לנועם פיאדה (38) היו חיים מדהימים מבחינה מקצועית בארה"ב, אבל הגעגועים לישראל לא נתנו לו מנוח. "אחרי המון שנים בארצות הברית, הבנתי שאין כמו ישראל. המשפחה, החברים, השפה, התרבות וכמובן, הזוגיות. בגלל זה אני פה. אלו דברים שלא ראיתי את עצמי מוותר עליהם. מלכתחילה, המטרה שלי הייתה לעבור לעשור ולחזור לארץ אחרי שאבנה ואבסס את עצמי כלכלית. אז כרגע אני בתל אביב ובדיוק מתחיל להתארגן על הכול: דירה, רכב, רישיון ועוד מיליון דברים אחרים, אבל הכי חשוב לי למצוא פרטנרית. עדיין אהיה קצת על קו ישראל-ארה"ב, כי לוקח זמן להביא את מרכז החיים שלך בחזרה ארצה, אבל מעכשיו אני כאן".

6 צפייה בגלריה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה
נועם פיאדה. "הכי חשוב לי למצוא פרטנרית"
(צילום: אוסף עצמי)

"כשאני מסמן מטרה, לרוב אני מגשים אותה"

הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ובהיסטוריה ועוסק בהשקעות נדל"ן בארה"ב, בעיקר בתי מלון שהוא הבעלים שלהם. "כשאני מסמן מטרה, לרוב אני מגשים אותה. אני לא מפחד מכישלונות. יש לי המון שאיפות ואמביציה מטורפת", הוא מעיד על קנקנו בחיוך.
לדבריו, רוב הישראלים שנמצאים בחו"ל היו רוצים לחזור לארץ, אבל רובם לא מרשים זאת לעצמם בגלל יוקר המחיה. "ישראל הפכה ליקרה מאוד ואין להרבה ישראלים סיכוי לחיות בישראל באותה רמה של איכות חיים שיש להם בארצות הברית, אז הם מגיעים למצב שהם רוצים לחזור בגיל 40, להמציא את עצמם מחדש בארץ, אבל זה לא פרקטי והם מוותרים. כשהם בני 50-60 הם שוב רוצים לחזור, אבל הילדים שלהם כבר בקולג' ואז מה, הם לא יהיו ליד הילדים שלהם? וככה חוזר חלילה עד שהחלום מתרחק. אישית, לא רציתי להגיע למצב הזה. יכולתי להרשות לעצמי לחזור לארץ מבחינה כלכלית וזה מה שעשיתי. אני מאוד אוהב את ישראל. עשיתי סיבוב ועכשיו אני כאן".
"זוגיות עם אמריקאית מאוד שונה מבחינת המנטליות, התרבות, תחומי העניין, אפילו חוש ההומור. זה גם בדברים הקטנים - נוסעים באוטו, שומעים שיר בעברית ובא לך שגם היא תבין את המילים ואת המשמעות שמאחוריהן"
לנועם חשוב שבת הזוג שלו תהיה ישראלית. הוא יצא בעבר עם אמריקאיות אבל הבין מהר מאוד שזה לא בשבילו: "לא רציתי להתפשר ולהתחתן עם אמריקאית. אם לא יצא לך לחוות זוגיות עם אמריקאית, לא תביני על מה אני מדבר. זה מאוד שונה מבחינת המנטליות, התרבות, תחומי העניין, אפילו חוש ההומור. זה גם בדברים הקטנים - נוסעים באוטו, שומעים שיר מסוים בעברית ובא לך שגם היא תבין את המילים ואת המשמעות שמאחוריהן. הפערים עצומים.
"כשהמשפחה שלי הגיעה לבקר, אמא שלי נשארה לישון אצלי בדירה. לבת הזוג האמריקאית זה לא היה כזה מובן מאליו. 'איך אמא שלך ישנה אצלך ולא לוקחת מלון אחרי יומיים-שלושה?'. לי היה ברור שהיא תהיה איתי, כי המקום של המשפחתיות בחיים עבורנו, הישראלים, שונה לחלוטין מהאופן שבו הוא נתפס אצל האמריקאים, שהם יותר רדודים. זה לא אומר שכולם כאלה וכמובן שיש הבדל בין אופי הבחורות בדרום ארה"ב לאלו שבצפון, אבל האמריקאים פחות נכנסים לעומקם של דברים. כשחשבתי איך אני רוצה לחיות את החיים שלי בהקשר של משפחה וערכים, זה לא התיישב לי".

6 צפייה בגלריה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה
נועם פיאדה. "האמריקאים לא נכנסים לעומקם של דברים"
(צילום: אוסף עצמי)

אז מה אתה מחפש?
"אני בחור זוגי. אולי זאת קלישאה, אבל אני מחפש את החברה הכי טובה שלי, מישהי שאוכל לדבר איתה על הכול ולעומק. לכבוש את העולם יחד. משהי שתאתגר אותי ואני אותה. אפשר להגיד שכמו כולם, גם אני מחפש מישהי חכמה, יפה ומצחיקה. אני גם נמשך לנשים חזקות. אני בטוח בעצמי ואני רוצה משהי חזקה לצידי, אישה שאפתנית עם אמביציה. מישהי שתהיה החברה הכי טובה שלי, שנרצה לבלות שעות זה עם זו, שיהיו לנו נושאי שיחה מעניינים ותחומי עניין משותפים. זה משהו שלא פשוט למצוא היום, כל אחד עסוק יותר בעניינים שלו ופחות בעניינים של הפרטנר שלו".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"אני חושב שככל שאתה מתבגר, יותר ויותר קשה לך להאמין באהבה ממבט ראשון, למרות שאני כן מאמין שהיא קיימת".
כמה זמן אתה רווק?
"שנה וחצי. לפני כן הייתי בזוגיות עם מישהי ישראלית, היא הייתה החברה הכי טובה שלי. היינו אמורים להתחתן וביטלנו חודש וחצי לפני החתונה. לא רוצה להיכנס יותר מדי לפרטים כדי לא לפגוע, אבל בשורה התחתונה, לא ראינו עין בעין את העתיד. אני כאמור רציתי לחזור לארץ, והיא פחות. אפשר לומר שנשבר לי הלב. היה מאוד קשוח, אבל כשאתה מאמין שמשהו יכול להיות בעייתי, עם כמה שזה נשמע קר, צריך לעשות את הבחירות שלך".
מה הבנת על עצמך במערכות יחסים?
"עם הגיל אתה מבין יותר מה אתה רוצה ומה מתאים לך. אני בעיקר מחפש מערכת יחסים ללא דרמות. אני מאמין שאין צורך לריב, יש מספיק קשיים ביום-יום. מערכת היחסים שלך צריכה להיות המפלט שלך וזה מה שאני שואף לתת לבת הזוג שלי וכמובן לקבל ממנה בחזרה".

6 צפייה בגלריה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה
נועם פיאדה. חווה שברון לב אחרי הקשר האחרון
(צילום: אוסף עצמי)

מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"בני זוג שמאפשרים אחד לשני לגדול ויש ביניהם חיבור וסינרגיה. שהם מבינים שהם גוף אחד".
אתה פעיל באפליקציות?
"כן. יצאו לי כמה מערכות יחסים מאוד רציניות משם".
מהי החוויה הכי גרועה שיצאה לך משם?
"טסתי מארה"ב לפריז ופגשתי שם מישהי שגם הגיעה לפריז במיוחד. אחרי יומיים הבנו שזה פשוט לא 'זה', ואיש-איש הלך לדרכו".
מבאס. מה מעליב אותך?
"לא זוכר מתי נעלבתי. יש לי מנטרה אחרת לחיים".

6 צפייה בגלריה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה
נועם פיאדה. הגיע לפריז במיוחד כדי להכיר מישהי, אחרי יומיים כבר הבין שזה לא "זה"
(צילום: אוסף עצמי)

מה החיסרון שלך?
"לפעמים אני שופט אנשים לפי הסטנדרטים שלי. מנסה להימנע מכך, אבל לא תמיד מצליח".
חתונה - ברבנות, אזרחית או בכלל לא?
"הייתי מעדיף אזרחית, אבל בסופו של דבר לא מדובר רק בי. אם זה חשוב לבת הזוג שלי או להורים שלה, אז אזרום גם עם חתונה ברבנות".
דעה פוליטית היא עניין?
"פוליטיקה היא האהבה הראשונה שלי מגיל שש בערך. אני אדם מאוד פוליטי ובאופן אישי רואה את החיים שלי הולכים לכיוון הזה, אז זה עלול להוות אישיו לצד השני, פחות עבורי".
עישון?
"לא מעשן, בחיים לא עישנתי ורוצה משהי שלא מעשנת".
טווח גילים שאתה מחפש?
"היא צריכה להיות צעירה ממני, למרות שאני כבר לא ילד. אבל מה שיותר חשוב לי זה שהיא תרצה להקים משפחה גדולה יחסית, כי אני בונה על שלושה-ארבעה ילדים".
גרושה או גרושה עם ילדים?
"אין לי בעיה עם גרושה".


6 צפייה בגלריה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה
ישראל חיכתה רק לך. נועם פיאדה
(צילום: אוסף עצמי)

מה ה"דיל-ברייקר" שלך?
"אם אני צריך לבחור משהו אחד אז ללא ספק דרמות ומריבות".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך?
"אני דברן ויכול להבטיח שאין שתיקות מביכות או משהו בסגנון בדייטים איתי, אבל היו לי כמה דייטים שבהם שהבחורה פשוט לא דיברה יותר מדי. אני אוהב לשאול שאלות ולהתעניין באדם שמולי, ליצור שיח, וכשהתשובות הן רק 'כן' או 'לא', זה ממש מוריד. הדבר העוד יותר מדהים בדייטים האלו הוא שהבחורות היו בשוק שלא נפגשנו שוב. מבחינתן זה היה דייט ממש טוב".
קטע. תאר את הדייט המושלם.
"הכי פשוט: יש זרימה, מדברים וצוחקים בלי הפסקה. עוברות להן שלוש עד חמש שעות ואפילו לא מרגישים את זה. והכי חשוב, לא משחקים ולא לובשים מסיכות".
מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
"אוהב להיות עם חברים ומשפחה, לטייל בטבע. אני לא אוהב לשבת יותר מדי, מעדיף להיות פעיל כל הזמן. מבחינתי, חופש זה לראות דברים, לחקור מקומות חדשים. אני סקרן באופן כללי. יש אנשים יותר איטיים, אני לא שופט, אבל במהלך השנים למדתי שאני פחות מסתדר עם זה".
מהו המקום האהוב עליך ולמה?
"טבע. אני אוהב לעשות טיולים ברגליים, זה מאפשר לי להתנתק. זאת הדרך שלי לעצור את המוח שלי מלחשוב כל הזמן. זה סוג של מדיטציה ואני מקפיד לעשות את זה כל יום".

6 צפייה בגלריה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה
נועם פיאדזה. בחודשים הקרובים הוא עדיין יהיה על קו ישראל-ארה"ב
(צילום: אוסף עצמי)

מה מצחיק אותך?
"בעלי חיים, ילדים קטנים ודייב שאפל".
מתי בכית בפעם האחרונה?
"לפני כמה ימים. הייתי בבית שלי וברקע התנגן השיר של אהוד בנאי, 'בלוז כנעני'. זה תמיד מזכיר לי את אבא שלי. היינו מאוד קרובים. הוא נפטר כמה חודשים אחרי שעברתי לארה"ב וזאת הייתה תקופה קשה, בלשון המעטה. מבחינתי, הוא היה 'אקליפטוס ענק שורק בלוז כנעני', וחבל לי שהוא לא זכה לראות את ההצלחה שלי. זה היה כל-כך חשוב לו. הוא היה אבא מושלם ואני מאחל לילדים שלי שאהיה בשבילם חצי מהאבא שהוא היה עבורי".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"סדרה מדעית בשם COSMOS וסדרה היסטורית על האימפריה הרומית".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"סוג של חפרן מעניין, בחור מאוד אמין, שאפשר לסמוך עליו ושתמיד מנסה לעזור".
מה אתה עושה בימי שישי בערב?
"משפחה, חברים, ארוחת ערב או מסעדה, פאב. עולם המסיבות רחוק ממני".
איפה אתה רואה את עצמך עוד עשר שנים?
"ממשיך לפתח נדל"ן בארה"ב ומקים חברה גדולה שבסופו של דבר תונפק. אני גם רוצה לראות את עצמי נכנס לתחום הציבורי, בגלל שלדעתי זאת הפסגה הגבוהה ביותר שאדם יכול להגיע אליה. רוצה לנסות להשפיע על איך שדברים מתנהלים".
רוצות להתחיל עם נועם? שלחו לו הודעה לפייסבוק או לאינסטגרם