"רוב חיי הייתי במערכות יחסים ארוכות. לא היו לי תקופות של הוללות", מעיד על עצמו רווק השבוע שלנו, דור סולומון בן ה-31. "אני אדם מאוד זוגי. לפני חצי שנה הסתיים לו פרק של מערכת יחסים שארכה ארבע שנים. לצערי, בגלל תקופה עמוסה מבחינה מנטאלית, לא היה לי פנאי להכיר עד עכשיו, אבל היום אני מרגיש שאני לגמרי שם ופתוח להיכרות חדשה", הוא אומר באופטימיות.
מה קרה לזוגיות האחרונה שלך?
"אני לא רוצה לצלול יותר מדי פנימה מתוך כבוד ומתוך הבנה שיש כאן שני צדדים לסיפור, אבל השורה התחתונה היא שעברנו לגור יחד ואחרי שעשינו את הצעד הזה, כי מן הסתם היינו בכיוון של חתונה, הפרספקטיבה קצת השתנתה. גילינו שיש בינינו המון פערים שלא טיפלנו בהם נכון מבחינה תקשורתית, לא הצלחנו לגשר עליהם עד שזה נגמר".

4 צפייה בגלריה
דור סולומון
דור סולומון
דור סולומון. הזוגיות האחרונה הייתה אמורה להסתיים בחתונה
(צילום: אוסף פרטי)

"עולם האפליקציות השפיע לרעה על היכולת לקיים תקשורת בסיסית"

הוא עוסק במערכות מידע בתחום הפיננסי ומתגורר בתל אביב. הוא מעיד על עצמו שהוא טיפוס חברותי שאוהב לצאת לבלות, אבל באותה מידה הוא גם יודע להעריך ערב ביתי מול הטלוויזיה. "אני משתדל לעשות ספורט, לרכב על אופניים ולטייל כמה שיותר.
"מבחינה זוגית אני הטיפוס המכיל. ברוב מערכות היחסים שלי הייתי סוג של עוגן עבור האדם שלצידי. לפעמים אני שומר בבטן את מה שאני מרגיש, בגלל שאני לא בטוח שאדע לדברר את זה כמו שצריך או בגלל שאני חושש לפגוע. אני לא כל כך מוצא את עצמי בעולם האפליקציות, וחושב שהוא השפיע לרעה על היכולת של אנשים לקיים תקשורת בסיסית, גברים ונשים כאחד".
"כשאני חושב על שברון לב, זה ישר מקפיץ לי אסוציאציה למה שמראים לנו בסרטים - דרמה רומנטית, קופסת טישו והרבה גלידה מול הטלוויזיה. אני לא שם, אבל האם ירדו לי דמעות בגלל אהבות שנגמרו? חד-משמעית כן"
מה זאת אהבה מבחינתך?
"אהבה היא הרצון להתעורר כל בוקר לצד אותו אדם, ולהירדם לצידו בסופו של אותו היום".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"לא יודע. האהבה הראשונה שלי הייתה בגיל 16 וזאת הפעם היחידה שהתאהבתי ממבט ראשון".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"בכל פעם כשאני חושב על שברון לב, זה ישר מקפיץ לי אסוציאציה למה שמראים לנו בסרטים - דרמה רומנטית, קופסת טישו והרבה גלידה מול הטלוויזיה. אני לא שם, אבל האם ירדו לי דמעות בגלל אהבות שנגמרו? חד-משמעית כן, ויותר מפעם אחת".

4 צפייה בגלריה
דור סולומון
דור סולומון
דור סולומון. "אני העוגן של בנות הזוג שלי"
(צילום: אוסף פרטי)

מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"הבנתי שיש לי הרבה מה להעניק לצד השני, ושאם משהו לא מסתדר אני לא צריך לחשוב באופן אוטומטי שהטעות היא אצלי ולקחת את האחריות על הקשר, כי תמיד יש שני צדדים למטבע".
מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"תקשורת טובה, כי בלעדיה אי אפשר להתקדם או להתפתח. זוגיות היא ריצה למרחקים ארוכים, ותמיד יש על מה לעבוד ומה לתקן. לכן היכולת לדבר על הדברים ולנסות לפתור את מה שצריך היא הכרחית".
אתה פעיל באפליקציות?
"לצערי, אני לא יוצא הרבה כמו שאני באמת רוצה בגלל אילוצי עבודה ולימודים, אז אני נאלץ לנסות את מזלי גם דרך האפליקציות, למרות שאני ממש לא מתחבר אליהן. מאוד קשה לייצר שם תקשורת סבירה וכל הפורמט הזה גרוע לדעתי".
מה מעליב אותך?
"כשאין כבוד הדדי באינטראקציה או כשמזלזלים באינטליגנציה הבסיסית שלי. אישית, אני מעדיף את האמת, גם אם היא 'מכוערת', ושלא יחפשו תירוצים או ילכו סחור-סחור. מעדיף שיגידו לי פשוט 'לא'. אני חושב שזה בסדר גמור. כל אחד עם האמת שלו".
אני מרגישה שזה יושב על משהו שקרה לך. אני טועה?
"יצא פעם שמישהי התחילה איתי באינסטגרם והתכתבנו. יצאנו לדייט אבל היה משעמם להחריד ומתוך נימוס נתתי לזה צ'אנס. בשלב מסוים הלכתי לשירותים וכשחזרתי לשולחן, הבחורה עשתה את תרגיל 'הצלצול הגואל'. זה היה כל כך שקוף שזה כבר היה משעשע. שלחתי אותה לדרכה והזמנתי חשבון. כנראה שלא רק אני השתעממתי", הוא צוחק.
אילו תכונות אתה מחפש באישה שתהיה איתך ולמה?
"אני מחפש אישה משפחתית כי אני אדם מאוד משפחתי וחשוב לי שנהיה מחוברים לשני הצדדים בצורה טובה. שנית, חשוב לי שתהיה לה את חלקת האלוהים הקטנה שלה. לדעתי, כל אחד צריך שיהיה לו את המקום הפרטי שלו. אני חושב שזה עוזר לשמור על איזון".
מי הטייפ שלך?
"אין לי טייפ-קאסט. הראש שלי אף פעם לא הכתיב לי במי להתאהב ואת מי לאהוב".

אהבה היא לא הכול

על השאלה המעצבנת, "למה אתה עדיין רווק?", דור עונה לי בכנות מעוררת השראה: "אם היית שואלת אותי לפני 10 שנים איפה אהיה בגיל 31, כנראה שהייתי אומר לך שכבר אחרי חתונה, עם ילד או ילדה. אבל החיים לקחו אותי למקום אחר, דרך הרבה מערכות יחסים שלמדתי מהן המון. הבנתי שאהבה היא לא הכול, היא אומנם חשובה, אבל יחד איתה יש המון מרכיבים שצריכים להתקיים. אני יודע, זה לא משהו שאמורים לחשוב עליו בהתחלה וזה לא כזה רומנטי, אבל לצד הרגש, אני כן רציונלי וחושב על הצעד הבא, לטוב ולרע".
חתונה - ברבנות, אזרחית או מוותר?
"אני מגיע ממשפחה מסורתית אבל לא מקיים אורח חיים דתי. אני כן רוצה להתחתן ברבנות לאור העובדה שמחצית מהאורחים שלי כנראה לא יגיעו לחתונה מסוג אחר".
דעה פוליטית היא אישיו?
"אני מתעניין בפוליטיקה אבל היא לא מרכז החיים שלי, ולכן זה לא אישיו מבחינתי".
עישון?
"עישנתי בעבר והפסקתי. עישון זה עניין של הרגל ובחירה, אז אני לא רוצה לפסול מראש היכרות טובה על בסיס הדבר הזה".
טווח גילים שאתה מחפש?
"33-26".

4 צפייה בגלריה
דור סולומון
דור סולומון
דור סולומון. בגיל 16 התאהב ממבט ראשון
(צילום: אוסף פרטי)

גרושה עם ילדים או גרושה בכלל, זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"אף פעם לא חשבתי על זה כאופציה. מניח שגרושה ללא ילדים זה משהו שלא הייתי פוסל על הסף".
"הבנתי שאהבה היא לא הכול. היא אומנם חשובה, אבל יחד איתה יש המון מרכיבים שצריכים להתקיים. אני יודע, זה לא משהו שאמורים לחשוב עליו בהתחלה וזה לא כזה רומנטי, אבל לצד הרגש, אני כן רציונלי"
מה יגרום לך לוותר על מישהי?
"חוסר אמון. את זה אי אפשר לתקן מבחינתי. על כל השאר אפשר וצריך לעבוד ביחד".
תאר לי את הדייט המושלם.
"זה לא המקום כמו התקשורת והכימיה ההדדית. כשאתה מסתכל בשעון ולא קולט שכבר עברו שלוש שעות מאז שהתיישבתם".
על איזה תחביב לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בת הזוג שלך?
"אני לא מבין למה צריך לוותר על התחביבים שלך בשביל בן/ת הזוג, במיוחד אם מדובר בדברים שעושים לך טוב. כל אחד צריך שיהיה לו משהו מעבר לזוגיות. אצלי זה דייג עם חברים מהעבודה. זה מנקה לי הראש, מעודד אותי לקום מוקדם בבוקר ולנסוע לים לכמה שעות, וזה יותר טוב ממדיטציה".
מה מצחיק אותך?
"מאוד אוהב הומור אמריקאי".

4 צפייה בגלריה
דור סולומון
דור סולומון
דור סולומון. אל תוותרי על התחביבים שלך
(צילום: אוסף פרטי)

מה היית בגלגול הקודם?
"אני לא מאמין בגלגול נשמות".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"'חברים'. מדובר בחסך מהילדות שאף פעם לא סיימתי עד הסוף. הייתי חייב לסמן על זה 'וי'".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"אם מישהו יסתכל על הספרייה בספוטיפיי שלי, הוא ככל הנראה יחשוב שנולדתי בשנות ה-70-80".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"לא אוהב להעיד על עצמי אבל נראה לי שיגידו שאני חבר טוב וטיפוס מצחיק".
מה אתה עושה בימי שישי בערב?
"בדרך כלל ארוחת שישי עם המשפחה. אוכל זה מעייף".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"עצמאי בתחום הביטוח, נשוי עם ילדים, גר באיזה מושב או קיבוץ. אני תל אביבי כרגע רק כי זה נוח לי".
רוצות להתחיל עם דור? שלחו לו הודעה לפייסבוק או לאינסטגרם