"כשבנות שומעות שאני תל אביבי מלידה, התגובה הראשונה שלהן היא, 'וואו, איזה נדיר זה, תל אביבי אורגינל', והתגובה השנייה שלהן בדרך כלל היא שאין להן כוח לעוד בחור שישחק איתן", מודה רווק השבוע שלנו, איתמר האוזר (38), עורך דין שמעיד על עצמו שהוא רחוק מהדימוי האפרורי של עורך דין בישראל.
למה הן חושבות שעצם זה שאתה תל אביבי מרמז שתשחק בהן?
"הרבה תל אביבים הם לא תל אביבים במקור, והם באים לכאן כי פה יש חיי לילה, תרבות, אנשים צעירים ואווירה אחרת, מה שיוצר אולי תיאבון לכל הנושא הזה של בינו לבינה, ורצון לקרוע את העיר, לעשות סמים וסקס בשירותים ולבלות הרבה", מתאר איתמר.
"אז בימים כתיקונם אני אומנם לא בליין כמו הבחורים האלה, אבל כן חייתי את הלילה ואני חי את העיר, אבל זה לא אומר בשום צורה שאני הטייפ-קאסט התל אביבי של גבר שהוא דוש ופלייבוי. אני לא נמשך לדברים האלה. בגדול – ההתנהגות הזאת של גברים אחרים שמתגוררים בעיר צבעה אותי במשהו שלא קשור אליי. הוציאו לגברים תל אביבים שם רע, ובסוף כולם סובלים מזה".

3 צפייה בגלריה
איתמר האוזר
איתמר האוזר
איתמר האוזר
(צילום: אלבום פרטי)

"נשים שפטו אותי על החיצוניות"

איתמר מעיד על עצמו שהוא מתחזק פרופילים בטינדר ובאוקיי-קיופיד, ושאחד הדברים שהוא הכי סולד מהם הוא "ריאיון העבודה" המלאכותי שבדרך כלל מתנהל כשמכירים אונליין. "זה קצת מזכיר מחלקת משאבי אנוש בחברת הייטק – אתה מקבל מיליון קורות חיים ויש לך שנייה וחצי להציץ. אז ככה גם באפליקציות: אתה קורא על הבחורה, יש לכם מאטצ' ואז מתחילים בשיחה שהופכת לראיון עבודה. בגלל זה החלטתי להכניס לפרופיל שלי שאלות נפוצות שבדרך כלל חוזרות על עצמן, ומענה ישיר עליהן, בתקווה שזה יחסוך את ריאיון העבודה הצפוי".
כמו מה למשל?
"משהו בסגנון: 'שלום, אני איתמר ואני אנצל את הבמה הזאת כדי לענות על השאלות שחוזרות על עצמן - מה אני עושה, מה הגובה שלי, מה אני רוצה מחפש' וכן הלאה. אני למעשה עונה מראש על כל מה ששואלות אותי תמיד".
זה מבריק! אילו תגובות אתה מקבל?
"חלק מהבחורות אומרות לי שזה מגניב ושהן יאמצו, וחלק רשמו לי, 'וואי, אז על מה נדבר עכשיו?'".
ומהי עמדתך בנוגע לאפליקציות כאלו?
"אני פעיל ברוב האפליקציות שישנן. הדעה שלי על האפליקציות היא מורכבת. מצד אחד, הן לא מוכיחות את עצמן, אבל מצד שני טוב שיש אותן בנוסף לדברים אחרים. כלומר, לדעתי זאת טעות להסתמך רק על האפליקציות ולא לנסות להכיר בעוד דרכים כמו בעולם האמיתי נגיד, אבל שוב - הן טריקיות ומטעות".
למה?
"כי זה יוצר תחושה שיש לך המון אופציות, ואיך אומרים בתורת המשחקים? 'עודף אפשרויות מונע בחירה'. אז על פניו, יש הרבה אופציות, אבל מרוב אופציות לאנשים אין זמן ותשומת לב להשקיע בכל מאטצ'".
מה הדבר הכי טוב שיצא לך מטינדר וקיופיד?
"יצא לי להכיר בחורות מעניינות, אבל לצערי שום דבר לא התפתח למערכת יחסים רצינית".
אתה עוד מעז להתחיל עם נשים ברחוב?
"כרגע אנחנו עדיין בעידן הקורונה והמסכות. אין מסיבות ואין ברים. אז להתחיל עם מישהי ברחוב זה משהו שפחות קורה עכשיו. לפני הקורונה הייתי מתחיל בחיים עצמם, אבל לא מספיק לצערי. יש דיבור היום על כך שגברים כבר לא מתחילים עם נשים במציאות, שזה אולי נכון, אבל צריך לשאול גם למה זה קורה? לדעתי להתחיל עם מישהי במציאות זאת התחלה הרבה יותר איכותית ששווה את הסיכון. אבל איך אומרים? Easier said than done".

3 צפייה בגלריה
איתמר האוזר
איתמר האוזר
איתמר האוזר. "להתחיל עם מישהי ברחוב זה משהו שפחות קורה עכשיו"
(צילום: אלבום פרטי)

אילו תכונות אתה מחפש באשת החלומות שלך?
"אני מאמין שמשיכה פיזית זה דבר ראשוני חשוב, כי אין מה לעשות - אתה בדרך כלל רואה את החיצוניות של הבן אדם לפני שאתה רואה את הפנימיות שלו. מעבר לכך, כמו שאמרו באחד מהסרטים של הקומיקאית האמריקאית איימי שומר, אני מחפש בחורה שתהיה חכמה ומצחיקה, מישהי שיהיה לי כיף לדבר איתה".
אתה חושב שגברים חווים פחות שיפוטיות בנושא המראה החיצוני מאשר נשים?
"ממש לא!", הוא ממהר לקבוע. "להפך. אני דוגמה טובה לזה שנשים שפטו אותי על החיצוניות".
למה אתה מתכוון?
"בשנים האחרונות הייתי במשקל עודף עד שמצאתי את התזונאית הטובה בארץ, שעזרה לי לרדת כמעט 20 קילוגרמים בזכותה, ואני רואה את ההבדלים והתגובות שאני מקבל מנשים".
אני מודה שחשבתי שלגברים שמנמנים יותר קל.
"אז אני לא חושב ככה. אני הייתי צ'אבי, חמוד כזה, ומאז שרזיתי כמות המאטצ'ים בטינדר עלתה פלאים ויש יותר התעניינות. לא שעכשיו מצאתי את אהבת חיי, כן? אבל אם נהגת לחשוב שלנו כגברים יותר קל, אז תאמיני לי שגם אותנו שופטים באפליקציות".
מה היתרון הכי גדול שלך?
"אני רוצה להאמין שאני בן אדם ערכי שמנסה להיות חבר, בן משפחה ואזרח טוב. יש לי רצון ללמידה מתמדת כי תמיד יש עוד מה ללמוד".
מה החיסרון שלך?
"אני מודע לעובדה שמרוב תחומי העניין שיש לי, אני נוטה להתפזר לפעמים. אני מנסה לעבוד על זה".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"כן, לגמרי. יש בחורות שאתה רואה אותן והזמן לגמרי עוצר מלכת".
כמה זמן אתה רווק?
"אני מחפש זוגיות כבר תקופה ארוכה ויוצא לדייטים, אבל בפשטות – היו הרבה בחורות שאני רציתי וזה לא היה הדדי והיו הרבה בחורות שרצו אותי וזה לא הדדי. אני גם לא הבן אדם הקל בתבל, אבל מי כן?"
למה הכוונה ב"אדם לא קל"?
"אני לא סובל עישון והרבה בחורות מעשנות, אני בדעות פוליטיות של האופוזיציה כך שאני במיעוט, וקשה לי עם להתפשר. פוליטיקה חשובה בעיניי כי הפוליטיקה שלך מסמלת את הערכים שלך בתור בן אדם. אני גם, באופן אישי, בן אדם עם אג'נדה פוליטית מאוד ברורה".
איך זה בא לידי ביטוי?
"אני מתנדב במספר עמותות כמו שלום עכשיו, ישראל חופשית ולובי 99, ובגלל שממש מעניין אותי מה שקורה במדינה, התחלתי בזמן הקורונה להנחות פודקאסט שבו אני מראיין בכל פרק עמותה, יזם חברתי, אקטיביסט או חבר מועצה. אז ברור שהייתי שמח להיות עם מישהי שרואה איתי הרבה נושאים עין בעין".
ואם תכיר מישהי שלא צופה בחדשות?
"אין לי בעיה עם זה. אפילו אומר לך שגם אם אפגוש מישהי שחזק באקטיביסטיות, זה לא בהכרח יתאים בנינו. באופן אישי, לאחרונה גם אני לא רואה כמעט חדשות כי הגעתי למסקנה שזה די בזבוז זמן. תמיד יהיו חדשות כי תמיד צריך למלא זמן מסך, ותכלס בחדשות יש גם מלא אי-דיוקים. אני מאמין שאם קרה משהו חשוב, חבר או חברה כבר יספרו לי על זה. אבל גם אין לי בעיה להיות עם מישהי שממש לא מתעניינת או מבינה בפוליטיקה".
מה לגבי מישהי שדעותיה הפוליטיות מנוגדות לשלך?
"אני לא בן אדם אבסולוטי ולכן אני לא שולל. למרות שאני בשמאל, יש לי חברים שהם בימין ואנחנו מסכימים על לא מעט נושאים. כל מקרה לגופו".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"עולם האפליקציות והדייטים גורם ללא מעט שבירות לב. לפעמים אתה נכנס לשיחות עמוקות עם בחורות שיום אחרי זה נעלמות לך, מה שנקרא Ghosting. היו לי גם דייטים בעבר שחשבתי שהנה, זאת החברה הבאה שלי, וזה לא היה הדדי וזה ביאס ממש".

3 צפייה בגלריה
איתמר האוזר
איתמר האוזר
איתמר האוזר. רוצה לבוא לראות משחק של ליברפול?
(צילום: אלבום פרטי)

מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"אני מאמין שמערכת יחסים טובה צריכה להעצים את בני הזוג ולא לדכא או להגביל אותם. ברור שגם אמון הדדי זה קריטי".
תאר לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"דייט מושלם יהיה דייט שבו השיחה ממש תזרום, יהיו צחוקים, תהיה משיכה פיזית, יהיה יותר מסבב אחד של אלכוהול ואז אולי ללכת לשבת במקום אחר, נניח בבר אחר או על שפת הים".
מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי?
"וואו. הרשימה קצרה מלהכיל. אני אוהב לשחק כדורסל וכדורעף, אני צרכן תרבות גדול – סרטים, סדרות, ספרים, בלוגים, ערוצי יוטיוב. אני גם מת על סטנד-אפ ואוהב לנגן בגיטרה עם חברים. גם הופעות חיות, מסיבות ומשחקים של ליברפול עושים לי כיף על הנשמה. גם הפודקאסט שלי זה תחביב בשלב הזה".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"זאת שאלה טריקית כי אם היו שואלים כל אחד ב-2019 איפה הוא חושב שהוא יהיה ב-2020 או ב-2021, אין סיכוי שמישהו היה מצליח לחזות את הקורונה והבלגן שהיא תביא. אז הכול זה בשאיפה כי אין לדעת מה יוליד יום, והשאיפה שלי היא שבעוד עשר שנים אני אהיה נשוי עם ילדים, מאושר ועם עוד כמה תובנות על החיים".
איפה אפשר להתחיל איתך?