"אני לא פה ולא שם", אומרת רווקת השבוע שלנו, בת אל בועז בת ה-37. "אני כן שומרת שבת אבל לא מתלבשת צנוע. לא מפריע לי לצאת עם גבר חילוני, אבל אני כן מצפה שהוא יכבד את המקום של הדת בחיי ושזה יהיה הדדי". היא מתגוררת בתל אביב, עוסקת בהשקעות פיננסיות בשווקים בינלאומיים, ומעידה על עצמה שהיא "קופסת הפתעות שלא משעמם איתה לרגע".
יצא לך לצאת עם מישהו שנושא שמירת השבת פחות התאים לו?
"כן. לפני כמה זמן הייתי בדייט עם מישהו, סיפרתי לו את העובדה הזאת על עצמי, והוא לא היה מוכן לוותר על השבתות שלו ולתת לזה צ'אנס. חבל, היה לו וייב ממש טוב. דיברתי איתו על כך כי חשוב לי להיות שקופה כבר על ההתחלה. מי שקשה לו עם האישיו הזה משחרר, אבל למען האמת, היו רק בודדים שזה לא התאים להם, וזה לגיטימי".

5 צפייה בגלריה
בת אל בועז
בת אל בועז
בת אל בועז. "אני לא פה ולא שם"
(צילום: בת אל בועז)

"להפוך את העולם לקצת יותר טוב"

בת אל משתפת שבגיל 37 היא עדיין מתקשה לדייק את הפרטנר שהיא מחפשת. "בשלוש השנים האחרונות חיפשתי מישהו מאוד ספציפי מבחינת מראה והשכלה, סממנים שבעיניי היו ממש קריטיים. אך ככל שהתבגרתי, התחלתי לתת פחות משקל למקומות שהם פחות... משמעותיים, אם לקרוא להם ככה.
"היום חשוב לי לשים את הדגש על פרמטרים אחרים כמו - האם נעים לי להיות בדייט עם האדם שאיתו אני נפגשת? האם אני מרגישה שאני מאותגרת אינטלקטואלית? האם אני בסיטואציה מכבדת? עם כמה שהמושג 'כבוד' נשמע בסיסי, לא תמיד זכיתי לקבל אותו. בקיצור, עדכנתי את רשימת המכולת והבנתי שהדברים הערכיים יותר חשובים לי, אבל אני עדיין צריכה לדייק אותה יותר".
"הייתי בזוגיות רעילה שגבלה באלימות מילולית. קשר עם אדם שהיה מאוד עצבני. הלכתי על הביצים בשיחות איתו, זאת היתה סיטואציה מאוד מורכבת ולא בריאה"
מה זאת אהבה מבחינתך?
"כשיש מישהו נוסף שחולק איתך את המסע המטורף הזה שנקרא 'החיים', ויחד אתם יוצרים משהו שגדול מכם. הופכים את העולם לקצת יותר טוב".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"לא. ממבט ראשון יכולה להיווצר רק הידלקות. אהבה היא משהו שנבנה לאורך זמן, לאחר שיש חיבור עמוק, תקשורת טובה, כבוד הדדי ובניית בסיס עם חברות טובה".

5 צפייה בגלריה
בת אל בועז
בת אל בועז
"להפוך את העולם למקום קצת יותר טוב". בת אל בועז
(צילום: בת אל בועז)

כמה זמן את רווקה?
"כמעט ארבע שנים. הרבה".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"כשהבנתי שהייתי בזוגיות רעילה שגבלה באלימות מילולית. זה היה לפני חמש שנים. קשר עם אדם שהיה מאוד עצבני והתקשה להכיל אותי. 'הלכתי על ביצים' בשיחות איתו, זאת היתה סיטואציה מאוד מורכבת ולא בריאה. היינו יחד שבעה חודשים בסך הכול, ולמזלי יצאתי מזה די מהר, אבל זה השליך עליי ויצר אצלי חוסר אמון במשך המון זמן".
עצוב לשמוע. מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"שאני אדם מאוד טוטאלי ושאני צריכה לעבוד על האיזון בנתינה שלי".
מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"תקשורת טובה ויכולת לוותר; לדעת להכיל ולקבל זה את זה ללא שיפוטיות וביקורת".

5 צפייה בגלריה
בת אל בועז
בת אל בועז
בת אל בועז. צא מהאפליקציה ותתחיל איתה ברחוב
(צילום: בת אל בועז)

"האפליקציות מצמצמות אותי"

בת אל מספרת שבעבר היא לא הייתה פעילה באפליקציות אבל כעת היא חוזרת לשם, אפילו שהיא לא מתחברת לקונספט: "הבעיה שלי עם אפליקציות היכרויות למיניהן היא שאני לא מצליחה לבטא את עצמי כמו שצריך כשאני נמצאת שם. אני מרגישה שיש שם משהו שעוצר אותי, שאני לא מצליחה להעביר את מי שאני בחיים האמיתיים. במציאות אנשים נמשכים אליי, לאו דווקא זוגית או מינית, אבל אני רואה את זה ואני מרגישה שהאפליקציות מצמצמות אותי וזה קצת פספוס. הרבה יותר קל לי כשמתחילים איתי רנדומלית ברחוב".
ובכל זאת, מה הדבר הכי טוב שיצא לך מהן עד כה?
"חשפתי משהו יחסית אישי באחד הדייטים שהיו לי. מבחינתי, לשים את עצמי במקום פגיע ממש על ההתחלה, זאת פריצת דרך שאני מאוד גאה בה. אפילו קיבלתי מהבחור חיבוק חם".
מהמם. ומהי החוויה הכי גרועה?
"יצאתי עם מישהו וממש לידנו הייתה מסיבה. הוא אמר תוך כדי הדייט שהיה שמח ללכת לשם ולהכיר בחורות. ברצינות, כאילו? קצת טקט".
אויש. מה מעליב אותך?
"זלזול, התנשאות, הקטנה וחוסר כבוד".
"יצאתי עם מישהו וממש לידנו הייתה מסיבה. הוא אמר תוך כדי הדייט שהיה שמח ללכת לשם ולהכיר בחורות. ברצינות, כאילו? קצת טקט"
על השאלה האם המשפחה והחברים מלחיצים אותה בנוגע לרווקותה "המאוחרת", היא משיבה: "מעירים לי מלא אבל דווקא מהמקום החיובי, עם משפטים כמו 'איך עוד לא חטפו אותך ונשארת רווקה'. זה באמת מגיע ממקום מרומם ומפרגן, דואג ואכפתי. לא עקיצות שמטרתן להקטין. זה לא מפריע לי כי אני שלמה עם עצמי ועם מי שאני".

5 צפייה בגלריה
בת אל בועז
בת אל בועז
בת אל בועז. "שלמה עם עצמי ועם מי שאני"
(צילום: בת אל בועז)

בת אל משתפת כי בצעד אמיץ, היא החליטה להקפיא ביציות לפני שנתיים. "אני קצת פחדנית בכל מה שקשור לכאב, אז מבחינה פיזית, התהליך לא היה לי פשוט, בעיקר נושא ההזרקות. דווקא השאיבה הייתה שטויות. מבחינה נפשית אני ממש שמחה שעשיתי את זה. בעיניי, אין מה לחכות, והייתי עושה את זה אפילו לפני גיל 30. זה לא אומר שסגרתי לעצמי את האופציות להקמת משפחה, זאת פשוט פוליסת ביטוח".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שלך ולמה?
"מישהו שכבר הבין מה הוא רוצה מהחיים, טיפוס יציב, שנמאס לו ממשחקים ובאמת מחפש משהו רציני. שיהיה עם ראש על הכתפיים, בעל שאיפות גבוהות, בחור שאוכל לסמוך עליו שתמיד יהיה שם בשבילי".
מי הטייפ שלך?
"גבר עם ביטחון עצמי גבוה, אבל כזה אמיתי. ושיהיה כריזמטי ומצחיק".
חתונה - ברבנות, אזרחית או מוותרת?
"ודאי שברבנות".
פוליטיקה – האם היא אישיו?
"בגדול לא, אבל תלוי עד כמה היא תופסת מקום בחיים שלו. מעדיפה לדבר על חלומות במקום על פוליטיקה".
טווח גילים שאת מחפשת?
"42-32".

5 צפייה בגלריה
בת אל בועז
בת אל בועז
"מעדיפה לדבר על חלומות במקום על פוליטיקה". בת אל בועז
(צילום: בת אל בועז)

מה יגרום לך לוותר על גבר?
"אתיאיזם".
תארי לי את הדייט המושלם.
"זאת אולי קלישאה, אבל הדבר הכי חשוב זה האדם שאיתך. כשמרגיש לך איתו בנוח, זורם ונעים, כשהכימיה מדהימה, כשאתם מדברים ובאמת מתעניינים האחד בשני, במהות של כל אחד. כשהולכים לאורך הים והזמן עובר במהירות, וכשנגמר הדייט ואת כבר מחכה לדייט שיבוא אחריו".
מה מצחיק אותך?
"כמעט כל דבר אבל בעיקר אנשים עם צחוק מתגלגל ושנינות".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"לפני שבוע בערך נשברתי כשהבנתי שעם כמה שטוב לי לבד, בא לי כבר את הביחד".
מהם התחביבים שלך?
"לטייל בחו"ל. גם תערוכות אמנות, הצגות, ספרים, ספורט, ללמוד דברים חדשים".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"לא אוותר על אף תחביב, כמו שלא הייתי רוצה שבן זוגי יוותר עבורי".
מהו המקום האהוב עלייך בעולם?
"ניו יורק. באמת צריך להסביר למה?".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"הלב המסומן".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"בחורה ורבלית עם שמחת חיים, חברותית מאוד, בעלת ביטחון עצמי גבוה, אוהבת להתנסות בדברים חדשים".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך.
"אם הייתי יכולה לבחור סופר-כוח, הייתי בוחרת להחזיר את הזמן לאחור. לא מתוך חרטה אלא מתוך מקום של אהבה לתקופה שבה נולדתי וגדלתי. הייתה בה סוג של תמימות מסוימת. כן, אני מאוד נוסטלגית", היא צוחקת.
מה את עושה בימי שישי בערב?
"ימי השישי שלי מוקדשים למשפחה, לארוחת שבת ולשיתוף החוויות מכל השבוע".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"בכל מקום. בכללי, אני מאוד אוהבת להכיר אנשים חדשים".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?
"נשואה באושר לבעל מדהים עם שלושה-ארבעה ילדים, בעלת עסק עצמאי משגשג, גרה בדירת חלומותיי, ולא פחות חשוב, ממשיכה להגשים את עצמי".
רוצים להתחיל עם בת אל? כתבו לה לפייסבוק או לאינסטגרם