לירז גרוס (34) מרחובות היא סטודנטית לרפואה באוניברסיטת אריאל ועובדת כמטפלת בגן ילדים. היא מגדירה את עצמה כ"דתייה לאומית עם ראש פתוח". כשאני שואלת אותה מה זה אומר, היא משיבה: "בן הזוג שלי לא חייב להיות דתי, אבל כן חשוב שהוא ידע מה המשמעות של לצאת עם דתייה, מבחינת שמירה על השבת, מקומות כשרים, יש גם הרבה דברים שבחורה דתייה לא עושה, והמבין יבין".
יצאת בעבר עם חילונים?
"כן, כל הרעיון הוא באמת כבוד הדדי. אני מצפה שיכבדו את תפיסת העולם שלי כפי שאני מכבדת את הצד השני, ובסוף מסתדרים. ברור שלחילונים יהיה הרבה יותר קשה לקבל את העובדה שאני דתייה כי זה שישי בערב, שבת בבוקר, זמן לחופש ולטיולים והכול, אבל אני יכולה להגיד לך שלא על זה נפלו דברים. זה הפריע, אבל לא זה מה שהביא לסיום הקשר".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
לירז גרוס. דתייה לאומית עם ראש פתוח
(צילום: סטודיו חלומות)

מה היתרון שלך?
"אני מחפשת הומור בכל דבר. זה כמעט תמיד מרים את מצב הרוח".
והחיסרון?
"לפעמים אני יכולה להיות Overthinking, מנתחת יותר מדי ומתקשה לקבל החלטות".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
גם חילונים מוזמנים. לירז גרוס
(צילום: אלבום פרטי)

מה זאת אהבה?
"לעזור לצד השני לצמוח ולתמוך בו. לאהוב מישהו זה להרגיש שעצם הנוכחות שלו משפרת כל מצב, לא משנה מה הוא. לראות את המגרעות שלו ולהשתגע מהן אבל לא לוותר, כי הן חלק ממה שהופך אותו למי שהוא. אהבה זה לרצות לעשות אפילו את המטלות הכי מעצבנות ולעשות אותן בשמחה, רק כי הן בשבילו. אהבה זה גם לחלוק איתו שוקולד שקיבלת, אלא אם לשוקולד יש סלמונלה, אז תני לו את כל השוקולד", היא אומרת ומתפקעת מצחוק.
"יצאתי עם בחור מתוק ומקסים עם משפחה מדהימה, אבל הוא אתיאיסט, ובסופו של דבר הגענו להבנה שהפערים באורח החיים שלנו בלתי ניתנים לגישור. בלב באמת כבד שחררנו האחד את השנייה"
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אני מאמינה בהיקשרות ממבט ראשון, במציאת חן, אבל אני חושבת שאהבה היא משהו שנבנה על ידי החוויות שצוברים ביחד, ההשקעות שמשקיעים האחד בשנייה, התגליות שמגלים זה על זו והשיעורים שלומדים ביחד".
כמה זמן את רווקה?
"חצי שנה".
טרייה. מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"בפרידה האחרונה. יצאתי עם בחור מתוק ומקסים עם משפחה מדהימה אבל הוא אתיאיסט, ובסופו של דבר הגענו להבנה שהפערים באורח החיים שלנו בלתי ניתנים לגישור. בלב באמת כבד שחררנו האחד את השנייה".
באסה. מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"אמון וכנות. אני מאמינה שמערכת יחסים היא משהו שנבנה כל הזמן ושהתכונות הללו הן הבסיס הכי יציב לבנות עליו קשר טוב לאורך זמן".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
לירז גרוס. אמון וכנות הן הבסיס לכל זוגיות
(צילום: אלבום פרטי)

"לאף אחד אין זמן אף פעם. צריך לפנות זמן ולגרום לדברים לקרות"

לירז מכריזה שחשובה לה העצמאות האישית בתוך מערכת היחסים. "אני יכולה להעביר כמעט יום שלם בלי לדבר עם בן הזוג שלי, אבל כשאני איתו, בין אם זה בשיחת טלפון או פנים אל פנים, כל תשומת הלב שלי נתונה רק לו, כי מערכת יחסים דורשת זמן והשקעה באיכות ולא רק בכמות".
לא לדבר עם מישהו במשך יום שלם נשמע כמו משהו שיכול להפריע לסוג מסוים של בחורים. לא כך?
"תראי, כמובן שהיו כאלה שזה יותר הפריע להם. הלו"ז שלי די עמוס בלימודים ובעשייה חברתית. יש מי שזה בא לו בטוב ויש מי שפחות. הכול בסדר, מדברים על זה ומוצאים פתרונות".
השאלה היא האם את חושבת שיש לך פניות לזוגיות כרגע, לא רק רגשית.
"כן, לגמרי. לקח לי זמן להבין שזוגיות היא משהו שצריך לעבוד בו. אני מאמינה שלאף אחד אין זמן אף פעם, צריך לפנות זמן ולגרום לדברים לקרות".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
לירז גרוס. נטייל יחד, אבל לא בשבת
(צילום: אלבום פרטי)

את רווקה בת 34. זה נחשב לרווקות מאוחרת מבחינת הדת. איך המשפחה שלך עם זה?
"המשפחה שלי ממש רגועה ומפרגנת. הם כן רוצים לראות אותי נשואה אבל לא מתוך מקום של 'יאללה גברת, קדימה', אלא מתוך איחול בשבילי, כי הם רואים עד כמה זה חשוב לי ועד כמה אני רוצה בית, משפחה וחיים של גדולים".

"הכרתי מישהו הודות למדור הזה"

לירז משתפת שהיא פעילה באפליקציות להיכרויות. יש לה כרטיס ב"שליש גן עדן" והיא חברה בקבוצת וואטסאפ של היכרויות, אבל סבורה כי האתרים הללו רק מקשים על היכולת להכיר. "את אף פעם לא תמצאי את המישהו הזה שעונה על 100% מהדרישות שלך, ואם את לא מתמקדת בבחור אחד בכל פעם, את עסוקה בלחפש האם יש מישהו שיותר מתאים, במקום לנסות לבנות את ה-100% התאמה עם הבחור שמולך".
"הכרתי מישהו ממש מקסים בזכות המדור שלך, 'השדכנית'! יצאנו לדייט, לא הסתדר, אבל הוא היה מתוק אמיתי"
יצאת לדייטים בעזרת האפליקציות?
"בטח. יצא לי לפגוש כל מיני בחורים מקסימים ומעניינים, שגם אם הפגישות איתם לא תמיד הבשילו למערכת יחסים, עדיין זכיתי להרבה ערבים מרתקים עם סיפורים מעניינים. גם יצאו לי כבר שתי מערכות יחסים שנמשכו תקופה ארוכה. אגב, גם הכרתי מישהו ממש מקסים בזכות המדור שלך, 'השדכנית'! יצאנו לדייט, לא הסתדר, אבל הוא היה מתוק אמיתי".
איזה כיף! זכורה לך חוויה פחות נעימה מהאפליקציות?
"כן, פנה אליי בחור שלא הסתיר את העובדה שהוא נשוי והדגיש את החשיבות בכך שנישאר דיסקרטיים. כשעניתי לו שאני לא נכנסת באין כניסה, הוא התחיל לקלל אותי ולכתוב שמי בכלל ירצה זקנה ממורמרת. הבעיה היא ששנייה אחרי זה הוא חסם אותי ולא נתן לי הזדמנות להגיד לו שמילותיו שכנעו אותי ושאני רוצה לרוץ לתוך זרועותיו עטויות טבעת הנישואים".
הזוי. מה מעליב אותך?
"זלזול, חוסר כבוד ושוקולד מנטה".
"פנה אליי בחור שלא הסתיר את העובדה שהוא נשוי והדגיש את החשיבות בכך שנישאר דיסקרטיים. כשעניתי לו שאני לא נכנסת באין כניסה, הוא התחיל לקלל אותי ולכתוב שמי בכלל ירצה זקנה ממורמרת"
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך?
"חוש הומור וראש פתוח ומכבד, גם את מי שיש לו תפיסות עולם שונות משלו. אני מחפשת איש שיחה, כזה שאפשר לנהל איתו שיחה ברמת 'אם צבי הנינג'ה יחליטו להילחם האחד בשני, מי ינצח?', לצד שיחות עמוקות מאוד; גבר טוב לב שמחפש להיטיב גם עם הסביבה.
"מבחינת מראה, אני מאמינה באמירה 'נאה דורש - נאה מקיים'. מצד אחד, יהיה לי קשה להימשך למישהו עם מראה מאוד מוזנח, אבל מצד שני, כמו שאני לא נראית כמו נסיכה של דיסני, אני לא אבקש ממנו להיראות כמו נסיך".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
לירז גרוס. אתה לא חייב להיות נסיך
(צילום: אלבום פרטי)

מה עם חתונה - ברבנות או אזרחית?
"חד-משמעית ברבנות. בתור בחורה דתייה, מבחינתי יש משמעות לחופה ולקידושין, לכתובה ולא פחות מזה - למסורת שעוברת מדור לדור".
"יהיה לי קשה להימשך למישהו עם מראה מאוד מוזנח, אבל מצד שני, כמו שאני לא נראית כמו נסיכה של דיסני, אני לא אבקש ממנו להיראות כמו נסיך"
פוליטיקה – האם היא אישיו?
"לא".
עישון?
"עדיף לא מעשן אבל לא אפסול מישהו על עישון".
טווחי גילים שאת מחפשת?
"40-31, אבל אני גמישה עם זה".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל – משהו שיכול לבוא בחשבון?
"מעדיפה רווק או אלמן עם ילדים או גרוש ללא ילדים".
אלמן זה חדש, אהבתי! מה יגרום לך לוותר על גבר?
"חוסר פירגון ושיפוטיות".
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך?
"הכרתי בחור באינטרנט וקבענו להיפגש בבית קפה. האיש הזמין כריך מסוים ואחרי שנגס בו הוא הרגיש שהכריך פיקנטי מדי לטעמו וביקש להחליף. כשהמלצרית שלנו הגיעה, הוא אמר לה בזלזול שהוא יודע שאצלם הם רגילים לתקוע חריף בכל מקום, אבל כשהוא משלם על אוכל הוא רוצה להרגיש את הטעם שלו, ואז פנה אליי והוסיף 'שהברברים מהרי האטלס כבר מגיעים לכל מקום'.
"בהתחלה עוד חשבתי שהוא צוחק, ואמרתי לו שכדאי שכשהמלצרית תגיע הוא יתנצל כי זאת בדיחה ממש לא מוצלחת, אך בתגובה הוא שאל אותי אם אני חצי אשכנזייה-חצי ספרדייה, דבר שיכול להסביר למה אני מתעצבנת מזה שהוא מציין את מה לטענתו 'כולם מפחדים להגיד'. כמובן שמיד לאחר מכן השארתי שטר כסף לכסות על המנה שלי פלוס טיפ, והלכתי".
וואו. איכס. תארי לי את הדייט המושלם.
"בגדול, כשאת נמצאת עם מישהו שאת אוהבת, כל דבר שאת עושה איתו הוא מושלם, חוץ מלאכול שוקולד מנטה - זה לא יכול להיות מושלם. אבל אם אני ממש חייבת, אז טיול בטבע שכולל חוויה אתגרית שתהיה ראשונית לשנינו, ושוקולד לינדט".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
לירז גרוס. אל תביא שוקולד מנטה לדייט
(צילום: אלבום פרטי)

מה את עושה בזמנך הפנוי?
"אם מתמזל מזלי ויש לי קצת זמן פנוי, הדבר שאני לא מוותרת עליו הוא להיפגש עם חברות או עם אחותי. גם טיולים בארץ ובחו"ל, החלקה על הקרח, טניס, קריאת ספרים והתנדבות".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג?
"זוגיות היא אומנות השיח וההליכה האחד לקראת השני. אם יש משהו שחשוב לי לעשות אבל חשוב לבן זוג שלי שלא אעשה, אני מאמינה בשיח ובמציאת פתרונות שיהיו מקובלים על שני הצדדים. הדבר היחיד שעולה לי לראש, שלא אוותר עליו גם אם בן הזוג שלי ידרוש, הוא שאפסיק להיות דתייה. וזה לא כי אני חושבת שיש משהו פסול בלהיות חילוני, אלא פשוט כי כמו שאני לא ארצה שמישהו יתערב בקשר ביני לבין בן זוגי, כך לא ארצה שמישהו יתערב בקשר שביני לבין הקב"ה".
יפה. מהו המקום האהוב עלייך, ולמה?
"הג'ילבון. כשהייתי סטודנטית לתואר הראשון, חברה שלי כתבה מכתב לשרה ברוורמן ז"ל, שהייתה אחת משלוש הצנחניות מהישוב העברי במלחמת העולם השנייה, והיחידה שחזרה בחיים. היא הזמינה אותנו לקיבוץ שמיר כדי לשמוע את סיפורה, שכרנו רכב לשלושה ימים וניצלנו את הנסיעה לטיול בצפון. יצאו לנו שלושה ימים מלאי חוויות וניסיון התנקשות על ידי ציפור בהר ארבל", היא אומרת וצוחקת. "הג'ילבון היה המסלול שחתם את אותו טיול, והוא מסמל עבורי את כל החוויות שחווינו באותם ימים".

7 צפייה בגלריה
לירז גרוס
לירז גרוס
לירז גרוס. הכי חשוב כבוד הדדי
(צילום: אלבום פרטי)

מה מצחיק אותך?
"הקומיקאית אלייזה שלזינגר וגם סיטואציות יומיומיות. בכל זאת, החיים שלי הם סיטקום".
מתי בכית בפעם האחרונה, ולמה?
"כשהרדמתי את הכלב שלי, לפני שלוש שנים. הרגשתי שהמעשה הכי אוהב שאני יכולה לעשות בשבילו זה לשחרר אותו מהסבל שלו".
איזו מוזיקה את שומעת?
"ארץ ישראל, ג'אז, קלאסי, רוק, פופ, לטיני, הכול מהכול".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"ילדה נצחית, משוגעת בקטע טוב".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"בתור שומרת שבת, בסעודה בבית או אצל חברים".
איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?
"בבית שאקים עם בן זוגי, מתלוננת על זה שהילדים לא מסדרים את החדרים שלהם למרות שביקשתי כבר עשר פעמים".
רוצים להתחיל עם לירז? שלחו לה הודעה לפייסבוק או לאינסטגרם