגם נהניתי קצת על הדרך".
מהי החוויה הכי גרועה?ֿ
"הכרתי מישהו, עברנו לוואטסאפ, דיברנו ואחרי שהסברתי לו שזה לא ילך, הוא לא הבין והתחיל להטריד אותי. הוא כל פעם ניסה עוד, ובהתחלה הדפתי בעדינות עד שזה כבר הפך להיות מטרד. לא נראה לי שנשבר לו הלב מזה אבל".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך?
"מישהו שכמעט לא דיבר והרגשתי שאני צריכה לדובב אותו".

5 צפייה בגלריה
מיכל משה
מיכל משה
מיכל משה. תמיד מוכנה לטייל
(צילום: אלבום פרטי)

איך זה מסתדר, לצאת לדייטים כשאת אמא, ועוד לבד. לא קשוח?
"אם זה לא באזור חיפה אז כן כי יש אופרציה, היא צריכה לישון אצל סבא וסבתא וזה בלאגן. אני גם קמה בכל בוקר בחמש לעבודה בבית החולים, אז אני לא מהבלייניות שיוצאות עד שתיים בלילה. כל עוד זה במטרופולין של חיפה, הכול סבבה, עם אזור הצפון או המרכז יותר קשה לי. אני לא יכולה להשקיע את מה שאני רוצה להשקיע ולהיפגש רק פעם בשבוע וזה מעפן".
תארי לי את הדייט המושלם.
"פאב, מוזיקה טובה, בירה או יין והרבה צחוקים".
מה מעליב אותך?
"כנות – בייחוד כשהיא קצת ישירה מדי ואז זה פוגע. בעיקר מאנשים שלא ממש מכירים אותי".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך ולמה?
"הוא חייב להיות מצחיק ושנון, שיבין את הראש שלי, שיהיה אסרטיבי, חכם וטוב לב. נדיבות חובה".
מי הטייפ שלך?
"המושבניק המטופח. חייב להיות מישהו שחי ונושם את האדמה, שאוהב לסיים את היום עם בירה או יין. שרוצה להקשיב לי, שאוהב לטייל ולראות מקומות חדשים".
מיכל לא סתם בחרה בטיילן בתור טייפקאסט לזוגיות איתה. היא מאוד אוהבת לטייל בארץ ובחו"ל, ותמיד תמצאו אצלה בבגאז' סנדלי שורש, פק"ל קפה וכיסאות מקופלים לכל הזדמנות שלא תבוא. היא מעידה על עצמה שהיא לא מפחדת משינויים ומתאקלמת בקלות בכל מקום. "אני גם אוהבת מאוד לקרוא, לשמוע מוזיקה, לראות סרטים, לבשל ולאפות - שזאת התרפיה שלי, לטייל או סתם לשבת בים".
"קשה לי מאוד עם אנשים פנאטים, לא משנה לאיזה כיוון, ובטח עם כאלה שסוגדים ומהללים את ביבי. אנשים קיצוניים זה לא בשבילי"
חתונה - ברבנות, אזרחית או מוותרת?
"מעדיפה ברבנות אבל זורמת גם על אזרחית. העיקר הטקסיות".
דעה פוליטית היא עניין מבחינתך?
"כן, קשה לי מאוד עם אנשים פנאטים, לא משנה לאיזה כיוון, ובטח עם כאלה שסוגדים ומהללים את ביבי. אנשים קיצוניים זה לא בשבילי".
עישון?
"לא מעשנת ומעדיפה מישהו שלא שמעשן. מדי פעם באירועים זה לא נורא, אבל לא מעבר".

5 צפייה בגלריה
מיכל משה
מיכל משה
מיכל משה. "עד היום התפשרתי בכל כך הרבה דברים עם בני זוג"
(צילום: אלבום פרטי)

טווח גילים שאת מחפשת?
"באהבה אין חוקים אבל צריך לחשוב גם על העתיד אז 46-35 נראה לי סבבה".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל – משהו שיכול לבוא בחשבון?
"בטח, כל עוד הוא רוצה לעשות עוד ילדים".
מהו המקום האהוב עלייך ולמה?
"אני אוהבת לעלות לגג בשוק תלפיות בחיפה ופשוט לשבת שם, להסתכל על מפרץ חיפה ולנשום את האוויר. זה עושה לי ריסטרט, גם אם זה רק לכמה דקות".
מה מצחיק אותך?
"הבת שלי מצחיקה אותי ממש וגם הומור שנון או מטומטם".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"לפני חודש. הייתה לי שיחה לא נעימה עם האבא של הבת שלי".

5 צפייה בגלריה
מיכל משה
מיכל משה
מיכל משה. בחמש בבוקר היא כבר בעבודה
(צילום: אלבום פרטי)

הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"פאודה".
איזו מוזיקה את שומעת?
"שנות ה-90, עלי בוטנר, אמיר דדון".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך.
"אני רק נראית קשוחה וקוצנית, מי שמכיר אותי באמת יודע שבפנים אני ממש רכה ומתוקה, רומנטיקנית חסרת תקנה".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"מנהיגה".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"ממשיכה להתגורר באזור חיפה, נשואה עם עוד שני ילדים, כנראה בתפקיד אחר בעבודה ויוצאת לחופשות בכל הזדמנות".

רוצים להתחיל עם מיכל? שלחו לה הודעה לפייסבוק או לאינסטגרם